F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Magyar Nagydij 20066 sierpnia
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,663 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Kimi Raikkonen (McLaren) doskonale wykorzystał nadarzającą się okazję do wywalczenia drugiego z rzędu pole position, uzyskując najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia w finałowym bloku kwalifikacji na torze Hungaroring, do którego z uwagi na otrzymane kary nie dostali się główni pretendenci do zdobycia tytułu mistrzowskiego w tym sezonie, Fernando Alonso (Renault) i Michael Schumacher (Ferrari). Do najszybszej dziesiątki załapał się tymczasem Robert Kubica (BMW Sauber) podczas swojego debiutu w kwalifikacjach Formuły 1 i to jest niewątpliwie najlepszą wiadomością, jaką mogliśmy dzisiaj otrzymać. Co prawda Polak awans do trzeciego bloku zawdzięczał dwóm sekundom doliczonym do najlepszych czasów Schumachera i Alonso (obaj kierowcy byli najszybsi w drugim bloku, ale po uwzględnieniu kary znaleźli się odpowiednio na 12 i 15 pozycji), ale tak czy inaczej Robert okazał się szybszy od swojego znacznie bardziej doświadczonego zespołowego partnera Nicka Heidfelda.

W tym momencie warto przypomnieć, za co Alonso i Schumacher zostali ukarani. Hiszpan podczas wczorajszych treningów próbował odegrać się na piątkowym testerze Red Bull za to, że ten go wcześniej przyblokował, a następnie wyprzedził innego kierowcę przy powiewających żółtych flagach – za każde przewinienie otrzymał po jednej sekundzie karnej. Tymczasem siedmiokrotny mistrz świata popełnił tylko jedno przewinienie, choć w opinii stewardów było ono równie poważne jak obydwa Alonso razem wzięte – mianowicie kierowca Ferrari wyprzedził trzy samochody podczas dzisiejszych treningów, gdy na torze powiewały czerwone flagi sygnalizujące wstrzymanie sesji po awarii silnika w bolidzie Jensona Buttona (Honda) na szybkim fragmencie toru (czwarty zakręt). W rezultacie do najlepszych czasów obydwu kierowców uzyskanych w każdym z trzech bloków kwalifikacji miały być doliczone po dwie sekundy, a to oznaczało, że samo dostanie się do drugiego bloku będzie sporym wyzwaniem.

I tak rzeczywiście było, bowiem Schumacher w pierwszym bloku uplasował się dopiero na 13 pozycji, a Alonso tuż za nim na 14. Najlepszy czas uzyskał drugi kierowca Ferrari, Felipe Massa, mając ponad 0.3 sekundy przewagi nad Raikkonenem. Trzeci był Button, a tylko nieznacznie wolniejszy od Brytyjczyka okazał się Kubica, tracąc do kierowcy Hondy zaledwie 0.071 sekundy. Z dalszej rywalizacji odpadli tymczasem kierowcy z zespołów Toro Rosso i Super Aguri, a także Christijan Albers (MF1 Racing) i Nico Rosberg (Williams). Najszybszy z całej szóstki okazał się Vitantonio Liuzzi, któremu do pokonania Christiana Kliena z siostrzanej ekipy Red Bull zabrakło zaledwie 0.041 sekundy. Tuż za Włochem uplasował się Rosberg, tracąc do swojego zespołowego partnera Marka Webbera ponad 0.7 sekundy. Scott Speed musiał zadowolić się 19 czasem, który i tak stracił później za blokowanie, a na ostatnich trzech pozycjach uplasowali się Takuma Sato, Albers i Sakon Yamamoto. Z kary nałożonej na Speeda skorzystał tylko Sato, który wystartuje z 20 pozycji, natomiast Yamamoto w związku z wymianą silnika w bolidzie Albersa wystartuje z 21 pozycji.

W drugim bloku kwalifikacji na czele klasyfikacji ponownie znaleźli się Massa i Raikkonen, a na kolejnych dwóch pozycjach uplasowali się obydwaj kierowcy Hondy, Rubens Barrichello i Button. Ostatnim kierowcą, który zdołał zejść poniżej jednej minuty i 20 sekundy, był Pedro de la Rosa (McLaren). Do tego grona należałoby zaliczyć jeszcze Michaela Schumachera i Alonso, ale po doliczeniu dwóch sekund kary obaj kierowcy sklasyfikowani zostali odpowiednio na 12 i 15 pozycji. Trzeba jednak podkreślić, że Schumacher uzyskał pierwotnie rewelacyjny wręcz czas 1:18.875, a więc poprawił swój najlepszy rezultat z kwalifikacji w 2004 roku (1:19.146) o blisko 0.3 sekundy. Jako oficjalny wynik kierowcy Ferrari w drugim bloku dzisiejszych kwalifikacji uznano jednak czas 1:20.875. Oprócz Schumachera i Alonso z dalszego udziału w kwalifikacjach odpadli także obydwa kierowcy Red Bull Racing, David Coulthard i Klien (P13 i P14), a także Tiago Monteiro z ekipy Midland (P16) i uwaga – Heidfeld, który w drugim bloku od Kubicy okazał się wolniejszy o ponad 0.3 sekundy. Tym samym to Polak jako jedyny z kierowców BMW awansował do drugiego bloku.

I tak oto doszliśmy do trzeciego bloku, który tradycyjnie rozpoczął się od wytracania paliwa przez pozostałych na torze 10 najszybszych kierowców, jako że do ostatniej fazy kwalifikacji przystępuje się z taką ilością paliwa, z jaką zamierza się rozpocząć wyścig. Wszystko wskazywało na to, że pole position pod nieobecność swojego partnera z łatwością wywalczy Massa i w istocie po pierwszej wymianie opon na nowe Brazylijczyk znalazł się na czele klasyfikacji. Brazylijczyk nie zdołał jednak poprawić czasu na swoim ostatnim pomiarowym okrążeniu, czyli z najmniejszą ilością paliwa i musiał zadowolić się wynikiem 1:19.886, co jak się wydawało i tak powinno zapewnić mu pierwszą pozycję startową. Tymczasem ni stąd ni zowąd w ostatnich sekundach sesji jeszcze lepszy czas wykręcił zwycięzca zeszłorocznego wyścigu o Grand Prix Węgier, Raikkonen i to właśnie Fin wywalczył drugie z rzędu, a w sumie po raz 10 w karierze pole position. Biorąc pod uwagę odległe pozycje startowe Schumachera i Alonso należy się spodziewać, że kierowca McLarena będzie miał jutro niebywałą szansę na odniesienie pierwszego zwycięstwa w tym sezonie.

Na trzeciej i czwartej pozycji podobnie jak w drugim bloku uplasowali się kierowcy Hondy, Barrichello i Button, jednak tylko Brazylijczyk wystartuje do jutrzejszego wyścigu z drugiego rzędu, bowiem Buttona czeka obniżenie pozycji startowej o 10 miejsc za wymianę silnika po porannych treningach. Brytyjczyk wystartuje więc z 14 pozycji, natomiast w drugim rzędzie wraz z Barrichello ustawi się drugi kierowca McLarena, de la Rosa. Webber może być jak najbardziej zadowolony z wywalczenia piątej pozycji startowej, gdyż w ten sposób wyrównał swoje najlepsze osiągnięcie w tym sezonie, który jest dla niego ostatnim rokiem startów w Williamsie, a razem z nim z trzeciego rzędu wystartuje inny kierowca także jeżdżący na opona Bridgestone, Ralf Schumacher (Toyota).

Czwarty rząd startowy utworzą dwaj Włosi, Giancarlo Fisichella (Renault) i Jarno Trulli (Toyota), natomiast pierwszą dziesiątkę zajmą na starcie kierowcy BMW, Kubica i Heidfeld. Polak w trzecim bloku uzyskał czas 1:22.049, co może świadczyć o tym, że ma w swoim baku więcej paliwa od najbliższych rywali i powinien mieć jutro szansę na wywalczenie pierwszych punktów w debiutanckim występie. Z kary nałożonej na Buttona skorzystają jeszcze Michael Schumacher i obydwaj kierowcy Red Bull, Coulthard i Klien, zajmując na starcie pozycje od 11 do 13.

Podsumowując – dzisiejszy dzień doświadczył nam bardzo wielu emocji, a jutrzejszy zapowiada się jeszcze ciekawiej i to co z kilku powodów. Po pierwsze czeka nas walka o zwycięstwo pomiędzy Raikkonenem i Massą, po drugie Robert Kubica zapisze się w historii jako pierwszy Polak startujący w Mistrzostwach Świata Formuły Jeden, a po trzecie pozycje startowe poza pierwszą dziesiątką Schumachera i Alonso także powinny dostarczyć nam wielu emocji. Dodajmy do tego przewidywane na jutro opady deszczu i mamy już gotową receptę na klasyk. Pozostaje nam tylko trzymać kciuki za udany debiut Roberta!

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Leon, 05.08.2006 17:49[!]
Raikonen coraz szybszy , chyba podejmie walkę o trzecie miejsce w kl. kierowców .
JaJacek, 05.08.2006 18:00[!]
Z Massa nie pojdzie mu tak latwo. Ciekawe ile maja paliwa? To chyba zadecyduje, plus dobry start oczywiscie.
Bablo, 05.08.2006 18:06[!]
na poczatku 3 akapitu jest błąd. napsiane jest że SCHU uplasował sie na 13 a Alonso 14.
Maraz, 05.08.2006 18:43[!]
Ja wynika z kontekstu chodzi w tym przypadku o pierwszy blok kwalifikacji, ale żeby nie było wątpliwości poprawiłem ten fragment.
piotrektk, 05.08.2006 21:06[!]
tytuł
,,Raikkonen wywalczył drugie raz z rzędu pole position"
chyba powinno być:
,,Raikkonen wywalczył drugi raz z rzędu pole position'' lub ,,Raikkonen wywalczył drugie z rzędu pole position''
Maraz, 05.08.2006 21:52[!]
Hehe, i znowu gafa podczas edycji tytułu - dzięki za zwrócenie uwagi :)
McLuke, 06.08.2006 00:17 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
"Tymczasem ni stąd ni zowąd w ostatnich sekundach sesji jeszcze lepszy czas wykręcił zdobywca zeszłorocznego wyścigu o Grand Prix Węgier, Raikkonen..." taki jeszcze mały błąd :-D

<i>Poprawione - dzięki :)
// Maraz</i>
JaJacek, 06.08.2006 11:38[!]
Czy kierowcom przesuniętym karnie poza pierwszą dziesiątkę (Schumi, Alonso i Button) wolno będzie dotankować bolidy do woli, czy też muszą startować z taką ilością paliwa jak podczas sesji?
MadKaras...psycho fan MS, 06.08.2006 11:55[!]
spytaj deZZembera on wie ile maja paliwa w zbiornikach;)
Maraz, 06.08.2006 12:00[!]
Tankować do woli mogą ci kierowcy, którzy nie trafili do finałowego bloku kwalifikacji.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca