F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Eni Magyar Nagydíj 201328 lipca
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Lewis Hamilton był najszybszy podczas trzymających w napięciu kwalifikacji na Hungaroringu. Brytyjczyk o zaledwie cztery setne sekundy wyprzedził Sebastiana Vettela. Trzeci był Romain Grosjean.

Na Węgrzech stawka jest bardzo zbita i o kolejnych pozycjach decydowały ułamki sekund. Nie zabrakło też niespodzianek, gdyż Paul di Resta nie przeszedł przez pierwszą część czasówki, a Perez, w przeciwieństwie do Buttona, wszedł do Q3.

Mimo wysokiej temperatury kierowcy nie zdecydowali się na oszczędzanie opon w Q3 i większość wykonała dwa przejazdy. Tylko Mark Webber nie ustanowił pomiarowego kółka.

Q1

Upał nadal nie rozpieszcza kierowców i kwalifikacje rozpoczęły się przy temperaturze ponad 30 stopni Celsjusza. Co ciekawe, Esteban Gutierrez zdecydował się od razu wyjechać na tor. Meksykanin zdecydował się na pomiarowe okrążenie, jednak wykręcone przez niego 1:23,998 nie było zbyt dobrym wynikiem. W międzyczasie na torze pojawił się Nico Rosberg, jednak był on jedynym kierowcą, który zdecydował się na opuszczenie garażu.

Na półmetku pierwszej części czasówki najlepszym czasem legitymował się Bottas – 1:21,532s. Za jego plecami znaleźli się Maldonado i Hulkenberg, jednak na torze nie poprawili się jeszcze zawodniczy czołowych ekip – Red Bulla, Ferrariu, Lotusa i McLarena. Nico Rosberg, mimo tego, że zaliczył jedno kółko, to nie zdecydował się jednak na ustanowienie wyniku.

Pięć i pół minuty przed końcem pomiarowe okrążenie przejechał Alonso, który znalazł się na piątym miejscu z czasem na poziomie 1:20,652s. Hiszpan został jednak dość szybko pobity przez Grosjeana. Kiedy wszyscy zawodnicy zaliczyli już przynajmniej jedno okrążenia Francuz został wyprzedzony przez Rosberga i Hamiltona, jednak żadnemu z nich nie udało się złamać bariery minuty i 20 sekund.

W końcówce ostro napracować musiał Esteban Gutierrez, który przez pewien czas znajdował się za zawodnikami Marussi i Caterhama. Poprawa czasu dała mu zaledwie 17 miejsce, tuż przed Paulem di Restą, który także znalazł się w strefie spadkowej. Meksykanin podjął jeszcze jedną próbę poprawy czasu, jednak nie dała ona efektu. Podobnie było w przypadku kierowcy Force India. W czołówce już nikt nie zdecydował się na poprawę wyniku.

Ostatecznie do Q2 nie zakwalifikowali się: Chilton, Bianchi, van der Garde, Pic, di Resta i Gutierrez.

Q2

Kierowcy znów nie garnęli się do opuszczenia garaży i dopiero po minucie na torze zobaczyliśmy Kimiego Raikkonena. Fin przejechał pomiarowe okrążenie wykręcając 1:20,987s. W międzyczasie dołączyli do niego wszyscy poza zawodnikami Ferrari, McLarena i Vettelem. Osiem minut przed końcem sesji najszybszy był Hamilton, przed Grosjeanem i Rosbergiem. Brytyjczyk nieznacznie poprawił swój wynik z Q1.

W tym momencie na torze pojawili się już wszyscy zawodnicy. Sebastian Vettel po swoim pierwszym mierzonym kółku wskoczył na czoło stawki z czasem poniżej bariery 1:20s. Na pięć minut przed końcem w strefie spadkowej znajdowali się zawodnicy Williamsa, Toro Rosso, Hulkenberg i Webber. Raikkonen zajmował ósme miejsce, jednak kolejne szybkie kółko pozwoliło mu awansować na drugie miejsce – z czasem 3 dziesiąte gorszym niż Vettel.

Na poprawę wyniku zdecydowali się wszyscy poza urzędującym Mistrzem Świata. Grosjean wskoczył na drugie miejsce, jednak zawodnicy Mercedesa pojechali jeszcze szybciej i przejęli prowadzenie – Rosberg przed Hamiltonem. W strefie spadkowej też sporo się działo. Dobre czasy Ricciardo i HUlkenberga wypchnęły z top 10 Williamsa. Webber poprawił się i wskoczył na ósme miejsce, tuż za Felipę Masse, którego awans też nie był pewny. W ostatnich chwili, na 10 miejsce przemknął się Perez, który pokonał Sutila o zaledwie dwie setne sekundy.

Ostatecznie do Q3 niezakwalifikowali się: Bottas, Maldonado, Vergne, Button, Hulkenberg i Sutil.

Q3

Webber, Perez, Raikkonen, Rosberg, Hamilton i Ricciardo praktycznie od razu po zapaleniu się zielonego światła wyjechali na tor. Kilka chwil później dołączyli do nich także Alonso, Grosjean, Massa, a także Vettel.

Webber jako pierwszym miał pokonywać pomiarowe okrążenie, jednak zdecydował się go nie dokańczać, podobnie jak Ricciardo. Po pierwszej turze przejazdów na czele znajdował się Vettel z miażdżącą przewagą 0,8s (1:19,506) nad Hamiltonem i Rosbergiem. Czwarty był Grosjean, przed Raikkonenem, Massą i Alonso. Fin i Hiszpan popełniali jednak błędy podczas swoich okrążeń. Ósmy był Perez, który jednak jechał na pośrednich oponach wykręcając czas na poziomie 1:22.

W samej końcówce na walkę zdecydowali się wszyscy poza Markiem Webberem. Raikkonen, Rosberg, Grosjean i Hamilton poprawiali czas Vettela w pierwszym sektorze, jednak tylko Brytyjczykowi udało się odpowiednio przejechać także pozostałe i awansować na pierwsze miejsce. Vettel także poprawił swój czas, jednak zabrakło niespełna czterech setnych sekundy do kierowcy Mercedesa. Trzeci był Grosjean, a dalej Rosberg, Alonso i Raikkonen. Siódmy był Massa, przed Ricciardo i Perezem. Dziesiątkę zamknął Mark Webber, którzy nie przejechał pomiarowego okrążenia.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 27.07.2013 18:08[!]
@m3nel23 - spójrz więc na różnice między nimi na przestrzeni. Rosberg pojechał nieoptymalnie i tyle w temacie. ;)

P.S. Co ci przeszkadza w słowie "gościu"? ;)
christoff.w, 27.07.2013 18:12[!]
ponad 3 stopni Celsjusza? Za cieplo nie mili ... :D lol
m3nel23, 27.07.2013 18:35[!]
@Kamikadze2000

Nie wiem, może trochę przesadziłem i uznałem to słowo po prostu za obrazę. Tak to prawda, że Nico nie pojechał zbyt czysto, no ale Lewis też w drugim sektorze stracił, bo za szeroko pojechał początek tego sektora. Narazie jest 7-3 dla Lewisa w qualu także... ;)
IceMan11, 27.07.2013 19:06[!]
To, że stracił w jakimś sektorze nie oznacza, że popełnił w nim błąd! Węgry mają to do siebie, że bardzo ciężko ustawić bolid, aby we wszystkich 3 bolid był najlepszy. Do czego zmierzam. Jeżeli Vettel cały czas tracił w S1 to nie dlatego, że popełniał tam błędy, tylko jego bolid był lepszy w dwóch pozostałych. Sytuacja wręcz odwrotna w przypadku Mercedesów. W S1 po porostu miażdżyli, by potem stopniowo tracić do Seby i nie przez błędy, a bolid, który w S2 i S3 zachowywał się gorzej niż w S1. Grosjean podobnie. Węgry to bardzo specyficzny tor, a S3 to w ogóle ewenement. Na przestrzenii 3 zakrętów można stracić więcej (mimo braku błędów) niż podczas S1 i S2 razem wziętych.
m3nel23, 27.07.2013 19:46[!]
@IceMan11

Zgadzam się. Jak pisałem o tym, że Lewis troszke stracił w drugim sketorze i jakby pojechał perfekcyjnie to i tak by nie miał rekordu w tym sektorze, bo ich bolid był ustwiony zdecydowanie pod pierwszy sektor, uzyskując jedne z najlepszych prędkości (nie wiem, na HUDzie pokazywało 308, a na speed trap 299, oraz Lewis zużywał cały KERS, w tym pierwszym odcinku). Red Bull odrabiał większym dociskiem w drugim, ale już w trzecim wszyscy pojechali równo :)
Kamikadze2000, 27.07.2013 20:19[!]
Mi chodziło tylko Rosberga - nie pojechał dobrego kółka. ;)
dek, 27.07.2013 20:36[!]
@Kamikadze2000
Hamilton s2 28.600 Rosberg 28.684
gdzie są te twoje trzy dziesiąte nie wiem

Cytat Rosberg :
Kwalifikacje nie były dla mnie idealne, gdyż nie mogłem zmieniać balansu hamulców. Mimo wszystko nie byłbym w stanie powalczyć o pole position.

Cytat Kamikadze2000 :
Mi chodziło tylko Rosberga - nie pojechał dobrego kółka.


No ale ty i tak wiesz lepiej od Rosberga ile by mógł
adnowseb, 27.07.2013 22:57[!]
@m3nel23
Kamikadze 2000 jest daleki od obrażania :))
Kamikadze2000, 28.07.2013 00:01[!]
@dek - dobra, dobra... ;) W każdym razie kiepskie kwalifikacje dla Rosberga. Nie wykrzesał wszystkiego, co mógł. A wszystko przez problemy z balansem hamulców. ;)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca