F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 200823 marca
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Q1

Kwalifikacje rozpoczęły się pod groźbą deszczu, więc kierowcy bardzo szybko wyjechali na tor. Meteorolodzy Renault zapowiedzieli nawet, że deszcz może spaść siedem minut po rozpoczęciu kwalifikacji. Tak się jednak nie stało. Jako pierwszy mierzone okrążenie ukończył Sebastien Bourdais (P19), jednak już chwilę później kierowcy Ferrari znaleźli się na dwóch pierwszych pozycjach.

Po sześciu minutach już 19 kierowców miało ustanowione czasy. Najdłużej w boksach pozostawali kierowcy BMW i Heikki Kovalainen. Fin był jednak szybki od samego początku i już na swoim pierwszym mierzonym okrążeniu wskoczył na pierwsze miejsce.

Cały czas toczyła się walka o wejście do Q2. Na kilka minut przed końcem sesji w strefie spadkowej znajdowało się jeszcze kilka uznanych nazwisk. Między innymi na 17 miejscu był Fernando Alonso, który ostatecznie przeszedł dalej i zajął 12 pozycję w Q1. Do ostatnich sekund trwała walka między Giancarlo Fisichellą a Rubensem Barrichello, który najpierw wyprzedził Włocha o 0,001 sekundy, spychając go na 17 pozycję. Fisichella wyprzedził go jeszcze na ostatnim okrążeniu, lecz ostatnie słowo należało do Brazylijczyka i to on przeszedł dalej.

Świetnym okrążeniem popisał się Jarno Trulli, który był najszybszy w Q1 i wyprzedził tym samym Heikkiego Kovalainena oraz Felipę Massę. Robert Kubica zajął 8 miejsce, a Nick Heidfeld 7. Kwalifikacje Kubicy nie obyły się bez drobnych problemów, gdyż został wezwany na ważenie, przez co stracił trochę czasu.

Po Q1 odpadli: Giancarlo Fisichella, Kazuki Nakajima, co jest sporym zaskoczeniem po tym, jak zespół Williams pokazywał się ostatnio z dobrej strony (Japończyk z powodu kary przesunięcia o 10 miejsc do tyłu będzie startował z ostatniego pola), Sebastien Bourdais, Takuma Sato, Adrian Sutil i Anthony Davidson.

Q2

Cały czas spodziewano się deszczu i tak jak w pierwszej sesji wszyscy szybko znaleźli się na torze. Jako pierwsi czasy okrążeń ustanowili kierowcy McLarena, którzy i tak po chwili zostali wyprzedzeni o ponad pół sekundy przez Raikkonena, a Massa wepchnął się na trzecie miejsce między Kovalainena i Hamiltona.

Nie było trzeba długo czekać, by ustanowiony został najszybszy czas weekendu. Wykręcił go Kimi Raikkonen, a wyniósł on 1:34,188s. Kierowcy ze ścisłej czołówki wykonali tylko kilka okrążeń. Natomiast kierowcy BMW Sauber dość pewnie zakwalifikowali się do Q3, choć Robert Kubica po raz kolejny usiał stawić sie na ważenie bolidu.

Zacięta walka trwała o ostatnie miejsca w dziesiątce. Rzutem na taśmę do Q3 wszedł zmagający się z bolidem Alonso, który zajął 10 miejsce. Zaskoczeniem może być fakt, że w pierwszej dziesiątce znalazły się oba bolidy Toyoty.

Sztuka ta nie udała się za to Rosbergowi, który miał problemy z tempem pod koniec Q2 i zajął 16 miejsce, oraz Davidowi Coulthardowi, który zakończył kwalifikacje na 12 miejscu. Zażegnana została już jednak groźba, że zespół Red Bull nie wystartuje w ogóle w wyścigu przez problemy z zawieszeniem. Do Q3 nie zakwalifikowali się również Jenson Button (P11), Nelson Piquet (P13), który i tak pokazał się dużo lepiej niż w Australii, Rubens Barrichello (P14) i Sebastian Vettel (P15).

Q3

Po prognozach z Q2 można było przypuszczać, że teraz deszcze już na pewno spadnie. Tak się jednak znowu nie stało. Wszyscy oprócz Alonso i Glocka wyjechali na tor na samym początku, ponieważ Q3 trwa tylko dziesięć minut. Jako że bolidy zostały zatankowane już na wyścig, czasy pogorszyły się prawie o dwie sekundy.

Kierowcy McLarena wyjechali na twardszych oponach, natomiast Ferrari na bardziej miękkich. Po pierwszych kilku okrążeniach liderem był Felipe Massa i tak już zostało do końca. Wyprzedził on Kimiego Raikkonena o prawie pół sekundy, co może sugerować, że Brazylijczyk ma bardzo lekki bolid, ponieważ jako jedyny zszedł z czasem poniżej minuty i trzydziestu sześciu sekund.

Pierwszą trójkę uzupełnił Heikki Kovalainen, a tuż za nim znalazł się Lewis Hamilton, który nie pokazał dziś nic specjalnego. Bardzo dobre, piąte miejsce zajął Jarno Trulli, który wyprzedził kierowców BMW Sauber. Robert Kubica wystartuje do wyścigu z 6 pozycji, a Heidfeld, z czasem ustanowionym w ostatniej chwili, z 7 pozycji.

Wszyscy kierowcy, oprócz Heidfelda i Alonso, którzy ukończyli swe szybkie okrążenia przed wywieszeniem flagi w szachownicę nie skorzystali z możliwości wykonania jeszcze jednego szybkiego okrążenia i bardzo powoli, oszczędzając paliwo toczyli sie do boksów, przez co nieco problemów mieli Alonso i Heidfeld, jednak do niczego poważnego nie doszło, choć stewardzi rozważają ukaranie kierowców McLarena, którzy byli w grupce wolno jadących aut.

Z ósmej pozycji wystartuje Mark Webber, z dziewiątej Fernando Alonso, a z dziesiątej Timo Glock, który miał o ponad sekundę gorszy czas od Alonso, co może oznaczać, że albo miał problemy z bolidem, albo wiezie ze sobą bardzo dużo paliwa.

Pogoda
Temperatura powietrza: 28°C
Temperatura toru: 49°C
Prędkość wiatru: 3,5m/s
Wilgotność powietrza: 82%
Pochmurno

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Malezji

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Łysy, 22.03.2008 10:24[!]
Bourdais mówił jeszcze przed sezonem ze musi popracowac nad kwalifikacjami, przyznał ze jest to jego najsłabsza strona. Ale za to w wyscigu utrzymuje równe konkurencyjne tempo, co pkazał juz w Australii.
takze nie wiem czy okreslenie ze nie moze sie odnalezdz w F1 nie jest troszeczke n wyrost...
zurex90, 22.03.2008 10:32[!]
Heidfeld i Alonso polecieli z tym fantem do sędziów - ciekawe czy McLarenom się oberwie?
zgf1, 22.03.2008 10:42[!]
Reyes666, 22.03.2008 10:45[!]
A ja zaspałem na kwalifikacje :(
Bart2005, 22.03.2008 11:01[!]
Ciekaw jestem czy będą jakieś konsekwencje tego zachowania kierowców Mclarena. Tylko Robert zachował się w tej sytuacji tak jak powinien.
Luki_F1, 22.03.2008 11:32[!]
Może wykluczenie z mistrzostw xD.A tak na serio to 5 pozycji w plecy alonso tez za blokowanie dostal 5 mimo iz inna sytuacja ale blokowanie to blokowanie.
Volk, 22.03.2008 11:32[!]
Nie tylko. Webber i Ferki tez.
michal2111, 22.03.2008 12:06 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
A tak na poważnie to widać, że wszystko wraca do normy, czyli Ferrari na czele. Jeżeli w wyścigu nie będzie padać to być może Ferrari ustrzeli dublet.
michal132, 22.03.2008 16:49[!]
dublet o ile robert sie nie wmiesza hwheheeh
Przememo, 22.03.2008 17:45[!]
Liczę na Roberta że ukończy wyścig na wysokiej punktowanej pozycji o ile Heidfeld nie uszkodzi mu bolidu :)
jędruś, 22.03.2008 18:20[!]
Kubica ma dosyć duże szansę na podium . Toyota w wyścigu jest słabsza niż w kwalifikacjach , A Trulli ma pewnie bardzo lekki bolid i szybko będzie zjeżdżał do boksu . To szansa dla Roberta .
Bart2005, 22.03.2008 19:14[!]
Robert ma chyba więcej paliwa od Nicka bo gdyby nie Mclaren to Nick wykręciłby niezły czas (a nie sądzę aby nagle poprawił się w stosunku do Roberta i odrobił 0,2-0,3s na okrążeniu i jeszcze zyskał na Robertem).

Będzie ciekawie ale jestem zły bo będę mógł oglądać tylko do około 9 :-(
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca