F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Eni Magyar Nagydíj 201328 lipca
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Sebastian Vettel (P1/P1): Bolid wydaje się być dobry, jednak zawsze jest wiele do zrobienia i jest miejsce na poprawę. Mój długi przejazd nie był zupełnie czysty, ponieważ musieliśmy go przerwać z powodu przegrzewania hamulców, jednak pracujemy po to by znaleźć limit. Nie wydaje mi się, by opony znacznie się różniły, jednak są krokiem w dobrym kierunku.

Mark Webber (P2/P2): Opony wydają się być podobne do poprzednich. Poszło dzisiaj dobrze i jestem zadowolony, bolid był dobry i zespół wykonał świetną pracę. Najważniejsza jest niedziela, kwalifikacje również są ważne, jednak to na niedzieli się skupiamy. To wymagający tor i warunki mają być takie same, więc wydaje mi się, że nie zmieni się nic zbytnio przez noc.

(Łukasz Godula)
 
Lotus

Romain Grosjean (P5/P3): Ogólnie do był dobry dzień. Głównym zadaniem było sprawdzenie nowych opon, co poszło nieźle. Szczerze mówiąc nie różnią się bardzo od starych, co jest dobre, bo nie musimy zbyt wiele zmieniać. Nadal trzeba walczyć z degradacją i grainingiem, jednak to normalne. Nasze tempo wygląda na niezłe, jednak stawka jest bardzo blisko, więc ciężko ocenić gdzie jesteśmy. Będziemy musieli znaleźć dobry kompromis pomiędzy wyścigiem i kwalifikacjami, a potem zobaczymy co się stanie.

Kimi Raikkonen (P3/P8): Dziś nie było idealnie, jednak najgorzej też nie. Musieliśmy poświęcić trochę czasu na zrozumienie nowych opon. Jest jeszcze zbyt wcześnie, żeby je dokładnie ocenić. Po południu mieliśmy problemy z korkiem, więc nie byłem w stanie przejechać szybkiego okrążenia na nowych oponach, a dodatkowo możemy jeszcze poprawić ustawienia. W kwalifikacjach damy z siebie wszystko i zobaczymy, gdzie się znajdziemy. Jeśli samochód będzie w porządku, to powinno być dobrze.

(Paweł Zając)
 
Ferrari

Fernando Alonso (P4/P4): Jak zwykle w piątek, dowiedzieliśmy się czego możemy się spodziewać w niedzielę. Warunki wyglądają na dość stabilne przez cały weekend i to pomoże w analizie czasów i strategii innych zespołów, by zrozumieć co mają w planach. Typ opon nie zmienił się, więc możemy liczyć na zeszłorocznych doświadczeniach i poza tym, są takie same dla każdego. By zdobyć przewagę, trzeba je zrozumieć jak najszybciej. Tutaj bardziej niż na innych torach trzeba być na czele stawki, ponieważ inni również poświęcą tempo wyścigowe na rzecz kwalifikacji.

Felipe Massa (P15/P5): Dzisiaj wszystko poszło dobrze i wykonaliśmy cały program, a bolid wydaje się dość konkurencyjny. Nawet długie przejazdy dały dobre wyniki i są bardzo ważną rzeczą na resztę weekendu. Teraz musimy zdecydować jakie rozwiązanie wybierzemy. Na tym torze naprawdę ważne jest startowanie z wysokiej pozycji. W niedzielę będzie ciężko wyprzedzać, a do tego będzie bardzo gorąco, co trzeba wziąć pod uwagę w celu wyciśnięcia maksimum z bolidu.

(Łukasz Godula)
 
Mercedes

Lewis Hamilton (P13/P6): Mamy przejechanych wiele okrążeń na nowych oponach, co jest pozytywne i daje nam wiele informacji do sprawdzenia. Rozpoczęliśmy ten weekend ze stratą z powodu braku doświadczenia na nowych gumach. Balans jest nieco inny i musimy popracować nad odpowiednimi ustawieniami jednak wiele się dziś dowiedzieliśmy, dokonaliśmy nieco zmian i jutro też dokonamy kolejnych. Ciężko przewidzieć jak pójdzie nam weekend. Inny wyglądają na szybkich, jednak możemy coś nadrobić w kwalifikacjach, tak więc zobaczymy jak to jutro będzie.

Nico Rosberg (P8/P7): Dzisiejszy dzień był bardzo pracowity i wiele się dowiedzieliśmy w tych dwóch sesjach. Wiemy, że dla auta w takich gorących warunkach nie jest łatwo i musimy się dowiedzieć więcej o nowych oponach. Jestem zadowolony z postępu, jaki dziś wykonaliśmy jednak niektóre zespoły są szybkie, więc musimy dalej pracować. Przegrzewanie opon ciągle jest problemem jednak jestem pewny, że będziemy w stanie wypracować odpowiednie ustawienia i miejmy nadzieję na dobry wynik w ten weekend.

(Łukasz Godula)
 
McLaren

Jenson Button (P6/P9): Obie sesje dość mocno się różniły z powodu temperatur, jednak było przyzwoicie pod względem pracy nad ustawieniami. Poprawiliśmy nasze rozumienie samochodu. Udało nam się sprawdzić kilka rzeczy i nasze auto nieźle tutaj się spisuje. Na miękkich oponach degradacja jest niewielka, większa z przodu niż z tyłu, co oznacza, że opony pracują dobrze. Mam nadzieję, że zrobiliśmy krok na przód, jednak możemy się jeszcze poprawić.

Sergio Perez (P9/P12): Samochód był rano całkiem niezły i notowaliśmy konkurencyjne czasy, jednak po południu temperatura się zmieniła i nie byłem już tak zadowolony z balansu. Teraz musimy dowiedzieć się dlaczego balans tak się zmienił pomiędzy sesjami. Mamy wiele informacji do sprawdzenia i myślę, że w samochodzie drzemie potencjał. Naszym celem jest zdobycie punktów.

(Paweł Zając)
 
Force India

Adrian Sutil (P7/P10): Rano mieliśmy pozytywną sesję i dość szybko znalazłem dobry balans. Po południu pracowaliśmy głównie nad oponami, by jak najwięcej z nich wycisnąć. Czuję się lepiej na miękkiej mieszance, jednak ciężko jest zmusić ją do pracy przez cały czas. Najważniejsza rzeczy, to zebrane informacje, które możemy wykorzystać jutro. Poza oponami ogólny balans był dobry i bolid dobrze się sprawuje podczas hamowania i skręcania.

Paul di Resta (P18/P11): To nie był najłatwiejszy dzień, ponieważ ciągle szukałem dobrego balansu. Zdecydowanie wykonaliśmy progres po południu, jednak jest wiele rzeczy do przedyskutowania wieczorem i postaramy się je poprawić przed kwalifikacjami. Dzisiaj mieliśmy pierwszą szansę na pracę z nowymi oponami i wykonaliśmy aż 60 okrążeń, co daje nam wiele informacji.

(Łukasz Godula)
 
Williams

Pastor Maldonado (P10/P13): To nie był zły dzień dla nas, a nasze osiągi wyglądały lepiej niż w poprzednich wyścigach. Ciągle musimy popracować nad balansem, jednak przeanalizujemy dane i postaramy się zmniejszyć stratę. Upał będzie ważnym czynnikiem w ten weekend.

Valtteri Bottas (P12/P18): Wykonaliśmy dziś nieco owocnych testów mechanicznych podczas pierwszej sesji i musimy się przyjrzeć danym z drugiej sesji, by zobaczyć gdzie bolid można jeszcze poprawić. Czasy mogły być lepsze jednak natrafiłem na korek. Ciągle musimy znaleźć dobry balans bolidu i postarać się poprawić przed jutrem.

(Łukasz Godula)
 
Sauber

Esteban Gutierrez (P11/P14): Ogólnie był to produktywny dzień. Byliśmy w stanie wyciągnąć wnioski co do nowych części i wygląda, że wszystko działa jak oczekiwaliśmy. Jednak ciągle musimy zaczekać i zobaczyć co się stanie w kwalifikacjach. Będziemy cisnąć, by poprawić tempo. Pogoda jest dość dużym wyzwaniem dla opon, co widzieliśmy po południu, jednak jest tak samo dla wszystkich. Chodzi o odnalezienie odpowiedniego balansu pomiędzy naciskaniem i oszczędzaniem opon. Zachowanie opon jest inne. Są nieco trudniejsze do rozgrzania, jednak dzięki temu dłużej wytrzymują. Teraz musimy się do nich szybko przyzwyczaić. Ogólnie jestem dośc pewny, że możemy osiągnąć tu lepszy wynik niż w poprzednich wyścigach.

Nico Hulkenberg (P16/P15): To był dobry piątek. Myślę, że poziom osiągów jest nieco trudny do oceny. Ciągle musimy popracować nad tempem z niewielką ilością paliwa, zwłaszcza na kwalifikacje. Mój przejazd na pośrednich oponach również nie był najlepszy, więc tam też jest miejsce na poprawę. Długi przejazd był dość równy i wyglądał nie najgorzej. Mamy dobrą bazę i przeprowadziliśmy wszystkie testy, jakich potrzebowaliśmy. Opony były bezproblemowe. Teraz musimy dalej pracować, poprawiać się krok po kroku i zobaczymy jak to się jutro skończy.

(Łukasz Godula)
 
Toro Rosso

Jean-Eric Vergne (P14/P16): Rano testowałem bolid z nowymi częściami. Mieliśmy kilka wątpliwości co do działania ich, więc po południu wróciliśmy do poprzedniej, sprawdzonej specyfikacji. Jeśli chodzi o osiągi to byliśmy dziś zdecydowanie zbyt wolni, więc musimy dokonać dużych zmian. Przegrzewałem tylne opony, co powodowało dużą podsterowność na długich przejazdach i byliśmy dalecy od optymalnej formy. Musimy wykonać wiele pracy, by poprawić się na resztę weekendu. Opony oczywiście są bardzo ważne w tych warunkach i musimy się dowiedzieć jak je wykorzystać.

Daniel Ricciardo (P17/P17): Byliśmy rano optymistycznie nastawieni, ponieważ mieliśmy nieco nowości w bolidzie. Jednakże nie byliśmy w stanie ich wykorzystać na torze. Mamy nadzieję, że poprawią bolid, jednak wygląda na to, że musimy się im bardziej przyjrzeć. Musimy popracować z ustawieniami, jednak byliśmy już w takiej sytuacji, więc oczekuję, że po długiej odprawie będziemy w stanie wykonać jutro progres. Jeśli chodzi o opony to widzieliśmy typową różnicę pomiędzy miękkimi i twardszymi. Wydaje się, że pracują dobrze.

(Łukasz Godula)
 
Caterham

Charles Pic (P19/P19): Dla mnie pierwszy trening był dobry. Nie miałem tak dużo podsterowności jak Giedo i od początku sesji miałem dość dobrą przyczepność. W zasadzie mamy zbyt dużą przyczepność na tyle, jednak poprawiliśmy to z czasem. W drugim treningu zmieniliśmy kilka rzeczy w ustawieniach i dało to lepszy balans. Na długich przejazdach degradacja była dobra. Możemy wyciągnąć z dzisiejszego dnia kilka pozytywów, zwłaszcza jeśli chodzi o różnicę do najbliższych rywali, a nasze tempo na długich przejazdach ponownie było porównywalne z Williamsem, co może zwiastować dobry weekend.

Giedo van der Garde (P20/P20): W obu sesjach miałem problem z podsterownością. W pierwszym treningu jeździłem z innymi ustawieniami niż Charles, by móc porównać oba rozwiązania. Szczerze mówiąc żadne z ustawień ani nowy materiał hamulców nie zdały rezultatu i spędziliśmy większość pierwszego treningu na radzeniu sobie z podsterownością. Blokowaliśmy również przednie koła, coś czego nie było na Silverstone, więc musimy zmienić kilka rzeczy. Po południu balans był nieco lepszy, jednak ciągle mieliśmy problemy z podsterownością i na długich przejazdach mieliśmy dużą degradację. Jednakże na ostatnim długim przejeździe opony pracowały lepiej i wydaje mi się, że poprawiliśmy się. Będziemy pracować nad wszystkim dziś wieczorem i pomimo problemów, jestem pozytywnie nastawiony co do tego weekendu.

(Łukasz Godula)
 
Marussia

Jules Bianchi (P21/P21): To był pracowity piątek i samochód nie pracuje tak jak tego chcemy. Wygląda na to, że sporo jeszcze możemy w nim znaleźć, jeśli chcemy walczyć z naszymi rywalami. Mieliśmy również problemy z degradacją opon, więc czeka nas sporo pracy z inżynierami.

Max Chilton (P--/P22): To był dla mnie krótki dzień, gdyż nie jeździłem w pierwszym treningu i musiałem wszystko zrobić po południu. Pracowaliśmy nad standardowym programem, jednak samochód nie spisuje się najlepiej. Jestem zadowolony z tempa na długich dystansach zwłaszcza, że ominąłem poranny trening. Straciłem trochę czasu po południu kiedy duży kawałek gumy uszkodził mój wizjer i musiałem go wymienić. Czeka nas jeszcze trochę pracy dziś wieczorem.

Rodolfo Gonzalez (P22/P--): Po pozytywnych testach na Silverstone dobrze jest wrócić do bolidu i zaprezentować to, czego się tam nauczyłem. Każdy nowy tor jest innym wyzwaniem i czuję, że udaje mi się znaleźć dobry rytm, co pomaga mi w pracy nad prędkością i stałymi osiągami.

(Paweł Zając)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca