F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2007
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Europy
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2007
Klasyfikacje generalne 2007
Statystyki z sezonu 2007

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de Espana Telefonica 200713 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 65
Pełny dystans: 302,449 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po czasówce  [  T-  |  T+  ]

Vodafone McLaren Mercedes

Fernando Alonso (P2): „Jestem zadowolony, że w swoim domowym wyścigu wystartuję z pierwszego rzędu. Nie mam żadnych wątpliwości, że rywalizacja podczas wyścigu będzie tak samo wyrównana i ekscytująca, jak podczas kwalifikacji, jednakże jestem przekonany, że będę w stanie walczyć o zwycięstwo. Byliśmy szybcy podczas wszystkich sesji testowych, Ferrari dopiero podczas dzisiejszych kwalifikacji po raz pierwszy nas przegoniło, więc nie jest tak źle, jednakże moim zdaniem wszyscy z pierwszej czwórki mają szansę na wygraną. Z bolidem nie było żadnych problemów”.

Lewis Hamilton (P4): „Jestem zadowolony z wyniku dzisiejszych kwalifikacji, oraz pewny swojej strategii opracowanej na wyścig. Nie pierwszy raz będę startował z czwartego miejsca, więc wiem dokładnie co robić. Jestem naprawdę zadowolony z balansu bolidu oraz z udoskonaleń, które poczyniliśmy od Grand Prix Bahrajnu. Zarówno ja jak i Fernando będziemy startować z brudnej części toru, lecz jak już pokazaliśmy w tym sezonie, to nie jest jakieś poważne utrudnienie”.

Ron Dennis, szef zespołu: „Bardzo wyrównane kwalifikacje, podczas których Fernando prawie zdobył pole position. Byliśmy konkurencyjni podczas całego weekendu, co w połączeniu z opracowaną dobrą strategią na wyścig pozwala nam przewidywać zwycięstwo w jutrzejszym Grand Prix”.

Norbert Haug, szef Mercedes Motorsport: „Sądzę, że już bardziej wyrównana walka być nie może. Alonso stracił do pierwszego zawodnika jedynie 0,03 sekundy, a Lewis do trzeciego tylko 0,062. Cały zespół podczas weekendu prezentuje wspaniałą formę, więc z optymizmem oczekuję na wyścig”.
 

BMW Sauber F1 Team

Robert Kubica (P5): „Jestem zadowolony, ponieważ jest to dobra pozycja startowa biorąc po uwagę nienajlepszy balans mojego samochodu. Dziś rano było lepiej, ale po południu zacząłem zmagać się z nadsterownością. Mam nadzieję, że jutro warunki panujące na torze będą lepsze dzięki większej ilości naniesionej gumy, co powinno zaradzić nadsterowności. Liczę na udany wyścig bez żadnych problemów. Jesteśmy trzeci w mistrzostwach i dzisiaj byliśmy trzecim najsilniejszym zespołem w stawce”.

Nick Heidfeld (P7): „Moje ostatnie okrążenie było całkiem niezłe i to mnie cieszy. Balans mojego samochodu był zadowalający i po wczorajszych treningach dokonaliśmy tylko bardzo małych zmian. Już po pierwszym przejeździe w Q2 mieliśmy zagwarantowanie miejsce w czołowej dziesiątce, a to oznacza, że mogłem oszczędzić jeden zestaw nowych opon na wyścig. Zwykle moje starty są dosyć dobre i na szczęście jestem po czystej stronie toru”.

Mario Theissen, szef BMW Motorsport: „Ogólnie rzecz biorąc jesteśmy usatysfakcjonowani wynikami z kwalifikacji. Pokazaliśmy, że po czterotygodniowej przerwie nadal jesteśmy trzecim najlepszym zespołem w stawce. Jestem zadowolony, ponieważ Robert był szybki w trzecim bloku kwalifikacji i uzyskał piąty czas, natomiast Nickowi zabrakło bardzo niewiele do znalezienia się w trzecim rzędzie. Obaj nasi kierowcy są w dobrym położeniu, ponieważ wystartują z czystej strony toru”.
 

Panasonic Toyota Racing

Jarno Trulli (P6): „To była dobra robota całego zespołu oraz mechaników, co zaowocowało dzisiaj wspaniałym wynikiem. To była bardzo trudna sesja kwalifikacyjna, ale nam udało się zachować spokój w najtrudniejszych chwilach pomimo dużego stresu na samym jej początku. O mało co nie zakończyliśmy udziału w kwalifikacjach już po pierwszej ich części, ponieważ utknąłem w korku i musiałem wykręcić szybkie kółko na starych oponach. Na szczęście udało się. Byłem również zadowolony z mojego okrążenia w drugiej części kwalifikacji. Później w trzeciej części poszedłem na całość na ostatnim okrążeniu na nowych oponach, a szósta pozycja jest wspaniałym wynikiem. Oczekiwaliśmy tutaj dobrego wyniku, ponieważ mamy nowy pakiet aerodynamiczny, który jak się wydaje spisuje się dobrze. Tak więc poczyniliśmy duży krok naprzód, ale będziemy ciągle starać się poprawiać swoje osiągnięcia”.

Ralf Schumacher (P17): „Szkoda, że uzyskałem tak słaby wynik, ale to był trudny weekend i trudna sesja kwalifikacyjna. Jednym z powodów mojej porażki w Q1 był korek w podczas ostatniego okrążenia. Byłem w trakcie okrążenia pomiarowego, kiedy natknąłem się w ostatnim sektorze na bolid, który wykonywał okrążenie rozgrzewające. Popsuł mi zarówno to, jak i kolejne okrążenie. To oznacza, że czas z kwalifikacji nie odzwierciedla naszych możliwości. Ponadto trudno mi było znaleźć przyczepność zarówno podczas treningów jak i kwalifikacji, tak więc z pewnością mamy pracę do wykonania. Nasze tempo podczas wyścigu powinno być lepsze, zobaczymy co będziemy w stanie zrobić jutro, pomimo tego, że będzie to trudne popołudnie przy starcie z tej pozycji. Barcelona nie słynie z łatwości wyprzedzania, ale tor został zmodyfikowany, więc zobaczymy”.

Pascal Vasselon, szef techniczny ds. nadwozia: „Po testach w ubiegłym tygodniu byliśmy przekonani, ze jesteśmy dużo bliżej BMW, no i jesteśmy tu gdzie jesteśmy. Jak dotąd wydarzenia tego tygodnia wystawiły cały zespół na ciężką próbę, jako że mieliśmy kilka wzlotów i upadków. [...] Ralf miał spore problemy z korkiem w Q1 i zabrakło mu bardzo niewiele do awansu do Q2, co jest przykre, ponieważ jego tempo pozwoliłoby mu dostać się do czołowej dziesiątki. Po raz pierwszy w tym sezonie dwa rodzaje opon pozwalały na uzyskanie podobnych czasów, tak więc zmieniliśmy nasze plany, tak aby dwa pomiarowe okrążenia w Q3 wykonać na dwóch różnych rodzajach opon”.
 

Red Bull Racing

David Coulthard (P9): „Jestem rozczarowany tylko dziewiątą pozycją. Sądzę, że bolid był szybszy niż wynikałoby to z uzyskanego rezultatu. Niestety zmagałem się z dużą podsterownością na nowych oponach, co nie pozwoliło mi na osiągnięcie lepszego rezultatu”.

Mark Webber (P19): „Pierwsza część kwalifikacji nie poszła po naszej myśli. Mieliśmy problemy z półosią napędową podczas porannych jazd i problemy z hydrauliką podczas kwalifikacji. David pojechał dzisiaj dobrze, co ukazuje potencjał, jaki drzemie w naszych bolidach. Musimy tylko to wszystko poskładać do kupy”.

Fabrice Lom, szef ds. silników Renault: „Z silnikami wszystko w porządku i nie mamy podstaw do obaw o ich występ podczas wyścigu. Oba silniki pracowały w swoim normalnym cyklu; Mark używa tej samej jednostki, co w wyścigu w Bahrajnie, natomiast David ma nową. Jesteśmy zdeterminowani, by jutro zdobyć jakieś punkty”.
 

Scuderia Toro Rosso

Vitantonio Liuzzi (P16): „Szkoda, bo po raz kolejny udało mi się dostać do Q2, ale niestety pokonały mnie problemy techniczne. Samochód spisywał się dobrze po tym, jak uporaliśmy się z problemami jakie mieliśmy w porannej sesji. Mamy nadzieję, że jutro wszystko będzie poprawnie działać i liczę na to, że nie będziemy mieli żadnych nowych trudności. To nie będzie łatwy wyścig, ale jestem optymistą, ponieważ 16 pozycja startowa nie jest taka zła”.

Scott Speed (P22): „To co stało się z obydwoma samochodami było bardzo rozczarowujące, ponieważ kiedy popatrzy się na tempo i czas okrążenia Toniego, który dał mu awans do Q2 to widać, że nasze osiągi były lepsze niż można było oczekiwać po wczorajszym dniu. Niestety poważne problemy z układem przeniesienia napędu uniemożliwiły mi ustanowienie jakiegokolwiek czasu. Na moim wyjściowym okrążeniu próbowałem zmienić bieg, wrzuciłem na luz i silnik zgasł, a kiedy rozpocząłem okrążenie pomiarowe zdarzyło się to ponownie i prawie że wypadłem z toru. Sytuacja uległa pogorszeniu i to był koniec mojej jazdy. Chcę jednak podkreślić, że z pewnością uczyniliśmy krok naprzód. Myślę, że kiedy wszystkie te elementy zaczną działać jak należy, zobaczymy lepsze Toro Rosso”.

Giorgio Ascanelli, dyrektor techniczny: „Próbowaliśmy poprawić nasze osiągi jak tylko się dało, co oznaczało zaadaptowanie agresywnego rozwiązania jeśli chodzi o układ przeniesienia napędu. W piątek prawie nie mieliśmy problemów, ale dużo musieliśmy się nauczyć. Dzisiaj rano, prowadząc bardziej agresywną strategię dotyczącą skrzyni biegów w obu samochodach, mieliśmy kłopot z samochodem Tonio. Po południu w obu autach zdarzyła się ta sama usterka. Znajdziemy rozwiązanie, żeby przezwyciężyć ten problem przed jutrzejszym wyścigiem”.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kamilka, 12.05.2007 23:44[!]
Szkoda mi Rafcia. Przydałoby mu się pokazać z trochę lepszej strony. Zwłaszcza teraz kiedy nie wiadomo dokładnie czy Toyota przedłuży mu kontrakt. Cieniutko wypada przy Trullim. Wydaje mi się że zabrakło mu szczęścia bo raczej nie umiejętności.
Pussik, 13.05.2007 00:07 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Mam nadzieję, że jutro warunki panujące na torze będą lepsze dzięki większej ilości naniesionej gumy, co powinno zaradzić nadsterowności.
Dwa wyścigi GP2 powinny zrobić swoje. Porsche Cup tam chyba nie ma co?
wojtassss, 13.05.2007 01:37[!]
kamilka-szkoda Ci rafcia? ja mam nadieje ze w koncu Tojota sie go pozbedzie. Jest drogi i beznadziejny. Nie rozumiem jak mona go zatrudniac......
Baart Racing, 13.05.2007 12:00[!]
dokladnie, to chyba najmniej efektywny kierowca. worek bez dna
himself, 13.05.2007 12:59[!]
Porsche Cup jak najbardziej sie dzis odbylo. Przypadkiem wychapalem na Eurosporcie. Dobre widowisko bylo musze przyznac. Mam nadzieje ze wyscig F1 tez bedzie czadowy.
maxmaximus, 13.05.2007 13:39[!]
Czy ktoś może wyjaśni mi co oznacza "czysta" strona toru a co "brudna"?
marrcus, 13.05.2007 13:44[!]
sprzataczki czyscza tylko ten pas toru po której jezdza bolidy
himself, 13.05.2007 13:44[!]
Czysta - wyjezdzona, zagumiona, wszystkie syfy zdmuchniete na bok - tamtedy prowadzi optymalna linia
Brudna - ta druga gdzie moze byc wiecej kurzu, piasku, odpryskow gumy z poprzednich wyscigow etc. - tamtedy rzadziej jezdza samochody
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca