F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Valencia.
Telefónica Grand Prix of Europe 201027 czerwca
Valencia Street Circuit
Długość toru: 5,419 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,883 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:37,842 - Q2, Sebastian Vettel (Toro Rosso), 2008
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:38,683 - Timo Glock (Toyota), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,983 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2008
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Red Bull zapowiadał przed tym weekendem, że Walencja to kolejny tor po Montrealu, który nie pasuje specjalnie bolidowi RB6, jednak mimo to kierowcy tego zespołu wygrali z łatwością kwalifikacje do Grand Prix Europy. Dla Sebastiana Vettela jest to już czwarte pole position w tym sezonie – Niemiec pokonał swojego kolegę zespołowego Marka Webbera o mniej niż 0,1 sekundy.

W drugim rzędzie ustawią się jutro Lewis Hamilton (McLaren) i Fernando Alonso (Ferrari), który pomimo licznych usprawnień do bolidu F10 i dopingu hiszpańskiej publiczności nie zdołał powalczyć o pole position. Trochę rozczarowany może być także Robert Kubica, który w Q1 był najszybszym kierowcą, a w Q2 uplasował się na trzeciej pozycji z czasem 1:38,046. Nie udało mu się jednak go poprawić w Q3 i musiał zadowolić się szóstą pozycją startową.

Wraz z kierowcą Renault z trzeciego rzędu wystartuje Felipe Massa (Ferrari), a za nimi w czwartym rzędzie ustawią się Jenson Button (McLaren) i Nico Hulkenberg (Williams), dla którego był to drugi przypadek dostania się do Q3 w debiutanckim sezonie, ale tym razem nie była to już zasługa pogody, tak jak to miało miejsce w Malezji, a szybkości kierowcy i bolidu. Pierwszą dziesiątkę zamkną na starcie drudzy kierowcy z zespołów Williams i Renault – Rubens Barrichello oraz Witalij Pietrow (Rosjanin po raz drugi dostał się do Q3).

Q1

W pierwszej części kwalifikacji na tor jako pierwsi wyjechali jak zwykle kierowcy z nowych zespołów i debiutanci. Po pierwszych okrążeniach pomiarowych najszybszy był Hulkenberg (1:39,758) przed Kovalainenem i Glockiem. Wolniej od Hulkenberga pojechał Liuzzi, a także Alonso, co było sporą niespodzianką. W końcu z pierwszego miejsca kierowcę Williamsa zrzucili Massa (1:39,288) i Button. Drugie kółko Alonso okazało się jednak dużo szybsze i Hiszpan wskoczył na P1 z czasem 1:38,736. Tuż za kierowcą Ferrari znalazł się Hamilton ze stratą ćwierć sekundy.

W dziewiątej minucie Rosberg, Button i Webber awansowali na miejsca 2-4, wszyscy wykręcając czasy poniżej jednej minuty i 39 sekund. W chwilę później najlepszy czas sesji wykręcił Hamilton (1:38,697), ale lepszy wynik uzyskali od razu Alonso (1:38,472) i Vettel (1:38,324). Kubica na tor wyjechał dopiero w połowie sesji, ale od razu znalazł się na czele klasyfikacji z czasem 1:38,282. Massa w międzyczasie przesunął się na czwarte miejsce, ale już po chwili był piąty, kiedy Webber wykręcił 1:38,549. Kubica swój pierwszy przejazd zakończył z czasem 1:38,132, zwiększając przewagę nad Vettelem do blisko 0,2 sekundy.

Trzy minuty przed końcem Q1 zagrożeni odpadnięciem z dalszej rywalizacji byli de la Rosa, Kovalainen, Trulli, Glock, di Grassi, Chandhok i Senna. Barrichello w końcówce sesji wykręcił 1:38,549 i wskoczył na piąte miejsce, potwierdzając tym samym dobrą dyspozycję Williamsa z porannego treningu. Następnie na trzeciej pozycji znalazł się Button z czasem 1:38,360. Tymczasem de la Rosa przesunął się z 18 na 11 pozycję i w strefie spadkowej znalazł się Schumacher. Niemiec także zdołał się jednak poprawić w ostatnich sekundach sesji i Q1 ukończył na 12 pozycji. W tej sytuacji do Q2 poza kierowcami z nowych zespołów nie wszedł Kobayashi.

Q2

W drugiej części kwalifikacji po pierwszych przejazdach najszybszy był Hamilton z czasem 1:38,402, przed kierowcami Ferrari. W chwilę później na P1 pojawił się Webber (1:38,041), a tymczasem Alonso poprawił się na 1:38,179 i przesunął się na drugie miejsce. W szóstej minucie Vettel wykręcił 1:38,015 i na czele tabeli czasowej znaleźli się obaj kierowcy Red Bulla. Nieznacznie gorszy czas od Vettela i Webbera uzyskał następnie Kubica (1:38,062), plasując się na P3.

W strefie spadkowej sześć minut przed końcem Q2 znajdowali się Buemi, Rosberg, Sutil, Liuzzi, Schumacher, de la Rosa i Alguersuari. Pierwszą dziesiątką zamykali tymczasem kierowcy Williamsa, dla których była to chyba najlepsza sesja kwalifikacyjna w tym sezonie. Na ostatnie przejazdy w Q2 kierowcy wybierali zarówno supermiękkie, jak i średnie opony.

Massa ustanowił rekordowy czas w pierwszym sektorze i choć w pozostałych był trochę wolniejszy, to jednak zdołał awansować na trzecią pozycję (1:38,046). Brazylijczyk okazał się jedynym kierowcą z czołówki, który zdołał poprawić czas w końcówce Q2. Bez zmian pozostała także kolejność kierowców na miejscach 11-17, a więc z dalszej rywalizacji odpadli kierowcy Mercedesa i Force India, a także Buemi, de la Rosa i Alguersuari, natomiast do Q3 przeszli obaj kierowcy Williamsa i Pietrow.

Q3

W ostatniej części czasówki w posiadaniu pole position po pierwszych przejazdach znajdował się Webber (1:37,852), a na dalszych miejscach plasowali się Hamilton, Vettel, Button, Hulkenberg, Massa, Alonso, Pietrow, Kubica i Barrichello (ten ostatni pojechał bardzo wolne okrążenie.

Drugie przejazdy przyniosły następujące zmiany w czołówce: Alonso poprawił się na 1:38,075 i awansował na P4, Vettela zrzucił z pierwszego miejsca Webbera wykręcając 1:37,587 (Webber pomimo poprawy o 0,2 sekundy nie zdołał utrzymać pole position). Massa i Kubica uplasowali się ostatecznie na miejscach 5 i 6, przeskakując Buttona, a pierwszą dziesiątkę zamknęli Hulkenberg, Barrichello i Pietrow.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Europy

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 45°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 3,7 m/s
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych kwalifikacji można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
zefu, 26.06.2010 15:03[!]
Kurcze, Robert znowu w Q3 wolniej niż w Q2. Ciekawe co się stało
YAHoO, 26.06.2010 15:05[!]
Dublet Red Bulla, nic nowego :)
Mnie cieszy całkiem dobra postawa Ferrari, liczę na dobry start :)
StachuLBN, 26.06.2010 15:06[!]
kubek wolniej niż w Q1 i Q2 co tak się mogło stać
Huckleberry, 26.06.2010 15:07[!]
Po prostu popełnił błąd i tyle. Ciekawe dlaczego jak Robert jest wolniejszy Borowczyk pyta "co stało się z bolidem" a jak Schumacher jest gorszy od Rosberga to mówi, że to już znak dla Schumachera żeby odejść po raz drugi... ;)
Mnie rozczarowało FI bo liczyłem że wejdą do Q3 na pewno...
flow, 26.06.2010 15:11[!]
Ferrari na miekkich nie jest konkurencyjne :(. Licze, ze w wyscigu beda mieli dobre tempo bo tak bylo przez caly sezon
gumek73, 26.06.2010 15:19[!]
Szkoda że w Q3 nie pojechał na twardych oponach , może tym razem przyniosło by to lepsze efekty niż w kanadzie.
Petron@s F1, 26.06.2010 15:51[!]
ale pojechal na twardych...
marcintryb, 26.06.2010 16:10[!]
Nie.. na miękkich jechał...W Q2 też bym na miękkich i zrobił najlepszy swój czas..
Jakby renault puściło go wcześniej żeby wykręcił 2 ostatnie okrążenia to by dogrzał opony,
a czas byłby o wiele lepszy :)
Petron@s F1, 26.06.2010 16:16[!]
Mysle, ze watpie... OFICJALNA STRONA RENAULT F1 TEAM

[12279] Comment by RF1 Paddock Pass 25 minutes ago
Hi all, just to let you know what happened in qualy from the garage. First of all, two cars in top 10 for the second time in three races - great stuff. Ahead of both Mercedes, also good! Robert didn't manage to get a time on his first run after a mistake, so it all came to the second run. He felt more movement on the option tyre so wasn't as confident with the car, which meant he wasn't able to make the most of the extra grip that was there. Still, it's P6, ahead of Button, and both Mercs, which shows we're very much going in the right direction. You'll be wondering why we didn't qualify on the prime tyre, like in Canada, but the problem is that we don't think the options could stand up to a long stint in the race. As for Vitaly, a good effort to get through a very tight Q2 session and a good chance to score more points tomorrow...

pozdrawiam ;))
christoff.w, 26.06.2010 16:45[!]
zefu, nic sie niestalo! Poprostu nie kazde kolko mozna robic z coraz lepszym czasem.I tak bylo rowno chociaz komentatorzy rozpalili nasza wyobraznie o zdobyciu PP,co nijak sie mialo do reali i tyle w temacie. (no chyba ze miekkie gumy nie daly tyle co redbulom i innym,bo przeciez powinnien niby wykrecic lepszy czas niz na twardszej mieszance?Dowiemy sie juz niedlugo czy byly jakies problemy czy nie, jak Kubicki da wywiad)
paolo, 27.06.2010 01:47[!]
Widzę, że Kubica nieźle już naród rozpuścił:) Bycie bezbłędnym też ma swoją cenę:) A tak na serio to Walencja jest tylko Walencją. To nie jest klasyczny tor uliczny jak zwłaszcza Monaco gdzie jest wąsko i na centymetry. Kubica może lubić Walencję ale sęk w tym, że reszta się jej nie boi i to dlatego nie ma swojej "streetfighter" przewagi. I nigdy jej nie było w Walencji więc nie ma niespodzianki. W zasadzie to szóste miejsce jest i tak nie lada sukcesem szczególnie dla Renault jeśli weźmiemy pod uwagę Witalija Aleksandrowicza. Przed sezonem wyglądało , że co najmniej 8 samochodów będzie przed nim. Jest pięć więc i tak postęp. Dwa genialne RB w końcu z Fuj kanałem, dwa nowe Ferrari, i najmłodszy mistrz świata, obecny podwójny lider klasyfikacji. Nie no patrząc na tych, którzy są przed nim to z całym szacunkiem dla Renault ale za wysokie progi... Dzień dziecka był w tym roku w Monaco i tym co czekają na powtórkę albo zwycięstwo:) radzę się z tym pogodzić... albo zmienić nazwisko na Borowczyk i dalej bujać w obłokach. Za to największe gratulacje należą się Williamsowii. Tak prawie na serio to cokolwiek Williams zrobił w swoim samochodzie powinien to sprzedać za grubą kasę czołowym ekipom:) Kubica 6, a Williams 8/9? To się nazywają poprawki:) Za jednym zamachem połknęli Mercedesa i Fi bez pieprzenia o tym przez pół roku. Czapki z głów jak mówili pijani mieszczanie czy jak teraz mówi naćpana młodzież szacun.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca