|
|
|
|
|
|
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 2012 | 4 listopada |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:38,434 - Q2, Lewis Hamilton (McLaren), 2011 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | Suma postojów |
|
1. | Räikkönen | MU | PN (31) | | | 1 |
2. | Alonso | MU | PN (28) | | | 1 |
3. | Vettel | PN | MU (13) | MU (37) | | 2 |
4. | Button | MU | PN (29) | | | 1 |
5. | Maldonado | MN | PN (29) | | | 1 |
6. | Kobayashi | MN | PN (25) | | | 1 |
7. | Massa | MU | PN (26) | | | 1 |
8. | Senna | PN | MU (32) | | | 1 |
9. | Di Resta | MN | PN (1) | PN (9) | SU (39) | 3 |
10. | Ricciardo | MN | PN (26) | MU (38) | | 2 |
11. | Schumacher | PN | MN (27) | MU (41) | | 2 |
12. | Vergne | MN | PN (9) | MN (33) | | 2 |
13. | Kovalainen | MN | PN (28) | | | 1 |
14. | Glock | MN | PN (27) | | | 1 |
15. | Perez | MN | PN (30) | PU (38) | S&G (44) | 3 |
16. | Petrov | MN | PN (27) | | | 1 |
17. | De La Rosa | MN | PN (28) | | | 1 |
|
Niesklasyfikowani | |
| Pic | MN | PN (26) | | | 1 |
| Grosjean | MU | PN (1) | MU (9) | | 2 |
| Webber | MU | PN (30) | | | 1 |
| Hamilton | MU | | | | 0 |
| Kartikeyan | MN | | | | 0 |
| Rosberg | MU | PN (1) | | | 1 |
| Hülkenberg | MN | | | | 0 |
| |
|
|
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
P = Pośrednia mieszanka
M = Miękka mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
S&G = Kara stop&go
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „Gratulacje dla Kimiego, który został ósmym triumfatorem w tym roku, a także dla Lotusa i Erica Boulliera za pierwsze zwycięstwo w roli szefa zespołu po jednym z najbardziej ekscytujących wyścigów sezonu, w którym doszło do dwóch neutralizacji. Zmieniły one wyścigową strategię, umożliwiając kierowcom przejechanie większej liczby okrążeń na miękkich oponach, podczas gdy dwaj zawodnicy przesiedli się na pośrednie ogumienie, a Sebastian Vettel założył miękkie, rozpoczynając niesamowity pościg. Dzięki temu taktyka jednego postoju okazała się najlepszą dla większości kierowców, bo pięć okrążeń jazdy za samochodem bezpieczeństwa zmniejszyło ogólny poziom zużycia opon w trakcie wyścigu – który i tak był niski. Umożliwiło to kierowcom, którzy zaliczyli wcześniejszy pit stop, przejechanie prawie 30 okrążeń na pośrednich oponach i podcięcie strategii tych, którzy zjeżdżali później. To był wyścig pełen wydarzeń, w którym zastosowano różne strategie, a kibice byli świadkami widowiskowej akcji od startu do mety”.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|