F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de Espana Telefonica 20109 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Red Bull Racing

Sebastian Vettel (P5/P1): „Mamy kilka zmian w naszym bolidzie, lecz nie sądzę, aby były to tak znaczące zmiany, jak u innych zespołów. Mamy nieco usprawnień w każdym obszarze i myślę, że dziś udowodniliśmy ich dobrą pracę. Myślę, że piątkowe czasy okrążeń są mało istotne. Dobrze, że jesteśmy szybcy, lecz myślę, że McLaren również jest tutaj szybki – nie sądzę, aby dziś po południu cisnęli na maksimum możliwości i jutro może być dużo ciaśniej”.

Mark Webber (P4/P2): „To był dla nas dobry dzień – mieliśmy bezproblemowy przejazd, niezłe pierwsze i drugie miejsce bez przeszkód związanych z pogodą itp. Chłopcy w garażu pracowali bezbłędnie, kierowcy spisali się podobnie i był to ogólnie dobry dzień. Nie czytajcie zbyt wiele z czasów; McLaren prawdopodobnie nie pokazał dzisiaj całego potencjału. Zeszłego dnia zespół nieco zarwał noc, lecz dziś był pozytywny dzień i mamy nadzieję na dobre przygotowanie przed jutrem”.

(Igor Szmidt)
 
Mercedes GP Petronas

Michael Schumacher (P3/P3): „Dzisiaj czułem się znacznie bardziej pewnie w bolidzie i zachowywał się on bardziej stabilnie. Z mojego punktu widzenia nasze poprawki są krokiem naprzód, jednak musimy zaczekać i zobaczyć, jak duży to krok względem innych zespołów, ponieważ oni również wprowadzili poprawki. Teraz musimy dogłębnie przeanalizować dane, by otrzymać lepszy obraz obecnej sytuacji, a jak zwykle po piątkowych sesjach trudno jest wywnioskować, gdzie właściwie jesteś w porównaniu do konkurentów. Prawdziwy obraz będziemy mieli dopiero po jutrzejszych kwalifikacjach”.

Nico Rosberg (P6/P7): „Dzisiejszy dzień był dla mnie wyzywaniem i nie zakończyłem piątkowych treningów tam, gdzie zazwyczaj. Nie ma większych problemów z pakietem aerodynamicznym, jednak poszliśmy w złą stronę z ustawieniami, gdy próbowaliśmy czegoś nowego. Jestem pewien, że wykonamy postęp w nocy i jutro będziemy zdolni wyciągnąć pełny potencjał z bolidu”.

(Łukasz Godula)
 
Scuderia Ferrari Marlboro

Fernando Alonso (P8/P4): „Zawsze miło jest jeździć w Barcelonie, przed tak wieloma fanami, nawet w piątkowy poranek: to zdecydowanie źródło dodatkowej motywacji, bym się dobrze spisał. Jeździliśmy z różnymi ładunkami paliwa, zarówno na kwalifikacje, jak i na wyścig. Jesteśmy całkiem zadowoleni z przebiegu sytuacji i osiągów poprawek, jakie dzisiaj sprawdzaliśmy na torze. Jednakże musimy poczekać do jutra, aby naprawdę zrozumieć, gdzie się znajdujemy w stosunku do pozostałych ekip z czołówki. Jeśli chodzi o nowe tylne skrzydło, to wieczorem zdecydujemy o korzystaniu z niego podczas kwalifikacji i wyścigu. System działa jak należy, ale pomimo testowania go przy różnych okazjach, nadal brakuje nam doświadczenia, by wyciągnąć z tego rozwiązania wszystko, co najlepsze”.

Felipe Massa (P12/P8): „Poprawki przywiezione przez nas tutaj zdecydowanie pozwoliły nam na wykonanie kroku w przód pod względem osiągów, ale inne zespoły nie siedziały z założonymi rękoma. Wciąż musimy popracować nad znalezieniem idealnego balansu samochodu, ponieważ dzisiaj nie był on tak dobry, jak podczas ostatnich dwóch dni zorganizowanej tutaj sesji testowej w lutym. Prawdopodobnie warunki na torze bardzo różnią się od tych, jakie wówczas nam towarzyszyły, jako że w piątki sytuacja zawsze nie wygląda najlepiej w tej kwestii. Jednakże niewątpliwie musimy dokładnie przyjrzeć się uzyskanym danym, by dowiedzieć się, w jakim kierunku zmierzać odnośnie ustawień samochodu”.

(Michał Roszczyn)
 
Vodafone McLaren Mercedes

Lewis Hamilton (P1/P5): „Było dzisiaj dość wietrznie, więc mimo podążania zgodnie z naszym programem mieliśmy trochę kłopotów, zwłaszcza na koniec, gdy zmieniliśmy opony na miękkie i natrafiliśmy na lekki korek. Nowe części zdecydowanie są krokiem w przód, jednak nie wiemy jeszcze, jak duży jest to krok w porównaniu do rywali. Generalnie odczucia z bolidu nie są złe. Mam nadzieję, że będziemy w stanie wykonać dalsze zmiany w ustawieniach przez noc. Jutro skupimy się po prostu na naszym programie, naciskając i analizując wszystko, co może nas upewnić, że jesteśmy tak konkurencyjni, jak to tylko możliwe”.

Jenson Button (P2/P9): „Szczerze mówiąc uważam, że mamy ciągle trochę pracy do wykonania. Nie przejechałem takiego dystansu, jakbym chciał tego ranka, ponieważ uderzyłem coś przy wyjeździe z boksów – prawdopodobnie małą część jakiegoś bolidu, co uszkodziło jeden z moich deflektorów. Po południu wprowadziliśmy parę zmian w ustawieniach, które myśleliśmy, że posuną nas w dobrym kierunku jednak nie jestem pewien czy to zrobiły. W związku z tym jest ciągle wiele do zrobienia z obiema mieszankami opon, po części z ustawieniami, a także ze zmuszeniem opon do prawidłowej pracy.

Popołudniowa sesja była bardzo zdradliwa. Kilka zespołów doprowadza swoje bolidy do dobrej pracy, więc my również powinniśmy być zdolni do tego. Jednakże jest sporo do zrobienia tego wieczoru by zrozumieć, co dokładnie sprawia, że odczucia z bolidu nie są takie, jakich oczekiwaliśmy. Nie wydaje mi się, aby to był problem z pracą nowych części. Myślę że bardziej chodzi o opony albo ich złą pracę. Mamy wiele danych do przeanalizowania, jednak jestem pewien, że możemy dokonać paru poprawek i wrócić jutro na tor z mocniejszym bolidem”
.

(Łukasz Godula)
 
Renault F1 Team

Robert Kubica (P7/P6): „Dziś rano mieliśmy kilka drobnych problemów z samochodem, więc nie byliśmy w stanie zebrać zbyt wielu danych. Oznacza to, że przejechaliśmy znacznie więcej okrążeń po południu, by porównać opony i spróbować kilku zmian w ustawieniach. Jak dotychczas balans wciąż jest trochę nadsterowny, więc popracujemy nad tym w nocy i spróbujemy poprawić to rano. Musimy także zobaczyć, jak warunki na torze będą się rozwijać. Ogólnie, jeśli chodzi o czasy, wygląda to na normalny piątek”.

Witalij Pietrow (P9/P16): „Dla mnie to był normalny dzień treningów i wykonaliśmy nasz standardowy program porównania opon i pracy nad ustawieniami. Po południu pogoda się zmieniła i wiał mocny wiatr, co miało duży wpływ na balans i utrudniło ocenę zmian w ustawieniach. Miałem także trochę problemów z nadsterownością w drugiej sesji. Jest więc kilka spraw, nad którymi musimy popracować jutro rano, podczas ostatniej sesji treningowej, kiedy będę koncentrował się na kwalifikacjach”.

(Paweł Zając)
 
Force India Formula One Team

Adrian Sutil (-/P10): „Dzisiaj był całkiem dobry dzień. Nie jeździłem podczas pierwszego treningu, ale mamy wszystkie potrzebne nam dane z popołudnia, aby zrozumieć osiągi opony oraz wpływ nowych części aerodynamicznych, które tutaj przywieźliśmy. Wszystko wydaje się działać dobrze. Mogliśmy pokonać dłuższe przejazdy na twardych oraz miękkich oponach i jestem zadowolony z balansu na obu rodzajach. Miękkie opony potrzebują kilku okrążeń do optymalnej pracy, ale spisują się dobrze. Myślę, że jesteśmy w dobrej formie przed jutrzejszymi kwalifikacjami. Powinniśmy być tam gdzie w Chinach, albo wyżej”.

Vitantonio Liuzzi (P15/P12): „Ogólnie rzecz biorąc, był to dobry dzień. Rano mieliśmy problem, bo w pierwszym przejeździe spłaszczyłem prawą przednią oponę podczas hamowania. Jako że używamy w tej sesji tylko jednego zestawu opon, miało to także wpływ na drugi przejazd, bo zmienił się balans, zatem nie mogliśmy ustanowić reprezentatywnego czasu czy przetestować zbyt wielu rzeczy. Po południu jednak wykonaliśmy kawał dobrej roboty. Na każdym przejeździe sprawdzaliśmy ustawienia z różnym obciążeniem paliwa. Mamy trochę podsterowności i musimy się tym zająć, jednak nie jest tak źle. Spodziewam się dobrych kwalifikacji”.

Paul di Resta (P13/-): „Mając już doświadczenie z trzech pierwszych wyścigów i znając lepiej samochód Adriana, mogłem od razu rozpocząć pracę od tego, na czym skończyłem w Chinach. Czuję, że tym razem nabranie szybkości zajęło mi bardzo mało czasu. W początkowej części sesji treningowej, kiedy tor był trochę szybszy, mieliśmy owocne przejazdy. Mam dobre odczucia co do toru i wszystko przebiegło zgodnie z harmonogramem, Mieliśmy kilka podstawowych czynności do zrobienia i ocenę opon. To była dobra sesja”.

(Mateusz Grzeszczuk)
 
BMW Sauber F1 Team

Pedro de la Rosa (P24/P11): „Druga sesja była dobra. Mechanicy wykonali świetną robotę, rozwiązując problem ze skrzynią biegów, jaki pojawił się dziś rano. Po południu wykonaliśmy nasz program. Co prawda miałem tylko jedną sesję, jednak to wystarczyło by potwierdzić wyniki z tunelu aerodynamicznego. Zrobiliśmy krok naprzód z nowym pakietem aero i kanałem F. Wszystko zmierza w dobrym kierunku”.

Kamui Kobayashi (P10/P13): „Ogólnie jestem całkiem zadowolony. Nie mieliśmy dziś problemów z samochodem i mogłem zobaczyć, jak poprawiał się w ciągu dnia. Znaleźliśmy nowy kierunek pracy w ciągu ostatnich trzech tygodni. Musimy popracować nad ustawieniami, jednak to nie jest wielki problem – nie taki, którego nie dałoby się rozwiązać”.

(Paweł Zając)
 
AT&T Williams

Rubens Barrichello (P16/P15): „Ukończyliśmy piątkowy program z powodzeniem, spędzając dwie sesje na sprawdzaniu podzespołów, jakie zespół przywiózł tutaj. Sposób, w jaki podchodzimy do piątkowych treningów oznacza, że nie wyglądamy na konkurencyjnych, ale czuję, że może być tutaj odrobinę szybsi. Pozostaję jednak na twardym gruncie i uważam, że celem będzie jutro dotarcie do Q3”.

Nico Hulkenberg (P17/P18): „Poranna sesja była w porządku i samochód spisywał się całkiem nieźle. Przed drugą dokonaliśmy pewnych modyfikacji w ustawieniach, ale mój wypadek w połowie sesji oznaczał, że nie przejechałem dziś zbyt wiele okrążeń. Zbyt szeroko pojechałem w zakręcie i za bardzo najechałem na tarkę, co spowodowało, że podłoga zaczęła uderzać o tor. Szkoda, bo to oczywiście kosztowało mnie sporo cennego czasu treningu. Nadal jednak jestem pozytywnie nastawiony na ten weekend i mam nadzieję na lepszy występ jutro”.

(Mariusz Karolak)
 
Scuderia Toro Rosso

Sebastien Buemi (P11/P14): „Cały dzień przebiegł dla nas bezproblemowo, bez kłopotów z bolidem, co oznaczało możliwość przejechania wielu okrążeń, a to z kolei daje pozytywne rozpoczęcie weekendu. Jednakże nie jestem do końca zadowolony ze względu na prędkość bolidu, ponieważ wydaje się, że jesteśmy nieco z tyłu względem ostatniego wyścigu w Chinach. Musimy zrozumieć, czym jest to spowodowane, lecz pozytywną stroną jest to, że teraz mamy dużo informacji do prześledzenia dotyczących przejazdów zarówno z pełnym, jak i pustym bakiem. Porównanie opon przebiegło w miarę łatwo, oczywiście miękka mieszanka jest szybsza, mimo iż ta kwestia nie pozostaje taka oczywista na długich przejazdach”.

Jaime Alguersuari (P14/P17): „Dzień przebiegł całkiem dobrze, lecz z bolidu można wyciągnąć więcej potencjału, co spróbujemy zrobić jutro. Jestem zadowolony z pracy wykonanej do tej pory, jako że przetestowaliśmy wiele rzeczy, wliczając w to dobrą symulację wyścigu i wiemy, gdzie możemy się poprawić. Obydwie mieszanki opon sprawowały się dobrze z niewielkimi oznakami degradacji, lecz musimy poczekać z ich oceną do jutra, ponieważ na tym torze sprawy mogą zmieniać się z dnia na dzień. Z mniejszą ilością paliwa brakowało nam nieco prędkości, lecz myślę, że jutro możemy poczynić krok na przód. Miło było znowu pojeździć na torze, który dobrze znam, co oznaczało, że mogłem cisnąć od samego początku treningu. Na ten moment nie udało się nam zidentyfikować problemu, który zatrzymał mnie na torze kilka minut przed zakończeniem drugiej sesji”.

(Igor Szmidt)
 
Lotus Racing

Jarno Trulli (P19/P19): „To pierwszy dzień w samochodzie po powrocie do Europy i jestem zadowolony z postępów, jakich dokonaliśmy. Oczywiście jest jeszcze zbyt wcześnie, żeby dobrze je ocenić, jednak kiedy tylko znalazłem się na torze mogłem poczuć, że zrobiliśmy duży krok naprzód. Rozwiązaliśmy kilka problemów, z którymi zmagaliśmy się wcześniej i zdecydowanie idziemy w dobrym kierunku. Jestem bardzo zadowolony z zespołu, ponieważ wszyscy włożyli bardzo wiele pracy, aby się tu znaleźć. Po południu kontynuowaliśmy nasz program i wszystko przebiegło gładko zarówno na miękkich, jak i twardych oponach. Muszę przyznać, że jestem bardzo zadowolony z szybkości, jaką zobaczyliśmy w samochodzie. To wszystko dzięki pracy, jaką zespół włożył w samochód. Teraz potrzebuję odrobiny szczęścia i bezproblemowego weekendu!”

Heikki Kovalainen (P18/P20): „Nie mogłem się doczekać powrotu do Europy, a szczególnie tu, do Barcelony. Świetnie jest zobaczyć pełne trybuny. Widziałem wiele fińskich flag na torze. Poranna sesja była dobra i jestem bardzo zadowolony z poprawek – tak jak przypuszczaliśmy, zaczęły od razu się dobrze spisywać. Samochód jest lepszy w prowadzeniu, szczególnie stabilność przy wysokich prędkościach jest lepsza – tak się dzieje, kiedy aerodynamika samochodu się poprawia. Po południu znów było całkiem dobrze. Jest kilka rzeczy, na które musimy zwrócić uwagę, jednak czułem się dobrze na obu mieszankach opon, a poprawki zadziałały, więc możemy być bardzo zadowoleni z tego, gdzie jesteśmy”.

(Paweł Zając)
 
Virgin Racing

Lucas di Grassi (P21/P21): „W zasadzie był to dobry piątek. Nie mieliśmy żadnych problemów z mechaniką czy też hydrauliką w moim samochodzie. Było dobrze zarówno podczas pierwszej, jak i drugiej sesji i byliśmy w stanie porównać wiele poprawek w naszym samochodzie. Jestem zadowolony z wykonanej pracy i nie mogę się doczekać postępów, jakich dokonamy jutro”.

Timo Glock (P20/P24): „To nie najlepsze rozpoczęcie weekendu, ponieważ mieliśmy kilka problemów w obu sesjach treningowych. Ogólnie uważam, że musimy po prostu bardziej poznać nowy samochód z większym rozstawem osi. Jest więc kilka rzeczy, które musimy jutro poprawić. Mam nadzieje, że uda nam się zdążyć przed kwalifikacjami”.

(Paweł Zając)
 
HRT F1 Team

Karun Chandhok (-/P22): „Po tym, jak nie brałem udziału w pierwszej sesji treningowej, jestem całkiem zadowolony z pracy, jaką wykonałem po południu. Od razu byłem w stanie jeździć dobrym tempem i zakończyłem sesję z bardzo konkurencyjnym czasem. Mieliśmy trochę problemów z hamulcami, jednak jestem pewny, że będziemy w stanie naprawić je przed jutrzejszą sesją treningową. Dobrze było słyszeć, że komentarze Christiana były podobne do moich. Koniec końców był to dobry dzień, ponieważ byliśmy w stanie ukończyć planowany program. Teraz skoncentrujemy się na przygotowaniach do kwalifikacji”.

Bruno Senna (P23/P23): „Pierwszy trening był dobry i ukończyliśmy nasz program testowy. Nie mieliśmy większych problemów i z niecierpliwością czekam na poprawę balansu. Zobaczymy, co będziemy mogli osiągnąć w ten weekend. Dziś nie było zbyt ciepło. Szkoda, ponieważ ciężko jest odpowiednio dogrzać opony. Druga sesja treningowa również była dobra. Ponownie ukończyliśmy nasz program bez żadnych problemów. Nie mogę się doczekać kwalifikacji”.

Christian Klien (P22/-): „To był ekscytujący dzień, ponieważ dostałem super licencję zaledwie 10 minut przed rozpoczęciem pierwszej sesji treningowej. Na szczęście, wszystko było perfekcyjnie przygotowane i pozwolono mi wskoczyć do samochodu. Te 90 minut w samochodzie było wspaniałe. Siedziałem w bolidzie Formuły 1 po raz pierwszy od stycznia zeszłego roku. Od razu poczułem się doskonale, a ponowna jazda podczas weekendu wyścigowego jest dobrym doświadczeniem. Byłem wstanie od razu poczuć limity samochodu i ustanawiać czasy na stałym poziomie, co pomogło inżynierom. Wszystko pracowało dobrze i nie mieliśmy żadnych technicznych problemów, dlatego też jestem zadowolony z pierwszej sesji treningowej i bycia częścią HRT F1 Team. Mogłem przekazać im cenne informacje dotyczące ustawień, a moja wcześniejsza praca z czołowymi zespołami na pewno im pomoże. Nigdy nie jest łatwo w nowym zespole i z nowym samochodem. Moja praca nie jest jeszcze skończona i będę brał udział w odprawach z inżynierami”.

(Paweł Zając)

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Loopi, 07.05.2010 17:31[!]
webber zaczyna bardziej brzmieć jak szef zespołu.....ciekawe moze już myśli o przyszłym roku w roli vice boss-a w RBR
Kamikadze2000, 07.05.2010 18:36[!]
A mi się wydaje, że to śpiewka Hornera, a nie Webbera. Ale to tylko moje domysły... w końcu każdy może się pomylic... Pozdrowienia dla Redakcji! :))
Maraz, 07.05.2010 18:50[!]
Zespół twierdzi jednak, że to Mark powiedział (Horner dzisiaj nie komentował dnia) :)
Kamikadze2000, 07.05.2010 18:58[!]
@Maraz - no to widocznie przy okazji wyręczył swojego szefunia.... ;D Pozdro! :))
Pawel, 07.05.2010 19:30[!]
Panowie od PR dali Webberowi na kartce to co mieli dać Hornerowi, a Hornerowi to co było dla Webbera :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca