F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Kalendarz 2024
 Sakhir
 Dżudda
 Albert Park
 Suzuka
 Shanghai
 Miami
 Imola
 Monte Carlo
 Gilles Villeneuve
 Catalunya
 Red Bull Ring
 Silverstone
 Hungaroring
 Spa-Francorchamps
 Zandvoort
 Monza
 Baku
 Marina Bay
 Austin
 Mexico City
 Interlagos
 Las Vegas Strip Circuit
 Losail
 Yas Marina
Tory testowe
 Algarve
 Fiorano
 Jerez
 Mugello
 Ricardo Tormo
 Vallelunga
 Lista wszystkich torów

  Lokalizacja toru

  Rezultaty z 2012 roku
Kolejność startowa
1. S. VettelRed Bull
2. L. HamiltonMcLaren
3. P. MaldonadoWilliams
4. R. GrosjeanLotus
5. K. RaikkonenLotus
6. N. RosbergMercedes
7. K. KobayashiSauber
8. N. HulkenbergForce India
Rezultat wyścigu
1. F. AlonsoFerrari
2. K. RaikkonenLotus
3. Mich. SchumacherMercedes
4. M. WebberRed Bull
5. N. HulkenbergForce India
6. N. RosbergMercedes
7. P. di RestaForce India
8. J. ButtonMcLaren

  Rozkład postojów
Jeden postój
 okrążenia 27-33
Dwa postoje
 okrążenia 12-15, 33-37
Trzy postoje
 okr. 6-12, 20-27, 37-45
Valencia Street CircuitPokaż historię toru
Grand Prix of Europe, 8 runda sezonu 2012, 24 czerwcalista torów
Lokalizacja: Walencja, Hiszpania 
www.valenciastreetcircuit.com, języki:
Długość toru: 5,419 kmLiczba okrążeń: 57Pełny dystans: 308,883 km
Widok standardowy  |  Widok z satelity  |  Lokalna pogoda
Start wyścigu według czasu lokalnego: 14:00Start wyścigu według naszego czasu: 14:00
Adres:Valencia Street Circuit, Calle Doctor Lluch, 4, 46011 Valencia, Spain
Telefon: +34 96 316 40 07Fax: +34 96 367 87 60
  Okrążenie toru z Robertem Kubicą
Z mojego punktu widzenia uważam, że Walencja jest całkiem interesującym torem, ponieważ jest to częściowo tor uliczny, a częściowo nowoczesny tor F1. Lubię tam jeździć, ale wiem, że wielu innych kierowców nie uważa tak samo.

Jest podobnie jak w Kanadzie w kwestii ustawień, ponieważ musisz koncentrować się na stabilnych dohamowaniach i przyczepności podczas przyspieszania – a ponieważ większość zakrętów przejeżdża się z niską prędkością, to aerodynamika i docisk nie są tak kluczowe. Jednakże nadal potrzebny jest wydajny bolid, ponieważ są cztery miejsca, gdzie uzyskuje się wysokie prędkości. Tor jest bardzo gładki z dużymi poboczami, a ja w zasadzie preferowałbym mniejsze pobocza i trochę więcej nierówności – wtedy byłoby bardziej, jak na prawdziwym torze ulicznym.

Pierwszy łuk po starcie nie jest tak naprawdę zakrętem: to łatwy łuk przejeżdżany z pełną prędkością, ale kiedy hamujesz przed drugim zakrętem, tor nagle staje się wąski przed wierzchołkiem, musisz więc dopilnować, aby znaleźć się na właściwej linii, wchodząc w zakręt. Można nadrobić trochę czasu w tym zakręcie, a na początku wyścigu jest tu dobra okazja, aby zyskać jedną lub dwie pozycje na dohamowaniu.

Zakręty dziewięć i dziesięć pokonuje się przejeżdżając przez zwodzony most. Kiedy przyjechaliśmy po raz pierwszy do Walencji w 2008 roku, była dosyć duża różnica wysokości pomiędzy torem wyścigowym a mostem – był tam duży wybój. Początkowo były pewne obawy, że może to spowodować uszkodzenie opon, ale z punktu widzenia kierowcy, tak naprawdę nic tam się nie odczuwa.

Jest kilka długich prostych przed ciasnymi zakrętami, jak nawrót na zakręcie 17, co stwarza możliwość wyprzedzania. Jednakże w rzeczywistości, jeśli kierowca przed tobą nie popełni błędu, to jest bardzo trudno go wyprzedzić, a ponieważ nie jest to permanentny tor, to tylko linia wyścigowa staje się czysta, a przez to, że jest tak brudno poza linią wyścigową, bardzo trudno jest wykonać udany manewr wyprzedzania.

Moją ulubioną sekcją jest szybka sekwencja przed końcem okrążenia, gdzie hamuje się wchodząc w ostatni zakręt. Często blokują się tam przednie koła i jest tam trudno, ponieważ dodatkowo bolid dobija podłogą do nawierzchni
Rezultaty na torze Valencia
RokPole positionZwycięzcaNajszybsze okrążenie
2012Sebastian Vettel (Red Bull)
1:38,086
Fernando Alonso (Ferrari)
1h44m16,649
Nico Rosberg (Mercedes)
1:42,163
2011Sebastian Vettel (Red Bull)
1:36,975
Sebastian Vettel (Red Bull)
1h39m36,169
Sebastian Vettel (Red Bull)
1:41,852
2010Sebastian Vettel (Red Bull)
1:37,587
Sebastian Vettel (Red Bull)
1h40m29,571
Jenson Button (McLaren)
1:38,766
2009Lewis Hamilton (McLaren)
1:39,498
Rubens Barrichello (Brawn)
1h35m51,289
Timo Glock (Toyota)
1:38,683
2008Felipe Massa (Ferrari)
1:38,989
Felipe Massa (Ferrari)
1h35m32,339
Felipe Massa (Ferrari)
1:38,708
Na czerwono zaznaczone rekordy na ostatnio użytej wersji toru
Kierowcy odnoszący najczęściej sukcesy na torze Valencia
Pierwsze pola startoweZwycięstwaNajszybsze okrążenia
1.Sebastian Vettel3  1.Sebastian Vettel2  1.Felipe Massa1
2.Felipe Massa12.Felipe Massa1Timo Glock1
Lewis Hamilton1Rubens Barrichello1Jenson Button1
   Fernando Alonso1Sebastian Vettel1
      Nico Rosberg1
Tabela obejmuje maksymalnie pierwszą dziesiątkę
lista torów  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca