F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yeongam.
Korean Grand Prix 20136 pa?dziernika
Korea International Circuit
Długość toru: 5,615 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 308,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,585 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2010
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,605 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Największa średnia prędkość wyścigu:
191,939 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Sebastian Vettel: Układ toru w Korei jest dość nietypowy. Wszystkie długi proste są na początku, a później mamy bardzo krętą sekcje. Lubię ją, gdyż daje sporo frajdy z jazdy, podczas gdy proste są trochę nudne. W dodatku jest to jedna z naszych słabości, gdyż zawsze brakuje nam prędkości maksymalnej.

Mark Webber: Lubię tor w Korei. Atmosfera nie jest taka jak na innych wyścigach, gdyż nie ma tu zbyt wielu kibiców, jednak sam obiekt ma kilka ciekawych zakrętów. Zwłaszcza ostatni sektor jest szczególnie fajny, gdyż przyjemnie się w nim jedzie, a ściany są dość blisko. Wyjątkowe tutaj jest to, że wszyscy zawodnicy śpią w tym samym hotelu. Posiłki są przez to trochę dziwne, bo wszyscy siadamy mniej więcej według narodowości i dobrze widać co kto je na śniadanie.

(Paweł Zając)
 
Sauber

Nico Hulkenberg: W przeciwieństwie do innych kierowców lubię Koreę. To fajny tor, gdzie każdy sektor jest inny. W pierwszym mamy dwie proste i dwa nawroty. W drugim i trzecim jest bardziej jak na torze ulicznym, a jazda staje się bardziej techniczna. Lubię po nim jeździć i wcześniej dobrze mi tu szło. W sezonie 2010 byłem piąty, jednak przebiłem oponę tuż przed końcem. Rok temu dojechałem szósty, więc mam dobre wspomnienia.

Esteban Gutierrez: To będzie ekscytujący weekend, gdyż byłem już na tym torze, jednak nigdy wcześniej się nie ścigałem. Słyszałem, że fajnie się po nim jeździ, więc będzie to dobre doświadczenie. W kwestii przygotowań bazowałem przede wszystkim na danych z poprzednich lat i oglądałem nagrania z kamery pokładowej. W przerwie miałem sporo czasu na uczenie się toru, by być jak najlepiej przygotowanym. Celem na ten weekend będzie dalsze poprawianie się.

(Paweł Zając)
 
Williams

Pastor Maldonado: Korea jest średnio szybkim torem, który ma dobrą kombinację zakrętów. Zwłaszcza ostatni sektor, który jest bardzo płynny. Obiekt nadal jest dosyć nowy, więc nawierzchnia na początku weekendu może być mało przyczepna i podczas kolejnych sesji trzeba będzie dostosować się do nowych warunków. W Singapurze niewiele zabrakło mi do punktów i będziemy chcieli teraz powalczyć o czołową dziesiątkę.

Valtteri Bottas: To będzie mój pierwszy wyścig w Korei, jednak mam już pewne doświadczenie, gdyż jeździłem podczas pierwszego treningu w zeszłym roku. Tor wymaga wysokiego docisku i sprawdza ogólne osiągi samochodu, gdyż jest to mieszanka szybki zakrętów na początku i technicznej sekcji na końcu. W Singapurze mieliśmy problemy, jednak tutaj przywozimy pewne poprawki i mamy nadzieję, że zmienią one sytuację.

(Paweł Zając)


Więcej wkrótce...

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kabans, 30.09.2013 23:53[!]
Czyli lipny tor ale musimy powiedzieć że jest fajny
ROOK, 01.10.2013 00:24[!]
.     A tak swoją drogą – jest transmisja kwalifikacji na którymś MUX-ie, czy to ja coś źle patrzę?
michu_tarnow, 01.10.2013 09:45[!]
Dziś natknąłem się na ciekawy artykuł: http://www.f1fanc...ontroli-trakcji.html :P Co Wy na to? :) Ja myślę, że jest coś na rzeczy :)
Siux, 01.10.2013 12:20[!]
@michu_tarnow
Dziennikarz BBC podczas weekendu GP Korei: "Christian, jak skomentujesz doniesienia o dziwnym dźwięku bolidu Vettela podczas GB Singapuru? Pojawiły się plotki o stosowaniu TC i dmuchanym dyfuzorze. I dlaczego bolid Webbera brzmiał inaczej (normalnie)?"
Ch. Horner: "Wyjaśnienie jest bardzo proste. Seb miał uszkodzoną skrzynię biegów oraz problemy z układem wydechowym przez cały wyścig, stąd te odgłosy. On jechał na wpół sprawnym bolidem, baliśmy się, że nie dojedzie. Jednak wszystko skończyło się szczęśliwie"
:))))
iceneon, 01.10.2013 17:20[!]
Ja jednak myślę, że coś jest nie tak. Vet nagle niesamowicie odskoczył.
Portal cytuje Bild, a tego co powiedział Minardi już nie.
Bear, 01.10.2013 17:21[!]
Co do rzekomego TC w bolidzie Vettela. Szczerzę wątpię, żeby nawet jeśli oni tego używają, ktoś się tym zajął, bo to przecież Red Bull. (Tak wiem, znowu wyjdzie, że jestem antyfanem puszek) Żeby się dowiedzieć jak to jest naprawdę z tym odgłosem trzeba by sprawdzić odgłosy z Niemiec, Węgier. Tam niby Vettel jechał sprawnym bolidem.
ManiakF1, 01.10.2013 18:22[!]
Cytat :
Szczerzę wątpię, żeby nawet jeśli oni tego używają, ktoś się tym zajął, bo to przecież Red Bull

Czy sugerujesz jakąś teorię spiskową? Przecież to nie Scuderia Ferrari :)
Bear, 01.10.2013 21:34[!]
@up Teorię spiskową? Hmm... Raczej nie. Wziąłem pod uwagę kilka aspektów, że do końca sezonu kilka wyścigów (w sumie do końca pewnej "ery" w F1), więc nikt nie będzie teraz brał na siebie decyzji o tytule mistrzowskim, podobnie jak w zeszłym sezonie, z rzekomym wyprzedzaniem na żółtej fladze (Vettel -> Kobayashi z tego co pamiętam, jeśli źle, to poprawcie). Wszyscy wiedzą, że w przyszłym sezonie może się zdarzyć wszystko (nawet tytuł dla Caterhama/Marusii, to nie jest żart), więc ten sezon dokończymy spokojnie bez szukania żadnych pozaregulaminowych części/tuneli/TC itp. itd.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca