F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de Espana Telefonica 200910 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:20,584 - Q2, Felipe Massa (Ferrari), 2008
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
AT&T Williams

Nico Rosberg (P6/P1): „Dzisiaj jeździliśmy po raz pierwszy z nowymi częściami aerodynamicznymi i wszystkie wydawały się pracować jak należy. Dają nam kilka dodatkowych dziesiątych części sekundy na okrążeniu, a więc zdecydowanie wykonaliśmy postęp. Wszystkie zespoły przywiozły jednak tutaj nowe rozwiązania, więc zobaczymy, jak sprawy ułożą się w kwalifikacjach. Sprawdzaliśmy dzisiaj także opony. Nie jest jeszcze oczywiste, który kierunek będzie najlepszy, tak więc strategia będzie bardzo ważna i będzie miała znaczący wpływ na wyścig”.

Kazuki Nakajima (P5/P2): „Mieliśmy dość dobry dzień i wygląda na to, że wszystkie usprawnienia pracują dobrze. Dość trudno było mi znaleźć przyczepność na twardszych oponach i jak dla mnie te bardziej miękkie mają zdecydowaną przewagę. Teraz musimy skupić naszą uwagę na dobrym zakwalifikowaniu się jutro”.

(Maraz)
 
ING Renault F1 Team

Fernando Alonso (P17/P3): „Sesje treningowe były bardzo interesujące, ponieważ sprawdzaliśmy kilka nowych części, które zamontowaliśmy do samochodu na ten weekend. W pierwszej sesji mieliśmy problemy z przyczepnością, ale znaleźliśmy przyczynę tego i w drugiej było już dużo lepiej. Oczywiście to tylko treningi, więc tak naprawdę niewiele jeszcze wiadomo, ale jestem przekonany, że stać nas na dobre kwalifikacje. Cel na niedzielę pozostaje taki sam: zdobyć jak najwięcej punktów”.

Nelson Piquet (P7/P8): „To był typowy piątek. Zaczęliśmy od sprawdzania ustawień i zachowania opon. Nadal nie jestem zadowolony z ustawień bolidu, więc jutro rano będziemy jeszcze ciężko pracować, abyśmy mogli powalczyć o Q3 w kwalifikacjach”.

(Patryk Pokwicki)
 
Brawn GP Formula One Team

Rubens Barrichello (P10/P4): „To był dla nas dobry pierwszy dzień, w którym koncentrowaliśmy się na naszym nowym pakiecie aerodynamicznym. Dzisiaj rano jeździłem z dotychczasowym pakietem, aby otrzymać bazowe dane przez założeniem nowych części. Moje wstępne odczucia są pozytywne i samochód prowadzi się dobrze oraz jest nieźle zbalansowany. Wykonaliśmy dość konserwatywny program i zebraliśmy trochę cennych danych, które będziemy analizować w nocy”.

Jenson Button (P1/P6): „Balans mojego samochodu nie był dziś najlepszy z naszym nowym pakietem aerodynamicznym. Zmagaliśmy się ze słabą przyczepnością, co było nieco frustrujące, ale sądzimy, że znaleźliśmy już przyczynę tego stanu. Dobrą rzeczą jest to, że Rubens zebrał dzisiaj trochę dobrych danych, które sprawdzimy w nocy i myślę, że będziemy mieli jutro bardziej pozytywny dzień”.

(Patryk Pokwicki)
 
Red Bull Racing

Mark Webber (P12/P5): „Kolejny emocjonujący piątek, co? Ha ha. Oczywiście, wszyscy znają ten tor bardzo dobrze, więc zawsze będzie tu ciasno. Mieliśmy całkiem dobrą drugą sesję treningową. Pierwsza nie była tak świetna, lecz ta popołudniowa była znacznie lepsza, jako że czułem się dużo lepiej za kierownicą. Mieliśmy mały problem podczas ostatniego przejazdu, ale wiemy, na czym on polegał. Chłopaki wykonali dziś świetną robotę i mamy porządną ilość informacji do przeanalizowania przed jutrzejszym dniem, więc myślę, że jesteśmy w dobrej pozycji”.

Sebastian Vettel (P13/P7): „Całkiem normalny piątek, poza tym, że w pewnym momencie mieliśmy problem z radiem i myślałem, że mówią do mnie hiszpańscy kierowcy taksówek! Poza tym był to zwyczajny piątek. Wykonaliśmy wiele okrążeń i przetestowaliśmy kilka nowych części, o których – jak mi się wydaje – mamy już wyrobioną opinię, jednak aby mieć pewność przed jutrzejszym dniem, przeanalizujemy wszystkie informacje w porównaniu do naszej konkurencji. Jestem pewien, że są obszary, w których możemy poprawić nasz bolid, więc musimy ciężko pracować i powrócić jutro z jeszcze lepszą formą”.

(Igor Szmidt)
 
Scuderia Toro Rosso

Sebastien Buemi (P18/P9): „Podczas porannej sesji mieliśmy pierwszą okazję do przetestowania nowych komponentów aerodynamicznych przygotowanych na ten weekend. Trudno powiedzieć, jak bardzo są one efektywne, ponieważ podczas porannej sesji tor nie był dobrze nagumowany i nie wiadomo, z jakim obciążeniem paliwa i na jakich oponach jeżdżą inni kierowcy. Ogólne odczucia są jednak pozytywne i zmierzamy we właściwym kierunku. Po południu miałem problem z tylnymi hamulcami, który pojawił się już na samym początku sesji, co oznaczało stratę czasu na torze, zanim znów mogłem powrócić do jazdy. To nienajlepszy sposób na rozpoczęcie weekendu, ale będziemy musieli się z tym uporać. Będziemy równie skrupulatnie przeglądać dane Bourdaisa z drugiej sesji, jak i moje w celu poprawienia się przed jutrzejszym dniem, podczas którego mam nadzieję na dogonienie reszty. Bolid w nowej konfiguracji ma zdecydowanie większy potencjał, lecz myślę, że wyciągnięcie z niego maksimum możliwości zajmie nam dłużej, niż jeden weekend”.

Sebastien Bourdais (P15/P11): „Mamy tutaj nowy pakiet, który powinien dać nam lepszy potencjał podczas wyścigu. Niestety, kilka problemów oznaczało brak możliwości wykorzystania całego dzisiejszego dnia. Mimo to udało się nam wykonać 60 okrążeń, po 30 w każdej sesji, więc zebraliśmy wiele informacji. Mamy nadzieję, że uda nam się znaleźć dobre ustawienia bolidu na jutrzejsze kwalifikacje i niedzielny wyścig”.

(Igor Szmidt)
 
Scuderia Ferrari Marlboro

Kimi Raikkonen (P11/P10): „Zdecydowanie wykonaliśmy krok naprzód pod względem osiągów samochodu: można poczuć większy poziom docisku aerodynamicznego i to jest coś, czego potrzebowaliśmy. Z pewnością to dopiero piątek i zawsze trudno jest wyciągnąć jednoznaczne wnioski, ale ogólne uczucie jest takie, że zmniejszyliśmy naszą stratę do czołówki. Tutaj, podobnie jak podczas ostatniego wyścigu w Bahrajnie twardsze opony sprawiają pewne problemy, podczas gdy na tych bardziej miękkich spisujemy się dość dobrze. Jutro rano popracujemy nad kwalifikacjami, jako że dzisiaj skupialiśmy się na wyścigu. Koniec końców jestem zadowolony z tego, jak potoczyły się dzisiaj sprawy”.

Felipe Massa (P9/P15): „Wykonaliśmy dobrą pracę w ostatnich tygodniach i samochód uległ poprawie, ale oczywiście inni nie stali z rękami w kieszeniach. Jutro przekonamy się, czy zdołaliśmy się przesunąć w stawce, ponieważ dzisiejszą klasyfikację trudno jest zinterpretować i spodziewam się, że nie pokazuje ona rzeczywistego rozkładu sił. Pracowaliśmy dzisiaj z myślą o wyścigu. Na moim ostatnim przejeździe trafiłem na tłok na torze i to kosztowało mnie trochę czasu, ale liczyć będą się jutrzejsze osiągi. Zrobię wszystko co w mojej mocy, aby dojść do ostatniej części kwalifikacji, a potem będę liczył na dobrą pozycję startową”.

(Maraz)
 
Force India Formula One Team

Giancarlo Fisichella (P16/P12): „Dobrze jest móc jechać z regulowanym przednim skrzydłem. Z mojego punktu widzenia powoduje to, że niektóre rzeczy są łatwiejsze. Nadal zmagamy się z małą podsterownością w wolnych zakrętach i musimy poprawić przyczepność na wyjściu z nich. Przeszliśmy dzisiaj przez zaplanowany program i mogliśmy wykonać dużo okrążeń. Myślę, że wykonaliśmy dobrą robotę, wprowadzając nowe rozwiązania, ale naszym celem nadal jest po prostu ukończenie wyścigu, by zobaczyć, gdzie się na koniec znajdziemy”.

Adrian Sutil (P20/-): „Niestety po południu nie mogliśmy przejechać żadnego okrążenia, ponieważ był problem ze zbiornikiem paliwa i nie mogliśmy dokonać jego wymiany odpowiednio szybko. W każdym razie posiadamy dane na dalszą część weekendu jeszcze z czasu zimowych testów, więc nie sądzę, abyśmy jutro mieli problemy. Pierwszy trening przebiegł dobrze. Testowaliśmy opony dostępne na ten weekend. Mieliśmy trochę problemów z bardziej miękką mieszanką i nie byłem zadowolony z uzyskanego czasu na końcu, ale Giancarlo wykonał dużo okrążeń, więc wiemy, w jakim kierunku podążyć”.

(Spider)
 
Vodafone McLaren Mercedes

Lewis Hamilton (P14/P13): „Jesteśmy jeszcze daleko od innych i nie odczułem na razie żadnej poprawy. Myślę, że ciężko będzie się nam dostać do Q3. Pracujemy mocno, ale poprawki wprowadzone tutaj do bolidu nie dają oczekiwanych rezultatów. Tracimy dużo czasu w trzecim oraz dziewiątym zakręcie, ponieważ nie mamy takiej prędkości w szybkich łukach, jak inne zespoły. Na pewno nie poddamy się jednak bez walki”.

Heikki Kovalainen (P19/P14): „W pierwszej sesji mieliśmy problemy ze skrzynią biegów, które były spowodowane problemem z hydrauliką. Na szczęście zespół uporał się z problemem tuż po rozpoczęciu drugiej sesji treningowej, więc nie straciliśmy zbyt dużo czasu. Jestem naprawdę zadowolony z dokonanego postępu. Nowe części wydają się najwyraźniej dobrze pracować: myślę, że poprawiliśmy nasz pakiet techniczny od Bahrajnu, ale na realną ocenę naszych możliwości musimy poczekać do kwalifikacji”.

(Patryk Pokwicki)
 
BMW Sauber F1 Team

Robert Kubica (P3/P16): „Dzisiejszy piątek był wyjątkowy, ponieważ mieliśmy wiele nowych części aerodynamicznych do samochodu. Dość dużo czasu poświęciliśmy na pracę nad ustawieniami i wypróbowaliśmy różne rzeczy. Teraz musimy przeanalizować dane, abyśmy mogli jak najpełniej wykorzystać potencjał samochodu. Ponadto, jak to zwykle bywa w piątek, porównywaliśmy obydwie mieszanki opon, ale bardzo szybko stało się jasne, która specyfikacja zapewnia lepsze osiągi”.

Nick Heidfeld (P4/P17): „Niestety straciłem dziś rano trochę czasu ze względu na kilka problemów podczas pierwszej sesji treningowej. Dopiero pod koniec byłem w stanie popracować jak należy nad moim programem. Szkoda, ponieważ przy tak nowym pakiecie, a w moim przypadku dodatkowo przy jeździe po raz pierwszy bez KERS, czas na torze jest bardzo ważny. Biorąc pod uwagę małą liczbę kilometrów przejechanych rano, wykonaliśmy dość duży postęp, przygotowując samochód do drugiej sesji i myślę, że jest jeszcze miejsce na poprawę”.

(Maraz)
 
Panasonic Toyota Racing

Timo Glock (P8/P18): „Szczerze mówiąc nie był to najlepszy dzień dla mnie. Miałem kłopoty z oponami podczas obu sesji treningowych i trudno nam było zrozumieć, gdzie tkwił problem. Musimy wszystko przeanalizować i ciężko pracować, aby poprawić się na kwalifikacje. Nie jestem zadowolony z dzisiaj, ale nie poddaję się i dołożymy wszelkich starań, żeby znaleźć wyjście z tej sytuacji”.

Jarno Trulli (P2/P19): „Jak zwykle w piątek sprawdzaliśmy opony oraz ustawienia samochodu, aby przygotować się do jutrzejszych kwalifikacji. Wiemy również, jaką strategię opon dobrać. Testowanie ogumienia poszło nam bardzo dobrze, ale musimy wszystko przeanalizować, zanim podejmiemy jakieś decyzje. Samochód nie jest znakomity, ponieważ, musimy popracować jeszcze trochę nad balansem, ale jestem zadowolony z naszego tempa. Myślę, że warunki w kwalifikacjach będą nieco inne, więc nie martwię się dzisiejszymi wynikami. Musimy poczekać i zobaczyć, co będzie jutro rano”.

(Patryk Pokwicki)

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
wilkxt, 08.05.2009 17:09[!]
obserwujac czasy z kozdego okrazenia 2 sesji mozna wywnioskowac ze RedBull jest w najpepszej formie, mieli z rzedu po 8 okrazen z szasem na poziomie 1.22.9, kubica zrobil 10 okrazen z z rowna forma na poziomie 1.23.7, czyli prawie o sekunde gorzej

dla zainteresowanych czasami http://www.fia.co...9_session2_times.pdf
michal132, 08.05.2009 17:18[!]
wilkxt ja ogladalem trening i kubica wyjechal na tor i hechal przez 15 okr na twardych i zrobil swuj najlepszu czas a potem krecil 1:23: 400 wiec troche pszesadziles
Pokwa, 08.05.2009 17:20[!]
michal132 FIA nie kłamie ;)
Xerkses, 08.05.2009 17:24[!]
"myślałem, że mówią do mnie hiszpańscy kierowcy taksówek!" ach to poczucie humoru Vettela
co do treningów niczego wielkiego się nie spodziewałem, jak zwykle w piątki BMW robiło długie przejazdy
ari2k5, 08.05.2009 17:28[!]
Webber dostał karę za przekroczenie szybkości w Pit Lane :) Gdzie mu tak śpieszno było?
Speedster, 08.05.2009 17:33[!]
michal132 - jezeli chodzi ci o stint Kubicy pomiędzy 19 a 30 okrążeniem - to jechał tylko 11 okrążeń, czasy były równe, czyli tempo ma stabilne, ale wolniejsze od RBR, Wiliamsa i renówki Alonso o 0,5 - 0,7 sekundy
quickmick, 08.05.2009 17:35[!]
Dziwię się, że Robert też nie rymuje...
Brzmiałoby to mniej więcej tak:

„Dzisiejszy piątek był wyjątkowy,
gdyż części wiele mieliśmy nowych.
Sporo ustawień, testów i prób,
mówił Antonio "Zrób Robert, zrób!".
Teraz musimy analizować,
by jutro w kwalu znaleźć sposoba,
by z przodu stawki być tak, jak kiedyś,
a nie w ogonie, jak jakieś biedy...
Wiem też, że gumy miękkie założę
bo w nich najlepiej jeżdżę po torze..."
Kamikadze2000, 08.05.2009 18:58[!]
Jutro w kwalifikacjach oczekuje walki Brawn GP, Toyoty i Red Bulla. Za nimi prawdopodobnie będzie Williams, chociaż życzę im upragnionego przeniesienia wyników treningowych na qual. Mam nadzieje, że BMW Sauber będzie co najmniej blisko Q3.
akkim, 08.05.2009 19:31[!]
Człowiek na chwilę ze strony znika,
A już nastają mi „quickmicka”.
Wszak jest wyznawcą też moich racji,
do tego czytam - Gość z edukacji.
Druga zaś beczka to wypowiedzi,
mam propozycję, dla nas gawiedzi.
Zadam Wam teraz jedno zadanie,
- Każdy przeczyta ostatnie zdanie
z tekstów, przez Mistrza tam zamieszczonych,
czytam i myślę „ mózg mam zmrożony ?”
Każdy zostawia sobie bezpiecznik,
„to, co powyżej możecie skreślić”.
- Gdyby na przykład coś nam nie wyszło,
i z obiecanek tłumaczyć przyszło,
wszak mówiliśmy, że wiedzę mamy,
a co do reszty, to się staramy.
olexy, 08.05.2009 19:35[!]
Nie zamieniliście czasem wypowiedzi Barrichello z wypowiedzią Buttona? :D
MARIO F1, 08.05.2009 20:20[!]
Umówmy sie jest obiecujaco ,mysle ze BMW wjedzie do Q3.{;)
Berlesi27, 08.05.2009 21:01[!]
Pierwszy raz czytam że któryś kierowca chwali regulowane przednie skrzydło.
Huckleberry, 08.05.2009 21:04[!]
Wygląda na to, że ten grzejnik zamiast tylnego skrzydła BMW jednak daje więcej docisku. Mam wrażenie, że BMW wykombinowało coś w rodzaju podwójnego dyfuzora tylko na wierzchu skrzydła. Dobrze mi się wydaje?

„Całkiem normalny piątek, poza tym, że w pewnym momencie mieliśmy problem z radiem i myślałem, że mówią do mnie hiszpańscy kierowcy taksówek! " - nie nie Sebastian, to był tylko Alonso w swoim bolidzie ;)
zawias, 08.05.2009 21:23[!]
@Huckleberry - mnie też skojarzyło się to z dyfuzorem. A jak założą dolny podwójny to BMW będzie miało już dwa!
akkim, 08.05.2009 21:34[!]
Może Ci, którzy w english czytują,
wiedzą czy "grzejnik " oprotestują ?
MD, 08.05.2009 22:06[!]
Hamilton z Kovalainenem coś się nie dogadali
scanner, 08.05.2009 22:17[!]
Ostatnio bardziej mnie zaczynają interesować Wasze wierszowanki, niż same newsy... :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca