F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yeongam.
Korean Grand Prix 201024 pa?dziernika
Korea International Circuit
Długość toru: 5,615 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 308,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Za nami pełne emocji kwalifikacje do pierwszego Grand Prix Korei Południowej na torze Yeongam. Z pierwszego pola startowego do wyścigu wystartuje Sebastian Vettel, który w dramatycznej końcówce pokonał swojego kolegę z zespołu Marka Webbera oraz przedstawiciela Ferrari – Fernando Alonso. Kierowcy Red Bull Racing po raz drugi z rzędu oraz ósmy w sezonie zdobyli pierwszy rząd startowy.

Pozostali pretendenci do tytułu – kierowcy McLarena, Lewis Hamilton i Jenson Button zajęli kolejno 4 i 7 lokatę. Robert Kubica ukończył kwalifikacje na ósmej pozycji, prezentując przez całą sesję podobne osiągi.

Q1

Warunki pogodowe na torze nie zmieniły się w porównaniu do trzeciego treningu – wciąż było pochmurno, jednak prognozy nie zapowiadały opadów w najbliższym czasie. Mimo wszystko kierowcy bardzo szybko pojawili się na torze, co spowodowało, że zrobiło się po raz kolejny bardzo tłoczno i kierowcy blokowali się w wolniejszych partiach, ponieważ nikt nie chciał opuszczać linii wyścigowej ze względu na fakt, że jedynie tam mogli liczyć na jakąkolwiek przyczepność.

Na półmetku pierwszej części kwalifikacji najszybszy był Fernando Alonso (1:37,395), który dopiero za czwartym razem zdołał wykonać szybkie okrążenie. Wkrótce na prowadzenie wysunął się Lewis Hamilton, który uzyskał czas 1:37,113, po czym zjechał do boksów, a w ślad za nim poszli też Vettel, Webber, Massa oraz Rosberg, którzy pozostali w garażach już do końca.

Zacięta walka trwała przez cały czas w głębi stawki, gdzie kierowcy Force India, Toro Rosso oraz Saubera starali się uniknąć znalezienia się na 18 miejscu. Ostatecznie zajął je Vitantonio Liuzzi, który mimo usilnych starań nie zdołał poprawić swego czasu. Oprócz niego odpadli też Jarno Trulli, Timo Glock, Heikki Kovalainen, Lucas di Grassi, Sakon Yamamoto i Bruno Senna, który był dziś zdecydowanie najwolniejszy – stracił ok. 0,8s do Yamamoto.

Q2

Również tym razem wszyscy, oprócz kierowców Saubera, szybko pojawili się na torze, by wykonać pierwsze pomiarowe okrążenia, po czym, stosując podobną taktykę, zjechali do boksów po nowe komplety opon. Po pierwszej serii przejazdów prowadził Sebastian Vettel (1:36,457) przed Webberem i Alonso.

Ryzykowną taktykę obrał natomiast zespół Sauber, który postanowił wypuścić swych kierowców na zaledwie jeden przejazd na miękkich oponach, co niestety nie wystarczyło im do zakwalifikowania się do Q3.

W czołówce na dwie minuty przed końcem rozpoczęły się przetasowania: na prowadzenie wysunął się Alonso (1:36,287), chwilę później jego czas poprawił Massa (1:36,169), a w ostatnich sekundach duet Ferrari został pokonany przez kierowców Red Bulla – Marka Webbera (1:36,039) i Sebastiana Vettela (1:36,074). Robert Kubica zakwalifikował się do Q3 z 9 pozycji, a odpadli Hulkenberg, Kobayashi, Heidfeld, Sutil, Pietrow, który podczas ostatniego przejazdu stracił panowanie nad bolidem i wypadł obracając się na pobocze, oraz kierowcy Toro Rosso – Alguersuari i Buemi.

Q3

Tak jak poprzednio, również w trzeciej części kwalifikacji większość kierowców zdecydowała się na wykonanie dwóch przejazdów na świeżych kompletach opon, a do ostatnich chwil z wyjazdem na tor czekali tylko Massa, Schumacher i Rosberg, którzy ostatecznie nie byli w stanie włączyć się do walki o czołowe lokaty.

Po pierwszej serii mierzonych okrążeń najszybszy był Fernando Alonso, który jako pierwszy złamał w ten weekend granicę minuty i trzydziestu sześciu sekund, osiągając czas 1:35,927, lecz to wciąż było zbyt mało. Po upływie około pięciu minut tor na chwilę opustoszał, gdy wszyscy kierowcy zjechali do boksów po świeże opony.

W końcu rozpoczęła się decydująca faza kwalifikacji. Najpierw na prowadzeniu umocnił się Alonso, uzyskując czas 1:35,766, a na kolejnych pozycjach znaleźli się kierowcy Red Bulla. Zdołali oni jednak przekroczyć linię mety tuż przed wywieszeniem flagi w biało-czarną szachownicę i przejeżdżając całe okrążenie z czasami sektorów zbliżonymi do czasów Hiszpana, ostatecznie pokonali go. Pierwsze pole startowe zdobył więc Sebastian Vettel (1:35,585), a tuż za nim znalazł się Mark Webber.

Fernando Alonso musiał zadowolić się trzecią pozycją. Za nim uplasował się Lewis Hamilton, który przyprawił swój zespół i kibiców o gęsią skórkę po uślizgu tylnej osi przy wjeździe do boksów, przez co z trudem zmieścił się koło bandy oddzielającej aleję serwisową od prostej startowej. Na dalszych miejscach znaleźli się Nico Rosberg, Felipe Massa, Jenson Button, który również zaliczył wizytę na poboczu, Robert Kubica, Michael Schumacher i Rubens Barrichello, który narzekał na to, że Schumacher go dziś blokował.

Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Korei

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 25°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 2,5 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
francorchamps, 23.10.2010 09:04[!]
AHA!

Uwielbiam Borowczyka :)

Zaraz po Q2 :

"Stefano Domenicali widzimy PoDnIeCoNy" :))))))))))))))))))
Aeromis, 23.10.2010 09:07[!]
Mniej niż 0,2s straty Alonso do Vettela daje realne szanse na ostrą walkę w wyścigu. Webber będzie miał test nerwów, bo pewnikiem Alonso go wyprzedzi na starcie i jakoś mam przeczucie że do trzeciego zakrętu będzie bardzo ostro i coś się wydarzy, bo kierowcy startujący w brudnej części toru mogą na samym starcie doznać frustracji, a na nim są:
Webber - ten uniknąć kolizji nie potrafi
Hamilton - byłaby to kontynuacja wielkiej serii
Massa - uwierzył że ma pecha
To zestawienie aż prosi się o jakiś większy numer.

@paolo90pl - nie musisz się nam tutaj skarżyć na komentatorów, lepiej rusz głową i sam zrób coś z dźwiękiem bo da się.

@francorchamps - Vettel jest szybki nie tylko w czasówce, po prostu jeszcze mu się nie stwardniało psychicznie. Webbera pokonuje regularnie, jak tylko czegoś nie odwali. Być może to kwestia czasu, kto go tam wie ;)
falconf1, 23.10.2010 09:19[!]
Przyznam, że zaskoczyły mnie Red Bulle. Już cieszyłem się na PP Alonso, a oni poprawili swoje czasy o 0,5sek. Myślę jednak, że Alonso ma swoją szansę - Webber może zostać w tyle już na starcie, natomiast Vettel na długie prostej, kwestia tylko ile okrążeń będzie na to potrzebne.
Co do Roberta pojechał swoje, komentatorzy jak zwykle rozdmuchali sprawę do jakiegoś absurdu, że będzie walczył o PP. Jak słuchałem Zientarskiego w studio przed kwalem, to było widać kto rzeczywiście jest podniecony ;)
Czechoslowak, 23.10.2010 09:27[!]
Zanim wszyscy obwieszczą że jutro na długiej prostej Red Bulle nie mają szans z Alonso, proponowałbym przyjrzeć się klasyfikacji "speed trap". Zarówno w kwalifikacjach jak i w wolnych treningach Ferrari osiągały NIŻSZE prędkości maksymalne od Red Bulli
Zykmaster, 23.10.2010 09:34[!]
Up, Pierwszy sektor nalezy do Alonso co bylo widac w Qualu. Vettel nie bedzie mogl skorzystac z cienia aerodynamicznego po dobrym starcie i w tym kazdy widzi okazje dla Alo... Speed trap taki wazny nie jest w tym wypadku. Kazdy Webbera skresla na starcie a sie nie zdziwie jak wysunie sie na prowadzenie :D.

I tak najbardziej mnie cieszy ze prognoza pogody pokazuje 99% szans na przelotne opady w godzinach 12-18 i ciagłe opady w nocy i o poranku.

Pozdrawiam
LisuBB, 23.10.2010 09:35[!]
Nie wie ktoś o czym rozmawiali ze sobą Barichello i Vettel zaraz po zakończeniu Q3 przy ważeniu? Nie wyglądało to na koleżeńską pogawędkę.
dxx91, 23.10.2010 09:43[!]
@Czechosłowak: Wskaż w moim komentarzu gdzie napisałem, że VET/HAM ma się rozbić. Napisałem, że chciałbym żeby wypadli z walki o majstra, a do tego wystarczy miejsce poniżej czołowej szóstki.

Co do pierwszego sektora - ALO jest bardzo szybki, 0,5 s w jednym sektorze może być wystarczające, by wyprzedzić któregoś RBR utrzymując się blisko niego.
ciofu1, 23.10.2010 09:47[!]
Jutro deszczowy wyścig prawie na 100% wiec bedzieee bardzo ciekawie :):)
Kamikadze2000, 23.10.2010 09:58[!]
E tam nie rozwijają. Na pewno wstawiają jakieś poprawki, tylko po prostu nie znaczące. Mnie Rosberg wcale nie zaskoczył. Przeważnie był 0.3-0.4 sek przed MSC, więc się zgadza. Bolid Renault po prostu jest słaby i trzeba się z tym pogodzić. Każdy to wie, więc stąd takie opinie o Robercie. ;))

@paolo90pl - Senna walczył o to, by nie być ostatni. No i "talentowi" nie wyszło... ;))
AleQ, 23.10.2010 10:01[!]
@paolo
Kocham te twoje wypowiedzi ;) Jednak ja jestem przekonany ,że puszki nie wygrają w WDC , owszem w WCC zapewne się tak stanie ,ale co do kl. driverów to jestem przekonany ,iż powtórka z 2007 roku (gdzie dwóch się bije , tam trzeci korzysta) pozwoli zdobyć tytuł Alonso ;)

Co do Kwali to jestem średnio zadowolony z wyników . Nie zdziwię się ,ze Webbo straci ok 2- 3 pozycje na pierwszym kółku . Pozatym głęboko wierzę w dobry wynik Freda ;) A Vettel ?? Niech se wygrywa bedzie ciekawiej w samej końcówce mistrzostw.
Czechoslowak, 23.10.2010 10:14[!]
dxx91-> ściskasz kciuki żeby ktoś przegrał, a nie żeby ktoś wygrał - to jest doping negatywny. A jeśli chodzi o pierwszy sektor i rzekome 0,5 s to polecam przeanalizowanie:
http://www.formul...st_sector_times.html
dxx91, 23.10.2010 10:26[!]
Każdy kibicując "pozytywnie" kierowcy "X", jednocześnie kibicuje "negatywnie" kierowcom "Y", "Z" itd. chyba, że ktoś ogląda po to by oglądać nie kibicuje nikomu. Wracając do sektorów: ALO cały czas jeździł na poziomie 52 s, a Vettel ciągle powyżej 52,3, a tylko raz w ostatniej chwili wyskoczył na 51,1. Ok, może to nie jest pół sekundy, ale wydaje się że wystarczająco by Ferrar (prędzej czy później)i połknęło obie puszki.
IceMan11, 23.10.2010 10:28[!]
Dokładnie. Widzę, że wszyscy narzekają na komentatorów, że nic nie widzą, a sami chyba oglądają inne kwalifikację. W lewym dolnym rogu było widać, że Vettel w 1-szym sektorze tracił bardzo mało i wtedy juz wiedziałem, że na pewno wyprzedzi Alonso. Skoro po 1-szym sektorze tracił 0.5, a na metę przyjeżdżał ze stratą max. 0.080 to było wiadome, że przy stracie 0.154 w 1-szym sektorze wskoczy na pierwsze miejsce. Tylko patrzyłem czy nie zrobi żadnego błędu, ale nie zrobił i jest na P1. Dla mnie zaskoczeniem jest Webber, który jeździł słabo podczas Q1 i Q2, a tutaj proszę. Tak samo było na Suzuce gdzie Vettel wyprzedził go tylko o setne części sekundy, a cały czas tracił do Seba po 0.3. Szacun mimo wszystko :)

mówisz o przeskoczeniu, ale jak na początku wyścigu tego nie zrobią to ALO nie ma szans. W 3-cim sektorze Ferrari traci powyżej 0.3 sekundy, a to wystarczy na małą przewagę przed prostymi.
Dokładnie to 52.127, a nie 51.1 ;P
dxx91, 23.10.2010 11:00[!]
W sumie to nie ma co prognozować, bo nie wiadomo, czy przy pełnym baku nie będzie tak, że wszystie sektory będą w miarę równe.
paolo, 23.10.2010 13:11 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Oj wykasowali mnie:) [ciach] Ciekawe który taki odważny może zrobi coming out:)

W każdym razie z tym team orders przeze mnie zwanym [ciach] nie żartowałem. RBR musi wygrać, a jeśli Alonso zrobi to samo co w 2007 Kimi to będzie totalna porażka RBR. Bo jemu Felipe [ciach!], a o RBR można powiedzieć wszystko ale nie to, że Mark jest faworyzowany. Innymi słowy Ferrari to [ciach!!] rodzinka, a RBR to spoko ludzie. I choćby z tego powodu czysto sportowego powodu jestem za tym żeby MŚ został kierowca, któremu może nawet rzucano kłody pod nogi itd., a nie wytypowany przez lalusiowanego prezesa na mistrza. Który zwalnia rok wcześniej genialnego kierowcę, który zdobywa dla niego MŚ tylko dlatego, że nie jest [ciach!!!]

Sorry, ale z tym poziomem kultury wypowiedzi i odwołaniami do polityki (patrz regulamin w obu przypadkach) daleko nie zajedziesz u nas. Drugie ostrzeżenie przyznane, za trzecie będzie ban. //Maraz

Dziękuję za informację. Natomiast kompletnie się nie zgadzam z wyrokiem. Jak to zwał tak to zwał ale Kimi poleciał bo się markizowi nie podobał, a sportowe aspekty to na trzecim miejscu były. Za wiejskim włoskim PR i kasą od santander. Kasuj ile chcesz zdania nie zmienię. Kimi był najlepszym driverem ferrari od czasów Schumachera i został potraktowany jak szmata. Nie jestem fanem Kimiego ale bez jaj. To znaczy generalnie pozbyli się go bez jaj. No w każdym razie powodzenia ale wolę jako panującego i wszechmogącego kogoś z RBR niż z tego włoskiego...
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca