F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 200924 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po czasówce  [  T-  |  T+  ]
Brawn GP Formula One Team

Jenson Button (P1): „Kwalifikacje w Monako są naprawdę bardzo ważne i tym bardziej cieszę się, że udało się tutaj wywalczyć pole position. Każdy taki rezultat wiele dla mnie znaczy, jednak osiągnięcie pole position przed tym wyścigiem jest szczególnie ważne. To było zdecydowanie jedno z tych okrążeń, które zapamiętam, ponieważ przez cały czas jechałem na granicy możliwości! Mamy za sobą prawdziwą walkę i cały czas sądziłem, że Rubens będzie miał przewagę, ponieważ przez cały weekend był bardzo silny. Przez cały czwartek zmagałem się nieco z balansem samochodu, a do tego pojawiło się kilka innych problemów, nad którymi musieliśmy popracować. Mimo wszystko udało nam się wprowadzić kilka zmian. Chciałbym w tym miejscu podziękować wszystkim z fabryki w Brackley oraz w Mercedes-Benz za stworzenie tak silnego i dobrze prowadzącego się samochodu, który pozwala nam ciągle iść naprzód. Nie zanosi się jutro na łatwy wyścig, ponieważ Monako jest zawsze nieprzewidywalne, lecz start z pole position jest po prostu najlepszym rozwiązaniem”.

Rubens Barrichello (P3): „Cóż, moje okrążenie w samej końcówce kwalifikacji było świetne, lecz Jensona musiało być w takim razie fantastyczne! Jestem zadowolony z mojej pozycji przed wyścigiem i wykrzesałem dziś z samochodu wszystko, co się dało. Oczywiście pozostaje pewien niedosyt, ponieważ nie udało się zdobyć pole position, lecz samochód spisywał się przez cały weekend bardzo dobrze i nadal mam szanse jutro na dobry wynik. To mój 17. wyścig w Monako, jednak myślę, że każdy wyścig tutaj jest czymś niepowtarzalnym i zarazem wielkim wyzwaniem. Jutro czeka nas naprawdę emocjonujący wyścig i dam z siebie wszystko, by wygrać”.

(Qnik)
 
Scuderia Ferrari Marlboro

Kimi Raikkonen (P2): „Drugie pole startowe to dobry rezultat, jednak jestem nieco zawiedziony, że przegrałem pole position zaledwie o parę setnych sekundy. Tutaj różnica między startem z pierwszego a drugiego pola jest naprawdę duża. Samochód poprawił się zdecydowanie, co zresztą widać po naszych osiągach. Dziś prowadził się coraz lepiej wraz z tym, jak wzrastała ogólna przyczepność na torze. Miałem drobne trudności w Q1, jednak później szło już coraz lepiej. Na końcu miałem możliwość wykonania jeszcze jednego pomiarowego okrążenia, jednak pojechałem szeroko w pierwszym zakręcie i nie wiem, czy byłbym w stanie, gdyby nie to, poprawić swój czas. Jutrzejszy wyścig będzie długi i trudny. Bardzo ważny będzie start, a na krótkiej prostej pomocny może okazać się KERS, jednak pewnie nie aż tak bardzo, jak gdzie indziej. Świetnie jest znów liczyć się w walce o czołowe pozycje i dam z siebie wszystko, bo tylko to się liczy”.

Felipe Massa (P5): „Dzisiejszy wynik potwierdza tylko, że wciąż jesteśmy w stanie walczyć o najwyższe pozycje. Mieliśmy szansę nawet na pierwszą trójkę, jednak nie byłem w stanie wykonać czystego okrążenia, częściowo przez tłok na torze, a po trosze przez zdarzające się drobne uślizgi. To się po prostu zdarza tutaj, a piąte miejsce jest wciąż dobrą pozycją do startu. Jestem pewny siebie przed jutrem. To będzie długi wyścig, jednak F60 jest konkurencyjny. Krok po kroku wracamy na pozycje, na której byliśmy wcześniej. Mój incydent na początku Q1? Miałem nowe hamulce i twardsze opony, przez co miałem nieco problemów z dogrzaniem ich. Tak więc gdy tylko dotknąłem pedału hamulca, zablokowały się koła i skończyłem na barierce”.

(Qnik)
 
Red Bull Racing

Sebastian Vettel (P4): „Kiedy wyjeżdżałem z Rascasse, Nakajima niemal zatrzymał się na torze, a jeśli chcesz walczyć o najwyższe cele w kwalifikacjach, to musisz wykonać czyste okrążenie. Tak jednak nie było i w końcówce mojego okrążenia jechałem w tłoku, tracąc docisk, co powodowało małe uślizgi. Mogliśmy osiągnąć lepszy rezultat, ponieważ samochód jest naprawdę szybki, ale jutro mamy 78 okrążeń, więc jeszcze wszystko może się zdarzyć”.

Mark Webber (P8): „To były niezłe kwalifikacje dla nas. Wiemy, że stawka jest bardzo ciasna i wyścig będzie ciekawy. Mamy rozsądną strategię na jutro. Są różne pomysły na temat tego, jakie opony wybrać na start wyścigu, jako że twardsza i bardziej mieszanka mają różną charakterystykę w warunkach wyścigu. Jestem w miarę zadowolony z mojego dzisiejszego występu. Być może powinniśmy obrać inną strategię i wykonać dwa przejazdy w Q3, ale ostatecznie to był mój pomysł, aby wykonać tylko jeden”.

(Patryk Pokwicki)
 
AT&T Williams

Nico Rosberg (P6): „Pierwsze dwie części poszły bardzo dobrze, ale nie jestem zadowolony z ostatecznego wyniku w Q3. Liczyłem na więcej niż P6. Miałem kilka problemów z balansem na moim ostatnim przejeździe oraz jechałem w tłoku. Szczególnie przeszkodził mi Barrichello na moim najszybszym okrążeniu, więc nie udało mi się pokazać całego potencjału. Cóż, tak to się potoczyło i po prostu musimy postarać się o najlepszy możliwy wynik w zaistniałej sytuacji. Liczymy na dobry wyścig jutro, startujemy z w miarę dobrych pozycji i wszystko może się jeszcze zdarzyć”.

Kazuki Nakajima (P10): „To była dobra sesja dla mnie. Pierwszy raz w tym sezonie udało mi się wejść do Q3, więc chciałbym podziękować zespołowi za dobre przygotowanie samochodu. Cieszę się z wysokiej pozycji startowej, ponieważ start jest kluczowy na tym torze. Jestem przekonany, że stać mnie jutro na dobry wyścig, a moja pozycja startowa daje nam szansę na poprawę naszych ostatnich rezultatów”.

(Patryk Pokwicki)
 
Vodafone McLaren Mercedes

Heikki Kovalainen (P7): „Samochód był dużo spokojniejszy i stabilny na wybojach, co ułatwiało jazdę po torze. Auto dobrze prowadzi się przez cały weekend. Oczywiście chcielibyśmy być na pole position, ale nie jesteśmy jeszcze na tyle szybcy. Zobaczymy, jak potoczy się wyścig i gdzie będziemy po pierwszych postojach. Lewis miał dzisiaj pecha – jeździmy tutaj na limicie i lekki uślizg może pokierować cię na bariery. Ja dotknąłem band trzy razy podczas kwalifikacji i miałem szczęście, że nie było żadnych negatywnych skutków tego”.

Lewis Hamilton (P20 po wymianie skrzyni biegów): „Popełniłem błąd. Po prostu za późno zahamowałem, a takie rzeczy się zdarzają. To nie był dobry dzień. Byliśmy szybcy przez cały weekend i mieliśmy szansę na wysokie miejsce w kwalifikacjach. To wielka szkoda, ponieważ pracowaliśmy ciężko nad ustawieniami, a samochód był naprawdę szybki, co pokazał Heikki, kwalifikując się na siódmej pozycji. Start z szesnastej pozycji jest frustrujący, ale to będzie dla nas dobra lekcja. Zobaczymy, co zdarzy się jutro”.

(Patryk Pokwicki)
 
ING Renault F1 Team

Fernando Alonso (P9): „Ogólnie jestem zadowolony ze swojego wyniku, ponieważ na nic więcej nie było nas stać. W Q3 natknąłem się na inne samochody, ale szczerze mówiąc dziewiąte miejsce odzwierciedla szybkość naszego samochodu. W Q1 byliśmy na dwunastej pozycji, a w Q2 na dziewiątej. Oczywiste jest, że nadal musimy się poprawiać”.

Nelson Piquet Jr (P12): „Nie jestem do końca zadowolony, ponieważ moje idealne okrążenie pozwoliłoby na wejście do Q3. Jednakże samochód nie był najlepszy i miałem kłopoty z balansem hamulców, więc trudno było mi wycisnąć wszystko z samochodu. Jeśli jednak ktoś powiedziałby mi przed weekendem, że będę dwunasty, to wziąłbym tę pozycję w ciemno. Teraz musimy skoncentrować się na jutrzejszej strategii”.

(Patryk Pokwicki)
 
Scuderia Toro Rosso

Sebastien Buemi (P11): „Jestem w miarę zadowolony ze swojego występu, choć gdyby nie błąd na ostatnim zakręcie mógłbym powalczyć o wejście do Q3. Teraz nie ma już jednak sensu nad tym myśleć. Musimy skoncentrować się na wyścigu i zastanowić się nad doborem strategii. Wiedzieliśmy, że nasz samochód jest szybszy niż poprzednio i myślę, że w wyścigu możemy walczyć o punkty. Jestem pewny, że możemy zaliczyć dobry wyścig”.

Sebastien Bourdais (P14): „Rano byłem zadowolony z balansu samochodu, ale po południu sytuacja uległa zmianie. Nie wiem dlaczego tak się stało. Kilka razy dotykałem band, ale istnieje duża różnica pomiędzy dotykaniem a uderzaniem! Jestem trochę rozczarowany, ponieważ uważam, że samochód jest na tyle szybki, aby walczyć o wejście do Q3. Czternaste pole startowe nie jest tak bardzo odległe, więc zobaczymy, co da się jutro zrobić”.

(Patryk Pokwicki)
 
Force India Formula One Team

Giancarlo Fisichella (P13): „To były bardzo dobre kwalifikacje dla nas – po raz pierwszy obydwa samochody awansowały do Q2. Dla nas to prawie jak pole position i fajnie, że udało nam się tego dokonać. Wszystko poszło dobrze, zespół wykonał dobrą pracę w garażu a ja czułem, że moje okrążenie było mocne. Trudno było tego dokonać ze względu na duży ruch na torze i przerwy, ale wszystko potoczyło się dla nas dobrze. Mam nadzieję, że jutro będziemy w stanie powalczyć w środku stawki i postaramy się przeskoczyć kilku kierowców. Początek może być trudny, zresztą jak zawsze tutaj, ale jestem gotowy na jutro. Jesteśmy naprawdę zmotywowani i liczymy na dobry wyścig”.

Adrian Sutil (P15): „Myślę, że możemy być naprawdę usatysfakcjonowani i bardzo zadowoleni z dzisiejszego występu. Zespół pracował dobrze i obydwa samochody znalazły się w czołowej piętnastce, co jest bardzo zachęcające. Wykonaliśmy dobrą pracę i choć nadal mamy sporo do zrobienia, to jednak ten rezultat pokazuje, że zmierzamy we właściwym kierunku. Jutro chcę ukończyć wyścig, a potem zobaczymy – to jest Monako, więc nigdy nie wiadomo, co może się zdarzyć”.

(Spider)
 
BMW Sauber F1 Team

Nick Heidfeld (P16 po karze dla Hamiltona): „Oczywiście jestem bardzo rozczarowany. Uczyniliśmy wiele zmian w czwartek oraz dzisiaj rano, co jest zawsze ryzykowne tuż przed kwalifikacjami. Wiemy jednak, że nie mieliśmy wiele do stracenia. Tak naprawdę zmieniliśmy ustawienia na gorsze, ale tak czy inaczej wynik byłby podobny. To frustrujące, kiedy jedziesz na limicie, bardzo ryzykując na tym torze, a wyniki są tak słabe. W tej chwili nie wiemy, co się stało. W Barcelonie zrobiliśmy krok w przód, ale tutaj jest zdecydowanie poniżej oczekiwań”.

Robert Kubica (P17 po karze dla Hamiltona): „Do tej pory napotykamy na same trudności. Byliśmy słabi w czwartek i jesteśmy słabi dzisiaj. Miałem bardzo złe okrążenie wyjazdowe, ponieważ natrafiłem na duży ruch. W efekcie moje opony były niedogrzane. Tak czy inaczej ogólne osiągi samochodu są słabe. Musimy przyjąć do wiadomości, że jesteśmy w złej formie. Pozostaje nam zaadoptować się do sytuacji i ciężko pracować”.

(Patryk Pokwicki)
 
Panasonic Toyota Racing

Jarno Trulli (P18 po karze dla Hamiltona): „Jestem bardzo rozczarowany, ale głównie dlatego, że miałem bardzo dobre okrążenie w Q1, ale w ostatnich zakrętach zostałem przyblokowany przez inny samochód. To było moje najszybsze okrążenie i na pewno weszlibyśmy do Q2, więc jestem zły, ale tak czy inaczej nie byliśmy wystarczająco szybcy w ten weekend”.

Timo Glock (P19 po karze dla Hamiltona): „Musimy przeanalizować dane i sprawdzić, w czym tkwi problem. Miałem kłopoty od pierwszego okrążenia na tym torze. Samochód nie wydawał się być wspaniały, ale osiągi nie były też fatalne. Daliśmy z siebie wszystko, ale to i tak nie wystarczyło. Oczywiście pojadę jutro na 100%, ale po starcie z ostatniej pozycji nie mamy nadziei na dobry wynik”.

(Patryk Pokwicki)

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ciociahela, 23.05.2009 16:51[!]
"W tej chwili nie wiemy, co się stało. W Barcelonie zrobiliśmy krok w przód"
Proste - inni pokonali w tym samym czasie dystans maratonu.
sisiorex, 23.05.2009 16:53[!]
Ale Robert musi mieć psychike żeby to wytrzymywać :(
Anderis, 23.05.2009 17:17[!]
Nico Rosberg (P6): „Pierwsze dwie części poszły bardzo dobrze, ale nie jestem zadowolony z ostatecznego wyniku w Q3. Liczyłem na więcej niż P6." - Tak, jak myślałem. Rosberg ma zapewne mało paliwa i był w stanie wyciągnąć w Q3 więcej. Oby nie utkął za nikim w wyścigu i dowiózł dobry rezultat do mety, chociaż mam wrażenie, że będzie trudno.
fernandof1, 23.05.2009 17:39[!]
Nico dojedzie na p8 a samuraj i piruet nie ukonczą wiscigu
mariusz10177, 23.05.2009 17:54[!]
Tak jest, to nie "kolejny pech" (jak usprawiedliwiał Borowczyk) - BMW jest na szarym końcu.

Zmienić to może zupełnie nowy bolid w Turcji lub już w nowym sezonie.
michal132, 23.05.2009 17:57[!]
a ja mowie tak start wyscigu i po 1 t sc na torze robert jedzie prawie cysterna zjezdza na pit i po wyjezdzie znow sc i tak awansuje i skonczy na bandzie
scanner, 23.05.2009 18:00[!]
Hamilton coś długo kasku nie zdejmował... Komentarz na live timingu nawet był. Popłakał się biedak?
Robin Hood, 23.05.2009 19:16[!]
Samuraj dzis dumny chodzi..Kazuki..Oby mieczem jutro nie wymachiwal.Pan Robert jest twardzielem,ale musi byc rozczarowany,ze kolejny wyscig a jego zespol cofa sie w rozwoju.To pewne niczym otwarcie sejfu przez Kwinte,ze na 1-ym zakrecie bedzie "lomot".Oj-bedzie ciekawie-to na pewno.Mr.Lewis tez bedzie sie pchac do przodu,wiec bedzie nerwowo.
Kerb, 23.05.2009 19:52[!]
Jedno jest pewne - będzie ciekawie.
F1Fun, 23.05.2009 19:53[!]
Bmw cały czas robi krok w tył niech uważa, bo z tyłu może być przepaść i nie będzie już ratunku:(
fernandof1, 23.05.2009 20:39[!]
@scanner bo nie chciał sie pokazać bo mu było łyso a szkoda go
marrcus, 24.05.2009 01:53[!]
jasne truli by wszedł do Q2 lol haha, widać na live timing czasy sektora 1 i 2

może bał sie że beda w niego rzucać, Grożą też wracał w kasku
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca