F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
SingTel Singapore Grand Prix 200927 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,067 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 308,950 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,014 - Q2, Felipe Massa (Ferrari), 2008
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:45,599 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
158,139 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2008
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Lewis Hamilton utrzymał świetną formę z trzeciego treningu na torze Marina Bay i zdobył drugie pole position z rzędu, a trzecie w tym sezonie. Zadanie kierowcy McLarena ułatwił nieco Rubens Barrichello, rozbijając się w końcówce Q3, przez co każdy kierowca z czołowej dziesiątki zdołał wykonać tylko jedno okrążenie pomiarowe.

Hamilton jako ostatni ustanowił czas – 1:47,891, który dał mu pierwszą pozycję startową. Wraz z Brytyjczykiem z pierwszego rzędu wystartuje Sebastian Vettel. Robert Kubica jutrzejszy wyścig rozpocznie z ósmej pozycji, a liderzy mistrzostw świata – Barrichello i Button odpowiednio z 10 i 12.

Q1

Kwalifikacje rozpoczęły się od informacji, że w bolidzie Barrichello zamontowana została nowa skrzynia biegów, co oznaczało, że Brazylijczyka czeka obniżenie pozycji startowej o pięć miejsc. Grosjean na swoim okrążeniu wyjazdowym z boksów musiał skorzystać z bocznej uliczki w jednym z zakrętów, ale udało mu się wrócić na tor. Po pierwszej serii okrążeń najszybszy był Button z czasem 1:48,632. Kolejne miejsca zajmowali Buemi, Webber, Fisichella i Liuzzi. W siódmej minucie na czoło klasyfikacji wysunęli się Barrichello (1:47,939), Vettel i Kovalainen. Następnie najlepszym czasem popisał się Rosberg, wykręcając 1:47,639.

W chwilę później jeszcze wyżej poprzeczkę podniósł Vettel (1:47,541), a następnie na pierwsze miejsce wskoczył Hamilton z czasem 1:47,241, poprawiając się następnie na 1:46,977. Trzeci był w tym momencie Kovalainen (1:47,542), a na kolejnych pozycjach w pierwszej piętnastce znajdowali się Button, Rosberg, Buemi, Barrichello, Nakajima, Glock, Alonso, Webber, Kubica, Raikkonen, Fisichella i Sutil. Zagrożeni odpadnięciem z dalszej rywalizacji byli Trulli, Heidfeld, Alguersuari, Liuzzi i Grosjean.

Sześć minut przed końcem Q1 Grosjean wykręcił 1:48,623 i awansował na 12 miejsce. Dwie minuty później Raikkonen wykręcił 1:47,293 i przesunął się z czternastego na drugie miejsce. Następnie Heidfeld i Rosberg awansowali na miejsca 3 i 4, uzyskując odpowiednio czasy 1:47,347 i 1:47,390. W ostatnich sekundach sesji Button znalazł się na drugiej pozycji po uzyskaniu czasu 1:47,180. Barrichello wykręcił 1:47,397, co dało mu szóste miejsce. Kubica Q1 ukończył z czasem 1:47,615 na dziewiątej pozycji, a pierwszą dziesiątkę zamknął Nakajima.

Ponadto do Q2 przeszli Webber, Buemi, Trulli, Alonso i Glock, a miejscami na starcie 16-20 musieli zadowolić się Sutil, Alguersuari, Fisichella, Grosjean i Liuzzi.

Q2

W drugiej części kwalifikacji jako pierwszy czas okrążenia uzyskał Vettel – 1:51,995. Dużo szybciej pojechali od razu Webber, Barrichello, Raikkonen i Button, a następnie czasy poniżej jednej minuty i 47 sekund uzyskali Rosberg (1:46,197), Hamilton, Glock i Kovalainen. Szósty był Nakajima, a pierwszą dziesiątkę zamykali po pierwszych przejazdach Webber, Barrichello, Kubica i Raikkonen. Heidfeld wskoczył następnie na piąte miejsce z czasem 1:46,832, po czym został zrzucony na szóste miejsce przez Alonso, który wykręcił 1:46,767. Zagrożeni odpadnięciem z dalszej rywalizacji byli więc w tym momencie Kubica, Raikkonen, Button, Trulli i Buemi.

W końcówce drugiej sesji z wyjazdu na tor zrezygnował Rosberg, mając blisko pół sekundy przewagi nad najbliższym rywalem. Kubica poprawił się tymczasem na 1:46,813 i wskoczył na szóste miejsce. Następnie przed kierowcą BMW pojawili się Webber (1:46,328 – P2) i Barrichello (1:46,787 – P7), tak więc Polak Q2 ukończył na ósmej pozycji. Pierwszą dziesiątkę zamknęli Heidfeld i Kovalainen, a do ostatniej fazy kwalifikacji nie przeszli Nakajima, Button, Raikkonen, Buemi i Trulli – kierowcy ci wystartują jutro z miejsc 11-15.

Q3

W ostatniej części kwalifikacji na tor jako pierwsi wyjechali Rosberg, Vettel i Heidfeld, a już po chwili wszyscy kierowcy biorący udział w Q3 byli poza aleją serwisową. Rosberg wykręcił 1:48,348, Vettel – 1:48,204, Webber – 1:48,722, Barrichello – 1:48,828, Alonso – 1:49,054, Glock – 1:49,180, Heidfeld – 1:49,307, Kubica – 1:49,514 i Kovalainen – 1:49,778. Na koniec pierwszych przejazdów Hamilton wykręcił 1:47,891 i znalazł się w posiadaniu prowizorycznego pole position.

W końcówce kwalifikacji Barrichello pojechał za szeroko w jednym z zakrętów i uderzył w bandę, powodując wywieszenie czerwonej flagi. Do końca sesji było już zaledwie 26 sekund, tak więc w rzeczywistości był to koniec kwalifikacji, jako że żaden z kierowców nie miał już możliwości przejechania pełnego okrążenia pomiarowego, nawet gdyby sesja została wznowiona.

Hamilton zdobył zatem pole position, a wraz z nim z pierwszego rzędu startuje Vettel. Drugi rząd utworzą Rosberg i Webber, trzeci – Alonso i Glock, czwarty – Heidfeld i Kubica, a piąty – Kovalainen i Barrichello, którego pozycja startowa została obniżona o pięć miejsc za wymianę skrzyni biegów.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Singapuru
•  Przewidywana kolejność startowa do wyścigu o Grand Prix Singapuru

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 2,1 m/s
Wilgotność powietrza: 78%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych kwalifikacji można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
paolo, 26.09.2009 17:31[!]
Szkoda Rubensa. Biedny bo choćby nie wiadomo co robił to nie pozwolą mu zdobyć tytułu. Dwoi się i troi, mimo że Brawn mu dorzucił 5 miejsc i tak jest przed Buttonem ale ciekawe co będzie jutro? Mało paliwa, "awaria" sprzęgła albo skrzyni na starcie czy problemy z maszyną tankującą? Szkoda chłopa bo jest w życiowej formie.
Jacobss, 26.09.2009 17:39[!]
O czym ty gadasz chłopie? Kto mu się kazał rozwalić? Wymiana skrzyni jest konsekwencją uszkodzenia tyłu, a nie jakieś widzimisię Brawna.
paolo, 26.09.2009 17:58[!]
Jacobss: A gdzie on ten tył twoim zdaniem uszkodził?
noofaq, 26.09.2009 17:59[!]
z tego co wiem to już przed ostatnim wyścigiem były wątpliwości czy nie będzie zmiany skrzyni u Barrichello - powód wyciek oleju na Spa jeśli dobrze pamiętam..
Rubens może jest dobry, ale nie jest aż tak dobry..

za to forma Hamiltona na tym torze naprawde robi wrażenie (podobnie jak Rosberga)

BMW wyraźnie lepiej niż do tej pory - dotychczas na mocnodociskowych torach byli słabiutcy..
paolo, 26.09.2009 18:04[!]
noofaq: Dokładnie tak. Wymieniono skrzynię, która wygrała na Monza. "Rubens może jest dobry, ale nie jest aż tak dobry" Owszem są lepsi ale jego partner z zespołu desygnowany na MŚ jest 7 pozycji za nim. Dzięki "uszkodzonej" skrzyni już tylko dwie.
tomekf248, 26.09.2009 19:37[!]
Pamiętajcie, że wymiana części mechanicznych, w tym przypadku zawieszenia skutkuje startem z alei serwisowej. Nawet jeśli SC pojawi się już na L1, to i tak Rubens musiałby się przebić przez całą stawkę. W zeszłym roku Massa pokazał, że wyprzedzanie na tym torze jest niemożliwe, nawet mając samochód lepszy 0,5s na okrążeniu.
paolo, 27.09.2009 07:27[!]
tomekf248: I o to właśnie chodzi niestety. Brawn ma taką przewagę w konstruktorach, że bardziej jest mu na rękę brak punktów dla Rubensa. Dzięki dzwonowi Brawnowi humor się poprawił, a Jenson przestał się stresować. Niestety Button kompletnie nie trzyma ciśnienia i trzeba go dopchnąć do końca sezonu. Jeśli ktoś twierdzi, że Hamilton jest marnym mistrzem to proponuję poczekać na koronację nowego. To dopiero będzie lalunia. Powiem szczerze, że stęskniłem się za walką Ferrari z McLarenem i kierowców z jajami. Brakuje w tym wszystkim rozpychania się na torze i twardej walki. Liczę na porządną rywalizację Fernando, Kimiego, Lewisa i Felipe w przyszłym roku, a wirtualnej walce Jensona z Rubensem i hipotetycznej z bykami już dziękuję.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca