Iwan, 04.04.2009 18:27 | | |
Troche bez sensu że pokazują wagi bolidów poza pierwszą 10. Przecież oni mogą sobie przed wyścigiem dolać paliwa
Vettel w niezłym potrzasku. Ma mało paliwa, a przed nim parę cystern z KERS-em na pokładzie, których trudno będzie wyprzedzić właśnie ze względu na ten KERS.
@Iwan muszą zadeklarować ile paliwa wleją.
@Iwan myślisz, że Heidfeld wykręcił jedenasty czas mając najcięższy bolid w stawce? ;>
@fistaszek to, że Kubica ma więcej paliwa nie musi zadziałac na korzyść;) ma gorsze przyspieszenie przez to, większy fuel effect, i cysternę z KERSem na ogonie ;)
James Allen na swoim blogu uważa, że zuzycie paliwa jest znacznie większe i np. Robert będzie tankował na 17 okrążeniu, a czwórka przed nim na 15.
Ja również nie wierzę, że zużycie paliwa na tym torze wynosi tylko 2,38 kg. Przecież ten tor jest dłuższy i bardziej wymagający dla silnika niż Albert Park. Myślę, że na pewno spalanie wynosi tu trochę więcej niż 2,5 kg.Ale ja tam fachowcem nie jestem :D
@benethor, Z tym że jeżeli będzie mokro na torze, to bolidy z KERS nie koniecznie muszą być groźne, a wręcz przeciwnie... Sam Massa, który jeździł już w deszcz z tym systemem, w zamieszczonym przed chwilą wywiadzie mówił, że przy niskich prędkościach naciśnięcie guzika może zakończyć się spinem, co zresztą powinno być rzeczą oczywistą.
Według mnie KERS jest wogóle nie potrzeby, co z tego że będziej na prostej szybszej jak potem musi mocnej hamować, co wiąże się z przegrzaniem hamulców, myślę że ten system przyda się tylko na Monzie.Natomiast system KERS Williamsa się chyba lepiej sprawuje, widać to po czasach.Lecz to nie oznacza że jest idealny, zawsze taki KERS to większe prawdopodobieństwo awarii.Waga KERS też jest ważna, zawsze w Q3 kierowca który ma maks. pod korek paliwa musi jeszcze do tego nosić 30kg bez wartościowego systemu wg mnie.
Skąd możesz wiedzieć, że KERS Williamsa sprawuje się lepiej, skoro go nie używają?
nikifor, ja też uważam że te dane są z kapelusza- w Australii wszystkim brakło kilku kółek:) spalanie 2,8 l jest bardzo optymistyczne, poza tym bolidy ważą więcej niż 605 kg-to jest waga minimalna, ale mogą dla lepszego balansu ważyć np 620!
speed-crashday-gratuluję sposobu myślenia... tak jak ma kers i wszyscy jadą na prostej 300km/h to ci z kers 400 i muszą wcześniej hamować i dłużej, przegrzeją hamulce buahahahaha... Ludzie bolidy mają około 800koni mechanicznych, przez taką prostą jadą powiedzmy 10 sekund, a przez kilka z nich pomaga kers-kilkadziesiąt koni, niech będzie 10% mocy więcej! Różnica może wynieść kilka km /h i kilkanaście metrów na dystansie. Jezeli wg ciebie hamowanie z 300 na godzinę jest ok, a z nawet z 310 przegrzewa hamulce to skończ człowieku... podstawówkę! Mając kers można też uzyskiwać te same szybkości, a zswiększyć odrobinę docisk, albo wykorzystywać kers do pomocy w rozpędzaniu, a nie do budowania wartości najwyższej prędkości. Gdybyś znał F1 to byś wiedział że to że ktoś wygrał GP nie znaczy że osiągał największe prędkości na prostej!
distinto- Massa wytłumaczył- trochę czekasz na przyczepność i wykorzystujesz kers... z tymi bączkami ...ludzie pamiętajcie, to nie jest NO2 czy turbo, to trochę płynnie dodsanej mocy- ledwie 10%. To nie jast jak w cywilnym aucie -masz 100 koni i kopa na 180! Tu w F1 masz 800, i kopa na 880:) To wszystko, pomaga, ale nie cud!
speed-crashday - o jakim przegrzaniu hamulców piszesz??? Przecież to co daje więcej KERS na przyspieszaniu potem z powrotem do niego trafia na hamowaniu... Tak na chłopski rozum... :-/
Huckleberry- wyjaśniłem:) Jezu, a może tych znawców na kapsle do piaskownicy , zamiast przed telewizor! To pewnie jeden z tych co zaczęli oglądać jak Robert trafił do BMW:) Pamięta taki Mansella, Sennę, Prosta czy choćby Hilla z schumacherem? Nie, ale się zna i uczy! (speedzie to już ogólnie o "znawcach") Zachęcam do pogłębiania wiedzy, a później do pisania, nawet głupot-byleś miał potem argument! ;)
w poprzednim poście zjadłem "3" -oczywiście powinno być "spalanie 2,38ljest bardzo optymistyczne...."
Panowie, a czy któryś z Was wie jaka jest różnica w kg pomiędzy miękkimi a twardymi oponami?
BMW wybrało chyba dobrą taktykę , gdyż Heidfeld ma KERS i pewnie będzie chciał świetnie wystartować a następnie spowalniać kierowców jadących z nim jak najdłużej się tylko da.
gdzie można sprawdzić prędkości, na Live Timingu widać tylko top 6 i wszyscy S/F to Kersy 275-271
michal5@ wiem o tym, po prostu nie patrzylem na kary, a na czasy jakie okreslone bolidy osiagnely oraz jaka sila dysponuja w stawce, bo na tym torze jest to bardziej przejrzyste :)
W Kuala Lumpur aktualnie jest ulewa :) Czyli zapowiada się ciekawy wyścig ^^
Vettel ma najmniej paliwa
Któryś z kierowców Force India napewno znajdzie się w boksach po 1 okrążeniu
|