F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 20095 kwietnia
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 31
Pełny dystans: 171,833 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Waga bolidów  [  T-  |  T+  ]
P.Kierowca Zespół Waga bolidu Ilość paliwa (kg)* Pit po okr.* 
1.Jenson Button Brawn GP Mercedes 660 55 23 
2.Jarno Trulli Toyota 656,5 51,5 22 
3.Timo Glock Toyota 656,5 51,5 22 
4.Nico Rosberg Williams Toyota 656 51 21 
5.Mark Webber Red Bull Renault 656 51 21 
6.Robert Kubica BMW Sauber 663 58 24 
7.Kimi Raikkonen Ferrari 662,5 57,5 24 
8.Rubens Barrichello Brawn GP Mercedes 664,5 59,5 25 
9.Fernando Alonso Renault 680,5 75,5 32 
10.Nick Heidfeld BMW Sauber 692 87 37 
11.Kazuki Nakajima Williams Toyota 683,4 78,4 33 
12.Lewis Hamilton McLaren Mercedes 688 83 35 
13.Sebastian Vettel Red Bull Renault 647 42 18 
14.Heikki Kovalainen McLaren Mercedes 688,9 83,9 35 
15.Sebastien Bourdais Torro Rosso Ferrari 670,5 65,5 28 
16.Felipe Massa Ferrari 689,5 84,5 36 
17.Nelson Piquet Jr Renault 681,9 76,9 32 
18.Giancarlo Fisichella Force India Mercedes 680,5 75,5 32 
19.Adrian Sutil Force India Mercedes 655,5 50,5 21 
20.Sebastien Buemi Torro Rosso Ferrari 686,5 81,5 34 
* Wartości w ostatnich dwóch kolumnach szacunkowe, zużycie paliwa wg Williamsa: 2,38 kg

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Iwan, 04.04.2009 18:27[!]
Troche bez sensu że pokazują wagi bolidów poza pierwszą 10. Przecież oni mogą sobie przed wyścigiem dolać paliwa
Anderis, 04.04.2009 18:29[!]
Vettel w niezłym potrzasku. Ma mało paliwa, a przed nim parę cystern z KERS-em na pokładzie, których trudno będzie wyprzedzić właśnie ze względu na ten KERS.
seba_d, 04.04.2009 18:51[!]
@Iwan muszą zadeklarować ile paliwa wleją.
Amalio, 04.04.2009 19:05[!]
@Iwan myślisz, że Heidfeld wykręcił jedenasty czas mając najcięższy bolid w stawce? ;>
benethor, 04.04.2009 19:23[!]
@fistaszek to, że Kubica ma więcej paliwa nie musi zadziałac na korzyść;) ma gorsze przyspieszenie przez to, większy fuel effect, i cysternę z KERSem na ogonie ;)
nikifor, 04.04.2009 19:47[!]
James Allen na swoim blogu uważa, że zuzycie paliwa jest znacznie większe i np. Robert będzie tankował na 17 okrążeniu, a czwórka przed nim na 15.
bartekws, 04.04.2009 20:14[!]
Ja również nie wierzę, że zużycie paliwa na tym torze wynosi tylko 2,38 kg. Przecież ten tor jest dłuższy i bardziej wymagający dla silnika niż Albert Park. Myślę, że na pewno spalanie wynosi tu trochę więcej niż 2,5 kg.Ale ja tam fachowcem nie jestem :D
distinto, 04.04.2009 20:20[!]
@benethor, Z tym że jeżeli będzie mokro na torze, to bolidy z KERS nie koniecznie muszą być groźne, a wręcz przeciwnie... Sam Massa, który jeździł już w deszcz z tym systemem, w zamieszczonym przed chwilą wywiadzie mówił, że przy niskich prędkościach naciśnięcie guzika może zakończyć się spinem, co zresztą powinno być rzeczą oczywistą.
speed-crashday, 04.04.2009 22:05[!]
Według mnie KERS jest wogóle nie potrzeby, co z tego że będziej na prostej szybszej jak potem musi mocnej hamować, co wiąże się z przegrzaniem hamulców, myślę że ten system przyda się tylko na Monzie.Natomiast system KERS Williamsa się chyba lepiej sprawuje, widać to po czasach.Lecz to nie oznacza że jest idealny, zawsze taki KERS to większe prawdopodobieństwo awarii.Waga KERS też jest ważna, zawsze w Q3 kierowca który ma maks. pod korek paliwa musi jeszcze do tego nosić 30kg bez wartościowego systemu wg mnie.
Amalio, 04.04.2009 22:13[!]
Skąd możesz wiedzieć, że KERS Williamsa sprawuje się lepiej, skoro go nie używają?
marios76, 04.04.2009 22:29[!]
nikifor, ja też uważam że te dane są z kapelusza- w Australii wszystkim brakło kilku kółek:) spalanie 2,8 l jest bardzo optymistyczne, poza tym bolidy ważą więcej niż 605 kg-to jest waga minimalna, ale mogą dla lepszego balansu ważyć np 620!
speed-crashday-gratuluję sposobu myślenia... tak jak ma kers i wszyscy jadą na prostej 300km/h to ci z kers 400 i muszą wcześniej hamować i dłużej, przegrzeją hamulce buahahahaha... Ludzie bolidy mają około 800koni mechanicznych, przez taką prostą jadą powiedzmy 10 sekund, a przez kilka z nich pomaga kers-kilkadziesiąt koni, niech będzie 10% mocy więcej! Różnica może wynieść kilka km /h i kilkanaście metrów na dystansie. Jezeli wg ciebie hamowanie z 300 na godzinę jest ok, a z nawet z 310 przegrzewa hamulce to skończ człowieku... podstawówkę! Mając kers można też uzyskiwać te same szybkości, a zswiększyć odrobinę docisk, albo wykorzystywać kers do pomocy w rozpędzaniu, a nie do budowania wartości najwyższej prędkości. Gdybyś znał F1 to byś wiedział że to że ktoś wygrał GP nie znaczy że osiągał największe prędkości na prostej!
distinto- Massa wytłumaczył- trochę czekasz na przyczepność i wykorzystujesz kers... z tymi bączkami ...ludzie pamiętajcie, to nie jest NO2 czy turbo, to trochę płynnie dodsanej mocy- ledwie 10%. To nie jast jak w cywilnym aucie -masz 100 koni i kopa na 180! Tu w F1 masz 800, i kopa na 880:) To wszystko, pomaga, ale nie cud!
Huckleberry, 04.04.2009 22:30[!]
speed-crashday - o jakim przegrzaniu hamulców piszesz??? Przecież to co daje więcej KERS na przyspieszaniu potem z powrotem do niego trafia na hamowaniu... Tak na chłopski rozum... :-/
marios76, 04.04.2009 22:36[!]
Huckleberry- wyjaśniłem:) Jezu, a może tych znawców na kapsle do piaskownicy , zamiast przed telewizor! To pewnie jeden z tych co zaczęli oglądać jak Robert trafił do BMW:) Pamięta taki Mansella, Sennę, Prosta czy choćby Hilla z schumacherem? Nie, ale się zna i uczy! (speedzie to już ogólnie o "znawcach") Zachęcam do pogłębiania wiedzy, a później do pisania, nawet głupot-byleś miał potem argument! ;)

w poprzednim poście zjadłem "3" -oczywiście powinno być "spalanie 2,38ljest bardzo optymistyczne...."
zawias, 04.04.2009 23:05[!]
Panowie, a czy któryś z Was wie jaka jest różnica w kg pomiędzy miękkimi a twardymi oponami?
Jędruś, 04.04.2009 23:21[!]
BMW wybrało chyba dobrą taktykę , gdyż Heidfeld ma KERS i pewnie będzie chciał świetnie wystartować a następnie spowalniać kierowców jadących z nim jak najdłużej się tylko da.
marrcus, 05.04.2009 00:37[!]
gdzie można sprawdzić prędkości, na Live Timingu widać tylko top 6 i wszyscy S/F to Kersy 275-271
deimos, 05.04.2009 02:56[!]
michal5@ wiem o tym, po prostu nie patrzylem na kary, a na czasy jakie okreslone bolidy osiagnely oraz jaka sila dysponuja w stawce, bo na tym torze jest to bardziej przejrzyste :)
orzel24, 05.04.2009 08:38[!]
W Kuala Lumpur aktualnie jest ulewa :) Czyli zapowiada się ciekawy wyścig ^^
Andre180, 05.04.2009 10:34[!]
Vettel ma najmniej paliwa

Któryś z kierowców Force India napewno znajdzie się w boksach po 1 okrążeniu
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca