|
|
|
|
|
|
SingTel Singapore Grand Prix 2012 | 23 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:44,014 - Q2, Felipe Massa (Ferrari), 2008 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:45,599 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 159,656 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2009 |
| |
Wypowiedzi po sesjach 1 i 2 [ T- | T+ ]
|
Red Bull
Sebastian Vettel (P1/P1): To trudny tor dla kierowców i bolidów. Ogólnie możemy być zadowoleni, jednak zobaczymy co jutro się wydarzy, to tylko piątek i dzisiejsze rezultaty nie są konstruktywne, ponieważ niektórzy kierowcy utknęli w korku itd. Najważniejsze jest to, że bolid dobrze pracuje na obu mieszankach. Krawężniki zmieniły się od ostatniego razu i jest to zmiana na lepsze.Mark Webber (P6/P4): Druga sesja była dziś użyteczna. Dobrze się czułem w bolidzie i wyglądamy tutaj na bardziej konkurencyjnych. Musimy nadążać za rozwojem sytuacji, zwłaszcza że jutro tor się nieco zmieni, więc musimy być na to gotowi, ale mieliśmy porządny start weekendu. Myślę, że możemy być mocny w niedzielę, więc musimy najpierw zaliczyć czystą sobotę, ale jak na razie jest dobrze.(Łukasz Godula)
McLaren
Jenson Button (P3/P2): Jeszcze nie złapałem odpowiedniego rytmu, nawierzchnia nie dawała zbyt wiele przyczepności w obu sesjach, gdyż rano padał deszcz. Z balansu również nie jestem do końca zadowolony, nie wszystko co dzisiaj zastosowaliśmy zadziałało, jednak ciągle mamy kilka pomysłów na jutro i to jest pozytywne. Mamy przed sobą dużo pracy, jednak możemy poprawić balans i powinniśmy być konkurencyjni.Lewis Hamilton (P2/P5): Bolid ma niezły balans ale ciągle musimy nieco poprawić ustawienia. Ciężko jest w tych temperaturach, zwłaszcza na długich przejazdach, jednak szczerze mówiąc chyba wszyscy mają z tym lekkie problemy. W drugim treningu pojechałem za szeroko na szybkim okrążeniu i kosztowało mnie to około pół sekundy. Mimo to świetnie jest ponownie prowadzić bolid na torze wymagającym dużego docisku. Moje tempo wyścigowe wydawało się nie najlepsze z kokpitu, ale inżynier powiedział mi, że było dość obiecujące. Tor powinien nabrać jutro więcej gumy, więc degradacja powinna stać się mniejszym problemem. Jesteśmy w czołowej piątce, jednak jutro będzie bardzo ciasno w walce o pole position. Przyjrzymy się ustawieniom, by poprawić nasze tempo na długich przejazdach, jednak dzisiejsze osiągi nie są złe.(Łukasz Godula)
Ferrari
Fernando Alonso (P4/P3): Testowaliśmy wiele różnych części, niektóre były dobre, inne mniej, jednak może musimy popracować z nimi nieco dłużej, by wydobyć z nich potencjał. Ogólnie był to pozytywny dzień, pomimo pierwszego odczucia, że nie jesteśmy tak konkurencyjni jak na Monzy. Ciągle nieco brakuje tam osiągów na torze takim jak ten, gdzie wymagany jest maksymalny docisk. Z tego co dziś widzieliśmy, istnieje duża różnica pomiędzy mieszankami opon, jednak musimy poczekać do jutra, by mieć czysty obraz sytuacji na czele. Może różnica wynikała z poprawy warunków na torze. Testowanie opon na długim dystansie jest bardzo skomplikowane na takim torze z powodu korków. Jestem dość pewny, że w niedzielę degradacja będzie większa i będzie trzeba sobie z tym poradzić.Felipe Massa (P16/P9): To nie był dla mnie łatwy dzień. Bolid nie był dobry przez cały dzień i miałem problem z degradacją opon. Na końcu drugiej sesji znaleźliśmy coś, co działało dobrze, ale to nie tłumaczy wszystkich naszych problemów. Musimy znaleźć powód tego co się stało, byśmy mogli to poprawić. Mamy kilka pomysłów co do kierunku, w którym pójdziemy, jedno jest pewne – mamy wiele pracy przed sobą.(Łukasz Godula)
Force India
Paul di Resta (P8/P6): Myślę, że zawsze potrzeba czasu by nabrać prędkości na ulicznych torach, więc dobrze jest mieć bezproblemowe treningi. Balans jest całkiem niezły, jednak wciąż możemy go poprawić. Wydaje mi się, że mamy niezłą formę, a zebrane informacje powinny nas dobrze przygotować na niedzielę.Nico Hulkenberg (P7/P7): To był pozytywny piątek i myślę, że jesteśmy tutaj konkurencyjni. Deszcz na początku sesji nie miał wpływu na naszą jazdę i mieliśmy sporo czasu na zrealizowanie programu. Myślę, że w kwestii przygotowania do wyścigu możemy być zadowoleni, gdyż skupiliśmy się na długich przejazdach i zebraliśmy sporo informacji.(Paweł Zając)
Mercedes
Nico Rosberg (P18/P8): Mieliśmy dziś sporo pracy, gdyż musieliśmy sprawdzić nowe części. Zawsze musi minąć trochę czasu, nim zrozumie się jak dane rzeczy spisują się w samochodzie i będziemy mieli, nad czym pracować w nocy. Ogólnie myślę, że zrobiliśmy krok na przód, jednak jest zbyt wcześnie by coś przewidywać.Michael Schumacher (P14/P11): Dzisiejsze sesje były produktywne, jednak nadal nie mamy pełnego obrazu. Zdecydowanie musimy przyjrzeć się danym, by wydobyć pełny potencjał. Korzystaliśmy dziś z nowych części i samochód był przyzwoity, jednak pod koniec drugiego treningu mieliśmy problemy z hamulcami. Teraz będziemy ciężko pracować, by dowiedzieć się jakie mamy szanse w ten weekend.(Paweł Zając)
Lotus
Romain Grosjean (P15/P10): Dobrze jest wrócić na tor. Nasze pozycja w pierwszym treningu była daleka od naszych oczekiwań i nawet po drugiej sesji wiemy, że możemy się jeszcze poprawić. Bolid jest praktycznie taki sam jak w Monako i Budapeszcie, gdy byliśmy bardzo konkurencyjni, jednak mieliśmy dzisiaj problemy z przyczepnością. Dobrą stroną jest to, że wiemy co musimy zrobić, zespół pracował ciężko nad poprawkami i jestem pewny, że będziemy jutro mocniejsi.Kimi Raikkonen (P12/P12): To nie był dla nas najłatwiejszy dzień. Nie mamy z jakiegoś powodu odpowiedniej przyczepności i brakuje nam docisku. Jest tak samo na obu mieszankach, nieco lepiej gdy opony są nowe, jednak ciągle nie tak jakbyśmy chcieli. Myślę, że możemy się poprawić, jednak musimy znaleźć dwie sekundy, by być z przodu. Myślę, że aż tylko nie uda się wydobyć, jednak powinniśmy jak zwykle poprawić się w stosunku do piątku.(Łukasz Godula)
Williams
Pastor Maldonado (P5/P13): To był dobry dzień, gdyż udało nam się wykonać plan. Straciliśmy jeden przejazd podczas pierwszego treningu, gdyż tor był jeszcze mokry, jednak jestem zadowolony, że udało nam się zebrać potrzebne dane. Musimy popracować nad osiągami, jednak powtarzalność wygląda nieźle. Ciężko jest powiedzieć gdzie jesteśmy, gdyż nie wiemy, nad czym pracowali inni. Także tor cały czas się poprawia, więc zobaczymy, co będzie jutro. W Singapurze trzeba zmienić trochę podejście, jednak podoba mi się to. Tor jest trudny pod względem fizycznym jak i psychicznym, jednak wspaniale się po nim jeździ.Bruno Senna (P11/P17): To nie był idealny dzień, jednak udało mi się sporo nauczyć i wiemy, w jakim kierunku powinniśmy iść jutro. W drugim treningu popełniłem błąd, dotknąłem ściany i uszkodziłem samochód. Starałem się przycisnąć, jednak na takim torze może się to skończyć w ścianie. Uszkodzenia nie były duże, więc będziemy gotowi na jutro. Celem jest pierwsza dziesiątka, jednak różnice są bardzo małe.(Paweł Zając)
Toro Rosso
Daniel Ricciardo (P9/P14): Po pierwszej sesji odbyłem rozmowę z Jeanem i jednogłośnie twierdzimy, że ten tor jest wspaniały. Sądzę że lepiej mi poszedł drugi trening aniżeli pierwszy, ponieważ później tor był co raz bardziej przyczepny. Musimy pomyśleć co trzeba zrobić, aby zbliżyć się do pierwszej dziesiątki. Wypróbowywałem niektóre rzeczy, działały czy nie działały, to jest piątek i takie coś jest normalnością. Jeśli chodzi o opony, to naturalnie szybszą mieszanką będzie supermiękka, ale miękka wydaje się być dobrą na długie przejazdy.Jean-Eric Vergne (P17/P18): To jest zdecydowanie najtrudniejszy tor, z jakim kiedykolwiek się zetknąłem, ponieważ jest tutaj mnóstwo zakrętów, a temperatura należy do bardzo wysokich. Bardzo mi się podoba doświadczenie, jakim jest ściganie się po ulicznym torze nocą. Na początku robiłem dużo błędów, ponieważ to długa pętla, ale już się przyzwyczaiłem. Samochód wrócił do garażu w jednym kawałku i od jutra będziemy pracowali nad poprawieniem jego tempa. Ogólnie bolid działał dobrze, więc myślę, iż jest spore pole do poprawy.(Mateusz Szymkiewicz )
Sauber
Sergio Perez (P10/P15): Dla mnie to był trudny dzień, nawet przez chwilę nie byłem naprawdę zadowolony z balansu samochodu. Samochód był niespójny i nieco nieprzewidywalny. Musimy teraz dokładnie przeanalizować dane i znaleźć sposób, aby poprawić samochód.Kamui Kobayashi (P13/P16): Pierwsza sesja, w której ocenialiśmy nowe części była dość pozytywna, ale w ogóle nasz występ był raczej słaby, ponieważ miałem zbyt dużo nadsterowności. Wspaniale jest ponownie ścigać w Singapurze, ale musimy poprawić balans i ustawienia, ponieważ w tym miejscu naprawdę potrzebujesz zaufania do samochodu.(Karol Piątek)
Marussia
Timo Glock (P19/P19): Wilgotny start. Niezbyt dobry punkt wyjściowy, ale to normalne w Singapurze. Gorące warunki są trudne dla każdego. Oczywiście, super być tutaj z powrotem, mam ogromną przyjemność z jazdy po tym torze. Kocham każde okrążenie. Realizacja naszego programu wypadła dość dobrze. W FP2 zrobiliśmy dość ważny test, który jeszcze przeanalizujemy i dopiero wtedy podejmiemy decyzję, w którą stronę pójść. Myślę, że możemy wykonać dość duży progres z tym samochodem. Wykonaliśmy kilka dłuższych przejazdów na różnych oponach. Myślę, że właśnie to będzie kluczem do dobrego wyniku. Nie będzie łatwo zrobić czyste okrążenie w kwalifikacjach, ale zrobię co w mojej mocy. Myślę, że możemy wyciągnąć jeszcze trochę z samochodu/ Zobaczymy co możemy zrobić.Charles Pic (P21/P21): Ponownie, jestem bardzo zadowolony. Dobrze dostosowałem się nowego dla mnie toru. Poza tym, dziś mój pierwszy dzień w nocnych warunkach. Dość szybko nabrałem prędkości, więc mogłem skupić się na realizacji założeń technicznych. Wysoka temperatura i duża wilgotność powietrza, nie jest łatwa dla kogokolwiek w zespole. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego gdzie jesteśmy po zaledwie jednym dniu – zwłaszcza w odniesieniu do naszych konkurentów – a z pewnością jest jeszcze możliwość dalszej poprawy. Muszę powiedzieć, że ten tor jest jednym z tych, na które najbardziej czekałem w moim debiutanckim sezonie i jak do tej pory bardzo mi się podoba. Atmosfera jest elektryzująca, więc już nie mogę doczekać się wyścigu.(Karol Piątek)
HRT
Pedro de la Rosa (P23/P23): W pierwszej sesji skupiliśmy się głównie na nauce toru. Jest tak jak myślałem, choć fizycznie było nieco trudniej, zwłaszcza w pierwszej sesji. Drugi trening był łatwiejszy. Zdecydowaliśmy się na założenie nowej podłogi, wiec teraz musimy przeanalizować dane, aby w pełni zrozumieć, jak się sprawuje z uwzględnieniem różnych wysokości tyłu. Wtedy będziemy w stanie ocenić wielkość naszej poprawy i tego, jak wiele możemy z niej wydobyć.Narain Karthikeyan (-/P24): Celem było dostosowanie się do toru, ponieważ tory uliczne zawsze są trudne i ważne było zrobić kilka okrążeń i zyskać pewność siebie. Tor jest bardzo wymagający fizycznie, nie tylko z powodu upału, ale także dlatego, że jest typu "stop and go". Musimy być zadowoleni z tego, jak potoczyła się sesja, ponieważ wykonaliśmy dobrą pracę. Jednak jutro musimy wykonać kolejny krok naprzód. Jestem również bardzo szczęśliwy ze wsparcia jakiego udzieliło mi Tata Tea. Ich logo będzie widnieć na moim kasku oraz butelce z napojem.Ma Qing Hua (P24/-): Fantastycznie było pojeździć F112 jeszcze raz i zrobić to na tak spektakularnym torze. Mieliśmy dobrą sesję i wiele się nauczyłem. Spokojnie podeszliśmy do warunków na torze. Jazda po mokrym nie była łatwa. Wyjechaliśmy na oponach przejściowych, a zespół chciał abym przystosował się do warunków na torze, przed założeniem miękkiej mieszanki. Poprawiałem swoje czasy z okrążenia na okrążenie a był to pierwszy raz, kiedy prowadziłem samochód Formuły 1 na mokrej nawierzchni, na torze ulicznym i w nocy, więc jestem zadowolony z wyniku.(Karol Piątek)
Więcej wkrótce...
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|