F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2007
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Europy
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2007
Klasyfikacje generalne 2007
Statystyki z sezonu 2007

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 200715 kwietnia
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,848 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Felipe Massa po raz drugi z rzędu okazał się najszybszym kierowcą podczas kwalifikacji i to właśnie on wystartuje do jutrzejszego wyścigu w Bahrajnie z pole position. Kierowca Ferrari uzyskał najlepszy czas we wszystkich trzech blokach, w ostatnim pokonując swojego najbliższego rywala o blisko 0,3 sekundy.

Rywalem tym był Lewis Hamilton, który w swoich zaledwie trzecich kwalifikacjach w Formule 1 zdołał pokonać swojego znacznie bardziej doświadczonego partnera z zespołu McLaren – Fernando Alonso. Brytyjczyk we wszystkich trzech blokach uplasował się na drugiej pozycji i jako jedyny kierowca oprócz Massy w ostatnim bloku uzyskał czas poniżej jednej minuty i 33 sekund.

Pozycjami startowymi w drugim rzędzie musieli zadowolić się drudzy kierowcy z zespołów Ferrari i McLaren – Kimi Raikkonen i Alonso. Raikkonen, który był najszybszy podczas porannych treningów, stracił do Massy blisko pół sekundy, a to może oznaczać, że miał w swoim bolidzie większą ilość paliwa. Tymczasem Alonso już od porannych treningów wydawał się być wolniejszy od Hamiltona i ostatecznie uległ swojemu partnerowi o ponad 0,2 sekundy. Tym niemniej aktualny mistrz świata pozostaje jednym z głównych faworytów do odniesienia jutro zwycięstwa, zwłaszcza że wygrywał na torze Sakhir w ostatnich dwóch latach.

W trzecim rzędzie ustawią się na starcie kierowcy z zespołu BMW Sauber – Nick Heidfeld i Robert Kubica. Stajnia z Hinwil nie powtórzyła już błędów z poprzednich dwóch sesji kwalifikacyjnych i tym razem Kubica zdążył zaliczyć swoje ostatnie okrążenie pomiarowe w trzecim bloku, chociaż mimo to nie udało mu się pokonać zespołowego partnera, który okazał się od niego szybszy o ponad 0,3 sekundy. Być może jednak Polak ma w swoim bolidzie większą ilość paliwa, ale o tym przekonamy się dopiero jutro. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że tym razem ominą go w wyścigu problemy techniczne i że nie dojdzie na starcie do kolizji.

Siódmą pozycję startową dosyć niespodziewanie wywalczył Giancarlo Fisichella, któremu z trudem udało się przejść do trzeciego bloku kwalifikacji (10 pozycja w drugim bloku). Później jednak Włoch zdołał uzyskać lepszy czas od pozostałych trzech kierowców, którzy dostali się do trzeciego bloku: Marka Webbera (Red Bull), Jarno Trullego (Toyota) i Nico Rosberga (Williams), a więc wystartuje z czwartego rzędu, w którym towarzystwa będzie mu dotrzymywał Webber. Australijczyk po raz trzeci z rzędu zdołał zapewnić sobie pozycję startową w pierwszej dziesiątce, a tymczasem jego zespołowy partner David Coulthard ze względu na problemy ze skrzynią biegów musiał zadowolić się przedostatnią pozycją startową.

Trulli i Rosberg drugi raz z rzędu zdołali załapać się do trzeciego bloku kwalifikacji i wyścig rozpoczną z piątego rzędu. Rosberg zaledwie o 0,1 sekundy pokonał swojego partnera z zespołu Williams – Alexa Wurza, który co prawda po raz trzeci z rzędu nie zdołał załapać się do najszybszej dziesiątki, ale za to będzie mógł przystąpić do jutrzejszego wyścigu z dowolną ilością paliwa w baku z 11 pozycji. Na kolejnych dwóch pozycjach do Grand Prix Bahrajnu zakwalifikowali się Heikki Kovalainen (Renault) i Anthony Davidson (Super Aguri). Davidson w pierwszym bloku uzyskał siódmy czas i choć w drugim zdołał poprawić się o 0,2 sekundy, do jednak wystarczyło to tylko na 13 pozycję startową. Mimo to Brytyjczyk był zadowolony ze swojego występu, zwłaszcza że wypadł wyraźnie lepiej od swojego partnera Takumy Sato (P17).

Oprócz Wurza, Kovalainena i Davidsona do drugiego bloku kwalifikacji przeszli także Ralf Schumacher (Toyota) i obydwaj kierowcy Hondy – Rubens Barrichello i Jenson Button (pozycje startowe od 14 do 16). Tymczasem oprócz Sato i Coultharda udział w dzisiejszych kwalifikacjach na pierwszym bloku zakończyli także kierowcy z zespołów Toro Rosso i Spyker. Najszybszy z nich Vitantonio Liuzzi (P18) stracił do Massy ponad półtorej sekundy, natomiast strata najwolniejszego Christijana Albersa (P22) wyniosła ponad trzy sekundy do zdobywcy najlepszego czasu w pierwszym bloku.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca