F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Santander d'Italia 20129 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
McLareny nie pozostawiły cienia szans rywalom i jutro Lewis Hamilton i Jenson Button wystartują z pierwszej linii. Czołową trójkę uzupełnił Felipe Massa.

Na Monzy jak zwykle było bardzo ciasno i stawka mocno się wymieszała. To pozwoliło Paulowi di Rescie zdobyć czwartą pozycję. Standardowo już w tym roku nie zabrakło niespodzianek, mocny przez cały weekend Alonso wystartuje z zaledwie dziesiątego pola. Webber nie wszedł do Q3, a powracający do ścigania Jerome d'Ambrosio znalazł się na szesnastym miejscu.

Q1

Pierwszym kierowcą, który pojawił się na historycznym obiekcie był reprezentant STR – Daniel Ricciardo. Zaraz po nim, na tor wyjechał zastępujący Grosjeana – Jerome D'Ambrosio, a po nim kolejni zawodnicy, walczący o wejście do drugiego segmentu kwalifikacji.

Większość kierowców zdecydowała się używać twardego ogumienia podczas pierwszych okrążeń. Po pięciu minutach w tabeli przewodził Nico Rosberg. Na torze pojawiła się żółta flaga po tym, jak Nico Hulkenberg zatrzymał bolid z powodu problemów ze skrzynią biegów.

Od pierwszych okrążeń, bardzo dobrą formę prezentowały bolidy Ferrari, Mercedesa oraz McLarena – najlepszym czasem legitymował się Alonso, przed Rosbergiem i Hamiltonem – do końca sesji pozostawała jeszcze połowa czasu. W momencie kiedy większość bolidów zniknęła w garażach, popis zaczęły McLareny, jednak szybkie okrążenia nie pozwoliły poprawić wyśrubowanego rezultatu Alonso.

W samej końcówce, w tarapatach znalazł się Jerome D'Ambrosio, przed którym znalazł się Caterham Kovalainena, spychając Belga na 18 pozycję. Ostatecznie, D'Ambrosio uzyskał czas pozwalający mu przejść do drugiej części kwalifikacji, jednak był to dopiero 17 rezultat.

Do Q2 nie awansowali: Kovalainen, Petrov, Glock, Pic, Kathikeyan, De La Rosa i Hulkenberg.

Q2

Już na samym początku drugiej części czasówki, na torze zrobił się dość spory ruch – kierowcy postanowili nie tracić czasu i od razu uzyskać czas, który pozwoliłby im awansować do finałowego segmentu.

Jako pierwszy, czas uzyskał Paul Di Resta, który zostanie cofnięty o pięć pól na starcie – 1:24,668s. Szkot uzyskał lepszy rezultat od takich kierowców jak Raikkonen, czy Maldonado. Kierowcę Force India, na prowadzeniu zmienił dopiero lider mistrzostw świata – Fernando Alonso z czasem 1:24,242s. Jako ostatni, na tor. wyjechali kierowcy McLarena, od razu uzyskując bardzo dobre rezultaty. Button wykręcił minimalnie gorszy czas od Hiszpana, natomiast Lewis był niewiele wolniejszy od zespołowego kolegi.

Na sześć minut przed końcem wszyscy zjechali do boksów, w oczekiwaniu na ostatnią serię okrążeń. Na próbę poprawy czasu nie zdecydowały się ekipy Ferrari, McLarena oraz Mercedesa – reszta postanowiła walczyć o lepsze rezultaty. W końcówce kolejny raz zabłyszczał Di Resta, rozdzielając dwa McLareny. O awans do Q3 ostro walczyli Vettel, Webber i Raikkonen, , którzy znaleźli się na granicy. Ostatecznie okrążenie Australijczyka nie wystarczyło na pokonanie kierowcy Lotusa i Webber był pierwszym, który nie przeszedł dalej.

Prócz kierowcy Red Bulla, do Q3 nie awansowali także Maldonado, Perez, Senna, Ricciardo, D'Ambrosio i Vergne.

Q3

Ostatnia część kwalifikacji zaczęła się od wyjechania na tor duetu Ferrari, co spowodowało ogromną wrzawę na trybunach. Niedługo potem dołączyli do nich pozostali kierowcy, którzy zaoszczędzili dwa komplety świeżych, średnich opon.

Pierwsze okrążenie pomiarowe dało Massie pierwszy czas, natomiast jego partner nie zaliczył udanego kółka, tracąc ponad 6,5 sekundy do zespołowego partnera. Niesamowitym rezultatem popisał się Lewis Hamilton – mistrzowi świata z roku 2008 zabrakło zaledwie 0.011s do złamania bariery 1:24. Za Brytyjczykiem znajdowali się kolejno Massa i Button.

Bardzo solidnie zaprezentowały się Mercedesy, które wskoczyły na 4 i 5 miejsce, wyprzedzając aktualnego mistrza świata, Sebastiana Vettela. Przed Niemca wskoczył jeszcze Kimi Raikkonen. Kolejny raz fantastycznie pojechał Di Resta, który pojechał wolniej jedynie od Hamiltona. Po wywieszeniu flagi w biało-czarną szachownicę, na drugą lokatę wskoczył Button, zapewniając McLarenowi pierwszy rząd. Z drugiej linii ruszą Massa i Schumacher. Później mamy Vettela, Rosberga, Raikkonena i Kobayashiego. Fatalnie kwalifikacje zaliczył Alonso, który ruszy jutro dopiero z dziesiątego pola.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Włoch

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 41°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 0,9m/s
Wilgotność powietrza: 37%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Szadi, 08.09.2012 15:16[!]
Co się stało z Ferrari Fernando? Bo domyślam się że taka nagła utrata tempa była spowodowana awarią..
IceMan11, 08.09.2012 15:17[!]
Fantastycznie Vettel. Z tego P6 cieszyłem się jak z PP!!! P5 to idealna pozycja do ataku, zwłaszcza, że Alonso jest na P10! Ciekawe co poszło nie tak? Zawalił 1 sektor?

@Shirako
Nie wraca tylko zamierza. I nie spamuj, będzie od tego odpowiedni news.
Simi, 08.09.2012 15:18[!]
Bardziej spodziewałbym się jakiejś awarii. Koszmar, po prostu koszmar. Chyba odetnę się od TV i radia i o wynikach sezonu dowiem się w grudniu. ;(
Xjumpaytech, 08.09.2012 15:18[!]
@Szadi Stabilizator poprzeczny podejrzewa Ferrari.
IceMan11, 08.09.2012 15:20[!]
@Xjumpaytech
To samo miał Vettel w Turcji. Tyle, że usterka stabilizatora nie pozwoliłaby w ogóle na jakąkolwiek normalną jazdę.
michal5, 08.09.2012 15:21[!]
‏@InsideFerrari
It looks like there was a mechanical failure on the rear of Fernando's car, possibly the rear anti-roll bar.

jutro będzie ciekamy wyścig. mam nadzieje ze alonso na starcie wyprzedzi 3-5 kierowców i będzie walczył
Q_be_2, 08.09.2012 15:24[!]
Czyżby Fernando za ostro poszedł po jakiejś tarce badz krawezniku?
Xjumpaytech, 08.09.2012 15:31[!]
@IceMan11 Dlaczego miałoby to nie pozwalać na normalną jazdę? Monza to tor, w którym praktycznie jedzie się po prostym, więc słabo działający stabilizator mógł tutaj dać ponad sekundę straty. Szczególnie, że we wszystkich wcześniejszych okrążeniach Alonso robił czasy dające miejsca koło P3, a na pewno mógł pojechać na PP lub P2.
damian8126, 08.09.2012 15:31[!]
@michal5
Może od razu całą stawke wyprzedzi na starcie?
Simi, 08.09.2012 15:34[!]
To musiała być awaria, niektórzy (na innych portalach) piszą jakieś bzdury o nie wytrzymaniu presji przez Alonso. Idiotyzm. Widać, że czasy były słabiutkie, a to może oznaczać tylko i wyłącznie awarię. Powiedzcie mi - jeśli faktycznie nawalił stabilizator, będzie to coś kosztowało Fernando na gridzie?
marrcus, 08.09.2012 15:34[!]
No ciekawe czy Alonso nie będzie musiał z Boxów startować ;pp
Szkoda diResty ale przynajmniej przed Alonso staruje, w sumie kilku kierowców nie poprawiło swoich czasów z Q2, fajnie że MSC wysoko.
Nitz, 08.09.2012 15:35[!]
A może od razu zrobi dubel całej stawki na pierwszym okrążeniu? ...
IceMan11, 08.09.2012 15:36[!]
@Simi
Nic. Vettel także stracił PP przez stabilizator w Turcji, a miał znacznie większą usterkę. Żadnych strat na starcie na pewno nie będzie. Naprawią stab. i tyle :)
Simi, 08.09.2012 15:37[!]
Dobra, dzięki. Ciśnienie mi walnęło tak, że nie mam głowy na nic. Dzięki raz jeszcze.
IceMan11, 08.09.2012 15:37[!]
@damian8126
Hahaha ;D

@Xjumpaytech
Zależy w sumie od wielkości usterki, ale przy popsutym stabilizatorze jedna cześć bolidu ma tendencje do odrywania się od nawierzchni, więc jazda jest mało przyjemna ;)
mrxns, 08.09.2012 15:45[!]
Może się jeszcze okazać, że Alonso wymieni skrzynie i będzie startował z 15 pola.
Dante, 08.09.2012 18:57[!]
@mrxns - Kolejną? Ledwo co nówkę dostał.
marios76, 08.09.2012 23:48[!]
@mrxns Takiego numeru nie zrobią- mimo wszystko za dużo do stracenia. P10 jest o wiele lepsze niż P15! Skrzynię mogli by wymieniać tylko gdyby miał startować z pit lane... ale po co? Jest "nówka" i nie ma takiej potrzeby.Jutro Alonso w Top 5!

@IceMan11 Stabilizator chyba się wymienia... nie sądzę by był elementem do naprawy. Chyba, że dla naszych mechaników:P
IceMan11, 09.09.2012 02:07[!]
@marios76
Piszę naprawić, bo nie wiem co trzeba zrobić w takiej sytuacji. Alonso też tak powiedział - naprawić.
Może się wymienia? Skąd mam wiedzieć? ;D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca