|
|
|
|
|
|
Korean Grand Prix 2012 | 14 pa?dziernika |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:35,585 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2010 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:39,605 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 188,893 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | Suma postojów |
|
1 | Vettel | Su | Mn (15) | Mn (35) | | 2 |
2 | Webber | Su | Mn (14) | Mn (32) | | 2 |
3 | Alonso | Su | Mn (15) | Mn (34) | | 2 |
4 | Massa | Su | Mn (14) | Mn (35) | | 2 |
5 | Räikkönen | Su | Mn (14) | Mn (35) | | 2 |
6 | Hülkenberg | Su | Mn (13) | Mn (32) | | 2 |
7 | Grosjean | Su | Mn (13) | Mn (31) | | 2 |
8 | Vergne | Mn | Mn (13) | Sn (38) | | 2 |
9 | Ricciardo | Sn | Mn (14) | Mn (34) | | 2 |
10 | Hamilton | Su | Mn (13) | Mn (26) | Su (42) | 3 |
11 | Perez | Mn | Sn (18) | Mn (33) | | 2 |
12 | Di Resta | Mn | Sn (15) | Mn (28) | | 2 |
13 | Schumacher | Su | Mn (13) | Mn (32) | | 2 |
14 | Maldonado | Sn | Mn (21) | | | 1 |
15 | Senna | Sn | Mn (14) | Mn (32) | | 2 |
16 | Petrov | Sn | Mn (14) | Mn (32) | | 2 |
17 | Kovalainen | Sn | Mn (13) | Mn (33) | | 2 |
18 | Glock | Sn | Mn (14) | Sn (31) | | 2 |
19 | Pic | Sn | Mn (17) | Sn (34) | | 2 |
20 | Kartikeyan | Sn | Mn (18) | | | 1 |
|
Niesklasyfikowani | |
| De La Rosa | Mn | | | | 0 |
| Kobayashi | Mn | Mn (1) | DT (7) | | 2 |
| Rosberg | Su | | | | 0 |
| Button | Mn | | | | 0 |
| |
|
|
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
S = Supermiękka mieszanka
M = Miękka mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „Ostatecznie okazało się, że większość kierowców zastosowała taktykę dwóch pit stopów, tak jak w zeszłym roku – mimo że nasze miękkie opony są bardziej miękkie niż w sezonie 2011. Jednak taktyka jednego zjazdu także była możliwa. Jesteśmy usatysfakcjonowani z osiągów obu mieszanek, które dzięki poprawie stanu nawierzchni ulegały granulkowaniu w mniejszym stopniu niż podczas treningów i kwalifikacji. Gratulacje dla Red Bulla i Sebastiana Vettela, który w tym roku ma już na koncie więcej zwycięstw niż rywale. Dzięki umiejętnościom w zakresie zarządzania oponami mógł kontrolować w Korei swoją przewagę i objąć prowadzenie w mistrzostwach po raz pierwszy od wyścigu w Barcelonie. W całej stawce toczono interesujące pojedynki, a kierowcy próbowali wcielać w życie różne zagrywki taktyczne, próbując zyskać przewagę nad rywalami. Szczególnie obciążana na tym torze jest prawa przednia opona i ostatnia faza wyścigu była dziś bardzo istotna, ale Vettel perfekcyjnie poradził sobie w tej sytuacji”.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|