F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
SingTel Singapore Grand Prix 201322 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,065 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 308,828 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
McLaren

Jenson Button: Wylot na zamorskie wyścigi jest tak samo ekscytujący, jak powrót do Europy po początku sezonu – ma się świadomość, że mistrzostwa powoli się kończą. Pamiętam swój pierwszy start w Singapurze. Nocny wyścig F1 jest niesamowity i nadal ekscytuje mnie tak samo jak za pierwszym razem. To wyjątkowy spektakl i moim zdaniem to Grand Prix jest jednym z cudów nowoczesnego sportu. Lubię jazdę po tym torze, w ostatnich dwóch latach byłem tutaj drugi. W tym roku ciekawie będzie zobaczyć jak nasz samochód spisze się na wyboistym torze. Tutaj przydaje się też dobre przygotowanie fizyczne, gdyż zazwyczaj jedziemy prawie dwie godziny. Tak czy inaczej nie mogę doczekać się wyścigu.

Sergio Perez: Dwukrotnie zdobywałem tutaj punkty, więc ukończenie wyścig będzie celem po rozczarowaniu na Monzy. Ostra walka pod koniec mistrzostw oznacza, że czołowe ekipy cały czas będą rozwijać bolid, gdy reszta skupi się bardziej na sezonie 2014. Przez to trudniej będzie zdobywać punkty, jednak my też mamy kilka poprawek – większość ma nas przygotować do kolejnego roku i mam nadzieję, że zmaksymalizujemy nasz pakiet przed jednym z najtrudniejszych wyścigów sezonu. Singapur jest niesamowitym wyścigiem, trudnym zarówno dla kierowców jak i bolidów, więc będę starał się wypaść jak najlepiej.

(Paweł Zając)
 
Lotus

Kimi Raikkonen: Lubię jeździć do Singapuru. To świetnie miejsce, z resztą lubię lokalną kuchnię, a fakt, że jeździmy według czasu europejskiego sprawia, iż nie trzeba wcześnie wstawać. Po wcześniejszych trzech wyścigach na tym torze mam tu pewnie niedokończone interesy, gdyż jeszcze nie stałem na podium. Nie oznacza to jednak, że nie jestem szybki, bo nadal mam rekord okrążenia wykręcony w sezonie 2008. Wtedy się rozbiłem w walce o piąte miejsce, w 2009 byłem dziesiąty, a w zeszłym roku szósty, więc liczę na więcej.

Romain Grosjean: Singapur jest świetnym miejscem do jazdy i zawsze jest ona wyzwaniem. Kocham wyścigi uliczne, jest coś w ściganiu się pośrodku miasta. Nocne Grand Prix świetnie wygląda z zewnątrz, jednak w samochodzie nie ma zbyt wielkiej różnicy, gdyż światła są mocne i wydaje się jakby był dzień.

(Paweł Zając)
 
Sauber

Nico Hulkenberg: Singapur jest jednym z najtrudniejszych Grand Prix, gdyż zawsze jest bardzo gorąco, wilgotność jest duża i ścigamy się prawie dwie godziny. Tor ma wiele zakrętów i jest sporym wyzwaniem, zwłaszcza pierwszy sektor i początek drugiego. Ścigamy się w nocy, więc pozostajemy w europejskim czasie przez cały weekend i ważne jest złapanie dobrego rytmu. Jazda w takim mieście jest wyjątkowa, a tor jest spektakularny.

Esteban Gutierrez: To unikatowa impreza, z wyjątkową atmosferą, gdyż to nocny wyścig rozgrywany w samym środku miasta. Fizycznie jest ciężko, gdyż wilgotność jest wysoka i jest mniej tlenu w powietrzy. Osobiście jestem jednak dość przyzwyczajony do takich warunków, gdyż w początkach mojej kariery w Meksyku ścigaliśmy się czasem przy 45 stopniach. Tak czy inaczej będzie ciężko, więc przygotowania są ważne. Lubię ten tor, ma sporo zakrętów i jest dość długi. Moją ulubioną częścią była szykana Singapore Sling, jednak w tym roku zmienili ją na średnio szybki zakręt.

(Paweł Zając)
 
Marussia

Jules Bianchi: Grand Prix Singapuru będzie dla mnie zupełnie nowym doświadczeniem, gdyż będzie to mój pierwszy nocny wyścig. W debiutanckim sezonie wszystko jest dla mnie nowe i na pewno będzie to jeden z ważniejszych punktów tego roku. Byłem już na tym wyścigu, więc wiem, że weekend jest inny pod wieloma względami. Korzystamy z europejskiego czasu, więc idziemy spać, gdy powinno się wstawać, czy jemy śniadanie popołudniu. W symulatorze tor wydawał się przyjemny, jednak w kokpicie pewnie będzie bardzo gorąco. Końcówka sezonu będzie wyzwaniem dla wszystkich, jednak zespół nie odpuszcza i chce utrzymać 10 miejsce w mistrzostwach. Mam nadzieję, że nam się uda.

Max Chilton: Singapur jest świetnym miastem i nie mogę się doczekać pierwszego nocnego wyścigu w bolidzie F1. Tor nie jest jednak dla mnie nowy i mam z niego dobre wspomnienia, gdyż wygrałem tu wyścig GP2. Obiekt przypomina Monako, które jest jednym z moich ulubionych torów, więc dobrze byłoby powtórzyć wynik z tamtego weekendu. Praca w europejskich godzinach jest ciekawa, jednak światła sprawiają, że podczas jazdy nie czuje się nocy. Sporo pracowaliśmy nad optymalizacją naszego pakietu, a ja jestem zadowolony z rozwoju moich osiągów.

(Paweł Zając)


Więcej wkrótce...

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca