F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de Espana Telefonica 200827 kwietnia
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:20,597 - Q2, Felipe Massa (Ferrari), 2007
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:22,680 - Felipe Massa (Ferrari), 2007
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Kimi Raikkonen (Ferrari) wygrał kwalifikacje do tegorocznego wyścigu o Grand Prix Hiszpanii, jednak największą niespodziankę sprawił dzisiaj niewątpliwie ulubieniec lokalnej publiczności – Fernando Alonso (Renault), który pomimo twierdzenia z uporem przed weekendem, że nie liczy na podium w domowym wyścigu, zapewnił sobie start z pierwszego rzędu.

Nie wiadomo oczywiście, ile paliwa w swoim bolidzie miał dwukrotny mistrz świata podczas trzeciej części kwalifikacji, ale wystarczy rzut oka na wyniki Q2 aby stwierdzić, że Hiszpan stracił wtedy tylko 0,2 sekundy do najszybszego Felipe Massy (Ferrari), plasując się przed obydwoma kierowcami McLarena. Tak więc postęp wykonany przez Renault jest raczej znaczny, zwłaszcza że w czołowej dziesiątce znalazł się także Nelson Piquet Jr, po raz pierwszy w swoim debiutanckim sezonie zresztą.

Dla Raikkonena jest to tymczasem pierwsze pole position w tym roku. Fin uzyskał najszybszy czas także w pierwszej części kwalifikacji, pokonując Jarno Trullego (Toyota) o blisko pół sekundy. Trzecie miejsce zajął wówczas Alonso, a za nim znaleźli się Lewis Hamilton (McLaren), Piquet Jr, Robert Kubica (BMW Sauber), Timo Glock (Toyota), Heikki Kovalainen (McLaren), Nick Heidfeld (BMW Sauber) i zamykający pierwszą dziesiątkę Nico Rosberg (Williams). Co ciekawe, kierowców od 5 do 10 miejsca rozdzieliła różnica mniej niż 0,1 sekundy.

Massa w Q1 uzyskał dopiero dwunasty czas, plasując się tuż za Markiem Webberem (Red Bull), a oprócz nich do dalszej części kwalifikacji awansowali Sebastien Bourdais (Toro Rosso), obydwaj kierowcy Hondy i Kazuki Nakajima (Williams). Tymczasem z dalszej rywalizacji oprócz – jak zwykle – kierowców Force India i Super Aguri opadli również David Coulthard (Red Bull) i Sebastian Vettel (Toro Rosso). Coulthard, który podczas porannego treningu był drugi, na swoim najszybszym okrążeniu trafił na duży ruch na torze i musiał zadowolić się 17. miejscem. Tymczasem Vettel (P18) był dość wolny przez cały dzień i ostatecznie uległ Bourdaisowi aż o ponad pół sekundy.

W Q2 został jak zwykle ustanowiony najszybszy czas dnia, a jego autorem był Massa, który wykręcił 1:20,584. Minimalnie wolniejszy od Brazylijczyka okazał się Kubica, co mogło być zapowiedzią kolejnej próby zdobycia przez Polaka pole position w Q3, a pierwszą trójkę zamknął drugi kierowca Ferrari – Raikkonen. Tuż za Alonso na piątej pozycji znalazł się Heidfeld, który dopiero na drugi przejazd założył opony z białym paskiem, a na miejscach 6 i 7 uplasował się duet McLarena – Hamilton i Kovalainen. Pierwszą dziesiątkę zamknęli Piquet Jr, Trulli i Webber – ten ostatni do Massy miał równo 0,4 sekundy straty.

Na Q2 udział w dzisiejszych kwalifikacjach zakończyli kierowcy z zespołów Honda i Williams, z których najszybszy okazał się Rubens Barrichello. Brazylijczyk wystartuje jutro z szóstego rzędu – wraz z Nakajimą, który po raz pierwszy w tym sezonie okazał się szybszy od swojego kolegi z zespołu Williams – Rosberga (P15). Siódmy rząd startowy utworzą Jenson Button (Honda) i Timo Glock (Toyota), a ostatni pechowiec, któremu nie udało się wejść do Q3 – Bourdais wystartuje z 16 pozycji. Warto dodać, że Francuz anulował swoje ostatnie okrążenie, gdyż nie był zadowolony ze zmiany w ustawieniach bolidu, a nie ze względu na usterkę.

Nadzieje polskich fanów F1 i Kubicy na kolejne pole position kierowcy BMW nie zostały spełnione, bowiem krakowianin w ostatniej części kwalifikacji uzyskał czwarty czas i wystartuje jutro z drugiego rzędu, wraz z Massą. Wynik z Q2 pozwala jednak mieć nadzieję, że Polak ma nieco więcej paliwa od niektórych kierowców przed nim. Hamilton i Kovalainen musieli zadowolić się dopiero trzecim rzędem startowym, a pierwszą dziesiątkę zamkną na starcie Webber, Trulli, Heidfeld i Piquet Jr. Całą pierwszą dziesiątkę rozdzieliła różnica mniej niż 0,9 sekundy.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
RobsoN, 26.04.2008 16:24[!]
Bedzie dobrze alonso nieco mniej paliwa .... ale wiemy przeciez jak to jest szybki kierowca..... raikkonen niemam pytań..... a massa napewno zaatakuje alonso...... Mysle że jutro będzie ok .... zauważmy jak Robert wygrywa pojedynki z nickiem;p
Szpadel, 26.04.2008 17:02[!]
Na Ferrari to chyba jeszcze nikt na razie nie ma siły. Ale mimo to Robert powinien być na pudle. Jak wysoko, to zależy od manewrów Massy. Renówki się poprawiły, ale nie na tyle, żeby walczyć o podium. Wydaje mi się, że Heidfeld zaczyna się spalać, bo wyraźnie widać, kto jest lepszym kierowcą w BMW.
Rura wydechowa, 26.04.2008 17:13[!]
Alonso wcale nie musi mieć bardzo mało paliwa. Różnica jego czasu z Q3 i Q2 jest taka jak u Kimiego i tylko minimalnie większa niż u Hamiltona. Wygląda na to, że Renówki założyli części, których do tej pory nie używali ze względu na aferę szpiegowską. Powinno być miejsce w pierwszej piątce dla Alonso:)
Statek, 26.04.2008 18:03[!]
Kwalifikacje Ciekawe chodz szczerze mówiąc spodziewałem sie nieco lepszych czasów Alonso nabank pod publiczke niema cudów ,że on nagle tyle nadrobił dam se głowe ze ma o 5.8 okrązen mnie paliwa od reszty Ferrari wciąz nieosiagalne .Czasy cisasne niedlatego,że konkurencja sie wyrównała ,ale z powodu setek tys km przejechanych na testach
co do wyścigu to może być tak, jak 2 Ferrari wejdą w 1 zakret to nikt ich nie powstrzyma bo nie sądze aby Alonso był wstanie utrzymać ich tempo dużo zalezy od startu a Ferka starty ma dobre...co pokazało w Bahrajnie a jeszcze startuja z czystej częsci toru.Maci słabo jak nie wyprzedzą na początku może być ciężko
jutro dublet Ferrari tak stawiam.
villy, 26.04.2008 23:33[!]
@Statek
To że ma mniej paliwa to jest pewne, ale nie zgadzam się z tym że może nawet wynieść 3-4 okrążenia. Trzeba pamiętać że Alonso od początku weekendu bardzo dobrze w Q1 i Q2 zajął 3. i 4. pozycję. Ale także trzeba pamiętać o tym że Alonso i Renault zawsze tutaj się bardzo dobrze spisywały.
incasento, 27.04.2008 09:41[!]
ja sie boje tego, ze Hamilton jest zaraz za Kubica... wszyscy wiemy co sie dzieje jak Hamilton probuje walczyc o pozycje.
pitstop, 27.04.2008 09:42[!]
W poprzednim roku Hamilton(4) na starcie wyprzedził Raikkonena(3), wiec jeśli u Roberta sprzęgło zadziała jak należy to może poradzic sobie z Massą. Podium: Raikkonen, Kubica, Massa (bardzo optymistycznie)
Statek, 27.04.2008 10:23[!]
Villy na polsacie mówili,że spalanie paliwa na jedno okrążenie jest małę wynosi 2,3 litra benzyny a każde 15 kg paliwa to starata około 0,4 na okrażeniu a Alonso miał 0,3 w Q2 więc ma paliwa mniej od innych o 5-7 kółek lub więcej tak myśle.
massimoalfabis, 27.04.2008 11:01[!]
Myślę, iż będzie powtórka z rozrywki. Jeśli chodzi o pudło, to będzie replay z przed trzech tygodni. Raikkonen, Massa i Kubica.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca