|
|
|
|
|
|
Grand Prix of Europe 2012 | 24 czerwca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:36,975 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:38,683 - Timo Glock (Toyota), 2009 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 193,983 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2008 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | Pit-stop 4 | Suma postojów |
|
1. | Alonso | Mn | Mn (15) | Pn (28) | | | 2 |
2. | Räikkönen | Mu | Mu (14) | Pn (28) | | | 2 |
3. | Schumacher | Pn | Mn (19) | Mu (41) | | | 2 |
4. | Webber | Pn | Mn (19) | Mn (38) | | | 2 |
5. | Hülkenberg | Mu | Pn (14) | Pn (28) | | | 2 |
6. | Rosberg | Mu | Pn (20) | Mu (46) | | | 2 |
7. | Di Resta | Mu | Pn (23) | | | | 1 |
8. | Button | Mu | Pn (10) | Pn (26) | | | 2 |
9. | Perez | Pn | Mu (10) | Mn (25) | | | 2 |
10. | Maldonado | Mu | Pn (14) | Pn (28) | | | 2 |
11. | Senna | Mu | Pn (20) | DT (24) | | | 2 |
12. | Ricciardo | Mn | Mn (14) | Pn (37) | | | 2 |
13. | Petrov | Mn | Mn (13) | Mu (25) | Pn (28) | Pn (47) | 4 |
14. | Kovalainen | Mn | Mn (12) | Pn (27) | | | 2 |
15. | Pic | Pn | Mn (11) | Pn (28) | | | 2 |
16. | Massa | Mn | Pn (11) | Mn (27) | Pu (34) | Mu (53) | 4 |
17. | De La Rosa | Mn | Mu (14) | Pn (28) | | | 2 |
18. | Kartikeyan | Mn | Mu (15) | Pn (29) | DT (39) | | 3 |
19. | Hamilton | Mu | Pn (13) | Pn (28) | | | 2 |
|
Niesklasyfikowany | |
| Grosjean | Mu | Mu (16) | Pu (28) | | | 2 |
| Vettel | Mu | Mu (16) | Pn (29) | | | 2 |
| Kobayashi | Mu | Mu (14) | Pn (20) | | | 2 |
| Vergne | Pn | Mu (17) | | | | 1 |
| |
|
|
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig.
M = Miękka mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „Walencja jest torem, na którym wyprzedzanie zawsze było bardzo trudne, ale dziś tak nie było – manewrów było tak wiele, że czasami nie wiadomo było, na co patrzeć! To bardzo ciężki tor, co widać po liczbie samochodów, które nie dojechały do mety, a Fernando wykonał wspaniałą pracę, zwyciężając po starcie z 11. pozycji. Końcówka była szczególnie interesująca, z pierwszą trójką, która stosowała podobną strategię. Jednak Lewis Hamilton zaliczył kolizję, a Michael Schumacher przebił się do przodu. Była to fantastyczna okazja do popatrzenia, jak samochody i kierowcy radzą sobie z ogumieniem w wyrównanych warunkach, zwłaszcza na ostatnich okrążeniach. Gratulacje także dla Schumachera i Mercedesa: fantastycznie jest widzieć wielkiego mistrza z powrotem na podium, w towarzystwie dwóch innych wielkich mistrzów, którzy również spisali się imponująco”.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|