F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Buddh.
Airtel Grand Prix of India 201327 pa?dziernika
Buddh International Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,460 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:24,178 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:27,249 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Największa średnia prędkość wyścigu:
204,316 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Sebastian Vettel postawił kolejny krok w kierunku zapewnienia sobie w ten weekend czwartego w karierze tytułu mistrza świata, wygrywając sesję kwalifikacyjną do trzeciego w historii wyścigu o Grand Prix Indii.

W niedzielę, na starcie ustawi się obok niego Nico Rosberg, a drugą linię stworzą Lewis Hamilton z Markiem Webberem, w przypadku którego Red Bull zdecydował się obrać zupełnie inną strategię wyścigową niż w przypadku zwycięzcy czasówki.

Q1
Jako pierwszy na torze pojawił się Esteban Gutierrez korzystający z pośredniej mieszanki – w początkowej fazie Q1 miękkie opony znajdowały się wyłącznie w bolidach Caterhama. Meksykanin ustanowił pierwszy rezultat na poziomie 1:27,529 sek. Po chwili na czele tabeli znajdowali się już kierowcy Mercedesa: Rosberg przed Hamiltonem. Niedługo po tym, dwójkę zawodników Srebrnych Strzał rozdzielili Paul di Resta, Kimi Raikkonen a także Sergio Perez.

Na półmetku sesji Sauber postanowił wypuścić Gutierreza na miękkiej mieszance, dzięki czemu tegoroczny debiutant w stawce F1 awansował na pierwsze miejsce z osiągnięciem 1:26,057 sek. Na torze pojawili się także po raz pierwszy w tej sesji Sebastian Vettel, Mark Webber (używając miękkiej mieszanki) i Romain Grosjean. Na założenie do bolidu Alonso opon z żółtymi oznaczeniami zdecydowało się także Ferrari. Hiszpan pobił rezultat Meksykanina ustanawiając 1:25,934 sek. Za nim, ze stratą dziewięciu tysięcznych sekundy znajdował się Vettel (na pośredniej mieszance).

O poprawę czasu starał się Romain Grosjean, który fruwał po wysokich krawężnikach szybkich szykan prowadzących do dziesiątego zakrętu, zajmując szesnaste miejsce. W międzyczasie Webber wskoczył na pierwsze miejsce, przed Ricciardo, Hamiltona i Raikkonena. Czas Fina pobił jednak Button, który utrzymał się na pozycji lidera do samego końca pierwszego bloku czasówki.

Do drugiej części nie awansował Grosjean, którego do grona pechowców zepchnął w ostatnich chwilach Felipe Massa. Do Francuza dołączyli Maldonado, Bianchi, van der Garde, Pic oraz Chilton.

Q2
Pierwszy wynik w Q2 uzyskał Kimi Raikkonen – 1:26,297 sek. Podczas gdy samochody Fina i większości jego rywali wyposażone były w miękkie ogumienie, Sauber na wypuścił na tor Nico Hulkenberga na pośredniej mieszance. Na osiem minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, najlepszym czasem mógł pochwalić się Nico Rosberg, który wyprzedzał Hamiltona i Alonso. Dalej znajdował się duet Scuderii Ferrari – Fernando Alonso i Felipe Massa.

Po dziesięciu minutach od rozpoczęcia drugiej części kwalifikacji, czasu okrążenia wciąż nie odnotowali Gutierrez, Vettel i Webber. Dwójce Red Bulla wystarczyło tylko po jednym kółku by objąć prowadzenie w klasyfikacji. Australijczyk tracił ponad pół sekundy do czasu trzykrotnego mistrza świata, który jadąc na miękkiej mieszance uzyskał 1:24,568 sek. Moment później na drugie miejsce wskoczył Fernando Alonso, zmniejszając przewagę dominującego Niemca do trzech dziesiętnych sekundy.

W dole stawki tradycyjnie trwała walka o przetrwanie. Porażką zakończyła się ona dla ekipy Force Indii, której żaden z samochodów nie awansował do grona dziesięciu najlepszych, walczących o pierwsze pole startowe. Prócz tego z czasówką pożegnali się Ricciardo, Vergne, Bottas i Gutierrez.

Q3
Inauguracyjny przejazd na pośredniej mieszance rozpoczęła trójka zawodników: Webber, Alonso oraz Button. W bolidzie Vettela znalazł się z kolei zupełnie nowy komplet miękkich opon, co zaowocowało rezultatem 1:24,119 sek. bijącym rekordy w trzech sektorach toru. Po pięciu minutach drugie miejsce zajmował Webber, który tracił do zespołowego partnera ponad sekundę. Trzeci Alonso był wolniejszy o kolejnych sześć dziesiętnych. Pozostali kierowcy nie ustanowili czasów okrążeń.

Decydujące minuty kwalifikacji potwierdziły, że Red Bull rozdzieli wyścigową strategię Webbera i Vettela, którzy do Grand Prix Indii wystartują na dwóch różnych mieszankach. Pomimo starań Rosberga i Hamiltona, Sebastian Vettel zakończył sesję kwalifikacyjną z olbrzymią przewagą siedmiu dziesiętnych sekundy nad Mercedesami. Drugi rząd uzupełni Webber. Dalej uplasował się Felipe Massa, a za nim Raikkonen i Hulkenberg. TOP10 uzupełniła trójka kierowców używających pośrednich opon: Fernando Alonso, Sergio Perez i Jenson Button.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
pawlos, 26.10.2013 11:48[!]
Ło matko z córką! Co ten Lotus nawyprawiał... Marnuje szanse na duże punkty, których dramatycznie potrzebuje. Mam jednak nadzieję, że okoliczności wyścigu wynagrodzą jakoś Groszkowi walkę o punkty. Tak poza tym to rzuca się w oczy ogromna różnica osiągów pomiędzy Web a Vet. Najwidoczniej ten drugi stara się udowodnić wszystkim, że jednak ma talent.
robertunio, 26.10.2013 11:48[!]
Gutierrez zostal osmieszony przez Hulka. On jest beznadziejny w kwalifikacjach, brak slow, mial sekunde straty. Lotus ma nauczke - mysle ze szansa na wicemistrzostwo konstruktorow w tym momencie poszla sie kochac. Seba jak zawsze wspanialy. Jutro ciekawy wyscig ze wzgledu na roznorodnosc strategii.
Challenger, 26.10.2013 13:08[!]
Lotus nie jest mistrzem strategii to widać po większości wyścigów - ciekawe dlaczego inni zauważają to dopiero teraz a ja trąbie o tym od początku. Mylą się co wyścig i kwalifikacje, albo wyjeżdżają za wcześnie albo za późno, albo jadą za długi stint albo za krótki i w rezultacie miejsca są loterią zarówno dla Kimiego jak i Groszka.
Dante, 26.10.2013 16:45[!]
@Challenger - Po większości wyścigów widać, że potrafią nie najlepsze miejsce z kwalifikacji przekuć na podium.
oxiplegatz, 26.10.2013 20:27[!]
Obejrzałem poranny trening, potem niestety trochę zaspałem i niestety nie widziałem Q1. Nie rozumiem jak Lotus mógł popełnić taki błąd, że Romain nie wszedł do Q2 i wyżej. Tylko on mógł namieszać w czołówce. A tak w wyścigu może tylko powalczyć o punkty a nie o podium.
gnt3c, 26.10.2013 21:16[!]
ooo ... nawet nie wiedziałem że race this weekend
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca