F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
SingTel Singapore Grand Prix 200927 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,067 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 308,950 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,014 - Q2, Felipe Massa (Ferrari), 2008
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:45,599 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
158,139 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2008
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Red Bull Racing

Sebastian Vettel (P5/P1): „Po czasach możemy zauważyć, że w tym roku tor jest nieco wolniejszy, niż był rok temu, a szkoda, ponieważ niektóre z szybkich zakrętów nie są już tak szybkie, ale ogólnie charakter toru pozostał taki sam. To wymagający obiekt – hamujesz i przyspieszasz – nie doświadczamy tu takiego przeciążenia jak na innych torach, lecz mamy za to wiele nierówności, które nie ułatwiają życia, jednakże bardzo lubię ten tor. Ogólnie był to dla nas dobry dzień i wyglądamy na mocniejszych niż na Monzy”.

Mark Webber (P3/P6): „Cisnąłem nieco za mocno w drugim treningu, było ślisko poza idealną linią jazdy, straciłem kontrolę na ostatnim zakręcie i wjechałem w mur otaczający pit-lane, co zakończyło moją sesję. Do tego czasu bolid sprawował się dobrze; byłem szybki i razem z Sebastianem mieliśmy dobrą sesję treningową. Chciałbym zrobić trochę więcej kilometrów, lecz mimo to nauczyliśmy się dziś wiele i wrócimy jutro mocniejsi. Myślę, że będzie to dla nas dobry wyścig. Będzie interesująco, ponieważ trudno jest utrzymać w dobrym stanie opony, więc musimy nad tym popracować przez noc. Jednakże ogólnie, nie jest źle”.

(Igor Szmidt)
 
Renault F1 Team

Fernando Alonso (P4/P2): „Dzisiaj wykonaliśmy normalny piątkowy program na torze ulicznym. Tor był bardzo brudny i śliski w obu sesjach, co zawsze utrudnia naukę samochodu i poprawę balansu – miałem dużą nadsterowność. Sądzę jednak, że spożytkowaliśmy dostępny czas najlepiej jak mogliśmy i jesteśmy w odpowiedniej formie na jutro”.

Romain Grosjean (P20/P19): „Dzisiejszy dzień był moim pierwszym doświadczeniem na singapurskim torze. Niestety popełniłem mały błąd w pierwszej sesji, co kosztowało mnie dużo czasu. Następnie po południu mieliśmy kilka problemów mechanicznych, które ograniczyły moje przejazdy. Mimo tego wszystkiego, starałem się poznać tor, który jest szczególnie trudny. Wciąż czeka nas dużo pracy, ale możliwe będzie znalezienie trochę więcej szybkości na jutro. Mam również nadzieję, że dzisiejsze ćwiczenia startów pomogą nam w wyścigu”.

(Michał Roszczyn)
 
Vodafone McLaren Mercedes

Heikki Kovalainen (P6/P3): „Jestem bardzo zadowolony. Nie miałem żadnych problemów dzisiaj i sądzę, że dokonaliśmy pewnego dobrego postępu pomiędzy sesjami. Obie mieszanki opon zdają się dobrze pracować, więc jest to kolejny powód do optymizmu. Jestem przekonany, że możemy też znaleźć przez noc kolejne części sekundy. Jednakże pozostałe zespoły również wyglądają na szybkie tutaj, zatem nie będzie to łatwe. Główna różnica w tym roku na torze dotyczy szykany na zakręcie numer 10: jest wolniejsza i ciaśniejsza, a krawężniki są większe, więc nie można tam atakować, ponieważ nie można sobie pozwolić na ryzyko uszkodzenia samochodu”.

Lewis Hamilton (P7/P9): „Nadal tracę trochę prędkości w pewnych obszarach, więc muszę nad tym popracować. Sesje treningowe były dla mnie nieco nierówne – nie miałem większych problemów, ale nie byłem tak szybki, jak miałem nadzieję. Tym niemniej dzisiejszy dzień nie jest ważny i kiedy tor będzie nieco czystszy jutro, to wtedy lepiej zrozumiemy opony. Tor wciąż jest bardzo wyboisty i cały ruch utrudnia przejechanie czystego okrążenia, a zakręt numer 10 jest również gorszy niż w ubiegłym roku – trochę bardziej niebezpieczny – ale nikt nie miał żadnych problemów, więc powinno być w porządku. Najważniejsze dla nas jest przeanalizować dane, spróbować poprawić samochód i znaleźć kolejne części sekundy”.

(Michał Roszczyn)
 
BMW Sauber F1 Team

Nick Heidfeld (P14/P4): „Bardzo podoba mi się ten tor, przyjemnie się tutaj jeździ, jednak wciąż jest wyboisty i bardzo brudny. Nasze osiągi nie wyglądają źle, jednak mieliśmy kilka różnych problemów podczas pierwszej sesji treningowej. Poza koniecznością wymiany skrzyni biegów, były też problemy z podłogą i ciśnieniem w oponach. Podczas drugiej sesji było lepiej. Zrobiłem moje najszybsze okrążenie dość wcześnie na nowych oponach. Prowadziłem przez długi czas, aż w końcu inni kierowcy zrobili swoje przejazdy na nowych oponach pod koniec sesji”.

Robert Kubica (P8/P10): „Tor był dzisiaj bardzo brudny i przyczepność była niska. Było bardzo dużo kurzu poza linią wyścigową, szczególnie na początku, jednak także podczas drugiej sesji treningowej nie było najlepiej. Nawierzchnia toru jest lepsza niż w zeszłym roku, jednak wciąż jest dość wyboista. Mieliśmy mały problem na początku drugiej sesji treningowej z czujnikiem skrzyni biegów. Jednak udało się go szybko naprawić i byliśmy w stanie ukończyć nasz program”.

(Paweł Zając)
 
Brawn GP Formula One Team

Jenson Button (P2/P5): „Wspaniale jest powrócić w ten weekend do Singapuru i wszyscy z dużą chęcią będą rywalizowali w nocnym wyścigu oraz dostosowywali się do innych godzin pracy. Mieliśmy całkiem pracowity dzień z rozpisanym szerokim programem testowania ustawień i prób opon. Ta runda jest dość trudna ze względu na wysoką temperaturę i wilgotność, przy których jednocześnie trzeba być bardzo skupionym ze względu na naturę samego toru oraz bliskość barierek. Kluczem jest osiągnięcie powtarzalnych szybkich okrążeń i nad tym dziś pracowaliśmy. Samochód wydaje się być dość dobry, a po wykonaniu naszej pracy dziś w nocy powinniśmy być dobrze przygotowani na weekend”.

Rubens Barrichello (P1/P11): „Samochód sprawia wrażenie bardzo dobrego po pierwszych sesjach treningowych i jesteśmy zadowoleni z pracy, jaką udało się zrobić. Byliśmy dziś naprawdę zajęci, a do tego mieliśmy małe problemy z ruchem na torze, szczególnie w drugiej sesji, tak naprawdę jednak każdy ma podobne warunki. Skupialiśmy się na naszym tempie na niedzielę i jest to tak naprawdę najważniejsze, ponieważ musimy odpowiednio ustawić balans samochodu, aby być szybkimi w wyścigu. Mam pozytywne nastawienie, powinniśmy znaleźć odpowiednie ustawienia przed ściganiem się w weekend. Jeżdżenie w nocy jest czymś zupełnie innym w stosunku do całego roku i jak na razie mamy z tego sporo frajdy”.

(deeze)
 
AT&T Williams

Nico Rosberg (P11/P7): „Pierwsza sesja zaczęła się dość kiepsko, ale dokonaliśmy pewnych zmian i znaleźliśmy dobry kierunek. Choć wiedzieliśmy, że wrócimy tutaj do lepszej formy, to jednak pod koniec dnia zakończyliśmy dobry test opon i znaleźliśmy lepsze osiągi dzięki zmianie ustawień, tak więc jestem zadowolony, że mieliśmy dobry dzień. Miałem pewien niebezpieczny moment pod koniec drugiej sesji i dotknąłem lekko ściany, ale nie uszkodziłem samochodu – tylko zadrapałem przednie skrzydło – ale jak to mówi Frank: 'Jeśli nie dotkniesz ściany, to nie jedziesz wystarczająco szybko!'”

Kazuki Nakajima (P10/P15): „Fizycznie jest tutaj bardzo ciężko i były to dwie trudne sesje. Sądzę jednak, że dobrze się przygotowałem i panujące tutaj warunki nie powinny być problemem. Nadal mamy trochę pracy do wykonania nad oponami, ale nasze tempo na dłuższych przejazdach było dzisiaj pozywaną rzeczą i mamy nadzieję, że jutro uda nam się kontynuować nasz inżynieryjny postęp”.

(Marek Roczniak)
 
Panasonic Toyota Racing

Timo Glock (P15/P8): „Jestem dość zadowolony z dzisiejszego przebiegu zdarzeń. Pierwsza sesja była dość trudna, jeśli chodzi o analizę zachowania bolidu i nie sądzę, aby stan nawierzchni nam w tym pomógł. Samochód nie był zły, lecz czas okrążenia pokazywał coś innego. Jednakże w drugiej sesji ogólnie było lepiej. Bolid sprawował się lepiej, warunki na torze się poprawiły i przeprowadziliśmy nasz cały program. Jestem całkiem zadowolony z bolidu w tym momencie, ale oczywiście musimy wprowadzić pewne zmiany przed kwalifikacjami i wyścigiem. Musimy przeanalizować pewne ustawienia auta i zastanowić, w którym kierunku podążyć, a potem zobaczymy, jak sprawy ułożą się jutro”.

Jarno Trulli (P16/P13): „Był to dla mnie standardowy piątek, podczas którego pracowałem nad zachowaniem opon i ustawieniem bolidu. Wciąż musimy się poprawić w kwestii prowadzenia bolidu i jego ustawienia, ponieważ nie czułem się w nim idealnie. Tor był bardzo mało przyczepny, szczególnie podczas pierwszej sesji, gdzie nawierzchnia była niezwykle zabrudzona. To utrudniło wyczucie dobrej trakcji i mieliśmy nieco nadsterowności. Jednakże warunki będą się poprawiać wraz z biegiem weekendu i musimy dokonać zmian, aby wycisnąć maksimum z naszego bolidu na tym torze. Przestudiujemy wszystkie dane i spróbujemy wyciągnąć dobre wnioski”.

(Igor Szmidt)
 
Force India Formula One Team

Adrian Sutil (P12/P12): „Byłem dość zadowolony z samochodu, ale trudno jest ocenić przyczepność tyłu, jako że mamy pewne problemy z ziarnieniem, zwłaszcza na bardziej miękkiej mieszance. Nadal mamy sporo do zrobienia, ale to dopiero piątek. Myślę, że możemy spisać się znacznie lepiej i bardziej zbliżyć do czołówki. Czułem, że mógłbym z pewnością robić lepsze czasy, ale ruch na torze był naprawdę spory i zawsze traciłem pierwsze i drugie okrążenie z przejazdu. Nadal sądzę, że możemy dostać się na punktowane pozycje i chcielibyśmy dostać się do czołowej dziesiątki w kwalifikacjach – to oczywiście nasz cel na ten weekend”.

Vitantonio Liuzzi (P18/P18): „To był całkiem w porządku dzień. Najważniejszą sprawą dla mnie było nauczenie się toru i przyzwyczajenie do niego, wybojów i krawężników – myślę, że zmierzamy we właściwym kierunku. Zmagaliśmy się trochę z balansem, co nie pomagało, ale przeprowadziliśmy wiele prób i próbowaliśmy zrozumieć opony. Myślę, że sporo się nauczyliśmy i jutro będzie znacznie lepiej. Mamy mnóstwo pracy do wykonania, ponieważ nie mamy jeszcze idealnego balansu, ale mamy całą noc na przemyślenia!”

(Marek Roczniak)
 
Scuderia Ferrari Marlboro

Kimi Raikkonen (P9/P14): „To był piątek jak każdy inny. Mieliśmy kilka małych problemów z samochodem, ale ogólnie, byliśmy w stanie przejść przez program, jaki sobie założyliśmy. Jeśli chodzi o czasy, to zawsze są znaki zapytania, jeśli chodzi obciążenie paliwem – jutro zobaczymy, na co nas stać w kwalifikacjach. Dziś jest zbyt wcześnie, by mówić o szansach na walkę o podium, jak miało to miejsce w ostatnich wyścigach. Miękkie opony zużywają się szybciej, przynajmniej z tego co mogliśmy zobaczyć dzisiaj. Nie jest to żadnym zaskoczeniem i jak zwykle, w miarę większego nagumowania toru, sytuacja będzie się poprawiać”.

Giancarlo Fisichella (P17/P16): „To był ogólnie ciężki dzień. Samochód był bardzo nerwowy i nie znalazłem jeszcze idealnych ustawień. Teraz musimy usiąść z zespołem i spróbować przygotować się jak najlepiej na kwalifikacje i wyścig. Moim celem jest poprawienie mojego rezultatu z Monzy, ale wiem, że nie będzie łatwo. Tor był bardzo śliski i czasem zdarzało się ziarnienie na oponach. Niestety, nie udało mi się wykonać dłuższego przejazdu na miękkich oponach ze względu na czerwone flagi po incydencie Webbera – ta mieszanka z pewnością jest szybsza o trzy lub cztery dziesiąte, ale są znaki zapytania, jeśli chodzi o jej wytrzymałość na dłuższych dystansach”.

(deeze)
 
Scuderia Toro Rosso

Sebastien Buemi (P13/P17): „Było to mniej więcej to, czego oczekiwałem po pierwszych nocnych jazdach na tym torze – nie miałem problemów z widocznością, choć trzeba być bardzo ostrożnym w ocenie punktów hamowania. Tor ten bardziej niż Walencja przypomina Monako, z kilkoma nierównościami i ciasnymi zakrętami. To trudny tor, a sprawę komplikują dodatkowo gorące temperatury. Dziś trasa miała bardzo słabą przyczepność, ale to ulegnie poprawie z czasem, gdy naniesie się na nią więcej gumy. Podczas drugiej sesji czułem się bardziej komfortowo, w pierwszej ucząc się toru. Ostatnich kilka wyścigów nie było dla nas najlepszych, więc mam nadzieję na krok w przód tutaj”.

Jaime Alguersuari (P19/P20): „Dziś było dla mnie podwójnie trudno, jako że jest to tor uliczny, który jest dodatkowo dla mnie nowy. Degradacja opon była moim głównym problemem, powodowana przez wysoką temperaturę, więc co chwila miałem nadsterowność, po której następowała podsterowność. Było trudno, ponieważ najłatwiejszą rzeczą na tym torze jest rozbić się i ciężko pracowałem, aby tego nie zrobić. Z każdym kolejnym kółkiem poprawiałem się, więc mam nadzieję na dobry postęp przed wyścigiem. Jazda przy sztucznym oświetleniu nie była dla mnie problemem”.

(Igor Szmidt)

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kamarinho1991, 25.09.2009 19:28[!]
Robert, widzę woli gadać o torze, niż o swoim bolidzie. Miejmy nadzieję, że to taka zasłona dymna, jaką robili w poprzednim sezonie.
Dale65, 25.09.2009 20:52[!]
A ja się obawiam, że to niestety rezygnacja.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca