F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201129 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Po raz piąty w tym sezonie z pierwszego pola startowego do niedzielnego wyścigu wystartuje Sebastian Vettel. Niemiec zdominował ostatnią część kwalifikacji przed Grand Prix Monako, ustanawiając czas 1:13,556 i pokonując o 0,4s Jensona Buttona z McLarena oraz swojego kolegę z zespołu – Marka Webbera.

Źle wyglądający wypadek przytrafił się w ostatnim bloku kwalifikacji Sergio Perezowi, będącemu kolejnym kierowcą w ten weekend, który rozbił się na wyjeździe z tunelu. Ostatnie doniesienia mówią jednak, że kierowca Saubera jest przytomny i rozmawia. Dalsze informacje o stanie kierowcy przedstawimy, gdy tylko się pojawią.

Q1

Jako pierwszy w kwalifikacjach na tor wyjechał Jerome D'Ambrosio i to on też jako pierwszy ustanowił czas – 1:23,192. Rezultat kierowcy Virgin został szybko poprawiony przez przedstawicieli innych ekip i już wkrótce na czele tabeli plasowali się kierowcy z czasami na poziomie 1:18, a kolejni bili już rekordy poszczególnych sektorów. W garażach pozostawali jedynie: Nico Rosberg, którego bolid zdawał się być już od początku kwalifikacji bliski pełnej sprawności, oraz kierowcy HRT, jednak z garażu tego zespołu nie dochodziły żadne wiadomości.

Po upływie dziesięciu minut na czele tabeli znajdował się Jenson Button (1:15,397), który wciąż poprawiał swoje czasy korzystając z twardszej mieszanki opon. Na kolejnych pozycjach plasowali się Vettel i Hamilton, a w międzyczasie na tor wyjechał po raz pierwszy Nico Rosberg, korzystając z supermiękkiej mieszanki. Mechanicy Mercedes GP mieli naprawdę dużo pracy do wykonania nad samochodem, jednak zdążyli, a Niemiec był w stanie osiągać konkurencyjne czasy.

Jako że różnice w środku tabeli były znikome, wielu kierowców decydowało się już na tym etapie na wykorzystanie pierwszego kompletu supermiękkich opon. Wśród nich byli między innymi Schumacher, Heidfeld, Buemi i Perez, którzy dzięki temu mogli wskoczyć do pierwszej dziesiątki.

Pierwsza trójka w kształcie Hamilton, Button i Vettel po wykonaniu pojedynczych szybkich przejazdów nie zdecydowała się już na ponowny wyjazd, niemniej taka kolejność pozostała w czołówce do samego końca, z Hamiltonem na czele, który przejechał swoje najszybsze okrążenie w czasie 1:15,207.

Po pierwszym bloku kwalifikacji odpadli natomiast obaj kierowcy Team Lotus – Kovalainen i Trulli, Jaime Alguersuari z Toro Rosso, duet kierowców Virgin – Glock i D'Ambrosio oraz kierowcy HRT, którzy w ogóle nie pojawili się w kwalifikacjach na torze. Jak poinformował zespół, Liuzzi nie wyjechał ponieważ jego samochód nie był jeszcze gotowy, natomiast w samochodzie Karthikeyana wystąpiły problemy z tylnym zawieszeniem. 107% czasu najszybszego kierowcy wynosiło 1:20,471 i żaden z kierowców, którzy ustanowili czas nie miał problemów ze zmieszczeniem się w tym limicie.

Q2

Tak jak w Q1, tak i tym razem akcja na torze zaczęła się bardzo szybko i boksy w ciągu trzech minut opuścili wszyscy kierowcy. Notowane czasy od samego początku były na poziomie 1:14, ponieważ cała czołówka zdecydowała się na skorzystanie z supermiękkich opon już podczas pierwszego przejazdu.

Na półmetku drugiego bloku kwalifikacji ruch na torze był znikomy, a na czele tabeli znajdował się Lewis Hamilton z rezultatem 1:14,275. O dwie tysięczne sekundy za kierowcą McLarena plasował się Sebastian Vettel, a trzeci był Jenson Button. Kierowcy McLarena, Red Bulla i Ferrari nie zdecydowali się już na kolejny wyjazd, niemniej nie mieli problemów z zakwalifikowaniem się do Q3.

O ile czołówka mogła czuć się dość pewnie, gra o ułamki sekund toczyła się w okolicach dziesiątego miejsca, gdzie po każdym przejechanym okrążeniu tasowali się kierowcy Lotus Renault, Williamsa, Mercedes GP i Saubera. Zdecydowanie odstawali za to kierowcy Force India i Sebastian Buemi, a w końcówce bezsilni okazali się być również kierowcy Lotus Renault.

Ostatecznie po drugim bloku kwalifikacji odpadli Pietrow, Barrichello, Kobayashi, di Resta, Sutil, Heidfeld oraz Buemi. Dla kierowców Renault GP to pierwszy przypadek w tym sezonie, gdy żaden z nich nie zakwalifikował się do Q3. W tej części kwalifikacji nie doszło do żadnych incydentów.

Q3

O ile oszczędzanie bardziej miękkich opon mogło okazać się istotne na niektórych torach, tak w Monako wszyscy zamierzali walczyć do samego końca o jak najlepsze pozycje startowe. Tuż po zapaleniu się zielonego światła na torze nie pojawili się jedynie Hamilton, Maldonado i Perez.

Na półmetku Q3 na prowadzenie wysunął się Sebastian Vettel, bijąc wszystkich o niemal pół sekundy! Niemiec przejechał swoje szybkie okrążenie w czasie 1:13,556, spychając Buttona na drugą lokatę. Wkrótce na torze pojawili się też Hamilton oraz Perez. Kierowca McLarena miał jednak pecha, ponieważ najpierw został wstrzymany przez Felipe Massę, na swoim szybkim okrążeniu, a następnie sesja została przerwana.

Czerwona flaga pojawiła się nad torem, ponieważ bardzo nieprzyjemny wypadek miał Sergio Perez. Kierowca Saubera stracił panowanie nad samochodem w niemal identyczny sposób, jak Nico Rosberg w trzecim treningu, jednak miał zdecydowanie mniej szczęścia, gdyż jego obracający się bolid uderzył bokiem w barierę za Nouvelle Chicane, która oddziela strefę techniczną od toru. Wokół jego bolidu natychmiast zebrali się strażacy i medycy, by wydobyć Meksykanina z samochodu. Niemniej pozytywne informacje dochodzą z garażu zespołu Sauber, gdyż jak donosi BBC, Sergio jest przytomny i rozmawia.

Sesja została wznowiona, po ponad 30-minutowej przerwie, o 15:35, gdy na zegarze pozostawały już tylko dwie minuty i dwadzieścia sześć sekund. Na torze po raz kolejny znaleźli się wszyscy kierowcy, oprócz Pereza, by po raz ostatni spróbować pobić czas Sebastiana Vettela. Było jednak zbyt mało czasu, by odpowiednio rozgrzać opony i nikt nie zdołał poprawić swego czasu. Jedynie Lewis Hamilton zdołał awansować nieco – na siódmą pozycję, jednak było to jedyne mierzone okrążenie Brytyjczyka w Q3.

Tak więc mimo zapowiedzi, nikomu po raz kolejny nie udało się przełamać dominacji Red Bull Racing w kwalifikacjach. Na pierwszym miejscu pozostał Sebastian Vettel, do którego należy też zdecydowanie najlepszy rezultat tego weekendu. Oprócz Sergio Pereza nikt nie miał większych problemów w kwalifikacjach, a jedynie drobny kontakt przytrafił się Jaime Alguersuariemu.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 44°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 34%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
maciejas512, 28.05.2011 15:57[!]
@Kamikadze2000 Napewno by nie był. Najzwyczajniej w tym roku te auto nie pokochało Monaco. A wątpie żeby Kubica pojechał 2s lepiej od Vitalija który i tak jechał bardzo szybko patrząc na kamere onboard.
Player1, 28.05.2011 15:58[!]
Cytat krzysiek_aleks :
A wie ktoś, czy jeżeli zdążyłby Sauber odbudować bolid to Guttierez mógłby pojechać?

Nie brał udziału w żadnej z części GP Monaco więc nie.

LRGP brakuje tej wartości dodanej jaką był KUB w zeszłym sezonie.
kabans, 28.05.2011 15:58[!]
ale czy sędziowie dopuszczą rezerwowego saubera do wyścigu, a może perez jednak wystartuje tak w ogóle
jpslotus72, 28.05.2011 15:58[!]
No cóż - trzymam kciuki za zdrowie Pereza. Coś rzeczywiście trzeba zrobić z tym miejscem na torze - Rosberg miał sporo szczęścia w nieszczęściu. I ktoś powinien tam porządnie pozamiatać ,bo i Rosberg i Perez mieli za sobą przy wyjeździe z tunelu takie chmury pyłu, że wyglądało jakby olej poszedł z silnika...

LRGP - właśnie to miałem na myśli, kiedy pisałem (wczoraj i wcześniej, w reakcji na wypowiedź Boulliera) o słabszej formie tego zespołu. Nie polega to tylko na umiejętnościach kierowców, bo gdyby bolid był rzeczywiście zdolny do walki o zwycięstwo - jak twierdził Boullier - to przynajmniej Heidfeld powinien bez problemu wejść do Q3 (od jego umiejętności mogłoby najwyżej zależeć czy zajmie trzecią, piątą czy ósmą pozycję - ale przy naprawdę konkurencyjnym bolidzie pierwsza dziesiątka nie powinna podlegać dyskusji). Ten bolid naprawdę się nie rozwija - a jeśli nawet, to w żółwim tempie.
NEO86, 28.05.2011 15:58[!]
cobra, 28.05.2011 15:49
Cytat lukaas97 :
vettel ma takiego farta, ze glowa mala
Jeżeli kręcenie perfekcyjnych kółek w sytuacji gdy zachodzi taka potrzeba nazywasz fartem, to tak - faktycznie jest mega szczęściarzem. ;)

Hehhe dobrze powiedziane
Jacobss, 28.05.2011 15:59[!]
SilverX - Nie RBR, tylko Vettel. Jakos nie widze Webbera, aby zrobil cos niesamowitego. Byl nawet gorszy od Buttona.

Hamilton wiadomo, mial pecha. Pewnie byloby drugie miejsce, a zarazem czwarte dla Webbera.
IceMan11, 28.05.2011 16:05[!]
@Jacobss - Hamilton miał gorszą strategie niż pecha. Wszyscy wyjeżdżali na początku, a Lewis czekał, więc się doczekał :)
NEO86, 28.05.2011 16:07[!]
@IceMan11

Dokładnie tak :))
Kamikadze2000, 28.05.2011 16:08[!]
@IceMan11 - zemściła się wygrana z Chin. Właśnie na to liczył Hamilton, zrobic jedno szybkie kółko i byc wysoko. No ale tym razem nie wyszło, co osobiście bardzo mnie nie martwi... ;)
IceMan11, 28.05.2011 16:10[!]
@Kamikadze2000 - heh mnie jakoś też nie ;D
Przeliczyli się. Chcieli mieć wolny tor no i mieli wolny, nawet dosyć długo :)
Aeromis, 28.05.2011 16:13[!]
Oby Perez szybko się pozbierał, chyba jak większość (przynajmniej tak mi się wydaje) uważam, że to najlepszy debiutant.

Co do błędów Mości Panującego nam Komentatora, Pana Borowczyka, to czy ja dobrze usłyszałem że powiedział "budowniczowie"? Ponadto jak niemal każde GP został on zdominowany przez słowa "aczkolwiek", "troszeczkę" i "tutaj", aczkolwiek może tutaj troszeczkę przesadzam? Może zróbmy składkę na słownik, aby jednakże w tym miejscu nieco coś się zmieniło?
NEO86, 28.05.2011 16:22[!]
@Kamikadze2000 i IceMan11

Mnie też to nie martwi :)
dakor, 28.05.2011 16:39[!]
"mnie martwi a mnie nie martwi" :P - kolejny nic nie wnoszący komentarz - co raz gorzej tutaj z tym - kiedyś tu wracałem, by poczytać fachowe komentarze - ale o nie co raz trudniej
a na marginesie kwalu Lewisa - strategia nie była, aż tak zła - gdyby (ciekawe czy nie złośliwe) wypuszczenie przed Lewisa Massy, który skutecznie "spaprał" mu pierwsze szybkie kółko
IceMan11, 28.05.2011 16:47[!]
@dakor - już nie przesadzaj. O jakie rzeczowe Ci chodzi?
Może zaintersuje Cię to, że Lewis miał zbyt dużą podsterowność po wznowieniu sesji przez co nie mógł wykręcić dobrego czasu okrążenia? Z tego co wiadomo Alonso miał złe ciśnienie w oponach, a Jenson miał źle ustawione ograniczniki oraz dyferencjał. O takie rzeczowe chodzi?

@dakor - o wszystkie gdyby się rozchodzi. Strategia Lewis'a została spaprana przez co został zablokowany przez Felipe oraz doszlo do wypadku. W tym czasie wszyscy mieli ustanowiony czas okrążenia, a na torze tłoczno nie było :)

Stąd też nie wiem na co czekał inzynier Lewis'a Hamilton'a
General, 28.05.2011 17:26[!]
Cytat kabans :
tam trzeba chyba wywalić (przed szykaną za tunelem) strefe wyjazdową i pierdyknąć barierki ułożone skośnie, żeby bolid ślizgał się po niej a nie uderzał w barierę pod kątem 90st.
Nie pierwszy raz tam cos sie dzieje i jakby byla potrzeba tego ustawienia tak jak mowisz, to juz dawno by tak bylo, ale cos jednak przewaza, ze tego nie stosuja i moze to byc np. fakt, ze bolidy prawidlowo jada przez szykane, wychodza z niej, a tu nagle po skosie, po bandzie wjezdzalby w nich jakis bolid i moglby narobic wiekszych szkod rywalom z toru.

Wszystko zostanie po staremu, a moze za rok po prostu ta banda pochlaniajaca bedzie wieksza, czyli doloza do tego co jest takie same elementy, tylko nieco mieksze, aby bylo wieksze "wchlanianie" bolidu anizeli jest to teraz.
Aeromis, 29.05.2011 00:25[!]
@General
Wcale niekoniecznie musi zostać po staremu, mamy inne opony, bolid ma prawo zachowywać się inaczej i zagrożenie może być większe niż wcześniej.
christoff.w, 29.05.2011 13:37[!]
NEO86 - o gafach Andrzeja.B bylo juz tu pisane kilka razy,nie czytasz postow? ;) Vettel ma szesc pole position i koniec kropka.Andrzej.B wie lepiej bo jest najlepszym znafca F1 w tym kraju i nie tylko. ;) ALbo ta opowiesc o spalonej ciezarowce juz mi bokiem wychodzi! ;)

p.s: Nie wiem czy zauwazyliscie ale czas Vettela jest jak dotad najlepszym czasem w histori tego toru(sprawdzalem do roku 2004 kiedy to krecili najlepsze czasy choc najblizszym jest czas Alonso z 2006r = 1:13.622 )
NEO86, 30.05.2011 18:02[!]
@christoff.w

Najpierw piszę swoją opinię a dopiero potem zaczynam czytać komentarze innych

I tu się mylisz. Najlepszym czasem w historii tego toru jest czas Kimiego Raikkonena.

    
Circuit de Monaco    
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca