F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2005
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Brazylii
GP Japonii
GP Chin
Strona główna sezonu 2005
Klasyfikacje generalne 2005
Statystyki z sezonu 2005

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Foster's British Grand Prix 200510 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,356 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,233 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,739 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
218,403 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Fernando Alonso po raz czwarty w tym sezonie wywalczył pierwszą pozycją startową, jednak już drugi raz z rzędu przynajmniej częściowo zawdzięcza to pechowi, jaki prześladuje jego najbliższego rywala, Kimi Raikkonena. Ze względu na czekające go kolejne obniżenie pozycji startowej o 10 miejsc w związku z wymianą silnika po porannych treningach, Fin pojechał zapewne z większą ilością paliwa na kwalifikacjach i fakt, że od kierowcy Renault okazał się wolniejszy zaledwie o 0.027 sekundy świadczy o tym, iż nadal dysponuje najszybszym bolidem. Szybkość to jednak nie wszystko – liczy się także niezawodność i pod tym względem lepiej ostatnio wypada ekipa Renault.

Tak więc Alonso będzie miał jutro szansę na odniesienie szóstego zwycięstwa w tym sezonie, natomiast Raikkonena czeka przedzieranie się z 12 pozycji na starcie, co jak widzieliśmy na przykładzie Grand Prix Francji pozwala na wywalczenie podium. Nie wszystko potoczyło się jednak dzisiaj nie po myśli zespołu McLaren, albowiem pomimo dosyć wczesnego wyjazdu na tor Juan Pablo Montoya uzyskał czwarty czas. Wskazuje to najprawdopodobniej na bardziej agresywną strategię, czyli trzy postoje w boksach, co znając szybkość bolidu MP4-20 może przynieść pożądane efekty. Będzie to głównie zależało od tego, czy Kolumbijczykowi uda się utrzymać wysoką pozycję na starcie i czy tym razem obejdzie się bez problemów technicznych. Jeśli tak, to wywierając presję na Alonso, Montoya może pomóc jutro swojemu partnerowi.

Z drugiego rzędu wraz z Alonso wystartuje Jenson Button (B.A.R), co powinno ułatwić mu wywalczenie miejsca na podium zarówno pierwszy raz w domowym wyścigu, jak i w tym sezonie. Brytyjczyk był pierwszym kierowcą, któremu udało się poprawić rewelacyjny czas Montoi z początku kwalifikacji i jak się później okazało, sztuka ta powiodła się jeszcze tylko dwóm innym kierowcom, Raikkonenowi i Alonso. Tymczasem jadący jako trzeci od końca Michael Schumacher na swoim okrążeniu pomiarowym popełnił kilka błędów i z trudem załapał się do pierwszej dziesiątki. Dużo lepiej i to pomimo wcześniejszego wyjazdu na tor spisał się drugi kierowca Ferrari, Rubens Barrichello, który do jutrzejszego wyścigu wystartuje z piątej pozycji. Brazylijczyk miał jednak także ponad sekundę straty do zdobywcy pole position i jutro może mieć trudności z uzyskaniem dobrego wyniku, choć nie należy zapominać o tym, że jest to jeden z jego ulubionych torów, na którym w 2003 roku odniósł wspaniałe zwycięstwo.

Ostatnim kierowcą, który zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Alonso, był dzisiaj Jarno Trulli (czwarta pozycja startowa). Kierowca Toyoty już po raz dziewiąty w tym sezonie wypadł lepiej od swojego partnera, Ralfa Schumachera (ósma pozycja startowa), pokonując go tym razem aż o ponad 0.7 sekundy i to pomimo niewiele późniejszego wyjazdu na tor. Włoch jak widać nie bez powodu nazywany jest mistrzem kwalifikacji i jak na razie japońska stajnia ma z niego znacznie więcej pożytku. Skoro już mowa o pojedynkach zespołowych partnerów, spora różnica dzieliła dzisiaj także pary kierowców z zespołów Renault i B.A.R. Giancarlo Fisichella drugi raz z rzędu uzyskał zaledwie siódmy czas (ponad sekunda straty do Alonso), natomiast nieco mniejsza różnica, ale także dosyć znaczna, dzieliła Takumę Sato i Buttona (0.9 sekundy). W związku z karą nałożoną na Raikkonena, Fisichella i Sato wyścig o Grand Prix Wielkiej Brytanii rozpoczną kolejno z szóstej i siódmej pozycji.

Pierwszą dziesiątkę zamknie jutro na starcie Jacques Villeneuve, który zaledwie czwarty raz w tym sezonie uzyskał lepszy czas na kwalifikacjach od partnera z zespołu Sauber, Felipe Massy. Brazylijczyk ze względu na nieukończenie ostatniego wyścigu do dzisiejszych kwalifikacji musiał przystąpić dosyć wcześnie i to utrudniło mu nieco zadanie. Ostatecznie Massa okazał się najwolniejszym kierowcą na oponach Michelin (16 pozycja startowa). Ostatnim kierowcą, który skorzysta jutro z kary nałożonej na Raikkonena, będzie Mark Webber. Kierowca Williamsa wyścig rozpocznie z 11 pozycji, jednak patrząc na ponad dwie sekundy straty do zdobywcy pole position raczej trudno spodziewać się, aby czekał do udany występ. To samo odnosi się również do Nicka Heidfelda, który zakwalifikował się na 14 pozycji.

Kierowców Williamsa rozdzielił drugi po Buttonie reprezentant Wysp Brytyjskich w stawce, David Coulthard. Niewiele wolniejszy od Szkota był dzisiaj jego partner z zespołu Red Bull, Christian Klien (strata niewiele ponad 0.2 sekundy), którego czeka start z 15 pozycji. Z pozostałych kierowców na 17 pozycji uplasował się Narain Karthikeyan (Jordan), a tuż za jego plecami znaleźli się kierowcy Minardi, Christijan Albers i Patrick Friesacher, których dzieliła blisko sekunda różnicy. Tymczasem z ukończenia swojego okrążenia pomiarowego zrezygnował drugi kierowca Jordana, Tiago Monteiro – w bolidzie Portugalczyka wymieniona została wczoraj jednostka napędowa Toyoty, a więc i tak czekałby go jutro start z końca stawki.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca