F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Santander British Grand Prix 20086 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,233 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,739 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
222,630 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Heikki Kovalainen (McLaren) dość nieoczekiwanie okazał się najszybszym kierowcą podczas ostatniej części kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Wielkiej Brytanii, pokonując o pół sekundy jeszcze bardziej zaskakującego zdobywcę drugiej pozycji startowej – Marka Webbera (Red Bull).

Lewis Hamilton (McLaren) przed własną publicznością musiał zadowolić się czwartym miejscem, ulegając także Kimiemu Raikkonenowi (Ferrari). Tymczasem Robert Kubica (BMW Sauber) w ogóle nie ustanowił czasu w Q3, gdyż wypadł z toru na pierwszym okrążeniu i nie zdążył wykonać kolejnego przejazdu. Polak wystartuje z 10 pozycji.

Q1

Kwalifikacje rozpoczęły się przy całkowicie suchej nawierzchni toru, ale przy dość zachmurzonym niebie i silnym wietrze, który zwłaszcza na Silverstone może stanowić spory problem. Jako pierwszy na tor w Q1 wyjechał Kazuki Nakajima (Williams), uzyskując czas 1:22,272. Sebastian Vettel (Toro Rosso) wykręcił następnie 1:21,582, a w chwilę później na czele tabeli czasowej znaleźli się kierowcy McLarena – Kovalainen i Hamilton.

Brytyjczyk przejechał w sumie dwa okrążenie pomiarowe, na drugim wykręcając 1:20,288. Drugi czas uzyskał Webber, ale po chwili znalazł się przed nim Felipe Massa, a następnie także drugi kierowca Ferrari – Raikkonen. Pierwszą dziesiątkę zamykali po pierwszych przejazdach Fernando Alonso (Renault), Nick Heidfeld (BMW Sauber), Kovalainen, Kubica, Vettel i Timo Glock (Toyota).

Kovalainen na drugim przejeździe wykręcił czas 1:19,957 i awansował na pierwsze miejsce, natomiast Vettel poprawił się na 1:20,318 i wskoczył na trzecią pozycję. Kubica na drugim przejeździe uzyskał z kolei czas 1:20,444 i awansował na piąte miejsce. Heidfeld także próbował poprawić czas, ale wypadł na chwilę z toru, jako że zaczął padać deszcz! Niemiec nie poprawił więc czasu i w tym momencie zajmował 11 miejsce, które jednak gwarantowało mu awans do Q2 na cztery minuty przed końcem Q1.

Tymczasem poza pierwszą piętnastką znajdowali się: Rubens Barrichello (Honda), Nico Rosberg (Williams), Jenson Button (Honda) i obydwaj kierowcy Force India – Adrian Sutil i Giancarlo Fisichella. Deszcz przestał dość szybko padać i kilku kierowców powróciło na tor w końcówce sesji. Sebastien Bourdais (Toro Rosso) uzyskał czas 1:20,584 i wskoczył na szóste miejsce, jednak nikt więcej nie zdołał się już specjalnie poprawić. Fisichella popełnił błąd i wpadł w poślizg na ostatnim okrążeniu, kończąc pierwszą część kwalifikacji na ostatnim miejscu. Warto dodać, że w przypadku Rosberga przyczyną słabego czasu w Q1 były problemy z tylnym zawieszeniem.

Q2

Druga część kwalifikacji rozpoczęła się już przy słonecznej pogodzie, jednak przez kilka pierwszych minut żaden z kierowców nie pojawił się na torze. W końcu jako pierwszy z boksów wyjechał Alonso, a w ślad za nim kolejni kierowcy. Po chwili na torze byli już wszyscy kierowcy z wyjątkiem duetu BMW. Alonso uzyskał czas 1:20,336, ale po chwili pokonał go Raikkonen, wykręcając 1:20,037. Następnie na czele klasyfikacji znaleźli się kierowcy McLarena – Hamilton (1:19,537) i Kovalainen (1:19,597), obaj jadąc na bardziej miękkich oponach. Trzeci czas uzyskał Webber, także schodząc poniżej granicy jednej minuty i 20 sekund.

Kubica na pierwszym okrążeniu uzyskał trzeci czas – 1:19,788, a tuż za nim znalazł się Heidfeld (1:19,802). Pierwszą dziesiątkę zamykali na trzy minuty przed końcem tej części kwalifikacji Webber, Raikkonen, Massa, Alonso, Vettel i Nelson Piquet Jr (Renault). Pierwsza czwórka: Hamilton, Kovalainen, Kubica i Heidfeld nie wróciła już na tor, jednak pozostali kierowcy próbowali poprawić swoje czasy. Webber wykręcił 1:19,710 i wskoczył na trzecie miejsce. Raikkonen pozostał na szóstej pozycji, a tuż za nim znalazł się Alonso.

Ponadto do Q3 awansowali Massa, Vettel i Piquet, natomiast miejscami startowymi od 11 do 15 musieli zadowolić się David Coulthard (Red Bull), Glock, Bourdais, Jarno Trulli (Toyota) i Nakajima. Warto dodać, że postawa Ferrari do tego momentu wydawała się być dość rozczarowująca i faworytem do zdobycia pole position był McLaren.

Q3

Ostatnia część kwalifikacji także rozpoczęła się przy słonecznej pogodzie i z początku nikt nie spieszył się z wyjazdem na tor. Jako pierwszy z boksów wyjechał w trzeciej minucie Raikkonen, a w chwilę później na torze była już prawie cała dziesiątka – wyjątek stanowił tylko Vettel. Raikkonen na pierwszym okrążeniu uzyskał czas 1:22,519. Tuż za Finem znaleźli się Alonso i Webber, a tymczasem Hamilton popełnił poważny błąd w ostatnim sektorze i wypadł na chwilę z toru. Kubica także wypadł z toru i powrócił do boksów bez ustanowienia czasu. Tylko Kovalainen poprawił wynik Raikkonena i po pierwszym przejeździe był na prowizorycznym pole position.

Kubica nie zdążył już powrócić na tor i czekał go start z 10 pozycji. Tymczasem pole position wywalczył po raz pierwszy w karierze Kovalainen, wykręcając na drugim kółku 1:21,049! Jeszcze większym zaskoczeniem była chyba druga pozycja startowa Webbera, choć Australijczyk pojechał o pół sekundy wolniej od Kovalainena. Raikkonen i Hamilton musieli zadowolić się drugim rzędem startowym, a na miejscach od 5 do 10 ustawią się jutro na starcie Heidfeld, Alonso, Piquet, Vettel, Massa i Kubica. Massa podobnie jak Kubica nie zdążył wykonać drugiego przejazdu.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze Silverstone

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 8,6 m/s
Wilgotność powietrza: 45%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów i kwalifikacji można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Amalio, 05.07.2008 22:52[!]
@madry86 tyle tylko, że Kovalainen startuje z McLarenie i myślę, że wygra jeszcze nie jedno GP. Webber takich możliwości nie ma, a nie codziennie ma okazję wywalczyć P2. Tak samo jest z Heidfeldem. Obaj już sporo są " za kółkiem" i żaden z nich do tej pory nie wygrał.
golakr, 06.07.2008 09:44[!]
Skąd pomysł, że Kubica wypadł z toru?
marco126, 06.07.2008 09:51[!]
Może to blef i nie ma żadnej awarii a Robert jest zatankowany po korek?
Sub, 06.07.2008 11:01[!]
Proszę cię....
gnt3c, 06.07.2008 11:41[!]
po korek zatankowany jest Vettel...to raz...a pierwsze pole position Kovalainena na półmetku mistrzostw świata w stosunku do pierwszego PP roberta w 3cim wyścigu (gorszym autem) świadczy o różnicy klas tych zawodników...gdyby nie awaria Robert miałby P2
radekone, 06.07.2008 12:00[!]
nad silverstone wlasnie zaczyna padac i to konkretnie:
http://www.metoff.../uk/radar/index.html
hypnotic, 06.07.2008 12:16[!]
Jesteście pewni że kierowca który nie ukończył żadnego okrążenia w Q3 nie może być dotankowany tak jakby nie wszedł do Q3? Nie wiem czy ktoś oglądał, ale w studiu F1 był taki Włoch który widać zna się na temacie (swoją drogą jak takie jest podejście Włoskich dziennikarzy do F1 i samego Roberta to aż mi wstyd za naszych "speców" od F1, gość był świetny, tylko po Polsku nie najlepiej nawijał). No i on po kwalifikajcach powiedział właśnie coś takiego że mogą go dotankować, więc sam już nie wiem.
Amalio, 06.07.2008 12:23[!]
@hypnotic nie jakiś tam Włoch tylko Dante Cinque - wydawca i redaktor pisma V12 które powinieneś znać.
hypnotic, 06.07.2008 13:39[!]
No cóż nie znałem, ale zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie , w każdym razie to nie odpowiada na moje pytanie.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca