F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2003
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2003
Klasyfikacje generalne 2003
Statystyki z sezonu 2003

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Indianapolis.
SAP United States Grand Prix 200328 wrze?nia
Indianapolis Motor Speedway
Długość toru: 4,193 km
Liczba okrążeń: 73
Pełny dystans: 306,106 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:10,790 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:12,735 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2002
Największa średnia prędkość wyścigu:
201,476 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2002
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Dosyć niespodziewanie podczas finałowej sesji kwalifikacyjnej na torze Indianapolis najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał mający obecnie najmniejsze szanse na wywalczenie tytułu mistrzowskiego kierowca z zespołu McLaren – Kimi Raikkonen. Co więcej Fin, dla którego jest to drugie pole position w karierze, od najbliższego rywala oddalony jest aż o trzy miejsca, gdyż pomiędzy nim i Juanem Pablo Montoyą znaleźli się Rubens Barrichello i Olivier Panis. Tymczasem lider klasyfikacji generalnej kierowców – Michael Schumacher popełnił dwa błędy na pierwszych zakrętach i ogólnie miał pewne trudności z prowadzeniem swojego Ferrari F2003-GA, co zaowocowało stratą ponad pół sekundy do Raikkonena i zaledwie siódmą pozycją startową. Jedynym pocieszeniem dla Niemca jest fakt, iż wystartuje on po czystej stronie toru. Tym niemniej jutro czeka go bardzo trudne zadanie, jeśli będzie chciał pokonać swoich najgroźniejszych rywali. Być może z niewielką pomocą, gdyż tzw. team orders są oficjalnie zabronione, przyjdzie pięciokrotnemu mistrzowi świata drugi kierowca Ferrari – Barrichello, który zakwalifikował się na drugiej pozycji. Zastanawiająca jest jednak różnica czasowa dzieląca obydwu kierowców z włoskiej stajni (0.4 sekundy), chyba, że obrali oni odmienną w stosunku do siebie strategię na wyścig.

Tymczasem Montoya podobnie jak i Raikkonen powinien być zadowolony z przebiegu dzisiejszych kwalifikacji, bo chociaż uzyskał dopiero czwarty czas, to jednak ma zabezpieczenie w postaci partnera z zespołu Williams – Ralfa Schumachera, a także Fernando Alonso. Kierowcy ci zakwalifikowali się odpowiednio na piątej oraz szóstej pozycji i mogą stanowić nie lada przeszkodę dla Michaela Schumachera, co udowodnili już niejednokrotnie. Z dziewiątej pozycji do jutrzejszego wyścigu wystartuje drugi kierowca z zespołu McLaren – David Coulthard, natomiast zdobywca prowizorycznego pole position – Jarno Trulli wylądował dopiero na 10 pozycji. Kłopoty kierowcy Renault zaczęły się już podczas 15-minutowej rozgrzewki bezpośrednio poprzedzającej sesję kwalifikacyjną, gdyż rozbił on swój bolid. Z tego powodu mechanicy z francuskiej stajni mieli pełne ręce roboty niemal do ostatniego momentu. Niestety Włoch po ukończeniu swojego okrążenia pomiarowego miał już blisko sekundę straty do Raikkonena i tym samym nie zdołał zrekompensować swoim mechanikom ciężkiej pracy.

Inną niespodzianką po dosyć słabych występach Michaela Schumachera i Trullego była dzisiaj bardzo dobra postawa Panisa, który ze stratą zaledwie 0.25 sekundy wywalczył trzecią pozycję startową. Patrząc jednak na poprzednie wyścigi należy spodziewać się, iż kierowcy Toyoty (Cristiano da Matta także zdołał załapać się do pierwszej dziesiątki) jako jedni z pierwszych odbędą podczas jutrzejszego wyścigu pierwsze postoje w boksach. Tak czy inaczej dla japońskiej stajni jest to kolejna szansa na zdobycz punktową, o ile nie nastąpią awarie, co miało miejsce w poprzednim wyścigu. Kierowcy z pozostałych zespołów – B.A.R, Sauber, Jaguar i Minardi z jednym wyjątkiem parami zakwalifikowali się na pozycjach od 11 do 20. Wyjątek ten stanowili kierowcy z zespołów Sauber i Jaguar, którzy na przemian uplasowali się na pozycjach od 13 do 16. O ile 13 i 15 pozycja startowa są w miarę przyzwoitym osiągnięciem jak na obecną formę zespołu Sauber, o tyle zespół Jaguar z pewnością nie jest zadowolony z zaledwie 14 pozycji startowej spisującego się zwykle znacznie lepiej Marka Webbera. Tym razem Australijczyk był tylko nieznacznie szybszy od swojego partnera – Justina Wilsona.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca