|
|
|
|
|
|
Grand Prix de Monaco 2012 | 27 maja |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Suma postojów |
|
1. | Webber | SMu | Mn (29) | | 1 |
2. | Rosberg | SMu | Mn (27) | | 1 |
3. | Alonso | SMu | Mn (30) | | 1 |
4. | Vettel | Mn | SMn (46) | | 1 |
5. | Hamilton | SMu | Mn (29) | | 1 |
6. | Massa | SMu | Mn (31) | | 1 |
7. | di Resta | Mn | SMn (35) | | 1 |
8. | Hülkenberg | SMn | Mn (29) | | 1 |
9. | Räikkönen | SMu | Mn (29) | | 1 |
10. | Senna | SMn | Mn (29) | | 1 |
11. | Perez | SMn | Mn (34) | DT (39) | 2 |
12. | Vergne | SMn | Mn (17) | Pn (70) | 2 |
13. | Kovalainen | SMn | Mn (30) | SMu (73) | 2 |
14. | Glock | SMn | Mn (30) | Mn (54) | 2 |
15. | Karthikeyan | SMn | SMu (29) | Mn (74) | 2 |
|
Niesklasyfikowany | |
| Button | Mn | SMn (38) | | 1 |
| Ricciardo | SMu | Mn (40) | | 1 |
| Pic | SMn | Mn (33) | | 1 |
| Schumacher | SMu | Mn (34) | | 1 |
| Pietrow | Mn | Mn (3) | | 1 |
| Kobayashi | SMn | Mn (1) | | 1 |
| Grosjean | SMu | | | 0 |
| de la Rosa | Mn | | | 0 |
| Maldonado | SMu | | | 0 |
| |
|
|
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig.
M = Miękka mieszanka
Sm = Supermiękka mieszanka
P = Opony przejściowe
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „Gratulacje dla Marka Webbera i Red Bulla. Zespół perfekcyjnie zarządzał wyścigiem i strategią dotyczącą opon, wygrywając w Monako po raz trzeci z rzędu i odnosząc drugie w tym sezonie zwycięstwo. Kolejny raz przekonaliśmy się, że forma samochodów jest bardzo zbliżona i wyrównana pod względem tempa wyścigowego. Tak się stało mimo faktu, że za sprawą deszczu w czwartkowym treningu nikt nie wykonał odpowiedniego przejazdu na supermiękkich oponach przy pełnym zbiorniku paliwa. Dlatego opracowanie właściwej strategii było wyjątkowo trudne. Jednak ze względu na naturę toru, bardziej zachowawczy dobór mieszanek i znikomą degradację ogumienia, strategia jednego postoju okazała się oczywista, jak tylko zespoły po pierwszych okrążeniach dowiedziały się więcej na temat formy supermiękkich opon. Dzięki temu możliwe stało się przejechanie większej liczby okrążeń przed zmianą, za to ograniczone zostały możliwości wyprzedzania. Chociaż w końcówce zaczęło trochę padać, nasze gładkie opony wciąż zapewniały wystarczającą przyczepność i umożliwiły liderom rozegranie zaciętego finiszu, po którym pierwsza szóstka zmieściła się w sześciu sekundach”.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|