F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
SingTel Singapore Grand Prix 200927 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,067 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 308,950 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,014 - Q2, Felipe Massa (Ferrari), 2008
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:45,599 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
158,139 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2008
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po czasówce  [  T-  |  T+  ]
Vodafone McLaren Mercedes

Lewis Hamilton (P1): „To absolutnie fantastyczny rezultat. Przybyliśmy tu z kilkoma technicznymi poprawkami i nie wiedzieliśmy, gdzie się znajdujemy – zwłaszcza po piątkowych treningach, które nie były dla mnie spektakularne. Moje okrążenie na pole position było bardzo przyjemne: samochód był po prostu lepszy i lepszy wraz z poprawianiem się toru i myślę, że pojechałbym szybciej na moim ostatnim okrążeniu, gdyby sesja nie została przerwana. Nie spodziewałem się pole position dzisiaj, ale nasze tempo było naprawdę dobre. Musimy zobaczyć ładunki paliwa u innych, jednak czuję się dość pewnie w tym, co robimy i jestem na najlepszej pozycji na jutrzejszy wyścig”.

Heikki Kovalainen (P8 po karach dla innych): „To bardzo rozczarowujący wynik dla mnie. W pierwszych dwóch sesjach, wszystko szło gładko – choć moje czasy okrążeń nie były tak konkurencyjne, jak tego oczekiwałem. W Q3 nie przejechałem wystarczająco dobrego kółka na moim pierwszym przejeździe, ponieważ wybrałem twardszą mieszankę opon, która nie była dość szybka. Popełniłem także kilka błędów, ale skoncentrowałem moje wysiłki na drugim przejeździe – na bardziej miękkiej mieszance. To będzie trudny wyścig: start z dziesiątego pola bardzo utrudnia sprawę, ale nic na to nie poradzę teraz, więc jutro dam z siebie wszystko”.

(Michał Roszczyn)
 
Red Bull Racing

Sebastian Vettel (P2): „Niestety, kiedy zapaliły się czerwone światła, byłem na moim pierwszym wyjeździe na nowych oponach. Wcześniej byłem na używanym komplecie opon, więc moje najszybsze okrążenie nie było tak łatwe i relaksowe, jak mogłoby się wydawać. Jednakże ostatecznie dobrze jest znów zakwalifikować się bliżej czołówki, szczególnie na ulicznym torze. Samochód był bardzo dobry przez cały weekend i czułem się komfortowo. Szkoda, że mieliśmy czerwoną flagę, lecz będziemy wciąż cisnąć podczas wyścigu. Zobaczymy – to będzie z pewnością długi i ciężki wyścig, lecz mamy wszystko, czego nam trzeba, więc z niecierpliwością oczekuję startu”.

Mark Webber (P4): „Nigdy nie spodziewasz się, że twój pierwszy przejazd będzie ostatnim, więc zawsze zostawia się nieco marginesu. Byłem na zużytych oponach i na drugim przejeździe zapowiadało się szybkie okrążenie. Nie wiem, kto był na nowych oponach, lecz mamy czwarte miejsce, więc zobaczymy – mogło być zdecydowanie gorzej. Moi mechanicy byli w ten weekend absolutnymi gwiazdami, składając samochód do kupy po wczorajszym wypadku w trudnych warunkach. Mam wiele motywacji, aby jutro im za to odpłacić”.

(Igor Szmidt)
 
AT&T Williams

Nico Rosberg (P3): „To wspaniały dzień, a był on wynikiem dobrej pracy włożonej w zmiany i poprawienie ustawień bolidu podczas treningu, a nawet podczas Q1. Podczas kwalifikacji wszystkie elementy zagrały i w Q2 wykręciłem wspaniałe okrążenie. Chociaż Q3 było trudne z większym ładunkiem paliwa, to jednak myślę, że widzimy rezultaty ciężkiej pracy włożonej w rozwój auta i jestem naprawdę zadowolony z całego zespołu, który uczynił kolejny krok w kierunku zajęcia miejsca na podium. Być może niedługo będziemy nawet w stanie walczyć o najwyższe miejsce na podium. Trzecie miejsce to wspaniała pozycja startowa i będę jutro na czystej stronie toru, co może się okazać bardzo ważne”.

Kazuki Nakajima (P10 po karach dla innych): „To frustrujące, być na 11 miejscu i o tak niewiele stracić możliwość wejścia do Q3. Samochód ma duży potencjał, jeśli byłbym w stanie wyciągnąć więcej z opon podczas rozgrzewkowego okrążenia, ale na torze było kilka miejsc, gdzie miałem trudności. Podsumowując, myślę, że mamy spore szanse na zdobycie jutro punktów, startując z tej pozycji”.

Sam Michael, dyrektor techniczny: „To był fantastyczny występ Nico w kwalifikacjach. Swoje prawdziwe tempo pokazał jedynie w Q2 z uwagi na okres czerwonej flagi ogłoszony w Q3. Jestem naprawdę zadowolony z niego i spodziewam się, że jutro również będzie dobrze jechał. Kazuki o bardzo niewiele stracił szansę na wejście do Q3, ale uważam, że jutro może walczyć o punkty przy zastosowaniu dobrej strategii w zakresie paliwa. Z wczorajszego treningu wynika, że ulepszenia wprowadzone do FW31 przynoszą efekty i rozwój idzie w dobrym kierunku. Gratulacje dla każdego członka zespołu, który przyczynił się do postępu”.

(MDK)
 
Renault F1 Team

Fernando Alonso (P5): „Startujemy z piątego pola, co jest dobrą pozycją dla nas. Może być trudno walczyć o podium jutro, ale z pewnością finisz w pierwszej piątce będzie naszym głównym celem. Nasze tempo wyścigowe nie było rewelacyjne podczas treningów, zatem musimy to nieco poprawić na jutro, inaczej może czekać nas defensywny wyścig, ponieważ będę zdecydowany bronić piątego miejsca”.

Romain Grosjean (P18 po karach dla innych): „Mieliśmy problemy z hamulcami i zespół bardzo starał się, by je rozwiązać, ale ostatecznie to była trudna sesja. Nie sądzę, by dziewiętnasta pozycja odzwierciedlała prawdziwe tempo samochodu, zatem nie mogę się doczekać wyścigu, gdzie mam nadzieję, poczynię pewien postęp. Pozostaję w pozytywnym nastroju i chcę nabyć trochę cennego doświadczenia na tym wymagającym torze”.

(Michał Roszczyn)
 
Panasonic Toyota Racing

Timo Glock (P6): „Jestem zadowolony z powrotu do najlepszej dziesiątki. Lubię ten tor i czuję, że nasze ustawienia spisują się tu świetnie. Sesja przebiegła stosunkowo dobrze, zwłaszcza z jej drugiej części, podczas której byłem o sekundę szybszy niż w Q1. Auto spisywało się naprawdę dobrze i miło było znaleźć się w Q3. Moje okrążenie było dobre, ale jechałem na bardziej miękkiej mieszance, która spisuje się tu troszkę gorzej. Tak naprawdę liczyłem na mój ostatni przejazd na nowym komplecie opon, ale czerwona flaga wszystko popsuła. Jestem pewien, że mogłem poprawić mój czas i Bóg jeden raczy wiedzieć, z której pozycji startowałbym do jutrzejszego wyścigu. Koniec końców startuję z szóstej pozycji, więc wygląda to całkiem nieźle. Mam nadzieję na spokojne przejechanie pierwszego okrążenia i ukończenie wyścigu w czołowej szóstce. Będę walczył o zdobycie jak największej liczby punktów dla zespołu”.

Jarno Trulli (P14 po karach dla innych): „Moim głównym problemem była kiepska przyczepność. Poprawiające się warunki na torze dawały nadzieję na szybszą jazdę, jednak nie byliśmy w stanie poprawić osiągów od wczorajszych treningów. Nie wiem czemu, zwłaszcza że Timo wygląda na bardzo mocnego, jednak mi cały czas brakowało przyczepności. Auto nie spisywało się dziś zbyt dobrze i niestety nie byliśmy w stanie poprawić jego osiągów, również dzisiaj. Jutro może się wszystko zdarzyć i mogę obiecać, że będę walczył ze wszystkich sił, jednak skoro startuje się z piętnastej pozycji, to jakakolwiek zdobycz punktowa graniczyć będzie z cudem”.

Pascal Vasselon, szef techniczny ds. nadwozia: „Tak jak oczekiwaliśmy, jesteśmy tutaj mocniejsi niż podczas poprzedniego wyścigu, tak więc brak obu aut w czołowej dziesiątce to spore rozczarowanie. Timo wykonał dobrą robotę, przechodząc przez pierwszą i drugą część kwalifikacji. Byliśmy bardzo sfrustrowani, że w końcówce kwalifikacje zostały przerwane, ponieważ nie miał on żadnych szans, aby użyć przygotowanego kompletu nowych opon i nie dostał żadnej szansy na osiągnięcie lepszego wyniku. Plan dla Timo jest jasny – zdobycie jak największej liczby punktów, natomiast dla Jarno wyścig będzie z pewnością bardzo trudny. Musimy przeanalizować przyczynę braku przyczepności i zobaczymy, czy uda nam się osiągnąć zdobycz punktową, biorąc pod uwagę obraną strategię”.

(MDK)
 
BMW Sauber F1 Team

Robert Kubica (P7 po karach dla innych): „Oczywiście czerwona flaga spowodowana przez wypadek Rubensa Barrichello wpłynęła na nasze osiągi w kwalifikacjach. Wydaje mi się, że większość kierowców jest w podobnej sytuacji. Użyliśmy twardej mieszanki w pierwszym przejeździe w Q3. To kosztowało nas sporo czasu – twardsze opony są około dwóch dziesiątych wolniejsze tylko w dwóch pierwszych zakrętach w porównaniu do miękkiej mieszanki. Jutro będzie trudny wyścig. Tor jest bardzo trudny, wymaga wiele przyczepności i stabilności podczas hamowania. Fizycznie tor również jest wymagający, ponieważ jest tu wiele zakrętów i trzeba ciągle walczyć z samochodem. Jutro wiele będzie zależeć od zużycia opon i ewentualnego przegrzewania”.

Nick Heidfeld (Przesunięty na koniec stawki z powodu zbyt lekkiego bolidu): „Może się wydawać, że miło jest się znaleźć w pierwszej dziesiątce, ponieważ mieliśmy w tym sezonie gorsze wyniki. Mimo to jestem rozczarowany. Samochód jest lepszy i wszystko wyglądało dobrze w Q1 i Q2. Jednak w Q3 nie mogłem skorzystać z zalet bardziej miękkiej mieszanki z powodu czerwonej flagi. Zacząłem moje szybkie okrążenie i już na pierwszych zakrętach było dla mnie jasne, że będzie duża poprawa. Później Rubens Barrichello się rozbił i wywieszono czerwoną flagę. Z perspektywy czasu lepiej byłoby użyć miękkiej mieszanki na początku, jednak nie chciałem tracić zalet płynących z poprawy toru pod koniec sesji. Po prostu pech”.

(Paweł Zając)
 
Brawn GP Formula One Team

Rubens Barrichello (P9 po karze za wymianę skrzyni biegów): „Kwalifikacje obfitowały dziś dla mnie w wiele wydarzeń, ale nadal myślę pozytywnie przed startem z dziesiątej pozycji. Mając na uwadze wszystko co się wydarzyło sądzę, że jest to dobry rezultat. Miałem problem z samochodem po Q2, kiedy uderzyłem zbyt mocno o krawężnik i najprawdopodobniej uszkodziłem podłogę, ponieważ samochód wydawał się niezbyt dobry pod koniec sesji. To było świetne okrążenie, dzięki któremu dostałem się do Q3, gdyż mieliśmy problemy z tempem i wiedziałem, że musiałem naciskać, bez względu na uszkodzenia. Naprawdę mocno naciskałem na swoim ostatnim okrążeniu w Q3 i niestety samochód dotknął podłoża, straciłem kontrolę i zakończyłem podróż odbijając się od ściany. Szkoda, ale samochód powinien być cały i już czekamy na jutrzejszy wyścig”.

Jenson Button (P11 po karach dla innych): „To była dla nas frustrująca sesja kwalifikacyjna. Samochód sprawiał wrażenie dobrego w Q1 i byłem drugim najszybszym kierowcą, co jest całkiem pozytywne. Mieliśmy troszkę podsterowności, więc wprowadziliśmy trochę zmian przed Q2, jednak sprawiły one, że samochód stał się trudny w prowadzeniu na dohamowaniach i zatarłem lewą przednią oponę przed zakrętem numer siedem, co spowodowało, że straciłem sporo czasu. Z płaską przednią oponą nie jest się w stanie nadrobić tutaj czasu, tak więc moje kwalifikacje się zakończyły na Q2. Zrobimy jutro co w naszej mocy, ale start z dwunastej pozycji sprawi, że wyścig będzie ciężki”.

(deeze)
 
Scuderia Ferrari Marlboro

Kimi Raikkonen (P12 po karach dla innych): „Niestety dziś nie byliśmy wystarczająco szybcy, żeby dostać się do Q3 i tak naprawdę niewiele mogliśmy w tej kwestii zrobić. Logicznym jest, że w miarę rozwoju innych samochodów, wyścig po wyścigu, będziemy płacić coraz wyższą cenę za decyzję o zakończeniu rozwoju F60. Jutro możemy oczekiwać ciężkiego wyścigu, ponieważ trudno jest tutaj wyprzedzać, tak więc znalezienie się na punktowanej pozycji będzie czymś bardzo trudnym. Prawdą jest, że na takim torze może się wszystko zdarzyć i musimy postarać się z całych sił, by wykorzystać każdą okazję, może z pomocą dobrego startu, który w ostatnich wyścigach nam się udawał. Jeśli chodzi o opony to myślę, że jutro mogą być problemy ze zużyciem miękkiej mieszanki, nawet jeśli sytuacja może się poprawiać z biegiem wyścigu”.

Giancarlo Fisichella (P17 po karach dla innych): „Oczywiście jestem rozczarowany tym wynikiem. Naprawdę chciałem jak najlepiej, jednak wciąż nie byłem w stanie znaleźć wystarczającego poziomu pewności siebie w samochodzie – jest prawie tak, jakby samochód prowadził mnie, nie odwrotnie. Zwłaszcza na tak trudnym torze nie mam pewności, by maksymalnie naciskać. Naturalnie start z osiemnastej pozycji oznacza, że mogę się spodziewać trudnego wyścigu. Spróbuję zyskać kilka pozycji na starcie, a później pojechać jak najlepiej wyścig. Znalezienie się na punktowanej pozycji byłoby maksimum tego, co możemy zyskać, ale nawet to będzie bardzo trudnym zadaniem”.

(deeze)
 
Scuderia Toro Rosso

Sebastien Buemi (P13 po karach dla innych): „Jestem dość zadowolony, jako że sesja przebiegła gładko i bez żadnych błędów. Wyciągnąłem z samochodu maksimum i jestem zadowolony, że startujemy przed Trullim. Cieszę się z powrotu do Q2, ponieważ długo nie udawało się nam dostać do tej części. Teraz musimy popracować nad strategią na wyścig, dobrze wystartować i przeprowadzić wszystkie pit-stopy bez problemów”.

Jaime Alguersuari (P16 po karach dla innych): „Pokazaliśmy się z dość dobrej strony i jesteśmy coraz szybsi. Było dość trudno uzyskać lepszą lokatę od P17, ale za każdym razem, gdy wsiadam do bolidu czuję się w nim bardziej pewnie. To najbardziej wymagający tor, na którym dotychczas jeździłem, poza Makau. Jako że jest to tor uliczny, jutro może się wszystko zdarzyć, więc mam nadzieję na dobry wyścig”.

(Igor Szmidt)
 
Force India Formula One Team

Adrian Sutil (P15 po karach dla innych): „Mimo, że jesteśmy bardzo szybcy na szybkich i krętych torach, jak Spa i Monza, to tutaj wszystko zależy od docisku. Mamy do czynienia z podobnym układem jak w Monte Carlo, jednak jest dwa razy więcej zakrętów i właśnie przez to tracimy tyle na jednym okrążeniu. Przez cały weekend mieliśmy problem z przyczepnością. Oczekiwałem, że będziemy bardziej konkurencyjni, ale w stawce jest bardzo ciasno i jeśli stracisz trochę przez ruch na torze, to nagle jesteś na końcu. Straciłem czas podczas mojego najszybszego przejazdu, ponieważ pojawił się Fisichella w środkowym sektorze i zająłem P16. Będzie trudno, ale zobaczymy, na co nas stać. Wyścig jest długi i wszystko może się zdarzyć, więc damy z siebie wszystko”.

Vitantonio Liuzzi (P19 po karach dla innych): „Wiedzieliśmy, że będziemy mieli trudności na torze wymagającym dużego docisku, i że będzie różnica względem Spa i Monzy, ale nie spodziewaliśmy się aż takiej. Brakowało trakcji i nie znaleźliśmy dobrego balansu. Zarówno Adrian, jak i ja mamy te same problemy. Moje najszybsze okrążenie było czyste, ale dostanie się tym razem do Q2 byłoby trudne. Z większym obciążeniem paliwa jesteśmy bardziej konkurencyjni, ale z tego miejsca na starcie będzie bardzo trudno. Z drugiej strony na tym torze może się wiele wydarzyć i jeśli będziemy mieć dobre tempo i dobry balans, to nadal możemy zdobyć punkty. Tory uliczne zawsze są zwariowane, więc jeszcze się nie poddaliśmy”.

(Mateusz Grzeszczuk)

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
S1428, 27.09.2009 12:42[!]
Heidfeld jak zwykle jest "sfrustrowany" i "rozczarowany",nie rozumiem gościa na co on więcej liczy w tym sezonie...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca