F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Japanese Grand Prix 20127 pa?dziernika
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po czasówce  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Sebastian Vettel (P1): Dobrze, że udało nam się wykręcić czas podczas pierwszego przejazdu, bo w drugim uniemożliwiłyby to żółte flagi. Balans był fenomenalny i czułem, że możemy dziś cisnąć. W każdej serii wystarczał nam jeden przejazd, co nie zdarza się często. To naprawdę przyjemne, gdy auto pracuje tak jak chcesz, szczególnie podczas kwalifikacji. Wczoraj nie byłem zbyt zadowolony, gdyż traciłem czas w pierwszym sektorze, jednak znaleźliśmy gdzie popełniałem błąd i od razu było lepiej. Nie wiem czemu nie dostrzegłem tego w poprzednich latach, to pokazuje, że człowiek cały czas się uczy. Jutro będzie interesująco. Opony będą ważnym czynnikiem, więc trzeba będzie się postarać o utrzymanie tej pozycji.

Mark Webber (P2): To były całkiem niezłe kwalifikacje. Wiedziałem, że tempo podskoczy w Q3, jednak na tym torze jazda z małą ilością paliwa i nowych oponach to zupełnie coś innego. Byłem zadowolony z pierwszego okrążenia, pomimo błędu na nawrocie, jednak Sebastian urwał jeszcze kilka dziesiątych. Ogólnie byliśmy bardzo konkurencyjni, co jest dobrym prognostykiem na jutro. Ciężka praca w fabryce przynosi efekty.

Christian Horner, szef zespołu: Fantastyczny pokaz osiągów zespołu. Zdobycie pierwszego rzędu jest najlepszym z możliwych rezultatów. Gratulacje dla Sebastiana za 34 pole position w karierze, co daje mu trzecie miejsce w statystykach – tuż za największymi kierowcami – Michaelem Schumacherem i Ayrtonem Senną.

(Paweł Zając)
 
Sauber

Kamui Kobayashi (P3): Jestem bardzo szczęśliwy, ponieważ myślę, iż osiągnąłem dzisiaj nasze maksimum. Na ostatnim okrążeniu straciłem trochę czasu przez żółtą flagę, musiałem wtedy zwolnić i zamknąć DRS. Chcę podziękować mojemu zespołowi za tak wyraźny krok naprzód, a także świetnie spisujący się od piątku samochód. Na początku mieliśmy problemy z poprawkami, ale teraz wszystko działa w porządku. Musieliśmy dokonać kilka korekt w ustawieniach i teraz znowu jesteśmy szybcy. Moja pozycja startowa pozwala mi jutro powalczyć o podium, a to byłoby moim spełnieniem marzeń. Przede wszystkim muszę zaliczyć dobry start, a następnie liczyć na łut szczęścia, aby nie powtórzyła się tegoroczna sytuacja ze Spa, gdzie startowałem z pierwszego rzędu i stałem się ofiarą kolizji.

Sergio Perez (P5): Moje ostatnie okrążenie w Q3 nie było doskonałe, ale mimo wszystko nie najgorsze. Jestem bardzo szczęśliwy z powodu zespołu, który ponownie uzyskał tak dobry rezultat w kwalifikacjach. W piątek brakowało nam tempa, jednakże bardzo szybko powróciliśmy do formy i jestem pewien, iż jutro będziemy w stanie powalczyć o podium.

Monisha Kaltenborn, dyrektor wykonawcza: Czwarte i szóste miejsce w kwalifikacjach – to rewelacyjny wynik! Przywieźliśmy tutaj nowy pakiet aerodynamiczny i zajęło nam dużo czasu ocenienie, czy da nam jakieś korzyści. Wielkie gratulacje dla zespołu, a w szczególności dla naszych kierowców, którzy wykonali świetną robotę. Teraz naszym celem jest dobry rezultat w wyścigu.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Lotus

Romain Grosjean (P4): Wczoraj mieliśmy ciężki dzień, dlatego też jestem zadowolony z wejścia do Q3. Wiedzieliśmy iż czekają nas ciasne kwalifikacje i sądzę, że mogłem uzyskać lepszy rezultat, gdyby nie mały błąd w pierwszym sektorze. Brakuje nam trochę docisku, ale sądzę, że jeżeli dokonamy kilku korekt, to możemy jutro zdobyć sporo punktów.

Kimi Raikkonen (P7): Jechałem szybkie okrążenie i obróciłem się podczas niego – być może naciskałem zbyt mocno – faktem jest to, że straciłem przyczepność na tylnej osi. Samochód jest szybki przez cały weekend i szkoda, że doszło do tej sytuacji, powinniśmy osiągnąć lepszy rezultat. Zobaczymy co się jutro wydarzy.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Ferrari

Fernando Alonso (P6): Cóż innego mogę powiedzieć, niż to, że jestem zły na pecha. Żółta flaga pojawiła się w najgorszym możliwym momencie, kiedy to dojeżdżałem do zakrętu 14. Do tego momentu moje okrążenie było wspaniałe i była szansa, aby uzyskać czwarty wynik, co dałoby trzecie pole startowe. Z tamtego miejsca wyścig mógłby być dużo łatwiejszy, ale ostatecznie musimy się z tym pogodzić. Dziś mieliśmy pecha, wiec może jutro będziemy mieli szczęście. Czeka nas trudna niedziela, ponieważ Red Bull i McLaren są niezwykle mocni. Kluczowym będzie ukończenie wyścigu i zdobycie możliwie największej ilości punktów. Wprowadziliśmy kilka zmian w samochodzie, jednak po trzecim treningu powróciliśmy do wcześniejszych ustawień. Mimo to, dziś jestem większym optymistą, niż byłem wczoraj. Biorąc pod uwagę, że nasze tempo wyścigowe jest lepsze niż na okrążeniu kwalifikacyjnym, mam nadzieję że zagra to na naszą korzyść.

Felipe Massa (P10): Jestem bardzo rozczarowany. Do chwili drugiego przejazdu w Q2, wszystko szło dobrze. Ssamochód był szybki, a ja byłem zadowolony z tego jak się prowadzi, jednak po założeniu nowego kompletu miękkich opon straciłem przyczepność przedniej osi w pierwszym zakręcie i nie byłem w stanie już tego odrobić. To bardzo frustrujące, kiedy nie możesz uzyskać odpowiednich rezultatów nawet jeśli dysponujesz niezłym samochodem. Będzie ciężko odrabiać straty, ale dam z siebie wszystko aby przywieźć trochę punktów.

Stefano Domenicali, szef zespołu: Na pewno nie można powiedzieć, że bogowie uśmiechają się do nas! Żółta flaga pozbawiła Fernando szans na wywalczenie pozycji w pierwszych rzędach. Jest to rozczarowujące, ponieważ żadna ze zdobytych dziś pozycji nie odzwierciedla naszej faktycznej formy. Jutro będziemy próbować zdobyć możliwe najwięcej punktów, choć wiemy, że wyścig będzie bardzo trudny, zwłaszcza pod względem opon. Jak zwykle priorytetem będzie niezawodność, ponieważ bez tego niczego nie osiągniemy.

(Karol Piątek)
 
McLaren

Jenson Button (P8): To była dobra sesja kwalifikacyjna, oba moja okrążenia w Q3 były dobre. Znacznie poprawiliśmy bolid od wczoraj, gdy testowaliśmy ustawienia niskiego docisku, by pomóc sobie z wyprzedzaniem. Zrezygnowaliśmy dzisiaj z tego i byłem o wiele bardziej zadowolony z bolidu. Kara za wymianę skrzyni biegów jest rozczarowująca. Wyprzedzanie nigdy nie było tutaj łatwe, nawet po wprowadzeniu DRS i jest to nieco zaskakujące, że ta strefa została w tym roku skrócona. Jednak kocham ściganie się tutaj. Biorąc pod uwagę dość dużą degradację i występowanie pęcherzy na oponach, strategia może być jutro rozstrzygająca i wszystko może być nieprzewidywalne. Mistrzostwo jest bardzo daleko ode mnie, wiem to, ale chciałbym dobrze spisać się przed japońską publicznością. Będę walczył o zwycięstwo.

Lewis Hamilton (P9): Dzisiejsze kwalifikacje były jednymi z najbardziej rozczarowujących w tym roku. Szczerze mówiąc poszedłem złą drogą jeśli chodzi o ustawienia i w efekcie miałem zbyt dużą podsterowność. Do kwalifikacji bolid był świetny, jednak nie mogłem go zmusić do skręcania po południu i przez to nie mogłem z niego wycisnąć wszystkiego. Jenson pokazał, ze bolid jest sam w sobie dobry, wykonał fantastyczną pracę i nasze tempo na długich przejazdach było wczoraj dobre. Tak wiec nigdy nie wiesz co się stanie w wyścigu. Wygląda na to, że będę miał problemy, jednak będę dawał z siebie wszystko z ustawieniami, które mam i mam nadzieję, że poprzez oszczędzanie opon będę w stanie wyprzedzić kilka bolidów przede mną. Będę się starał zdobyć tak dużo punktów jak to możliwe.

Martin Whitmarsh, szef zespołu: Po tym jak byliśmy wczoraj szybcy, jesteśmy rozczarowani tak słabymi osiągami w Q3. Jenson pojechał dobre okrążenie i był najlepszy poza Red Bullami, jednak wystartuje jutro z 8 lokaty, z powodu kary za wymianę skrzyni biegów. Jednak jest on asem Suzuki i widzieliśmy rok temu jak przepięknie wygrał startując z pierwszego rzędu i ustanawiając najszybsze okrążenie wyścigu. Tak więc będzie trzeba mu się jutro przyglądać. Dla Lewisa, który był szybki wczoraj, Q3 było jeszcze bardziej rozczarowujące, głównie z powodu tego, że na jego najszybszym okrążeniu pojawiły się żółte flagi, co zmusiło go do odpuszczenia gazu w długim zakręcie Spoon, co kosztowało go wiele czasu. Jutro mamy nowy dzień, a GP Japonii będzie ciężkie jak każde na torze Suzuka, gdyż jest to niesamowicie wymagający tor. Co więcej, obaj kierowcy będą chcieli wykonać szybki progres i zapewnić niezły show tutejszej publiczności jak i tej przed telewizorami.

(Łukasz Godula)
 
Force India

Paul di Resta (P11): To była dość trudna sesja, na torze był korek i nawet moje szybkie kółko w Q2 zostało trochę popsute w drugim sektorze. Zablokowałem koło i być może straciłem pół dziesiątej sekundy, ale tyle właśnie wynosiła granica, by dostać się do Q3. Myślę, że biorąc pod uwagę co wydarzyło się wczoraj, kiedy straciliśmy dużo czasu na torze, możemy być zadowoleni z naszego dzisiejszego występu. Jesteśmy blisko czołowej dziesiątki i mamy szansę na punkty. Jasne jest, że jutro zużycie opon będzie dla każdego dużym zmartwieniem, ale mam nadzieję, że wykorzystamy naszą strategię by powalczyć z zawodnikami z przodu. Jest kilka znaków zapytania przed wyścigiem, ponieważ nie jeździłem z dużym obciążeniem paliwa, ale mamy dane z drugiego bolidu.

Nico Hulkenberg (P15): Przygotowania do kwalifikacji były dość intensywne, ponieważ mechanicy pracowali bardzo ciężko, by naprawić mój bolid po porannym wypadku. Nie było to duże uderzenie, jednak kąt był niefortunny, więc sporo rzeczy wymagało naprawy, dlatego uznanie dla chłopaków, którzy swoją pracą pozwolili mi dzisiaj wyjechać w Q1 i ustanowić czas. Bolid sprawował się dobrze od razu po wyjeździe i udało się dostać do Q3, co zawsze jest naszym celem. Podjęliśmy strategiczną decyzję, by zaoszczędzić opony, więc nie ustanowiłem czasu. To daje nam pole do manewru jutro, zwłaszcza dlatego, że wiedzieliśmy, że dostanę karę obniżenia pozycji startowej za wymianę skrzyni biegów. Wciąż możemy jutro zdobyć punkty, jeśli tylko nasza strategia zadziała.

Robert Fernley, zastępca szefa zespołu: Byliśmy dość konkurencyjni we wszystkich sesjach przed kwalifikacjami, więc czuliśmy, że mamy samochód, który był w stanie dostać się do czołowej dziesiątki. Pojawiła się jednak presja, by naprawić bolid Nico, dodatkowo wymieniliśmy skrzynię biegów. Jak zawsze, mechanicy wykonali fantastyczną robotę, by naprawić samochód, więc Nico od razu był szybki. Miejsce w Q3 było dobrym wysiłkiem, jednak kara za wymianę skrzyni spowoduje, że spadnie niżej. Paul nadrabiał zaległości po wczorajszym wypadku i również był bardzo blisko wejścia do Q3. Zrobiliśmy więc wszystko, co w naszej mocy, by mieć jutro szanse na punkty. Zostawiliśmy sobie sporo opcji strategicznych dla obydwu bolidów.

(Dawid Pytel)
 
Mercedes

Michael Schumacher (P23): Szkoda, że nie mogliśmy osiągnąć niczego więcej. Po poranku sprawy nie wyglądały najgorzej, jednak w kwalifikacjach nie zaprezentowaliśmy naszego potencjału. Musimy jednak przyznać, że z uwagi na charakterystykę toru i szybkie zakręty nie spodziewaliśmy się, że będziemy w formie. Prawdopodobnie powinienem dostać się do Q3, ponieważ dane pokazują, że straciłem 0,2s w zakręcie 11. Miałem wtedy trochę tłoku przed sobą, ale nie byłem pewny co robi Hamilton. Zaoszczędziłem wiele zestawów opon i pod tym względem jestem w korzystnej sytuacji. Teraz musimy poczekać i zobaczyć, co się wydarzy jutro. Po starcie z końca stawki będę celować w możliwie najlepszy rezultat.

Nico Rosberg (P13): To był trudny dzień dla nas. Piętnasta pozycja to nie jest miejsce gdzie chcemy być, choć trzeba pamiętać, że z powodu kar będę trochę wyżej. Było bardzo ciasno i rozczarowującym jest niedostanie się do Q3. Nasze tempo jest lepsze przy większym obciążeniu paliwem, więc miejmy nadzieję, że tak też będzie w wyścigu i zdobędę parę pozycji.

Ross Brawn, szef zespołu: Dzisiejszy dzień był dla nas dość trudny i co oczywiste nie jesteś szczęśliwy z powodu odpadnięcia w Q2. Wykonaliśmy ogrom pracy nad poprawą naszych wyników w ostatnich wyścigach, jednak to wciąż za mało aby być konkurencyjnym. Balans samochodu nie jest taki zły i wydaje się, że mamy mocniejsze tempo wyścigowe. Jutro zobaczymy co możemy osiągnąć.

(Karol Piątek)
 
Williams

Pastor Maldonado (P12): Pracowaliśmy bardzo ciężko, by uczynić bolid bardziej konkurencyjnym, jednak z jakiegoś powodu nie mogliśmy dzisiaj wszystkiego zgrać. Musimy spróbować zrozumieć dlaczego tak się stało, ale jutro szykuje się długi wyścig, więc jestem optymistą. Różnice są niewielkie a nasze tempo na długich przejazdach wygląda zachęcająco, więc celem na jutro jest zdobycz punktowa.

Bruno Senna (P16): To była frustrująca sesja kwalifikacyjna, ponieważ zostałem przyblokowany na ostatnim pomiarowym okrążeniu w Q1, więc nie mogłem ustanowić czasu, jakiego chciałem. Mimo to jutro czeka nas długi wyścig i pomimo tego, że na tym torze trudno wyprzedzać, już wielokrotnie byliśmy w takiej sytuacji, więc damy z siebie wszystko i spróbujemy zdobyć kilka punktów.

Mark Gillan, główny inżynier operacyjny: Mieliśmy dzisiaj ciężki dzień. Pastor zmagał się z balansem bolidu, co w końcu ograniczyło jego potencjalne tempo i zakwalifikował się na 14. miejscu. Wyglądało na to, że Bruno bez problemów wejdzie do Q2 razem z Pastorem, mając 0,6 sekundy przewagi na poprzednim okrążeniu, kiedy Vergne zablokował go spowalniając o 1,6 sekundy, przez co sfrustrowany Bruno zakwalifikował się na 18. miejscu. Jest kilka kar do rozdania, przez co nasi kierowcy powinni przesunąć się na starcie, a sami jesteśmy pewni naszego wyścigowego tempa.

(Dawid Pytel)
 
Toro Rosso

Daniel Ricciardo (P14): Jeśli zapomnimy o mojej pozycji, to kwalifikacje były świetną zabawą. Jazda po tym torze z niewielką ilością paliwa i na miękkich oponach było bardzo przyjemne. Dziś walczyłem tylko z Jeanem-Ericiem, gdyż reszta była byt daleko. Nie jest to jednak dołujące, gdyż zrobiliśmy krok naprzód względem wczorajszych osiągów. Jeśli jutro zrobimy kolejny krok, to może będziemy wstanie walczyć o punkty.

Jean-Eric Vergne (P19): Nie jestem zadowolony z dzisiejszych kwalifikacji, gdyż mieliśmy problem ze znalezieniem balansu. W kwalifikacjach chyba poszliśmy zbyt daleko z ustawieniami i traciliśmy w szybkich zakrętach. Miejmy nadzieję, że jutro będzie lepiej, tak jak to zwykle bywało. Jeśli chodzi o incydent z Senną, to doganiałem Glocka na swoim szybkim okrążeniu i musiałem zwolnić przez to. Niestety Bruno szybko się zbliżał i złapał mnie w szykanie, gdzie nie ma zbyt wiele miejsca, jednak wiedziałem, że muszę go puścić i zjechałem tak bardzo na zewnętrzną jak tylko mogłem.

James Key, szef techniczny: Dzisiejsze kwalifikacje były rozczarowujace. Pracowaliśmy w nocy starając się poprawić osiągi w pierwszym sektorze i balans. Zrobiliśmy postępy, jednak wiedzieliśmy, że to nie wystarczy, więc trochę zaryzykowaliśmy z kolejnymi zmianami. Wygląda na to, że dały efekt, jednak nie taki, aby poprawić nasze pozycje. W ostatnich wyścigach mieliśmy lepsze tempo wyścigowe, więc myślę, że z tych pozycji możemy walczyć o punkty.

(Paweł Zając)
 
Caterham

Heikki Kovalainen (P17): Jestem zadowolony z tego, jak dzisiaj pracował mój samochód. Podczas drugiego przejazdu w Q1 podążałem za Hulkenbergiem, w związku z czym nie dogrzałem wystarczająco opony. W pierwszym sektorze samochód był dosyć podsterowny, ale kolejne dwa były przejechane dobrze. Samochód powinien jutro dysponować dobrym tempem, więc naszym celem jest pojechanie mocnego wyścigu, a także wykorzystanie tego, co będzie się działo przed nami. Samochody startujące za nami nie są dla mnie zmartwieniem. Robimy wszystko, aby uczynić jakieś postępy i chcę pomóc zespołowi nie popełniając błędy, a także dając z siebie wszystko.

Witalij Pietrow (P22): Podczas trzeciego treningu okazało się, że samochód nie działa tak jak powinien. Po przeanalizowaniu danych doszliśmy do wniosku, iż opony bardzo wolno się rozgrzewają. Musieliśmy wprowadzić kilka zmian przed kwalifikacjami, które przyniosły oczekiwane rezultaty. Podczas pierwszego przejazdu w kwalifikacjach bolid zachowywał się bardzo dobrze, a w trakcie drugiego poprawiłem mój poprzedni czas o ponad 0,7 sekundy. Mimo to popełniłem błąd w czternastym zakręcie, który kosztował mnie sporo czasu. Okrążenie Heikkiego pokazuje, iż nasza strata do samochodów przed nami wynosi 0,6 sekundy. Pracujemy bardzo ciężko, aby dogonić naszych najbliższych konkurentów. Przy dobrej strategii i odpowiednim zarządzaniu opon, będziemy mogli jutro powalczyć.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Marussia

Timo Glock (P18): Wszystko dobre co się dobrze kończy, jednak trzeci trening był ciężkim początkiem dnia, nieco jak Singapur. Mieliśmy tutaj problemy z ciśnieniem oleju w silniku i nie jeździliśmy przez to zbyt wiele, czego bardzo szkoda, ponieważ potrzebowaliśmy nieco dostrojenia do temperatur na torze, nasz bolid jest na to dość czuły. Byłem więc nieco zmartwiony przed kwalifikacjami. Dużo myśleliśmy z inżynierami nad tym jaki zmiany wykonać i myślę, że wszystkie dobrze zadziałały Miałem tylko jedno pomiarowe okrążenie na moim drugim przejeździe i popełniłem mały błąd w pierwszym sektorze, jednak bolid był dobry. Wyprzedzenie jednego Caterama, pomimo problemów, które mieliśmy napawają mnie optymizmem i teraz zobaczymy, czy będziemy w stanie poprawić się w wyścigu.

Charles Pic (P21): Jestem całkiem zadowolony z mojego okrążenia kwalifikacyjne i osiągnięcie naszych celów, czyli wyprzedzenie jednak z Caterhama. Myślę jednak, że jeszcze możemy wyciągnąć coś z bolidu i przyjrzymy się temu po południu i wieczorem. Na chwilę obecną uważam, że jesteśmy nieco mniej konkurencyjni niż w Singapurze, więc wykorzystamy czas przed wyścigiem, by zobaczyć co możemy zrobić, by wykonać progres.

John Booth, szef zespołu: Myślę, że możemy być zadowoleni z dzisiejszego dnia, zwłaszcza po trudnym poranku dla Timo. Biorąc pod uwagę dobre tempo w wyścigu, ciągle musimy starać się przekuć to na tempo w kwalifikacjach, co dzisiaj wykonaliśmy w przypadku obu kierowców i finiszowaliśmy przed Witalijem Pietrowem. Nie jesteśmy tak blisko bolidu przed nami jakbyśmy chcieli, a Pedro pojechał dobre okrążenie wciskając się pomiędzy Charlesa i Timo. Niemniej jednak, jesteśmy pewni lepszego tempa w wyścigu, więc czekamy na jutro, by zobaczyć jak sprawdzą się strategie.

(Łukasz Godula)
 
HRT

Pedro de la Rosa (P20): Dzisiaj dałem z siebie wszystko i jestem zadowolony z przebiegu kwalifikacji. Zespół wykonał fantastyczną robotę przy ustawieniach samochodu. Przejechałem dwa dobre okrążenia, niemal doskonałe, a jutrzejszy wyścig rozpoczniemy przed samochodami Marussi oraz Caterhama, co jest dla nas sporym sukcesem na takim torze jak Suzuka. Musimy być zadowoleni z tego co udało nam się zrobić. Jutro damy z siebie wszystko i ważne jest, aby mieć dobre tempo i małą degradację opon.

Narain Karthikeyan (P24): Rano samochód pracował dobrze i moje pierwsze okrążenia były fantastyczne, jednakże później wypadłem z toru i uszkodziłem nową podłogę, więc podczas kwalifikacji jechałem ze starym rozwiązaniem. Podczas czasówki praktycznie nie miałem przyczepności. Ostatnie okrążenie przejechałem bardzo szeroko w zakręcie 130R. To nie były dla mnie dobre kwalifikacje, ale samochód prowadził się znacznie lepiej i choć czeka mnie jutro ciężki wyścig, to spróbuję go zakończyć w jak najlepszy sposób.

Toni Cuquerella, szef techniczny: Zdecydowaliśmy się dzisiaj na zmianę balansu w obu samochodach, ponieważ były zbyt podsterowne. Szczerze mówiąc nie spodziewaliśmy się być tak blisko rywali na tego typu torze. Tak dobry rezultat jest dla nas nagrodą za dobrze wykonaną pracę. Czasy osiągane przez Pedro były bardzo konkurencyjne. Szkoda że Narain uszkodził nową podłogę i musieliśmy mu zamontować starą. Ten wynik dał nam do zrozumienia, iż poprawki wprowadzone w Singapurze są dla nas wyraźnym krokiem naprzód. W jutrzejszym wyścigu zużycie opon będzie kluczowe i najprawdopodobniej czekają nas od dwóch do trzech wizyt w boksach.

(Mateusz Szymkiewicz )


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Michal13, 06.10.2012 10:43[!]
schumacher powinien byc 23 ,vergne 20,glock 18,de la rosa 19 itd :d
Lukas, 06.10.2012 11:05[!]
Czekamy na wszystkie decyzje sędziów :)
MPOWER, 06.10.2012 13:53[!]
Sorki za OT :)

Wyszła plotka, że Hamilton zna bardzo dobrze projekt bolidu Mclarena na sezon 2013 i bardzo mocno się skupił na telemetrii i wydechu w projekcie.

Potwierdziło się, że Kimi ogłosi kontrakt 17 października w dniu swoich urodzin.
Zapowiedzią jest film na youtube. http://www.youtub.../watch?v=tEiw-7DQ9GY
Według fińskiej telewizji MTV3, agencja stojąca za nagraniem to Pulp Active Oy, która również reprezentuje zespół rajdowy Kimiego 'Ice 1 Racing'.
Więc ciekawe, czy F1 czy....powrót do rajdów?
Kamikadze2000, 06.10.2012 14:22[!]
@MPOWER - może się więc okazać, iż pomógł ekipie stworzyć dominującą maszynę, którą jego następca może sięgnąć po tytuł. :)
Lukasz1234, 06.10.2012 14:51[!]
Nie wyobrażam sobie, by Fin miał po sezonie opuścić f1 czy tez przenieść się gdzie indziej. Najlepszym rozwiązaniem dla niego według mnie było by zachowanie statusu z obecnego sezonu. Są spore szanse, iż E21 będzie co najmniej tak dobrą maszyną jak tegoroczny bolid.
MPOWER, 06.10.2012 15:12[!]
@Kamikadze2000
Albo na odwrót :)
@Lukasz1234
Zobaczymy ale raczej myślę, że zostanie w F1. Dziennikarze już znowu węszą sensację :)

Kolejny news: Pirelli zapowiada zmianę mieszanek na sezon 2013.
Paul Hembery, „Jestem pewny, że zmienimy wszystkie mieszanki. Jeżeli już ułatwimy teamom życie, to poprzez poszerzenie zakresu właściwej pracy. Ale jednocześnie zastosujemy bardziej agresywną strategię doboru mieszanek. Na ten rok zeszliśmy względem zeszłego sezonu o jeden pit-stop. Gdyby ten trend miał trwać, wkrótce wrócilibyśmy do zawodów, podczas których kierowcy zmienialiby opony tylko raz. Więc musimy coś zrobić, aby dać im dodatkowe wyzwanie".
źródło v10.pl
Moim skromnym zdaniem... bardzo dobrze! :)
francorchamps, 06.10.2012 15:33[!]
Cóż...

Jutro nudny wyścig przed nami..
Webber zaasekuruje na starcie Vettela a ten będzie jechał do mety zwiększając przewagę na każdym okrążeniu..

Nie ma bata! Vettel jutro kasuje 25pkt i mam tylko nadzieję, że po tym wyścigu Horner znowu będzie miał powody żeby powiedzieć:

"Irytuje mnie te systematyczne punktowanie Alonso"
znafcaf1, 06.10.2012 17:14[!]
Forza Schumi
Pokaż im jak sie jeździ po Suzuce:)
Challenger, 06.10.2012 17:18[!]
Machlojki RBRa juz mnie zaczynaja irytowac, ja im po prostu nie wierze... Mam nadzieje ze FIA nie okaze laski.

W ogole co do sezonu, tak sobie mysle zeby go troche urozmaicic znowu i...
Niech wroci tankowanie!!!! Zaczna sie dziac znow ciekawe rzeczy na torze. Wiele osob pamieta pewnie jak to w pamieci liczylo na ile jeszcze okrazen maja paliwa...
francorchamps, 06.10.2012 17:53[!]
Challenger @

Cytat :
Niech wroci tankowanie!!!!


Kwalifikacje nie pokazywałyby wtedy obiektywnego tempa bolidów..
marla, 06.10.2012 18:02[!]
Raikkonen na pytanie dziennikarzy o wpływ na resztę stawki żółtej flagi będącej wynikiem jego incydentu odpowiedział:

"I don't care what happened to the others."

Cały Kimi. :)
Player1, 06.10.2012 18:21[!]
Cytat francorchamps :
Jutro nudny wyścig przed nami..
Webber zaasekuruje na starcie Vettela a ten będzie jechał do mety zwiększając przewagę na każdym okrążeniu..

I wtedy GRO skupi się na alternatorze VET i będzie 0pkt. :P
francorchamps, 06.10.2012 18:49[!]
marla @

:)))))))) I za to go lubimy...

Ale jakby coś takiego powiedział Vettel, scyzoryk McGywera którego nie mam, otworzyłby mi się w kieszeni..
MPOWER, 06.10.2012 19:00[!]
Cytat marla :
Raikkonen na pytanie dziennikarzy o wpływ na resztę stawki żółtej flagi będącej wynikiem jego incydentu odpowiedział:

"I don't care what happened to the others."

Cały Kimi. :)

Hahaha...też to słyszałem :)
Dla zainteresowanych cały wywiad :)
http://www.skyspo...2602_8142358,00.html
marla, 06.10.2012 19:20[!]
@francorchamps
Coś w tym jest. Po prostu do Kimiego jesteśmy przyzwyczajeni, bo taki był zawsze, to część jego natury. No ja go po prostu uwielbiam. :)

@MPOWER
I to wzruszenie ramionami. :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca