|
|
|
|
|
| Rezultaty z 2008 roku | | | | |
Kolejność startowa | 1. | L. Hamilton | McLaren |
2. | K. Raikkonen | Ferrari |
3. | H. Kovalainen | McLaren |
4. | F. Alonso | Renault |
5. | F. Massa | Ferrari |
6. | R. Kubica | BMW Sauber |
7. | J. Trulli | Toyota |
8. | T. Glock | Toyota |
| Rezultat wyścigu | 1. | F. Alonso | Renault |
2. | R. Kubica | BMW Sauber |
3. | K. Raikkonen | Ferrari |
4. | N. Piquet Jr | Renault |
5. | J. Trulli | Toyota |
6. | S. Vettel | Toro Rosso |
7. | F. Massa | Ferrari |
8. | M. Webber | Red Bull |
|
|
|
Lokalizacja: Fuji, Shizuoka, Japonia |
| |
Długość toru: 4,563 km | Liczba okrążeń: 67 | Pełny dystans: 305,416 km | Najdłuższa prosta: 1475 m | | Szerokość toru: 15-25 m |
| |
kierunek jazdy |
start / meta |
bieg |
prędkość w km/h |
przeciążenie |
sektor pomiarowy |
| Start wyścigu według czasu lokalnego: 13:30 | Start wyścigu według naszego czasu: 06:30 |
Adres: | 694 Nakahinata, Oyama-cho, Suntou-gun, Shizuoka Prefecture |
Telefon: (81) 550-78 1234 | Fax: (81) 550-78 0205 |
| |
Okrążenie toru z Alexem Wurzem
| Do pierwszego zakrętu dojeżdżamy z prędkością ponad 306 km/h. Punkt hamowania znajduje się tuż przed tablicą 100-metrów i zrzucasz biegi z siódemki do jedynki. Zakręt prowadzi trochę w dół, więc łatwo jest zablokować koła podczas hamowania i ominąć wierzchołek zakrętu. Potem wciskasz gaz do dechy na wyjściu z zakrętu i pokonujesz łagodny łuk po drodze do trzeciego zakrętu, który jest naprawdę zdradliwym wirażem w lewą stronę. To 'ślepy' zakręt i trzeba mocno najechać na tarkę po wewnętrznej stronie, aby być szybkim. Jeśli ominiesz wierzchołek nawet o zaledwie 10 centymetrów, to na wyjściu z zakrętu znajdziesz się na trawie.
Potem jest najlepszy zakręt na torze – długi wiraż w prawo, składający się z zakrętów nr 4 i 5. Są tam dwa wierzchołki, czyli miejsca, w których dojeżdża się najbliżej wewnętrznej krawędzi zakrętu i w zależności od tego, co chcesz osiągnąć, można go nawet pokonać na pełnym gazie na piątym biegu. Czasami odpuszczenie troszkę gazu w środku zakrętu może uczynić życie łatwiejszym dla lewej przedniej opony i pomaga to także w utrzymaniu samochodu po wewnętrznej stronie, co z kolei daje lepszą linię jazdy w następnym zakręcie. Cokolwiek zrobisz w tym zakręcie, jedziesz z dość dużą prędkością i działa na ciebie spore przeciążenie, a więc jest niezła zabawa.
Zakręt nr 6 jest w lewą stronę i pokonuje się go na trzecim biegu. Jest on na wzniesieniu, co czyni go 'ślepym' zakrętem. Jeśli puściłeś na chwilę gaz w piątym zakręcie i masz samochód ustawiony daleko po prawej stronie toru na dojeździe, to możesz pojechać tutaj znacznie szybciej. Dalej jest kilka łagodnych łuków, zanim ostro hamujesz przed pokonywaną na pierwszym biegu szykaną w zakręcie nr 10. Poziom przyczepności jest lepszy po wewnętrznej stronie, więc starasz się tutaj jechać dość ciasną linią. Potem przez chwilę przyspieszasz przed zakrętem w lewą stronę, gdzie jest dość ślisko na wyjściu. Możesz zmienić bieg na dwójkę, aby zmniejszyć uślizg kół podczas przyspieszania. Później jest kolejny łagodny łuk, ale na tyle duży, że bez kontroli trakcji w 2008 roku może już stworzyć problemy.
Teraz wjeżdżasz na ostatnią sekcję toru, gdzie wszystkie cztery zakręty są ze sobą połączone. Jeśli popełnisz błąd w pierwszym z nich, to będziesz miał deficyt prędkości aż do ostatniego zakrętu, a więc ważne jest, aby jechać bardzo precyzyjną linią. Pierwszy z tych zakrętów ma nr 13 i dojeżdżasz do niego przez wzniesienie. Tył samochodu staje się bardzo lekki i choć jest to tylko zakręt w prawo na trzecim biegu, to jednak musisz bardzo delikatnie obchodzić się tutaj z samochodem. Potem masz przed sobą dwa zakręty w lewą stronę, zanim skierujesz się pod górę do ostatniego wirażu, który ma nr 16. Musisz odnaleźć dobry rytm tutaj, aby zapewnić sobie czysty wjazd na długą prostą startową. |
| |
•Rezultaty na torze Fuji | | | | | Rok | Pole position | Zwycięzca | Najszybsze okrążenie |
|
2008 | Lewis Hamilton (McLaren) 1:18,404 | Fernando Alonso (Renault) 1h30m21,892 | Felipe Massa (Ferrari) 1:18,426 |
2007 | Lewis Hamilton (McLaren) 1:25,368 | Lewis Hamilton (McLaren) 2h00m34,579 (deszcz) | Lewis Hamilton (McLaren) 1:28,193 |
1977 | Mario Andretti (Lotus) 1:12,230 | James Hunt (McLaren) 1h31m51,680 | Jody Scheckter (Wolf) 1:14,300 |
1976 | Mario Andretti (Lotus) 1:12,770 | Mario Andretti (Lotus) 1h43m58,860 (deszcz) | Masahiro Hasemi (Kojima) 1:18,230 |
| |
Na czerwono zaznaczone rekordy na ostatnio użytej wersji toru |
|
| |
•Kierowcy odnoszący najczęściej sukcesy na torze Fuji | | | | | Pierwsze pola startowe | Zwycięstwa | Najszybsze okrążenia |
|
1. | Mario Andretti | 2 | 1. | Mario Andretti | 1 | 1. | Masahiro Hasemi | 1 |
= | Lewis Hamilton | 2 | = | James Hunt | 1 | = | Jody Scheckter | 1 |
| | | = | Lewis Hamilton | 1 | = | Lewis Hamilton | 1 |
| | | = | Fernando Alonso | 1 | = | Felipe Massa | 1 |
| |
Tabela obejmuje maksymalnie pierwszą dziesiątkę |
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|