F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysia Grand Prix 201225 marca
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Sebastian Vettel: Tor w Malezji jest trudniejszy niż się to wydaje. Są tam duże strefy wyjazdowe, a sama trasa jest bardzo szeroka i może się wydawać łatwa, ale taką nie jest. Upał, duża wilgotność i pogoda, nie są jedynymi wyzwaniami. Najistotniejszym jest znalezienie optymalnych ustawień. Mamy dwie proste mierzące blisko jeden kilometr każda, ale musisz mieć także duży poziom docisku pomagającego pokonywać ci szybkie zakręty, więc znalezienie kompromisu wymaga nie lada umiejętności. Dobrze, że mamy już za sobą weekend w Australii, a teraz mamy nadzieję na odnotowanie kolejnego dobrego rezultatu.

Mark Webber: W Malezji jest oczywiście bardzo, bardzo gorąco, więc temperatura toru jest bardzo wymagająca dla ogumienia, które wymaga szczególnej uwagi. Trasa jest wspaniała do jazdy. Naprawdę możesz poczuć, że prowadzisz bolid Formuły 1, szczególnie w środkowym sektorze. To świetny obiekt, a układ toru stawia inne wymagania niż Albert Park w Melbourne, więc będziemy chcieli bardzo szybko znaleźć się na szczycie.

(Nataniel Piórkowski)
 
Mercedes

Michael Schumacher: Po rozczarowującym przebiegu wyścigu w Melbourne, lecę do Malezji ze wzmożonym uczuciem oczekiwania, ponieważ wiedzieliśmy w Australii, że nasz samochód jest zdolny do walki. Oczywiście nie możemy zapomnać, że tor w Melbourne nie odzwierciedla prawdziwego obrazu konkurencji, ale mimo to, samochód daje mi dobre odczucia na nadchodzący sezon. Wyścig na torze Sepang będzie interesujący dla każdego, ponieważ będzie odzwierciedlał prawdziwe możliwości samochodów. Połączenie wolnych i szybkich zakrętów dobrze wskazuje gdzie jesteś, co sprawia, że wyścig w Malezji będzie zabawą dla kierowców i inżynierów, a także dużym wyzwaniem zarówno dla człowieka, jak i maszyny. Czekam na ten weekend.

Nico Rosberg: Zawsze nie mogę się doczekać przybycia do Malezji na Grand Prix. Sepang to absolutnie jeden z moich ulubionych torów w kalendarzu i jest to domowy wyścig dla naszych przyjaciół z Petronasu. Tor ma dwie długie proste, które na będą nam odpowiadać w tym roku, a warunki będą jak zwykle wymagające, z powodu wysokiej temperatury i wilgotności. Jestem pewien, że możemy tutaj poprawić nasze osiągi i będziemy mieli udany weekend na oczach wszystkich naszych malezyjskich kibiców.

(Mateusz Szymkiewicz)
 
Force India

Paul di Resta: Opuściłem Melbourne w niedziele wieczorem, ponieważ ważne jest, aby dostać się do Malezji jak najszybciej, by rozpocząć aklimatyzowanie. Sepang to bardzo trudny test sprawności i zobaczymy, jak przygotowałem się przez zimę. W tej chwili czuje się w zdecydowanie dobrej formie. Obok Singapuru, to jest jeden z najtrudniejszych torów w tym roku, po prostu z powodu upałów i wilgotności. Podczas jazdy nie jest aż tak źle, ponieważ powietrze przepływa przez samochód, ale naprawdę czuć ciepło, kiedy siedzisz w samochodzie w garażu i dodatkowo odczuwasz ciepło wydawane przez silni i opony. To właśnie wtedy jest najbardziej dokuczliwie w kokpicie.

Nico Hulkenberg: Cieszę się, że mamy wyścig jeden po drugim, ponieważ chcę wrócić do samochodu. Patrząc na to, jak potoczył się ostatni wyścig, frustrujący był fakt, że nie walczyłem o punkty. Teraz w pełni koncentruje się na Malezji i nie myślę o tym, co mogło być. Po weekendzie w Melbourne pozostało wiele pytań, na które jeszcze nie znam odpowiedzi. To dlatego, że nie jeździłem w piątek z pełnym bakiem na mokrym torze i nie mogłem poznać opon na długich przejazdach. Wszystko co mogę zrobić, to liczyć na informacje od Paula i jego dane wyścigowe, starając się wyciągnąć z tego dużo przydatnych informacji. Okrążenie toru Sepang charakteryzuje się fajnymi kombinacjami szybkich i wolnych zakrętów, a także posiada dwie długie proste. Trzeba znaleźć właściwą równowagę pomiędzy prędkością, a dociskiem w zakrętach. Wysokie temperatury i nawierzchnia toru również skutkują dosyć dużą degradacją opon, więc trzeba znaleźć odpowiednie ustawienia na wyścig, które będą je oszczędzać.

(Mateusz Szymkiewicz)
 
Sauber

Kamui Kobayashi: Mam dobre wspomnienia związane z Malezją. Rok temu zająłem tam siódme miejsce, a dwa lata temu po raz pierwszy awansowałem do Q3. Udało mi się tam również wygrać wyścig GP2, więc jest to dla mnie naprawdę dobre miejsce. Sądzę że mamy duże szanse na zdobycie punktów, ponieważ w Melbourne nasz samochód pokazał duży potencjał, a charakterystyka Sepang powinna mu pasować. To pierwsze Grand Prix, podczas którego panować będą naprawdę wysokie temperatury, ale nie powinny być one problemem. Patrząc na osiągi naszego samochodu, jestem optymistą.

Sergio Perez: Melbourne nie było łatwym weekendem z uwagi na awarię skrzyni biegów podczas kwalifikacji, ale mimo to pokazaliśmy, że C31 jest szybkim samochodem, a my możemy być konkurencyjni. Mam nadzieję, że w Malezji będzie mniej więcej tak samo pod względem pogody i niezawodności, ponieważ musimy się jeszcze dużo dowiedzieć o naszej konstrukcji. Sepang to przyjemny obiekt. To jeden z najbardziej wymagających fizycznie torów w kalendarzu. Ciepło jest wyzwaniem nie tylko dla kierowców, ale także ogumienia. To nie jest najłatwiejszy tor, w dodatku dość techniczny. Szczególnie lubię pierwszy sektor z długimi i szybkimi zakrętami oraz kilkoma ostrymi dohamowaniami.

(Nataniel Piórkowski)
 
Williams

Pastor Maldonado: Ze względu na gorące i wilgotne warunki, kolejny wyścig w Malezji będzie prawdziwym wyzwaniem dla wszystkich zespołów. Zespół czuje się pozytywnie, a nasz samochód zdaje się być konkurencyjny, więc zrobimy wszystko, aby ponownie znaleźć się w czołowej dziesiątce. Podziwiam ciężką pracę, jaką ekipa wykonała w trakcie zimowej przerwy. W Malezji chcę zaprezentować tempo zbliżone do tego z Australii.

Bruno Senna: Przed nami bardzo trudny tor, wymagający dobrego przygotowania fizycznego, ponieważ upał w Malezji jest bardzo dużym problemem. Ważna będzie aklimatyzacja w tym klimacie jeszcze przed rozpoczęciem weekendu i dobre ustawienia, radzące sobie z tymi warunkami atmosferycznymi. Wtedy będziemy mogli spróbować kontynuować to, czego nauczyliśmy się w Australii. Byłem już na Sepang, więc znam trasę i nie mogę doczekać się rozpoczęcia Grand Prix.

(Nataniel Piórkowski)
 
Caterham

Heikki Kovalainen: Nie mogę się doczekać powrotu do Malezji po wyścigu w Australii. To dobrze, że możemy tak szybko powrócić na tor. Zaakceptowałem karę, którą dano mi za wyprzedzenie Sebastiana Vettela podczas neutralizacji. Ta kara jest zdecydowanie surowa, ale tak przepisy są ustalone i niestety zrobiłem mały błąd, przez który będę cofnięty o pięć pozycji na starcie na torze Sepang. Tak naprawdę to nie jest problemem, ponieważ wiemy, że jesteśmy w stanie wyprzedzić samochody, które najprawdopodobniej będą przed nami na stracie, a ja po prostu dam z siebie wszystko, abym mógł ustawić się jak najwyżej w sobotę, aby być w stanie jak najbardziej zminimalizować wpływ kary na wyścig.

Malezja to jeden z naszych dwóch domowych wyścigów, gdzie zawsze jesteśmy ciepło witani i to jest dodatkowa motywacja dla całego zespołu, aby naciskać w tych bardzo trudnych warunkach. Współczuje chłopakom w garażu, że muszą pracować przy tych wysokich temperaturach i sporej wilgotności, ale ja trenowałem całą zimę, by przygotować się do tego sezonu i dla mnie ten wyścig nie różni się niczym od innych. Kluczowe będzie lepsze nawodnienie organizmu niż przed ubiegło tygodniowym wyścigiem i muszę spędzać czas na powietrzu podczas najgorętszych części dnia, aby przyzwyczaić się do temperatury. Jednak kiedy będę w samochodzie, to wszystko będzie w porządku.


Witalij Pietrow: To będzie mój pierwszy wyścig w Malezji z zespołem i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, jak malezyjscy fani reagują na domowy zespół. Chcę poprawić nasze osiągnięcia z Australii. Wyścig w Melbourne nie zakończył się tak jakbyśmy tego chcieli, ale miło było widzieć, że samochody z przodu i dopóki nie mieliśmy problemów z kierownicą, czułem się dobrze w samochodzie. Mój inżynier Gianluca, powiedział mi później, że czuł się szczęśliwy, pomimo tego jak się zakończył wyścig, bo wykonaliśmy naprawdę dobrą robotę w samochodzie i podczas pit stopów. Wiemy nad czym musimy teraz popracować, co będzie dobrą motywacją na torze Sepang.

Pomijając pogodę, która dotyka wszystkich jednakowo, tor jest sam w sobie sporym wyzwaniem. Będziemy posiadali w Malezji po raz pierwszy system KERS i możemy pokazać naszym kibicom, jak bardzo rozwinęliśmy się od ubiegłego roku. W kwalifikacjach powinniśmy postarać się lepiej wykorzystać nasz bolid niż w Australii, a podczas wyścigu dobrze by było uniknąć takich incydentów jak w Melbourne – które nas spowolniły na starcie – i walczyć od pierwszego okrążenia. Cokolwiek się zdarzy, sądzę, że to będzie dobry tydzień, a im więcej czasu spędzam z zespołem, tym bardziej się przekonuję, że pracuje z odpowiednią grupą ludzi, a ja chcę zrobić co w mojej mocy, aby pomóc zespołowi iść do przodu.


(Mateusz Szymkiewicz)
 
HRT

Pedro de la Rosa: Naszymi dwoma głównymi celami, jest posiadanie w Malezji systemu DRS i poprawionego wspomagania kierownicy w jak najkrótszym czasie, gdyż jesteśmy z dala od Europy. W Australii byliśmy w stanie ukończyć tylko siedem mierzonych okrążeń, więc potrzebuje więcej czasu, aby lepiej poznać samochód i poprawić ustawienia. Jeśli to osiągniemy, możemy mieć dobre Grand Prix. Sepang to chyba najtrudniejszy tor w kalendarzu, zarówno dla samochodu jak i kierowcy. Mechanicznie jest bardzo trudny, ponieważ posiada wiele szybkich zakrętów i panuje tutaj bardzo gorący i wilgotny klimat. Chłodzenie jest kluczowe w samochodzie, jak i nawodnienie kierowcy.

Narain Karthikeyan: Pierwszy weekend w Melbourne nie był dla nas łatwy, ale zespół pracuje ciężko i mamy nadzieje przejechać jak największą ilość kilometrów nowym samochodem, aby pracował jak najlepiej podczas kwalifikacji i wyścigu. Zespół pracuje nad rozwiązaniem problemów z niezawodnością, które napotkaliśmy, więc jestem przekonany, że wszystko pójdzie lepiej. Sepang jest to tor, który bardzo lubię i jest to miejsce, gdzie ścigałem się wiele razy. To było jedno z ośmiu Grand Prix, w którym brałem udział w ubiegłym roku i to był jedyny wyścig, jakiego nie ukończyłem, więc teraz czekam na pierwsze zakwalifikowanie się, a następnie na ukończenie wyścigu, co jest głównym celem.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Marussia

Timo Glock: Malezja daje nam kolejną szansę na poznanie bolidu. Sepang to tor z nowoczesnym układem, który daje nam możliwość sprawdzenia maszyny w szybkich zakrętach. To jeden z najtrudniejszych wyścigów dla zespołu i bolidu, ponieważ jest tutaj bardzo gorąco jak i wilgotno. To będzie dla nas ciężki test, jednak z rozwojowego punktu widzenia to bardzo dobrze, że drugi wyścig nadchodzi tak szybko, ponieważ możemy po nim udać się do domu z górą danych do analizy podczas trzytygodniowej przerwy przed Chinami. To będzie bardzo pracowity czas dla inżynierów, gdyż oni również ciągle uczą się bolidu, jednakże musimy naciskać, by utrzymać tempo.

Charles Pic: Przyleciałem do Kuala Lumpur zaraz po niedzielnym wyścigu. Byłem zadowolony z tego jak wszystko się ułożyło w moim pierwszym wyścigu, jednak nie ma teraz czasu na myślenie o tym, ponieważ mamy bardzo dużo pracy do wykonania przed resztą sezonu. Wiele się nauczyłem o nowym bolidzie w tak krótkim czasie i chciałbym utrzymać to tempo, więc dobrze, że nie muszę czekać dwóch tygodni na powrót za kierownicę. Wiem, że to może być ciężki wyścig, aczkolwiek jestem gotowy na to, a wczesne przybycie tutaj daje mi czas na aklimatyzację. Będziemy w znacznie lepszej sytuacji w ten weekend, ponieważ wiemy o wiele więcej o naszej maszynie.

(Łukasz Godula)


Więcej wkrótce...

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Xjumpaytech, 18.03.2012 12:39[!]
Jeszcze wszyscy się nie wypowiedzieli na temat tego wyścigu, a Sauber już ma wypowiedź na następny wyścig? :) Ładnie chłopaki załatwiły temat jednym wywiadem.
FelipeF1., 18.03.2012 13:09[!]
@Xjumpaytech z ust mi to wyjąłeś ;)
rno2, 19.03.2012 09:36[!]
HRT celuje coraz wyzej. Teraz szczytem marzeń jest DRS :)
W Barcelonie podczas dnia filmowego pojechali spacerowym tempem, pewnie nie przekroczyli 100km/h, a dumni byli jak niewiem co...
Coś czuje, że w Malezji, Chinach i Bahrajnie nie będą sie kwalifikować do wyścigów, a w Hiszpanii już ich nie będzie w stawce...
aronek, 19.03.2012 13:11[!]
HRT niewiele jezdzi (moze nawet na wache nie mają), ale za to nadrabiają gadką. Tylko tyle mogą zrobic kierowcy.
michu94, 19.03.2012 13:11[!]
Oni bez DRS byli szybsi niż Marussia ;)
Aquos, 19.03.2012 15:24[!]
A po co HRT chce mieć DRS? Przecież i tak nie będą wyprzedzać.
ROOK, 19.03.2012 16:29[!]
@up

No właśnie w HRT też tak myśleli, a okazuje się, że bez tego nie mają szans załapać się na 107% czasu w qualu… :)


No i wciąż jak patrzę na te nowe logo HRT, to mam wrażenie, że było, było, aż wreszcie złomiarze ukradli cały metal i tylko wyblakłe miejsce zostało… :)
michu_tarnow, 19.03.2012 19:07[!]
@ROOK dokładnie, oni przeginają ze zmianą tego loga. To jest ich najgorsze w historii chyba. Oby się nie zakwalifikowali do 107% w malezji. Ja bym im dał jakiś warunek, że albo się poprawią z jazdą i bolidem albo nawet ich do quala nie dopuszczać.
Aquos, 20.03.2012 08:15[!]
@ROOK
To była ironia :)
Lysy, 20.03.2012 14:58[!]
Niech się zmieszczą w 107% i pokaża gdzie są. Malezja to tor gdzie stawka ułoży się tak jak powinna, o ile dojadą do mety (przynajmniej 1 kierowca z teamu, ten mocniejszy)
Aeromis, 20.03.2012 18:21[!]
@Lysy
Jeśli różnice pomiędzy bolidami się nie zwiększą, to nie liczyłbym na jakiekolwiek poukładanie się stawki. Zresztą, oby do tego nie doszło, niech o miejscach stanowi to co najfajniejsze, umiejętności kierowcy + fuks. Oby także to spodobało się mości szanownemu Berniemu, bo tam gdzie biznes, tam nie ma przebacz. Słabo jeżdżący paydriverzy mogą być bowiem mniej chciani, a przesadne wydawanie kasy na konstrukcje - nieopłacalne.
Simi, 20.03.2012 22:19[!]
Mam nadzieję, że HRT się nie zakwalifikuje. Ich tempo w Australii było porażająco słabe. Nie widać żadnych szans na postępy tego zespołu. Według mnie, oni są skonczeni. Rok-dwa, może trzy i tego cyrku już nie będzie... no chyba, że zaczną robić piorunujące postępy... ech... jak to brzmi.
cziken129, 21.03.2012 09:14[!]
HRT to jakiś śmiech na sali. W 2010 może jeszcze jakoś wyglądali, ale jest coraz gorzej!
Adakar, 21.03.2012 13:39[!]
@cziken129
raczej w 2011 wygladali całkiem dobrze. 2010 to przetasowania pay-driverami non stop

jeżeli DRS i układ kierowniczy zadziała poprawnie, to nie będzie problemów z zakwalifikowaniem się.
Nawet wysokie 1:41 powinno wystarczyć do limitu 107%
Simi, 21.03.2012 15:32[!]
Adakar - ogólnie, HRT mieszało w składach kierowców zawsze. Ok, być może w zeszłym roku nie tak często jak w 2010, ale zmiany były tak czy inaczej. Jestem ciekaw jak będzie w tym roku, ale nie wydaje mi się, aby De La Rosa i Karthikeyan pojechali na każdy wyścig. To chyba niemożliwe.
Mahilda111, 21.03.2012 16:35[!]
Dla mnie to będzie cud jak w ogóle HRT przejedzie jedno okrążenie toru Sepang. Jakie na tym obiekcie panują warunki wszyscy wiemy, a F112 ma ogromne problemy z chłodzeniem.
pieecon7, 21.03.2012 19:30[!]
bedzie sie dzialo w malezji.pozdro
cziken129, 21.03.2012 22:36[!]
@Adakar
w sumie nawet zgodzę się z Tobą
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca