|
|
|
|
|
|
Petronas Malaysia Grand Prix 2012 | 25 marca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | Pit-stop 4 | Pit-stop 5 | Suma postojów |
|
1. | Alonso | In | Dn (4) | In (14) | Pu (40) | | | 3 |
2. | Perez | In | Dn (1) | In (15) | Tn (41) | | | 3 |
3. | Hamilton | In | Dn (5) | In (14) | Pu (41) | | | 3 |
4. | Webber | In | Dn (5) | In (14) | Pu (39) | | | 3 |
5. | Räikkönen | In | Dn (5) | In (13) | Tn (40) | | | 3 |
6. | Senna | In | Dn (1) | Dn (7) | In (13) | Pn (39) | | 4 |
7. | di Resta | In | Dn (2) | In (14) | Tn (39) | | | 3 |
8. | Vergne | Iu | In (15) | Pn (40) | | | | 2 |
9. | Hülkenberg | In | Dn (4) | In (15) | Tn (40) | | | 3 |
10. | Schumacher | In | Dn (5) | In (14) | Tn (39) | | | 3 |
11. | Vettel | In | Dn (5) | In (15) | Tn (40) | Pn (47) | | 4 |
12. | Ricciardo | In | Dn (4) | Iu (14) | In (25) | Pn (37) | | 4 |
13. | Rosberg | In | Dn (5) | In (13) | In (26) | Tn (39) | | 4 |
14. | Button | In | Dn (4) | In (13) | In (15) | Iu (24) | Pu (39) | 5 |
15. | Massa | In | Dn (3) | In (14) | In (27) | Pu (38) | | 4 |
16. | Pietrow | In | Dn (4) | In (13) | Pn (39) | | | 3 |
17. | Glock | In | Dn (3) | In (13) | Pn (39) | | | 3 |
18. | Kovalainen | In | Dn (4) | In (14) | In (23) | Pn (38) | | 4 |
19. | Maldonado | In | Dn (5) | Du (14) | In (15) | Pn (39) | | 4 |
20. | Pic | In | Dn (3) | In (15) | Pn (39) | | | 3 |
21. | de la Rosa | Dn | Iu (13) | DT (16) | Tn (39) | | | 3 |
22. | Karthikeyan | Dn | In (15) | Tn (37) | | | | 2 |
|
Niesklasyfikowany | |
| Kobayashi | In | Du (5) | In (13) | Pn (40) | | | 3 |
| Grosjean | In | | | | | | 1 |
| |
|
|
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig.
P = Pośrednia mieszanka
T = Twarda mieszanka
I = Opony przejściowe (intermediate)
D = Opony deszczowe
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: – „Ten wyścig przypominał zeszłoroczne zawody w Kanadzie, które także zostały przerwane z powodu deszczu. Kolejny raz pogoda stworzyła interesujące warunki, w których zabłysnęli tacy kierowcy, jak Alonso i Perez. Po restarcie ważne było, aby kierowcy zadbali o przejściowe ogumienie – które okazało się bardzo uniwersalne w zmiennych warunkach – aby utrzymać je w optymalnej temperaturze pracy. Dwaj pierwsi kierowcy zastosowali całkowicie inną taktykę związaną z oponami: w ostatniej fazie wyścigu Alonso korzystał z pośredniej mieszanki, a Perez z twardej. To pokazuje, że nasza decyzja o zmniejszeniu różnic w osiągach pomiędzy mieszankami jeszcze bardziej zacieśniła ściganie. Chcielibyśmy także pogratulować Bruno Sennie, który uzyskał swój najlepszy wynik w karierze – szóste miejsce”.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|