|
|
|
|
|
|
Santander British Grand Prix 2012 | 8 lipca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:30,399 - Mark Webber (Red Bull), 2011 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:34,908 - Fernando Alonso (Ferrari), 2011 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 207,175 km/h - Fernando Alonso (Ferrari), 2011 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Suma postojów |
|
1. | Webber | Mn | Tn (14) | Tu (33) | 2 |
2. | Alonso | Tn | Tn (15) | Mn (37) | 2 |
3. | Vettel | Mn | Tn (10) | Tn (31) | 2 |
4. | Massa | Mn | Tn (13) | Tn (35) | 2 |
5. | Räikkönen | Mn | Tn (13) | Tn (34) | 2 |
6. | Grosjean | Mn | Tn (2) | Tn (26) | 2 |
7. | Schumacher | Mn | Tn (12) | Tn (34) | 2 |
8. | Hamilton | Tn | Mn (21) | Tn (28) | 2 |
9. | Senna | Mn | Tn (14) | Tn (30) | 2 |
10. | Button | Tn | Mn (16) | Tn (31) | 2 |
11. | Kobayashi | Tn | Tn (16) | Mn (37) | 2 |
12. | Hülkenberg | Tn | Tn (16) | Mn (35) | 2 |
13. | Ricciardo | Tn | Mn (16) | Tn (29) | 2 |
14. | Vergne | Mn | Tn (14) | Tn (32) | 2 |
15. | Rosberg | Tn | Tn (15) | Mn (37) | 2 |
16. | Maldonado | Mn | Tn (11) | Tn (12) | 2 |
17. | Kovalainen | Mn | Tn (12) | Tn (29) | 2 |
18. | Glock | Tn | Tn (18) | Mn (38) | 2 |
19. | Pic | Mn | Tn (13) | Tn (32) | 2 |
20. | De La Rosa | Tn | Mn (27) | | 1 |
21. | Kartikeyan | Tn | Tn (16) | Mn (35) | 2 |
|
Niesklasyfikowany | |
| Perez | Mn | Tn(11) | | 1 |
| Di Resta | Mn | Tn (1) | | 1 |
| Petrov | | | | NS |
| |
|
|
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig.
M = Miękka mieszanka
T = Twarda mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
NS = Kierowca nie wystartował do wyścigu
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „Po mokrym początku weekendu miło było zobaczyć słońce na starcie do Grand Prix Wielkiej Brytanii oraz całkowicie suchy wyścig. Jednak stanowiło to swoiste wyzwanie dla zespołów, które miały bardzo mało informacji, na których opierali swoją taktykę. Warunki na torze wyraźnie się zmieniały, bo w piątek i sobotę nawierzchnia nie była nagumowana. Każdy miał swoje pomysły na strategię, co widać było po różnorodnym doborze ogumienia na start. Większość kierowców miała do dyspozycji bardzo dużo nieużywanych, gładkich opon. Ostatecznie taktyka sprawdziła się najlepiej w przypadku Marka Webbera i Red Bulla. Tak jak wszyscy, jesteśmy pod ogromnym wrażeniem poświęcenia ze strony kibiców, którzy w ten weekend musieli stawić czoła wyjątkowo trudnym warunkom, ale ostatecznie wynagrodził im to kolejny wspaniały wyścig”.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|