F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Foster's British Grand Prix 200611 czerwca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,233 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,739 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
218,969 km/h - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Aktualny mistrz świata Fernando Alonso po raz drugi z rzędu wystartuje z pole position do Grand Prix Wielkiej Brytanii. Kierowca Renault był najszybszy we wszystkich trzech blokach dzisiejszych kwalifikacji na torze Silverstone, w ostatnim pokonując – i tu mała niespodzianka – Kimi Raikkonena (McLaren) o niespełna 0.2 sekundy. Co ciekawe Hiszpan swój najlepszy dzisiejszy czas ustanowił właśnie w ostatnim bloku, czyli przy teoretycznie rzecz biorąc większej ilości paliwa niż w dwóch pierwszych blokach.

Dla Alonso jest to już 13 pole position w karierze, które daje mu duże szanse na odniesienie piątego zwycięstwa w tym sezonie, o ile tym razem nie zostanie wyprzedzony tuż po starcie przez kierowcę McLarena, tak jak to miało miejsce w ubiegłym roku. Wówczas wyścig wygrał Juan Pablo Montoya, jednak tym razem Kolumbijczyka czeka znacznie trudniejsze zadanie, bowiem dzisiaj uzyskał ósmy czas.

Zacznijmy jednak od samego początku. Pierwszy blok kwalifikacji przyniósł dwie dosyć duże niespodzianki, jako że poza pierwszą szesnastką przechodzącą do drugiego bloku znaleźli się Mark Webber (Williams) i Jenson Button (Honda). Obaj do najszybszego kierowcy stracili ponad dwie sekundy, a więc wypadli wyjątkowo słabo, choć trzeba przyznać, że ich zespołowi partnerzy także nie byli zbyt szybcy w pierwszym bloku (Rubens Barrichello i Nico Rosberg uplasowali się na 15 i 16 pozycji).

Do drugiego bloku nie załapał się także jeden z kierowców Toyoty, Jarno Trulli, którego nadal prześladuje wielki pech. Tym razem w bolidzie Włocha nastąpiła awaria silnika, zanim zdążył on zaliczyć chociaż jedno okrążenie pomiarowe. Oczywiście nie miało to i tak większego znaczenia, gdyż konieczność wymiany silnika po kwalifikacjach oznacza start z końca stawki. Wygląda więc na to, że także i tym razem Trulli nie zdobędzie ani jednego punktu.

Ponadto udział w kwalifikacjach na pierwszym bloku zakończyli Christijan Albers (MF1 Racing) oraz obydwaj kierowcy Super Aguri, Takuma Sato i Franck Montagny. Sato ze względu na wymianę silnika po kraksie na treningach czeka wraz z Trullim start z ostatniego rzędu. Pozytywną niespodziankę sprawił tymczasem Jacques Villeneuve (BMW Sauber), plasując się w pierwszym bloku pomiędzy Alonso i Felipe Massą (Ferrari) na drugiej pozycji ze stratą niewiele ponad pół sekundy do najszybszego kierowcy.

Drugi blok kwalifikacji nie przyniósł już większych niespodzianek. W końcowych minutach rozegrała się za to dosyć emocjonująca walka o ostatnie miejsce zapewniające awans do finałowego bloku pomiędzy Ralfem Schumacherem (Toyota), Coulthardem i Rosbergiem. Ostatecznie tylko Ralf Schumacher zdołał poprawić swój najlepszy czas (0.7 sekundy straty do najszybszego kierowcy) i tym samym wypchnął Coultharda z pierwszej dziesiątki.

Coulthard po zakończeniu drugiego bloku miał wyraźne pretensje do Montoi o to, że ten przyblokował go w decydującym momencie, jednak stewardzi po przeanalizowaniu incedentu zdecydowali, że Kolumbijczyk nie zostanie ukarany. Kierowca Red Bull Racing do domowego wyścigu wystartuje z 11 pozycji, a oprócz niego i Rosberga z dalszego udziału w kwalifikacjach odpadli także obydwaj kierowcy Toro Rosso, Vitantonio Liuzzi (P13) i Scott Speed (P15) oraz rozdzielający ich Christian Klien (Red Bull) i zamykający szesnastkę Tiago Monteiro (MF1).

W ścisłej czołówce tym razem znaleźli się już obydwaj kierowcy Renault, a rozdzielił ich Raikkonen, tracąc do najszybszego Alonso niewiele ponad 0.2 sekundy. Bardzo dobrze wypadli także obydwaj kierowcy zespołu BMW Sauber, z których najszybszy tym razem okazał się Nick Heidfeld (P4), mieszcząc się podobnie jak Villeneuve (P6) poniżej pół sekundy straty do Alonso. Tym samym stajnia z Hinwil potwierdziła, że szybkość Roberta Kubicy podczas wczorajszych treningów nie była dziełem przypadku.

Trzeci blok kwalifikacji standardowo rozpoczął się od wytracania paliwa przez pozostałych na torze 10 najszybszych kierowców. Po pozbawionych jakichkolwiek emocji blisko dziesięciu minutach jeżdżenia w kółko, kierowcy zaczęli w końcu zjeżdżać jeden za drugim do boksów po nowe opony i po pierwszej serii szybkich okrążeń na czele klasyfikacji znalazł się Michael Schumacher (Ferrari), mając zaledwie 0.043 sekundy przewagi nad Alonso. Trzeci w tym momencie był Raikkonen.

Zapowiadała się bardzo gorąca końcówka kwalifikacji, a o pole position ostateczną walkę mieli stoczyć ponownie Alonso i Michael Schumacher – tak się przynamniej wydawało. Schumacher jako pierwszy rozpoczął swoje ostatnie okrążenie pomiarowe, uzyskując najlepszy czas na pierwszym sektorze. W chwilę później pierwszy sektor jeszcze szybciej pokonał Alonso i scenariusz ten powtórzył się na pozostałych dwóch sektorach, tak więc na koniec przewaga Hiszpana nad kierowcą Ferrari wyniosła aż 0.3 sekundy.

Jakby tego było mało, w chwilę później szybszy od Schumachera okazał się także Raikkonen, któremu do pokonania Alonso zabrakły mniej niż 0.2 sekundy. Siedmiokrotny mistrz świata musiał więc zadowolić się trzecią pozycją, a wraz z nim z drugiego rzędu wystartuje drugi kierowca Ferrari, Massa. W trzecim rzędzie na starcie ustawią się Giancarlo Fisichella (Renault) i Barrichello, który pomimo nienajlepszego występu w pierwszym bloku kwalifikacji (15 pozycja) ostatecznie zdołał uzyskać bardzo przyzwoity rezultat, kolejny raz pokonując swojego partnera z Hondy.

Ze swojej dzisiejszej postawy może być także zadowolony Ralf Schumacher – kierowca Toyoty zakwalifikował się na siódmej pozycji, pokonując między innymi swojego dawnego partnera z zespołu Williams, Montoyę, wraz z którym wystartuje z czwartego rzędu. Pierwszą dziesiątkę zamknęli kierowcy BMW, Heidfeld i Villeneuve, po raz pierwszy w tym sezonie wspólnie łapiąc się do finałowego bloku kwalifikacji. Wyrównane czasy kierowców z czołówki powinny być zapowiedzią emocjonującego wyścigu o Grand Prix Wielkiej Brytanii, który ze względu na mistrzostwa świata w piłce nożnej rozpocznie się nietypowo o godzinie 13:00.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Divarius, 10.06.2006 19:37[!]
Rubens Barrichello i Nico Rosberg uplasowali się na 15 i 16 pozycji. Chyba jest cos nie tak :)
piotrektk, 10.06.2006 19:39[!]
jaki Rubens???

chyba jenson
Maraz, 10.06.2006 19:43[!]
Czytajcie uważnie opis, tamten fragment dotyczy pierwszego bloku :) Żeby nie było wątpliwości zaznaczyłem to w tekście.
Till, 10.06.2006 19:53[!]
Alonso po raz czwart i mam nadzieję że poraz ostatni
kuba_new, 10.06.2006 23:56[!]
strat zapowiada sie ciekawie
szkoda ze czerwone ..... sa na poczatku
redzkaformula, 11.06.2006 00:20[!]
to sie zaczyna robic nudne alonso musi wrescie zaczac przegrywac.
kuba new szkoda ze nie masz nicku kuba old
oligator, 11.06.2006 08:03[!]
GF moze cos zrobic. Zauwazcie, ze latwiej sie wyprzedza 2 kierowcow na raz jak sa z jednego team'u, bo przy starcie nie chca sie zderzyc (patrz fenomenalny start Alonso w Malezji : wyprzedzil pare mcLaren'ow a po 100 m jeszcze pare Williams'ow). Tak wiec 2 linia Ferrari moze mu wyjsc na dobre.

W dodatku na Silverstone duzo lepiej startowac z nieparzystego miejsca, wiec mysle, ze Kimi bedzie musila odeprzec atak MS. A gdzie 2 sie bije... tam trzeci korzysta..

oczywiscie jakiekolwiek spekulacje przed startem nie maja sensu, no ale fajnie po uzywac wyobrazni :D

Jak juz pisalem mam nadzieje ze Alonso nie wygra bo za 2-3 wyscigi bedzie 'po ptakach'.
glowa666, 11.06.2006 09:53[!]
Najlepsza była reakcja tłumu na koniec 3 bloku: Pierwszy przejeżdżał szumi - 1 pozycja, na trybunach może jedna trąbka się odezwała... następnie alonso wskakuje na 1 mniejsce, szumi drugi, a tłum szaleje :) potem przejeżdża kimi i szumi spada na trzecie- owacje na stojąco, publika wariuje :) od razu widać kogo angole lubią !! :)
michal5, 11.06.2006 10:50[!]
schumi wygra a alonso nie do jedzie
Falarek, 11.06.2006 11:36[!]
glowa666 angole nikogo n ie lubia tylko siebie. Ja pamiętam rekacje tłumu na wypadek Szu w 99. Najpierw była wielka radośc że zły szkop wypad z toru a po tym jak okazało sie ze jest poważniejszy wypadek nagle martwa cisza nastała. Głupia publiczność.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca