F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Valencia.
Telefonica Grand Prix of Europe 200923 sierpnia
Valencia Street Circuit
Długość toru: 5,419 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,883 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:37,842 - Q2, Sebastian Vettel (Toro Rosso), 2008
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:38,708 - Felipe Massa (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,983 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2008
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
ING Renault F1 Team

Fernando Alonso (P9/P1): „To był dla nas pozytywny dzień. Mieliśmy sporo szybkich okrążeń, a samochód spisywał się dobrze od początku pierwszej sesji. Pracowaliśmy dziś nad ustawieniami i jesteśmy zadowoleni z tego co udało nam się dotychczas osiągnąć. Mamy dobre nastroje przed dalszą częścią weekendu. Moja kolizja z Nickiem Heidfeldem była po prostu wypadkiem, takim jaki może się zdarzyć podczas treningu lub wyścigu. Jutro damy z siebie wszystko, by móc wystartować z pierwszego rzędu, ponieważ naszym celem na niedziele jest zdobycie punktów”.

Romain Grosjean (P17/P13): „Dzień był dość udany. Pierwsze jazdy nowym samochodem są zawsze nieco trudne, jednak dałem z siebie wszystko. Obecność Fernando również wiele dla mnie znaczy, ponieważ mogłem zobaczyć, jak on podchodzi do sesji, co było bardzo pomocne. Sądzę, że zrobiłem dziś duże postępy i chcę to jutro kontynuować”.

Pat Symonds, szef działu inżynierii: „Po pierwsze bardzo miło jest być tu w Walencji. Po drugie pragniemy powitać Romaina w zespole i muszę przyznać, że byliśmy mile zaskoczeni jego dzisiejszymi osiągami. Naciskał bardzo mocno i robił stopniowe postępy. Fernando miał również bardzo udany dzień. Samochód spisywał się dobrze i jesteśmy zadowoleni z pracy opon. Pod każdym względem był to satysfakcjonujący dzień”.

(Qnik)
 
Brawn GP Formula One Team

Jenson Button (P4/P2): „Mieliśmy dość dobry pierwszy dzień treningów i zachęcające jest zobaczyć, że samochód zdaje się mieć ponownie dobre tempo. Zasadniczym celem naszego programu była praca nad ustawieniami i powtórna ocena, by potwierdzić, że prace wykonane w fabryce po okresie jej zamknięcia zmierzają w dobrym kierunku. Potrzeba jeszcze trochę pracy nad ustawieniami przed sesją kwalifikacyjną, ponieważ nie jestem całkowicie zadowolony z balansu, ale ogólnie rzecz biorąc tempo samochodu wygląda na dość dobre”.

Rubens Barrichello (P1/P3): „Świetnie jest ponownie mieć samochód, którego tempo wydaje się być na konkurencyjnym poziomie. Dzisiejsze dwie sesje treningowe poszły dobrze z dużą ilością pracy wykonaną po obu stronach garażu. Jestem całkiem zadowolony z danych, które uzyskaliśmy i sposobu, w jaki się poprawiał samochód w ciągu dnia. Jeśli będziemy dalej zmierzali w tym kierunku, to powinien być to udany weekend dla nas”.

(Michał Roszczyn)
 
AT&T Williams

Nico Rosberg (P14/P4): „Zanotowałem trudny początek dnia, ponieważ z samego rana pojawił się graining. Później musiałem używać tych opon przez dalszą część sesji, więc nie mogłem wyciągnąć z tego zbyt wiele wniosków. Druga sesja była znacznie bardziej udana, ponieważ udało nam się przeprowadzić test opon i wiemy już wiele więcej przed niedzielnym wyścigiem. Wprowadziliśmy również kilka udanych zmian w ustawieniach i wiemy co robić dalej. Ogólnie było dziś dobrze. Patrząc na nasze osiągi nie jesteśmy jednak dokładnie tam, gdzie chcielibyśmy być, więc musimy przeprowadzić jeszcze kilka analiz przed jutrzejszymi sesjami, co powinno pomóc nam sie poprawić”.

Kazuki Nakajima (P7/P5): „Myślę, że był to dla nas udany dzień. Wygląda na to, że nasze tempo podczas długich przejazdów jest dobre. Również podczas krótkich wyjazdów na tor, na nowych oponach nasze czasy były przyzwoite. Na początku tor był mało przyczepny, jednak sytuacja poprawiała się w czasie trwania obu sesji i będzie poprawiać się aż do kwalifikacji, na które czekam z niecierpliwością”.

Rod Nelson, główny inżynier operacyjny: „Ponieważ tor w Walencji jest torem ulicznym, przyczepność poprawiała się bardzo szybko podczas trwania sesji treningowych, a zwłaszcza podczas drugiej, gdy zawodnicy zakładali nowe komplety opon. Jak zwykle w piątek zajęliśmy się przygotowaniem ustawiawień oraz odrabialiśmy nasze zadanie domowe przed wyścigiem, robiąc długie przejazdy na obu typach opon. Pod koniec dnia tor był już w przyzwoitym stanie. Wygląda również na to, że warunki pogodowe do końca weekendu się nie zmienią – będzie ciepło i duża wilgotność”.

(Qnik)
 
Force India Formula One Team

Adrian Sutil (P6/P6): „To był dla nas dobry dzień dzisiaj. Szóste miejsce wygląda dobrze i mam nadzieję, że teraz jesteśmy wystarczająco szybcy, by dostać się do Q2. To jest bardzo zachęcające. Nie mogę się doczekać, aby ponownie wyjechać na tor jutro. Mieliśmy kilka małych zastrzeżeń co do samochodu, więc nie mogliśmy jechać tak, jakbyśmy tego chcieli w dwóch sesjach, ale ostatecznie balans był dobry. Jak zwykle wykonaliśmy pracę związaną z oponami i pomimo, że z początku było trudno, to jednak udało nam się bardziej zrozumieć zachowanie opon przed końcem drugiej sesji. Nie sądzę, że będzie z tym problem w wyścigu, ponieważ używaliśmy podobnych opon w Bahrajnie i nie miałem większych problemów w dniu wyścigu”.

Giancarlo Fisichella (P16/P8): „Mogłem ustanowić rozsądny czas okrążania na koniec drugiej sesji dzisiejeszgo popołudnia. Walczyłem dzisiaj rano ze ścieraniem się tylnych opon, ale sprawa ma się lepiej z miękką mieszanką na pojedynczym kółku. Dokonaliśmy kilku zmian na po południu i jestem pewien, że zmierzamy w dobrym kierunku. Mogę poczuć, że pakiet jest krokiem do przodu, ale jest dosyć ciasno w stawce, zatem zobaczymy jutro. Jestem całkiem zadowolony”.

(Michał Roszczyn)
 
BMW Sauber F1 Team

Robert Kubica (P12/P7): „Przywieźliśmy do Walencji nowe części i testowaliśmy je podczas obu sesji. Po południu skoncentrowaliśmy się na porównywaniu opon na długich przejazdach. Dla mnie był to bezproblemowy piątek. Przyczepność na torze była całkiem niezła i mogliśmy osiągnąć całkiem niezłe tempo. Jednak wciąż zmagamy się z tymi samymi problemami z samochodem, jakie mamy od początku sezonu”.

Nick Heidfeld (P15/P17): „Na początku drugiej sesji szło całkiem dobrze. Później na miękkich oponach czasy nie były idealne, ponieważ trafiłem na korek. Kiedy Fernando Alonso uderzył we mnie musiałem wcześniej zakończyć sesję. Taka kraksa jest naprawdę niepotrzebna podczas wolnych treningów. Widziałem w lusterku, jak blokuje koła i próbowałem otworzyć mu drzwi, jednak uderzył prosto we mnie i omal nie rolowałem”.

(Paweł Zając)
 
Red Bull Racing

Sebastian Vettel (P5/P9): „Dzisiejszy dzień wydawał się być w porządku, nie było problemów i mieliśmy gładki piątek. Myślę, że jesteśmy mniej więcej konkurencyjni, ale Fernando był bardzo szybki pod koniec popołudniowej sesji, co było zaskoczeniem. Musimy się jutro poprawić, więc będziemy uważnie przeglądać dane z dzisiejszego dnia i zobaczymy, w którym miejscu tracimy w porównaniu do reszty”.

Mark Webber (P8/P14): „Zrobiliśmy dziś wiele okrążeń. Mamy dużo informacji, przez które musimy przebrnąć przez noc. Porównaliśmy również opony, co było dość prostym zadaniem. Mamy trochę pracy na ten wieczór – ten tor jest trochę podobny do tego w Bahrajnie, tyle że ze ścianami blisko drogi!”

(Igor Szmidt)
 
Vodafone McLaren Mercedes

Heikki Kovalainen (P2/P10): „Jestem całkiem zadowolony z mojego przebiegu dnia. Wykonaliśmy nasz program tak, jak to planowaliśmy i samochód prowadzi się całkiem nieźle. Dla mnie to był znacznie lepszy początek weekendu niż na Węgrzech i czuję, w jak dobrej jesteśmy formie. Tempo w czołówce jest bardzo zbliżone, ale sądzę, że jesteśmy blisko. Teraz w pełni koncentrujemy się na dniu jutrzejszym i uzyskaniu dobrego rezultatu”.

Lewis Hamilton (P3/P20): „Dotknąłem ściany, ale tak naprawdę nie odczułem tego. Jedynie zahaczyłem przednim skrzydłem – ale niestety, nie mogło to zostać naprawione, ponieważ nie mieliśmy innego. Mam nadzieję, że uda się nam dostarczyć nowe na jutro, albo będziemy musieli wprowadzić kilka zmian – nie mamy dostępnych dużo tych skrzydeł. Rano nie byłem zbyt zadowolony z samochodu, ale dokonane przez nas zmiany pomiędzy sesjami były bardzo pozytywne. Na moim ostatnim okrążeniu, poprawiłem się o 0,6 sekundy i było już dosyć dobrze, więc czuję się pozytywnie na sobotę. Szkoda, że straciliśmy dzisiaj tak dużo czasu, ale nadal uważam, że jutro będzie dobrze – zawsze można nadrobić ten czas”.

(Michał Roszczyn)
 
Scuderia Ferrari Marlboro

Kimi Raikkonen (P10/P11): „To był pozytywny dzień. Jestem zadowolony z prowadzenia samochodu i osiągów obu typów opon dostarczonych tutaj przez Bridgestone. Nie ma sensu patrzeć na tabelę z czasami, ponieważ jak zwykle w piątek, nie mówi to zbyt wiele. Pierwsza sesja była dość trudna, gdyż tor był dość brudny i śliski, ale w drugiej sytuacja była znacznie lepsza. Myślę, że podium jest wciąż realistycznym celem dla nas, nawet jeśli dużo będzie zależało od kwalifikacji”.

Luca Badoer (P20/P18): „Jestem zadowolony z tego, jak się potoczyły sprawy dzisiaj. Oczekiwałem ciężkiego dnia i tak było. Ważne, że nie popełniłem żadnego poważnego błędu, zatem mogłem przejść przez program tak, jak było to ustalone. Teraz możemy rozpocząć pracę nad ustawieniami samochodu i spróbować przystosować go do mojego stylu jazdy. Zespół nie postawił przede mną żadnego konkretnego celu na ten weekend, z czego jestem zadowolony, bo ważne jest bym zyskał pełne zaufanie do samochodu i przyzwyczaił się z powrotem do weekendu Grand Prix. Jestem również wdzięczny Michaelowi (Schumacherowi), który chciał być tutaj w ten weekend. Ważne jest dla mnie, aby móc liczyć na jego wsparcie, zwłaszcza z ludzkiego punktu widzenia i oczywiście także w zakresie spraw technicznych”.

(Michał Roszczyn)
 
Panasonic Toyota Racing

Jarno Trulli (P18/P12): „Po pierwsze, to bardzo miło jest znaleźć się z powrotem w bolidzie po tak długiej letniej przerwie. Jestem również zadowolony z bycia tutaj przy ładnej pogodzie i na fajnym torze. Zasadniczo był to dla nas normalny piątek bez żadnych wyjątkowych sytuacji. Wszystko poszło gładko i nie mieliśmy problemów, zatem mogliśmy ocenić opony i zająć się ustawieniami, aby upewnić się, że jesteśmy gotowi na resztę weekendu. Nadal mamy trochę pracy do wykonania, by jak najlepiej wykorzystać możliwości samochodu, ale trudno jest określić gdzie tak naprawdę jesteśmy po treningach, ponieważ nigdy nie wiesz, nad jakim programem pracują pozostałe zespoły. Samochód prowadzi się dobrze, ale będziemy pracować, aby wycisnąć z niego więcej”.

Timo Glock (P19/P15): „Ogólnie to był całkiem dobry dzień dla mnie. Samochód prowadzi się całkiem dobrze i równo, co jest obiecującym startem weekendu i z powodzeniem wykonaliśmy cały nasz program. Zaplanowaliśmy na dzisiaj dużo pracy, ale nie było żadnych problemów technicznych i chłopcy w zespole wykonali dobrą robotę, zatem teraz mamy dużo danych do przeanalizowania przez noc. Zadaniem jest teraz dopracować samochód na jutro i na wyścig; mam nadzieję, że będziemy mocni. Trudno jest określić kolejność w stawce, ponieważ czasy okrążeń są bardzo zbliżone, ale dołożymy wszelkich starań, by spisać się jak najlepiej”.

(Michał Roszczyn)
 
Scuderia Toro Rosso

Sebastien Buemi (P11/P16): „Było dziś naprawdę gorąco w kokpicie, szczególnie podczas długich przejazdów w ramach przygotowań do wyścigu. Z początku tor był bardzo zabrudzony, lecz warunki stale się poprawiały, szczególnie podczas ostatnich 10 minut popołudniowej sesji, więc musiałeś być na torze w tym momencie, jeśli chciałeś osiągnąć dobry rezultat. Mamy nowe przednie skrzydło i wygląda na to, że daje ono to, czego oczekiwaliśmy, co jest pozytywne. Teraz, jak zwykle, musimy przeanalizować dzisiejsze dane aby zobaczyć, gdzie można poprawić nasz bolid przed jutrzejszym dniem. Jestem dość pewien tego, że możemy zaliczyć dobry weekend”.

Jaime Alguersuari (P13/P19): „Upał był dzisiaj dla mnie istotnym czynnikiem, jako że nie spędziłem jeszcze za kierownicą bolidu F1 zbyt wiele czasu, a wysokie temperatury tylko pogorszyły sprawę z tego punktu widzenia. Dzień przebiegł dość dobrze i uczyniliśmy postęp, mimo iż rano poszliśmy za daleko ze zmianą ustawień samochodu, co oznaczało, że podczas zmiany warunków na torze nasza forma na drugim treningu nie uległa poprawie. Musimy poprawić bolid, a ja muszę lepiej jeździć na twardszej mieszance opon. Ogólnie jednak nie był to najgorszy pierwszy dzień”.

(Igor Szmidt)

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sniezek, 21.08.2009 16:58[!]
Znowu kierowcy będą się mazać. Temu za ciepło, tamtego głowa boli, temu ciśnienie się podniosło itp, itd. Kurde, kto ich wybiera na kierowców F1?
cobra, 21.08.2009 17:21[!]
@sniezek: A na jakie wypowiedzi liczysz? Jestem do d**y kierowcą tudzież mamy ch**owy bolid? Każdy chciałby być w wyścigu, qualu czy nawet treningu w ścisłej czołówce.
bicampeon, 21.08.2009 18:31[!]
No widać Renault wykonuje agresywny plan o którym mówił Briatore - Ferdek chce walczyć o pierwszy rząd. Grosjean wywarł dzisiaj na mnie pozytywne wrażenie, co mnie bardzo cieszy.
Piotrek15, 21.08.2009 18:42[!]
Jedynie zahaczyłem przednim skrzydłem – ale niestety, nie mogło to zostać naprawione, ponieważ nie mieliśmy innego. Mam nadzieję, że uda się nam dostarczyć nowe na jutro, albo będziemy musieli wprowadzić kilka zmian – nie mamy dostępnych dużo tych skrzydeł

Zabiorą Heikkiemu i po problemie ;)
bartekws, 21.08.2009 18:42[!]
Ależ bieda w McLarenie :D nawet na zapasowe skrzydła och nie stać... :D Maxa M na pewno cieszy taka oszczędność ;)

Ale widać jak bardzo McLaren nadrabia straty w tym sezonie i jak szybko się rozwija! Praktycznie co wyścig mają nowe części prosto z fabryki - jedno zrobią i już zakładają. Ale trochę to jest ryzykowne, bo jeśli któryś z kierowców uszkodziłby jedyne skrzydło w wyścigu i musieliby założyć mu inny typ bolid pewnie nie dałby się prowadzić...
mateusz, 21.08.2009 21:18[!]
@Piotrek15 McLaren Hamiltona to nowa wersja ze zmniejszonym rozstawem osi. Musiała zostać zmodyfikowana m.in. podłoga i nos. Heikkiemu jeśli już coś zabiorą to cały bolid.
rafaello85, 21.08.2009 21:40[!]
Dziwna sprawa z tym Hamiltonem - McLaren nie zabrał zapasowych skrzydeł? Kryzys czy nadzwyczajne oszczędności?;)
Badoer niech się nie skupia na obecności Schumiego ( bo Michael na torze mu nie pomoże ) tylko na jeździe.
gnt3c, 21.08.2009 23:44[!]
"Teraz możemy rozpocząć pracę nad ustawieniami samochodu i spróbować przystosować go do mojego stylu jazdy" - najpierw naucz się Pan jeździć optymalną linią przejazdu!!!
Ducsen, 22.08.2009 00:04[!]
Mogli od Williamsa pozyczyc. Frank na ten sezon przygotowal superpakiet skrzydel dla Kazukiego :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca