F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yeongam.
Korean Grand Prix 201214 pa?dziernika
Korea International Circuit
Długość toru: 5,615 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 308,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,585 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2010
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,605 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Największa średnia prędkość wyścigu:
188,893 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Mark Webber najszybciej pokonał jedno okrążenie toru Yeongam i Grand Prix Korei rozpocznie z pierwszego pola startowego. Czołową trójkę uzupełnili Sebastian Vettel i Lewis Hamilton.

Rywalizacja była niezwykle zacięta i rozstrzygnęła się dopiero podczas ostatniej rundy przejazdów. Przez większość czasu wydawało się, że Fernando Alonso spróbuje powalczyć o najwyższe lokaty, jednak Hiszpan ostatecznie zajął czwarte miejsce.

Na wcześniejszych etapach czasówki nie zabrakło niespodzianek. Saubery nie powtórzyły świetnej formy z Japonii i nie mogły myśleć o czołowej dziesiątce, podobnie jak Jenson Button, który jutro ustawi swojego McLarena na jedenastym polu.

Q1

Heikki Kovalainen praktycznie od razu wyjechał na tor, jednak inni kierowcy nie śpieszyli się zbytnio z wyjazdem i dołączyli do Fina dopiero po około trzech minutach. Pierwszym czasem zawodnika Caterhama było 1:42,028s, które zostało pobite praktycznie od razu kiedy inni pojawili się na torze.

Na półmetku sesji na czele znajdował się Kimi Raikkonen z wynikiem 1:38,887s, za jego plecami znaleźli się Massa, Rosberg, Alonso i di Resta. Czasów nie odnotowali jeszcze Jenson Button, kierowcy Red Bulla i Karthikeyan, który miał małą przygodę związaną z wypadem poza tor. Zawodnik McLarena ustanowił swój czas około 30 sekund później i od razu wskoczył na trzecie miejsce ze stratą 0,4s do Raikkonena.

7 minut przed końcem na czoło tabeli wskoczył Vettel, który przejechał Yeongam z czasem 1:38,208s – ponad 0,6s szybciej niż Raikkonen. Fina pokonali także Jenson Button i Mark Webber. Pierwszym zawodnikiem z tak zwanych starych ekip, który założył supermiękkie opony, był Pastor Maldonado. Williamsy nie były zbyt szybkie podczas Q1 – Wenezuelczyk był 12, a Senna znajdował się w strefie spadkowej mając czas gorszy niż obaj kierowcy Caterhama.

Walka o awans do Q2 była bardzo zacięta. Zawodnicy Williamsa dobrze wykorzystali supermiękkie opony i uciekli ze strefy spadkowej, podobnie zawodnicy Saubera i Toro Rosso kilka chwil później. Także Schumacher korzystał z tej mieszanki opon, co pozwoliło mu uniknąć wypadnięcia z czasówki, co na 18 miejsce ponownie zepchnęło Sennę. Niewiele brakowało, a Lewis Hamilton pożegnałby się z kwalifikacjami już na tym etapie – kierowca McLarena był siedemnasty.

Ostatecznie do Q2 nie awansowali: Karthikeyan, który nie uzyskał czasu okrążenia, de la Rosa, Glock, Pic, Kovalainen, Pietrow i Senna.

Q2

Jako pierwsi na torze pojawili się kierowcy Saubera, którzy praktycznie od razu opuścili swoje garaże. Pierwszy czas podczas tej sesji ustanowił Perez, jednak 1:38,981 było wynikiem gorszym niż ten wykręcony przez Meksykanina podczas Q1.

Na dziewięć minut przed końcem Fernando Alonso, jako pierwszy zawodnik podczas tego weekendu, zszedł poniżej minuty i 38 sekund, jednak kilka chwil później Vettel znalazł się na czele tabeli. Za plecami mistrzów świata znaleźli się ich koledzy zespołowi – Webber i Massa. Lewis Hamilton wskoczył na trzecie miejsce na około 8 minut przed końcem sesji. Button był dopiero ósmy.

Przed ostatnią rundą przejazdów na granicy awansu znajdowali się Raikkonen i Kobayashi. Na dalszych miejscach plasowali się m.in. di Resta, Rosberg i Perez. Na poprawę czasu okrążenia nie zdecydował się tylko Sebastian Vettel. Czasy w walce o dziesiąte miejsce zmieniały się praktycznie jak w kalejdoskopie, zwłaszcza, że w ostatnim sektorze powiewała żółta flaga po tym jak Daniel Ricciardo zatrzymał swój bolid. Hulkenberg, Rosberg i Raikkonen poprawili swoje rezultaty i zapewnili sobie awans do Q3. Ta sztuka nie udała się natomiast Kobayashiemu i Buttonowi.

Ostatecznie do Q3 nie awansowali: Vergne, Ricciardo, Maldonado, di Resta, Koabayashi, Perez i Button.

Q3

Zawodnicy nie zwlekali z wyjazdem na tor i tuż po zgaśnięciu czerwonego światła z garażu wyjechali wszyscy zawodnicy. Jako pierwszy mierzone okrążenie przejechał Felipe Massa. Brazylijczyk wykręcił 1:38,010s, jednak nie długo cieszył się pierwszym miejscem, gdyż zaraz potem pokonali go Webber, Alonso i Vettel, który miał ponad 0,3s przewagi. Piąty był Hamilton, przed Raikkonenem i Grosjeanem. Zawodnicy Mercedesa i Hulkenberg zdecydowali się anulować swoje okrążenia i nie ustanowili czasu.

Na drugą serię przejazdów ponownie wyjechali wszyscy kierowcy. Niewiele brakowało, aby kwalifikacje Schumachera i Hamiltona zakończyły się jeszcze w pit lane – Niemiec został wypuszczony tuż przed nos Anglika i Hamilton musiał ratować się dość karkołomnym manewrem.

Mark Webber po rekordzie w drugim sektorze wykręcił 1:37,242s i przeskoczył przed Sebastiana Vettela, który zepsuł pierwszy sektor. Lewis Hamilton przeskoczył przed Fernando Alonso, za którym znalazł się Kimi Raikkonen. Dalej Massa, Grosjean i Hulkenberg. Czołową dziesiątkę zamknęły Mercedesy, pomimo rekordu Nico Rosberga w pierwszym sektorze.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Korei

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 1,1m/s
Wilgotność powietrza: 36%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
m3nel23, 13.10.2012 12:37[!]
@marla

No może trochę przesadzilem z tym, że odstawał, lecz okrążenie Lewisa bardzo mnie podbudowało. Szczerze mówiąc nie spodziewał sie po Q2, że w Q3 straci tak niewiele do PP. Co do Jensa to spokojnie mógł wejść do Q3, gdyby nie ta żółta flaga i jak sam mówił stracił kilka dziesiątych przez to zamieszanie.
Challenger, 13.10.2012 13:02[!]
IceMan11 ja to wiem jakgo jego fan od poczatku, ale Kochanski i Borowczyk chyba nie:P Ciagle slysze jakies cmokania.
Stawka bardzo sie wyrownala, na takich torach jak ten wszystko moze miec znaczenie. Szkoda tylko ze pirelli przewiduje 1 pitstop. Najlepsze czasy byly jak byly 2-3 pitstopy i tankowanie, te akcje z urwanymi wezami, palacymi sie bolidami ehh ciagle za tym tesknie:D
Prophet, 13.10.2012 13:25[!]
Szkoda, że Alonso nie poprawił się w drugim przejeździe w Q3... Myślę, że mogła być pierwsza linia jak nie od razu PP. No ale gdyby, gdyby ;)

Wyjściowa pozycja nie jest najgorsza, chociaż lepiej jakby startował z czystej strony toru. W wyścigu myślę będzie prezentował tempo lepsze od reszty - zawsze ma tempo parę dziesiątych lepsze w wyścigu niż w kwalifikacjach (w porównaniu do konkurentów), więc te parę dziesiątych może obrócić go w najszybszy samochód :) Oby! I jeszcze odpadnięcie Vettela i jest miodzio :D
marios76, 13.10.2012 14:36[!]
@f1-mod Chyba sobie jaja robisz kolego;) Lubię Marka- brawo! Ale nie ma takiej opcji, żeby dojechał przed Vettelem. Chyba, że palec będzie miał problem, awarię itp. Team nie pozwoli :/ Może na koniec sezonu go przepuszczą :D
@Prophet Przyznam, masz fantazję... ;)
@m3nel23 Odpisałeś Marli :
No może trochę przesadzilem
Usuń "trochę" i się zapomni;)
Szkoda Buttona, ale jutro awans do top5 niemal pewny!
Pozytywnie Massa:)
MairJ23, 13.10.2012 19:28[!]
Button powiedzial ze i tak popelnil blad wczesniej - locked up , i zgubil moze .2 w sektorze z zolta flaga wiec i tak bylo zle. Zdarza sie. Jutro jest wyscig.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca