F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2007
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Europy
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2007
Klasyfikacje generalne 2007
Statystyki z sezonu 2007

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Fuji.
Fuji Television Japanese Grand Prix 200730 wrze?nia
Fuji Speedway
Długość toru: 4,563 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 305,721 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Lewis Hamilton zapewnił sobie pierwszą pozycję startową do pierwszego od 30 lat wyścigu o Grand Prix Japonii na torze Fuji. Brytyjczyk pokonał w ostatnim momencie deszczowych kwalifikacji swojego partnera z zespołu McLaren – Fernando Alonso o zaledwie 0,07 sekundy. Drugi rząd startowy zapewnili sobie kierowcy Ferrari – Kimi Raikkonen i Felipe Massa, a tymczasem Robert Kubica (BMW Sauber) musiał zadowolić się zaledwie dziewiątym polem startowym.

Pomimo odwołania porannej sesji treningowej ze względu na fatalne warunki pogodowe, co skłoniło organizatorów do przygotowania planu awaryjnego na wypadek, gdyby nie udało się dzisiaj rozegrać kwalifikacji, "czasówka" zgodnie z pierwotnym planem rozpoczęła się w sobotę o godzinie 7:00 (czasu lokalnego). Pierwszy blok kwalifikacji rozpoczął się na dosyć mokrym torze i przy mgle ograniczającej widoczność, ale tylko w nieznacznym stopniu.

Z uwagi na szybko poprawiające się warunki i brak możliwości wcześniejszej jazdy po mokrym torze, jako że obydwie piątkowe sesje zostały rozegrane na suchej nawierzchni, wszyscy kierowcy starali się przejechać jak najwięcej okrążeń. W pierwszym bloku najszybszy okazał się Massa, pokonując Alonso i Raikkonena o mniej niż 0,04 sekundy, a Hamiltona o 0,13 sekundy. Kilku kierowców dosłownie w ostatniej chwili zdołało sobie zapewnić awans do Q2, a byli to między innymi Hamilton i Nick Heidfeld (BMW Sauber).

Kubica w Q1 uzyskał ósmy czas i okazał się wolniejszy o blisko 0,3 sekundy od Sebastiana Vettela (Toro Rosso), który już od początku dzisiejszych kwalifikacji spisywał się znakomicie. Ponadto w pierwszej szesnastce, gwarantującej awans dalej znaleźli się kierowcy z zespołów Red Bull, Toyota, Renault, a także Nico Rosberg (Williams), Jenson Button (Honda) i jako ostatni partner Vettela – Vitantonio Liuzzi. Pozycjami startowymi od 17 do 22 musieli się tymczasem zadowolić Rubens Barrichello (Honda), Alex Wurz (Williams) i kierowcy z zespołów Super Aguri oraz Spyker.

Tymczasem Ralf Schumacher pomimo wykręcenia czternastego czasu także zakończył udział w kwalifikacjach na pierwszym bloku, ponieważ ze względu na kolizję z Sakonem Yamamoto (Spyker) w samej końcówce Q1 nie zdołał powrócić do boksów, a to zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami oznacza koniec udziału w kwalifikacjach. Kolizja ta była wynikiem dosyć ambitnej próby wyprzedzenia Yamamoto, który jednak także znajdował się na okrążeniu pomiarowym, a więc nie miał obowiązku nikogo przepuścić. Mimo to Schumacher postanowił wetknąć nos swojego bolidu tam gdzie nie było miejsca i skończyło się to w jedyny możliwy sposób – zderzeniem.

W drugim bloku kwalifikacji warunki uległy tylko nieznacznej poprawie i kierowcy nadal byli zmuszeni korzystać z deszczowych opon, choć tym razem od samego początku było to już tzw. ogumienie pośrednie. Czasy okrążeń uległy tylko niewielkiej poprawie – w stosunku do Q1 było to około pół sekundy. Tym niemniej nikt nie odważył się czekać w boksach na dalszą poprawę warunków i znowu kilku kierowców przejechało ponad 10 okrążeń. Najszybszy tym razem okazał się Hamilton, pokonując Alonso o 0,053 sekundy, a kierowców Ferrari o ponad 0,2 sekundy.

Heidfeld i Kubica także bez problemu zapewnili sobie awans do Q3, zajmując miejsca 5 i 7, a oprócz nich w pierwszej dziesiątce znaleźli się Button, Webber, Rosberg i Vettel, co w przypadku Buttona i Vettela było sporą niespodzianką. Pierwszymi pechowcami, którzy nie zdołali przejść dalej byli tymczasem kierowcy Renault – Giancarlo Fisichella i Heikki Kovalainen. Obaj skorzystają jednak z kary nałożonej na Rosberga, a więc wystartują z pozycji 10 i 11. Za nimi na starcie ustawią się David Coulthard (Red Bull), Jarno Trulli (Toyota), Liuzzi i Schumacher, także korzystając z obniżenia pozycji startowej Rosberga o 10 miejsc.

Ostatni blok kwalifikacji nie przyniósł specjalnych niespodzianek, może poza jedynie słabym występem Kubicy, który skarżył się później na ziarnienie opon i nienajlepszy moment przejazdu szybkich okrążeń. Polak okazał się najwolniejszym kierowcą w ostatnim kwadransie, jednak dzięki karze nałożonej na Rosberga wystartuje z dziewiątej pozycji. Rosberg uzyskał szósty czas w Q3, a więc wyścig rozpocznie z 16 pozycji. Przed Kubicą na pozycjach startowych od piątej do ósmej ustawią się Heidfeld, Button, Webber i Vettel, który zapewnił zespołowi Toro Rosso pierwszy w jego krótkiej historii start z pierwszej dziesiątki.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
gnt3c, 29.09.2007 12:04[!]
Myślałem, że Robertowi przypasują te warunki....okazało się odwrotnie narzeka na graining...no ale Slow Nick i reszta mieli przecież te same opony...pozostaje mały niedosyt...ale każdy może mieć słabszy dzień. Brawa dla Vettela i Buttona.
Krajan, 29.09.2007 12:32[!]
Jak nie graining to setup, jak nie setup to zły moment, jak nie zły moment to zła strategia a jak nie zła strategia to graining - kurcze to już jest nudne. Dlaczego takiego pecha nie maja inni z czołówki stawki? Ale i tak podziwiam Roberta - za samo to ze jezdzi w F1.
pari79, 29.09.2007 12:34[!]
śledziłem czasy przez net, bo niestety oglądać nie mogłem i przyznam, że dobijało mnie jak Vettel był lepszy w każdym sektorze od Robercika... Rosberg, Button poza zasięgiem... Mam wrażenie, że mokre mu zwyczajnie nie leży - szkoda.
Hitokiri, 29.09.2007 13:12[!]
A miał być drugim Senną królem deszczu ;)
hawaj, 29.09.2007 13:14[!]
Czuję że mnie zlinczujecie za to co napisze odnośnie Kubicy, ale ja lubie wyzwania :-)
"Kiepskiej baletnicy to i rąbek zawadzi przy spódnicy..."
pari79, 29.09.2007 13:24[!]
hawaj - no chyba czas się pogodzić z faktem, że ten sezon Robertowi wyraźnie nie wyszedł i mieć nadzieję na progresję na rok przyszły... tak czy siak Kubicować mu będę dalej :)
DarkArt, 29.09.2007 13:52[!]
Hawaj, ja od dawna pisze, ze Kubica to taki odpowiednik Kuchara lub Solberga. Im tez zawsze cos przeszkadzalo w odniesieniu sukcesow na trasach OSow.
marrcus, 29.09.2007 14:13[!]
no Kuchara to trudno przebić
pari79, 29.09.2007 14:46[!]
DarkArt - Solbi rzeczywiście trochę ostatnio przesadza - Atkinson jeździ tą samą furą, też nie raz problemy miał, ale... od niego narzekania nie słychać. Potrafi nawet ironicznie skomentować "raz podsterowny, raz nad - jest ciekawie" :) Grunt to złapać dystans i cisnąć tyle i wycisnąć ile się da... Cholera mnie bierze, że jutro wyścigu nie obejrzę, bo ciekawym ile Vettel paliwa na furce i jak sobie Robert poradzi.
ht-hubcio, 29.09.2007 16:43[!]
Ulalala, nasz "bohater" nawet gorszy od Fatalla ;)
gnt3c, 29.09.2007 18:53[!]
DarkArt przypominam, że Solberg był mistrzem świata...
DarkArt, 29.09.2007 23:51[!]
gnt3c:

I co w zwiazku z powyzszym? Mimo tego nie uwazam Solberga za utalentowanego kierowce. Trafilo sie slepej kurze ziarno... Aha, rajdami interesuje sie od okolo 20 lat i takie beztalencie jak Solberg naprawde zdarza sie wyjatkowo rzadko :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca