F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Santander British Grand Prix 20086 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,233 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,739 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
222,630 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opony użyte w wyścigu  [  T-  |  T+  ]
 Kierowca Konstruktor Przejazd 1 Przejazd 2 Przejazd 3 Przejazd 4 
 Kimi Raikkonen Ferrari Przejściowe Przejściowe Przejściowe  
 Felipe Massa Ferrari Przejściowe Przejściowe Przejściowe Przejściowe 
 Nick Heidfeld BMW Sauber Przejściowe Przejściowe Przejściowe  
 Robert Kubica BMW Sauber Przejściowe Przejściowe Przejściowe wycofał się 
 Fernando Alonso Renault Przejściowe Przejściowe Przejściowe  
 Nelson Piquet Renault Przejściowe Przejściowe wycofał się  
 Nico Rosberg Williams Toyota Przejściowe Przejściowe Deszczowe Przejściowe 
 Kazuki Nakajima Williams Toyota Przejściowe Przejściowe Deszczowe  
 David Coulthard RBR Renault Przejściowe wycofał się   
 Mark Webber RBR Renault Przejściowe Przejściowe Przejściowe  
 Jarno Trulli Toyota Przejściowe Przejściowe Przejściowe  
 Timo Glock Toyota Przejściowe Przejściowe Przejściowe  
 Sebastien Bourdais STR Ferrari Przejściowe Przejściowe Przejściowe Deszczowe 
 Sebastian Vettel STR Ferrari Przejściowe wycofał się   
 Jenson Button Honda Przejściowe Przejściowe Deszczowe wycofał się 
 Rubens Barrichello Honda Przejściowe Przejściowe Deszczowe Przejściowe 
 Adrian Sutil Force India Ferrari Przejściowe wycofał się   
 Giancarlo Fisichella Force India Ferrari Przejściowe wycofał się   
 Lewis Hamilton McLaren Mercedes Przejściowe Przejściowe Przejściowe  
 Heikki Kovalainen McLaren Mercedes Przejściowe Przejściowe Przejściowe  
Zespoły nie zawsze zmieniają opony podczas postojów.
Powyższe zestawienie obejmuje również ewentualne karne przejazdy przez boksy.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sisiorex, 06.07.2008 22:52[!]
Boska ręka Rossa :D

Wkurzają mnie gadki tylko ,,czemu nie założono exstremalnych itd..''
To nie był błąd Maria, Flavia czy innych....
Tylko fach i doświadczenie tego na samej górze co wymieniłem. Ale z drugiej strony:
I tak Honda nie ma nic do stracenia, a może się uda :P
Tak mógł pomyśleć :P
mielony, 06.07.2008 23:24[!]
Nie twierdzę, że w przypadku Kubicy to był aż błąd - takie mieli prognozy. Ale jednocześnie widzieli co się dzieje na torze. Zresztą nie wiadomo kto o tym zadecydował. Rubens np. zażądał ekstremalnych i je dostał - więc czy tu zasługa Rossa? Problem w tym, że musiał zyskać więcej niż straci na pit-stopie i to mu się udało, ale nie na tyle żeby być przed Nickiem.
A BMW? Mieli kierowców praktycznie na P2 i P3. Pity dla NH i RK były natychmiast po sobie. Chyba to ich przerosło bo Robert stał prawie 4 sek dłużej. Ile wyjechał za Kovalainenem? No i mogli zaryzykować i dać jednemu z nich (Robertowi) full wet. Wtedy są kryci zarówno na deszcz jak i na przesychający tor. Kubica miałby łatwe wyprzedzanie.
Chyba, że bali się walki miedzy kierowcami - najpierw Robert by dogonił i wyprzedził Nicka ale potem jeżeli zaryzykował by jazdę do końca na ekstremalnych (Bourdais i Nakajima dojechali...) to Nick by prawdopodobnie wyprzedził Roberta.

Nie wkurzaj się - pozwól pomarzyć...
unknown, 06.07.2008 23:46[!]
Dali ciała i tyle...
Jak zaczyna tak lać, to nagle (w sekundzie) nie przestaje, a jak przestaje lać, to woda dobre kilkanaście minut spływa z asfaltu.
Kilkanaście minut to kilkanaście okrążeń.
Widzieli to ludzie przed TV a oni nie widzieli...
Czasy osiągane przez Baricza ośmieszyły strategów innych teamów i nic tego nie ukryje.
To był efekt żaby wrzuconej do garnka z wodą i powoli podgrzewanej - wyścig ruszył na mokrym torze i nie mieli po prostu racjonalnego spojrzenia w miarę pogarszania się warunków.
Każdy wyścig jaki pamiętam w takim deszczu skutkował natychmiastową wymiana na pełne deszczówki - ale nie dzisiaj.
marrcus, 07.07.2008 00:42[!]
trzebaby jeszcze jakoś oznaczyć nie zmienione opony, tak jak dziś to miało wpływ
Wrzatek, 07.07.2008 11:29[!]
Brawn nie myślał, ,,Może się uda" tylko ,,Ciekawe ile punktów zdobędziemy?" :D.
modlicha, 07.07.2008 14:14[!]
Witam!

Właśnie że mnie bardzo wkurzają ewidentne błędy strategów BMW - bo tylko oni mieli możliwość odpowiedniej reakcji.
Przypominacie sobie ten moment gdy Heidfeld zasugerowal swojemu teamowi założenie extremalnych opon. Kazali mu jechac ile się da na tym co ma i że mają prognozy że za chwile
przestanie padać. A warunki się pogarszały. Zresztą pal licho z prognozami! Wystarczyło
podglądać innych!
Honda zmieniła swoim kierowcom opony na extremalne na 35 kółku.Kierowcy BMW zjechali na 38. Ja osobiście widzialem na Live Timing że Barich wykrecił czasy 1:38 , a reszta na poziomie
1:48 - 1:51. Ponad 10 sekund szybciej na okrążeniu. Mówiąc językiem ekonomicznym - nawet
gdyby trzeba było zjeżdżać tak jak Barichello ponownie po opony standard wet i poświęcić 20
sekund na dodatkowy pit stop to zmiana na extremalne "zwróciła" się po zaledwie 2 kółkach.
Stratedzy BMW mieli idealne warunki i wszystkie niezbędne dane (zwłaszcza czasy kierowców
Hondy) aby zmienić strategię. Takiego komfortu nie mieli Raikkonen, Kovalainen, Alonso,
Webber bo zjechali na drugi pitstop wcześniej. Gdy zjeżdżali kierowcy BMW mówiłem na głos: No dajcie im extreme wet! Gdy założyli Nickowi zwykłe, łudzilem się że "zaeksperymentują" na
Robercie - nic z tego stratedzy BMW to są bez jaj! Do tego ślepi!
Gdyby zastosowali strategię o której mówię wynik byłby taki: 1.Ham 2.Hei 3.Kub
rafaello85, 07.07.2008 21:20[!]
Nie da się ukryć, że ta zmiana opon w bolidzie Barrichella była strzałem w 10tkę:)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca