F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Santander British Grand Prix 20086 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,233 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,739 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
222,630 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Vodafone McLaren Mercedes

Heikki Kovalainen (P2/P1): „Wygląda na to, że niemal od razu znaleźliśmy całkiem przyjemny balans i czekaliśmy, aż warunki na torze dostosują się do naszych oczekiwań w obydwu sesjach. Kluczem jest tutaj zbalansowanie ustawień samochodu pomiędzy szybkie i wolne zakręty i czuję, że jesteśmy bliżsi uzyskania tego. Nie powinniśmy przywiązywać zbyt dużej wagi do tego, że byliśmy najszybsi w piątkowe popołudnie, ale mamy dobrą podstawę na niedzielę”.

Lewis Hamilton (P3/P3): „Dobrze było zobaczyć tak dużo fanów na torze już od wczesnych godzin porannych! Choć testowaliśmy tutaj zaledwie tydzień temu, to jednak tor wydawał się dzisiaj dość inny. Balans samochodu wydawał się być bardzo dobry, pomimo mojej nieco ryzykownej przygody w ósmym zakręcie. Po południu samochód wydawał się być jeszcze bardziej stały w prowadzeniu i czuję, że mamy dobry wyznacznik na dalszą część weekendu”.

(Maraz)
 
Red Bull Racing

Mark Webber (P11/P2): „To była niezła sesja popołudniowa. Sprawdzaliśmy kilka różnych ustawień, jako że warunki nie były takie same jak na testach, ale to normalne. Po małym problemie z elektroniką dziś rano, mieliśmy kilka lepszych przejazdów po południu, kiedy byłem znacznie bardziej zadowolony z bolidu. Teraz musimy poczekać i zobaczyć, co zgotuje nam na jutro pogoda”.

David Coulthard (P9/P4): „To był typowy piątek. Dobrze było mieć trochę więcej czasu na jazdę po tym, jak z różnych powodów straciłem dużo czasu w trakcie testów tutaj w ubiegłym tygodniu. Nie miałem okazji do sprawdzenia opon z bardziej miękkiej mieszanki podczas testów, więc dziś po raz pierwszy je wypróbowałem”.

(Igor Szmidt)
 
AT&T Williams

Nico Rosberg (P10/P5): „Po dzisiejszym dniu myślę, że możemy definitywnie stwierdzić, iż ostatnie testy na tym torze był dla nas bardzo produktywne i wygląda na to, że czynimy postępy. Naszym głównym celem podczas treningów było skupienie się na porównaniu opon i wygląda na to, że uzyskaliśmy pozytywne rezultaty. W kwestii szybkości powinniśmy być krok do przodu w porównaniu z Magny-Cours, ale tak naprawdę musimy poczekać i zobaczyć, co będzie dalej”.

Kazuki Nakajima (P16/P9): „Przed wypadkiem szło nam dość dobrze. Straciłem panowanie nad tyłem bolidu na wyjściu z zakrętu nr 12 i uderzyłem w bandę. To denerwujące, kiedy popełnia się taki błąd, ponieważ kosztuje mnie to stratę cennego czasu przeznaczonego na jazdę. Przed tym zdarzeniem mieliśmy dobry przejazd i czyniliśmy postępy przed jutrzejszym dniem, więc muszę również przeprosić zespół. Teraz spuszczę głowę i postaram się wypaść jak najlepiej w kwalifikacjach”.

(Igor Szmidt)
 
Scuderia Toro Rosso

Sebastian Vettel (P7/P6): „Podczas ostatnich testów w zeszłym tygodniu po raz pierwszy jeździłem po tym torze i polubiłem go, szczególnie pierwszą część z bardzo szybkimi zakrętami i ich kombinacją. Dobrze się bawiłem i mieliśmy dziś bardzo produktywną sesję, kończąc z konkretnymi odpowiedziami na wszystkie pytania, jakie dzisiaj sobie postawiliśmy. Możemy więc być dość zadowoleni, ale teraz musimy przeanalizować, co robili inni by zobaczyć, jak szybcy jesteśmy... albo jak wolni! Myślę, że jesteśmy w dobrej formie, balans samochodu wydaje się być w porządku i jestem z tego zadowolony”.

Sebastien Bourdais (P14/P17): „Dziś rano miałem dużą podsterowność w szybkich zakrętach i po południu udało nam się to zniwelować w dość dużym stopniu, ale to pogorszyło zachowanie auta w innych obszarach, więc nasz czas okrążenia nie był szybszy. Będziemy musieli zerknąć na dane, jako że mieliśmy pewne problemy również z innymi rzeczami. Tor stał się bardziej śliski wraz ze wzrostem temperatury, więc ciężko było odczytać zachowanie bolidu, szczególnie że zmieniało się to z okrążenia na okrążenie, być może częściowo z powodu wiatru. Musimy przeanalizować wszystko, co dziś zrobiliśmy i wybrać najlepsze ustawienie auta. Jutro może też padać, więc będzie to dodatkowy czynnik, który musimy wziąć pod uwagę w planach na jutro”.

(Igor Szmidt)
 
Honda Racing F1 Team

Jenson Button (P17/P7): „Zebraliśmy trochę przydatnych informacji podczas naszego programu testowego, pomimo wiatru, który krążył wokół toru przez całe popołudnie, oraz tego, że rano straciliśmy większość naszego czasu na przejazdy. Wiemy już, jak zachowują się obie mieszanki opon na tym torze, jednak jest jeszcze sporo pracy do wykonania, ponieważ nie jestem do końca zadowolony z balansu. Mogę być dziś na siódmym miejscu, jednak to nie odzwierciedla naszej konkurencyjności. Możemy wiele osiągnąć przez noc, przygotowując się do kwalifikacji”.

Rubens Barrichello (P20/P10): „Uwielbiam tor Silverstone, więc byłem bardzo rozczarowany tym, że podczas porannej sesji prawie w ogóle nie jeździłem z powodu problemów z tylnym zawieszeniem. Popołudniowa sesja wypadła pozytywnie, a samochód jest dobrze zbalansowany. Nie wiem jak wypadniemy na tle konkurencji, jednak jestem znacznie pewniejszy siebie niż podczas weekendu na Magny-Cours”.

(Paweł Zając)
 
Scuderia Ferrari Marlboro

Felipe Massa (P1/P8): „To była duża kraksa, ale to jest częścią tej gry i miewałem gorsze wypadki w mojej karierze. Nie widziałem żadnych flag i zbliżałem się do zakrętu w ten sam sposób co zwykle. Nagle podczas hamowania straciłem całkowicie kontrolę nad samochodem – próbowałem zwolnić, ale uderzenie i tak było dość mocne. Najważniejszą rzeczą było to, że zdołaliśmy naprawić samochód i ostatecznie nie straciliśmy tak dużo czasu, jako że rano i tak nie miałem w planie zbyt wielu okrążeń. Chciałbym podziękować wszystkim chłopakom za pracę, jaką wykonali: spisali się fantastycznie i nie przystanęli nawet na chwilę, aż do samego końca drugiej sesji. Przybyliśmy do Silverstone z dobrą podstawą do dalszej pracy po testach, jakie przeprowadziliśmy tutaj w ubiegłym tygodniu i myślę, że zmierzamy w dobrym kierunku. Jestem zadowolony z balansu samochodu i jego osiągów na obydwu typach opon Bridgestone, jakie mamy tu do dyspozycji”.

Kimi Raikkonen (P4/P12): „Tego ranka rzeczy miały się nienajgorzej, ale po południu zmagałem się trochę ze znalezieniem najlepszych ustawień bolidu, który nie pracował tak dobrze, jak podczas testów w ubiegłym tygodniu. Musimy przejrzeć dane by zobaczyć, dlaczego tak się stało. Oczywiście kolejność kierowców w drugiej sesji nie odzwierciedla rzeczywistego rozkładu sił. Nadal jestem dość pewny siebie i jeśli zdołamy znaleźć dobre ustawienia, to będziemy mogli walczyć o czołowe miejsca”.

(Maraz)
 
BMW Sauber F1 Team

Robert Kubica (P5/P11): „Nie mam nic specjalnie ciekawego do powiedzenia po dzisiejszych treningach, jako że był to typowy piątek, podczas którego przetestowaliśmy niemal wszystko, co mieliśmy zaplanowane. Teraz musimy poczekać na to, jaka będzie pogoda jutro i co musimy zrobić, aby poprawić samochód. Jak zwykle w Silverstone, balans samochodu zmienia się wraz z warunkami pogodowymi, zwłaszcza z wiatrem. Nigdy nie jeździłem jeszcze tutaj w deszczu, ale dla mnie jazda po suchym czy mokrym torze nie stanowi różnicy”.

Nick Heidfeld (P13/P13): „Jeszcze nie jestem zadowolony. Podczas testów w ubiegłym tygodniu balans samochodu był lepszy. Myślę, że wynika to z tego, iż wieje teraz silniejszy wiatr, co powoduje zmianę balansu na każdym okrążeniu. Miałem trudności z bardziej miękkimi oponami, które w moim przypadku nie wystarczały nawet na jedno okrążenie”.

Willy Rampf, dyrektor techniczny: „Robert miał problem z tylnym zawieszeniem na swoim pierwszym przejeździe w drugiej sesji i kosztowało to go trochę czasu przeznaczonego na pracę nad ustawieniami auta. Jednakże zdołaliśmy niemal w pełni zrealizować zaplanowany program z obydwoma samochodami i wykonaliśmy długie przejazdy w ramach przygotowań do wyścigu. Teraz przeanalizujemy dane by zobaczyć, jak możemy się poprawić na jutro”.

(Maraz)
 
Panasonic Toyota Racing

Timo Glock (P12/P14): „To było ciężki popołudnie dla obu naszych samochodów. Mój problem ze sprzęgłem oznaczał, że straciłem większość z drugiej sesji treningowej. Pod koniec mechanicy wykonali fantastyczną robotę podczas naprawy samochodu i mogliśmy wykonać jeszcze dwa przejazdy w ostatnich 10 minutach sesji. Rano samochód zachowywał się całkiem dobrze, tak jak podczas testów w zeszłym tygodniu. Przez resztę weekendu będziemy starali się zrobić jak najwięcej. Rezultaty ostatnich dwóch wyścigów powodują, że w niedziele będziemy chcieli walczyć o kolejne punkty”.

Jarno Trulli (P15/P20): „Wszystko potoczyło się dziś nie po naszej myśli. Ciężko powiedzieć, co się stało, po prostu straciłem tylne skrzydło i wypadłem z toru. Po tym zostałem przewieziony do centrum medycznego na rutynowe badania. Czuje się dobrze i wrócę jutro do bolidu. Wypadek ten oznacza, że czeka nas sporo ciężkiej pracy, jednak będziemy naciskać jak tylko się da. Zespół jest bardzo zmotywowany naszymi ostatnimi wynikami. Nadal mamy szansę wejść obydwoma samochodami do czołowej dziesiątki, by później celować w punkty”.

(Paweł Zając)
 
Force India Formula One Team

Giancarlo Fisichella (P19/P16): „To był dla nas normalny piątek. Wykonaliśmy mały krok naprzód z nowym pakietem i wydaje się, że na dłuższych przejazdach mamy bardziej stały balans, a podczas hamowania bolid wydaje się być bardziej stabilny. Zmierzamy w dobrym kierunku, ale inne zespoły też dokonały pewnych poprawek, więc nadal mamy pracę do wykonania. Zobaczymy, co się jutro wydarzy, jeśli chodzi o zapowiadany deszcz”.

Adrian Sutil (P18/P19): „Ogólnie nie był to taki zły dzień. Dziś rano wykonaliśmy pozytywną pracę nad amortyzatorem (bezwładnościowym) i wygląda to dość dobrze. Teraz musimy zdecydować, czy użyć go w wyścigu czy nie, ale czuję się dość pewnie, kiedy z nim jeżdżę. Pakiet aero, który używaliśmy już podczas testów, dał nam 0,2-0,3 sekundy na okrążeniu, ale ogólnie myślę, że przed jutrem mogę jeszcze więcej zyskać. Dziś mogłem dostrzec potencjał i na różnych okrążeniach miałem całkiem niezłe czasy w poszczególnych sektorach. Teraz musimy to wszystko złożyć w całość”.

Mike Gascoyne, szef techniczny: „To był bardzo produktywny dzień bez żadnych problemów w którymkolwiek bolidzie. Pracowaliśmy nad porównywaniem opon i ustawieniami auta na weekend. Użyliśmy po raz pierwszy przedni amortyzator bezwładnościowy w obydwu bolidach i osiągi wydawały się dobre. Ogólnie wydaje się, że nasz pakiet pracuje tutaj dobrze i zbliżyliśmy się do środka stawki. Musimy teraz poczekać i zobaczyć, co przyniesie pogoda w kolejne dwa dni”.

(Spider)
 
ING Renault F1 Team

Fernando Alonso (P6/P15): „To był normalny dzień treningowy, jedynie drobne problemy dziś rano zabrały nam trochę czasu. Mechanicy jednak świetnie się spisali i mogłem normalnie kontynuować program po południu. Skupiłem się głównie na sprawdzaniu opon i pracy nad ustawieniami, bazując na danych z zeszłego tygodnia. Musimy teraz jak najwięcej wynieść z ostatniej sesji treningowej, jednak wiemy, że zmierzamy w dobrym kierunku”.

Nelson Piquet (P8/P18): „Dzień ułożył się dla mnie dobrze, dzięki czemu mogłem przejechać naprawdę sporo okrążeń i wykonać w całości program treningowy. Zakończyliśmy pierwszy dzień zdobywając mnóstwo informacji, które są uzupełnieniem tych zdobytych w zeszłym tygodniu. Nasze dzisiejsze czasy nie były jakieś szczególne, jednak najważniejsze było wykonanie programu, co też uczyniliśmy. Ogólnie jestem zadowolony z rozpoczęcia weekendu”.

Pat Symonds, szef działu inżynierii: „Po zeszłotygodniowych testach nie byliśmy pewni, jakie kwestie wymagają dopracowania, jednak patrząc na czasy innych zespołów widać, że mają podobne problemy. Skupiliśmy się na przygotowaniu do wyścigu, a balans samochodu był normalny jak na piątek”.

(Qnik)

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
lubczyk, 04.07.2008 19:07[!]
Panie Rampf... a o Hedifeldzie pan już nie wspomniał... hmm dlaczego ?!
pjaxz, 04.07.2008 20:04[!]
lubczyk, to jest spisek. Nie ma innej opcji - niemiecki spisek
impr, 04.07.2008 20:17[!]
poki Robson objezdza Nicka mozemy byc spokojni ;)
hawaj, 04.07.2008 20:59[!]
Amortyzator bezwładnościowy ? Toż to nic innego ja mass damper. Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.
duszek998, 04.07.2008 21:11[!]
nie mylisz się hawaj skoro go używają to albo maja coś innego ukrytego pod jego nazwą albo to samo co w Reno ale znaleźli lukę w regulaminie
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca