F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 20133 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:38,434 - Q2, Lewis Hamilton (McLaren), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Sebastian Vettel (P3/P1): Ciężko powiedzieć jak wypadamy na tle innych, wiemy że Lotus jest tu szybki, jednak mieliśmy dzisiaj niezłe tempo. Na tym torze nie ma łatwo, gdyż warunki zmieniają się w ciągu dnia, zaczynamy gdy jeszcze świeci słońce, a kończymy o zmroku, a w tym czasie zmieniają się temperatury asfaltu. Jednak nie mieliśmy dużych problemów, więc jestem dość zadowolony.

Mark Webber (P4/P2): Druga sesja dzisiaj była bardziej reprezentatywna, niż pierwsza z powodu pory dnia i temperatur. Wiele dzisiaj zależało od opon, myślę że miękka mieszanka trzyma się tutaj lepiej niż w Indiach. Nie był źle jak na pierwszy dzień, mamy informacje, których potrzebowaliśmy, więc zobaczymy jak pójdzie nam jutro Przeanalizujemy wszystko w nocy i spróbujemy zrozumieć bolid na obu mieszankach.

(Łukasz Godula)
 
Mercedes

Lewis Hamilton (P2/P3): Dziś realizowaliśmy standardowy program, jednak druga sesja zawsze jest ważniejsza, gdyż warunki są podobne do tych podczas wyścigu. Gdy spadała temperatura zmieniła się charakterystyka naszego samochodu i pojawiła się podsterowność, więc głównym wyzwaniem jest przewidzenie jakie ustawienia będą potrzebne. Fizycznie jest łatwiej po zmroku, jednak w kwestii widoczności nie ma to znaczenia. Niezły start weekendu, jednak czeka nas wiele pracy.

Nico Rosberg (P5/P5): Podczas pierwszego treningu zbyt wiele się nie nauczyliśmy, gdyż było gorąco, a na pewno nie uświadczymy takich warunków w kwalifikacjach czy wyścigu. Miałem problemy na miękkiej mieszance, jednak udało mi się znaleźć lepszy rytm na pośredniej. Wyścig powinien być interesujący pod względem strategii, gdyż różnica pomiędzy jednym, a dwoma pit stopami będzie niewielka. Naszym celem znów jest bycie najlepszym z reszty stawki i jestem przekonany, że uda nam się zdobyć trochę cennych punktów.

(Paweł Zając)
 
Lotus

Kimi Raikkonen (P6/P4): Samochód wydaje się dobry i to był dość normalny piątek. Krótsze podwozie dobrze się tu spisuje, jednak nie miałem możliwości porównania go z dłuższą wersją, więc ciężko powiedzieć, które jest lepsze. Staramy się zwalczyć podsterowność, jednak na tym torze jak na razie jest lepiej. Tak jak zwykle możemy jeszcze się poprawić, więc zobaczymy, co będzie jutro.

Romain Grosjean (P1/P12): To był całkiem dobry dzień, pomimo problemów z hamulcami, przez które straciliśmy trochę czasu. Mamy też niewielkie wibracje, którym trzeba się przyjrzeć, jednak z tym nie było najgorzej. Samochód spisuje się całkiem nieźle, co pokazuje najlepszy czas w pierwszej sesji, więc jestem pewny, ze do jutra rozwiążemy nasze problemy.

(Paweł Zając)
 
McLaren

Sergio Perez (P10/P6): To był produktywny dzień dla całego zespołu. W obu sesjach samochód spisywał się naprawdę dobrze. Czuję się zadowolony z mojego bolidu, ale nie oczekuję, że zbyt wiele się zmieni. Zazwyczaj bywało tak pomiędzy piątkami i sobotami, ponieważ dopracowywaliśmy balans i ustawienia. Teraz nie wydaje mi się, abyśmy mogli zrobić coś więcej. Opony działają dużo lepiej niż w Indiach. Choć czułem się bardziej komfortowo na miękkiej mieszance, trudno będzie myśleć o strategii opartej na jednym postoju. Jutro chciałbym dostać się do Q3.

Jenson Button (P8/P7): Za nami bardzo dobry dzień pod względem zrozumienia samochodu. Kierunek jaki obraliśmy z naszymi ustawieniami wygląda całkiem obiecująco. Myślę że obie mieszanki są tu w porządku. Uzyskałem moje najszybsze okrążenie na pierwszym kółku na opcjonalnej mieszance. Większości kierowców się to nie udawało, więc jestem zadowolony. Dłuższe przejazdy były już trochę bardziej skomplikowane, choć działo się tak za sprawą dużego uchu na torze i błędnej diagnozie przebitej opony. W rzeczywistości była cała, a uszkodzeniu uległ czujnik. Pomimo tego myślę, że byliśmy dziś w umiarkowanie dobrej formie.

(Nataniel Piórkowski)
 
Ferrari

Fernando Alonso (P12/P8): Dziś byliśmy mniej konkurencyjni niż zwykle i teraz musimy dowiedzieć się dlaczego tak jest, czy to kwestia charakterystyki toru, czy też ustawień. Opony pracują lepiej niż w Indiach, szczególnie w nocy, gdy temperatury są niższe. Niestety w kwestii osiągów jesteśmy za naszymi rywalami, którzy znacznie się poprawili i ciężko będzie ich pokonać. Jutro jednak zrobimy parę zmian i damy z siebie wszystko, gdyż nie zamierzamy się poddawać.

Felipe Massa (P17/P10): Dziś zrealizowaliśmy cały program, który skupił się na ustawieniach i zachowaniu opon. Jak na razie nie jestem zadowolony z samochodu, gdyż nie jesteśmy tak konkurencji, jak się spodziewaliśmy. Warunki mocno się zmieniają i nie jest łatwo przewidzieć w jakim kierunku trzeba będzie iść z ustawieniami. Teraz spróbujemy poprawić osiągi, choć nie będzie to łatwe.

(Paweł Zając)
 
Sauber

Nico Hulkenberg (P11/P9): To był normalny piątek. Wykonaliśmy cały program i sporo się nauczyliśmy na temat samochodu i opon. Jestem pewny, że będziemy mogli pokazać dobre osiągi. Są pewne miejsca, w których możemy się poprawić, jednak ogólnie jestem zadowolony.

Esteban Gutierrez (P15/P11): To był produktywny dzień. Sprawdzaliśmy różne ustawienia i analizowaliśmy zachowanie opon. Rano sprawdzaliśmy balans, jednak najważniejsze jest znalezienie ustawień na kwalifikacje i wyścig. Teraz trzeba pomyśleć nad dobrym kompromisem. Tor bardzo mocno się zmienił w ciągu dnia, gdyż temperatury skaczą, wiec ciężko ocenić zachowanie samochodu. Tak samo będzie jednak w dalszej części weekendu.

(Paweł Zając)
 
Force India

Paul di Resta (P7/P13): To był dość pozytywny dzień. Ogólny balans nie jest taki zły, jednak mamy ciągle nieco pracy, by poprawić bolid w szybkiej partii toru. Głównym problemem tego popołudnia była awaria hamulców, co zmusiło mnie do szerokiego wyjazdu w ósmym zakręcie. Zespół zdecydował się zmienić materiał w hamulcach, co zabrało nam 15 minut, jednak byliśmy w stanie wykonać długi przejazd na miękkich oponach pod koniec sesji.

Adrian Sutil (P--/P15): Ciężko cokolwiek powiedzieć, ponieważ musieliśmy zmienić materiał w hamulcach w połowie drugiej sesji. To dość mocno wpłynęło na bolid i ciężko było porównać zmiany w ustawieniach. Mamy dość dużą różnicę pomiędzy mieszankami i w tej chwili mam problem z pośrednią. Ogólny balans jest dobry, więc myślę, że możemy być jutro w dobrej formie.

James Calado (P14/P--): Yas Maritna to tor, który znam bardzo dobrze, więc łatwo było nabrać prędkości i już po dwóch okrążeniach czułem się dobrze w bolidzie. Reszta sesji poszła dość dobrze i byłem w stanie wykonać trochę pracy nad porównaniem ustawień. Balans był dobry, jednak miałem problem z dużym zużyciem opon na pośredniej mieszance, zwłaszcza w ostatnim sektorze.

(Łukasz Godula)
 
Williams

Pastor Maldonado (P9/P14): To był dla nas dobry dzień. Ukończyliśmy nasz planowany program i bolid był szybszy po ostatnich poprawkach. Ciągle mamy nieco problemów z balansem, jednak ogólnie w tym pakiecie jest większy potencjał. Musimy teraz przejrzeć dane i przeanalizować dzisiejsze sesje, aczkolwiek myślę, że możemy pojechać jutro szybciej.

Valtteri Bottas (P13/P18): Wypróbowaliśmy kilka ciekawych rzeczy w bolidzie Pastora w kontekscie przyszłego sezonu i widzieliśmy niezłe wyniki i zauważalną różnicę w osiągach bolidu. Będziemy mieli pracowitą noc przy analizie danych, które mamy. Jestem przekonany, że możemy pojechać szybciej i bolid wydaje się pasować do tego toru lepiej niż do innych obiektów.

(Łukasz Godula)
 
Toro Rosso

Daniel Ricciardo (P18/P16): Nasz pierwszy dzień w Abu Zabi nie był najlepszy. Walczyliśmy ze znalezieniem odpowiedniego balansu samochodu. Zapominając o czasach, trudno było dziś zrozumieć, co tak naprawdę dzieje się z samochodem. To utrudniało nam jazdę, bo brakowało zaufania. Pomiędzy porankiem i popołudniem udało się nam jednak postawić krok naprzód i mamy nadzieję, że dzięki ciężkiej pracy naszych inżynierów będziemy jutro w lepszej formie. Zawsze lubiłem tutaj jeździć. Bardzo szybko się ściemnia, więc w trakcie jednej sesji musisz zmienić kaski!

Jean-Eric Vergne (P16/P17): Jeśli nie będziemy zwracać uwagi na czasy okrążeń, to myślę, że możemy traktować piątek jako umiarkowanie udany. Nasze ogólne osiągi są dobre i dobrze czułem dziś samochód. To prawda, jutro musimy popracować nad czasami okrążeń. Mamy nadzieję, że dzięki produktywnej nocy zniwelujemy straty i zyskamy konkurencyjne tempo. Miękka mieszanka na dłuższych przejazdach spisuje się tu zdecydowanie lepiej niż w Indiach. Jesteśmy na torze który daje wiele radości z jazdy. Nie bez znaczenia jest także pora dnia w jakiej się ścigamy. To coś unikalnego.

(Nataniel Piórkowski)
 
Caterham

Giedo van der Garde (P--/P19): Wróciłem do samochodu podczas drugiej sesji i od samego początku dobrze się w nim czułem. Tylna oś blokowała się zbyt często a samochód nie osiągał zbyt dużych prędkości, ale ogólnie było w porządku. Moje najszybsze kółko przejechane na miękkich oponach było OK., ale wiem że przed kwalifikacjami można jeszcze wiele poprawić, szczególnie jeśli chodzi o przód. Na dłuższym przejeździe pozostałem na opcjonalnej mieszance, ale w bolidzie Charlesa znalazła się podstawowa, więc dziś wieczorem sprawdzimy zebrane przez niego dane.

Charles Pic (P19/P21): W pierwszym treningu balans aerodynamiczny był całkiem dobry. Choć nie spełniał on moich marzeń, dobrze przepracowaliśmy sesję i mogłem być z niego bardzo zadowolony. W drugim treningu oczywiście spadły temperatury i miałem problemy z dogrzaniem przednich opon. Opcjonalna mieszanka łapała temperaturę dużo szybciej niż podstawowa. Na długich przejazdach dodaliśmy trochę docisku na przednie skrzydło, ale wciąż miałem problemy. Ogólnie samochód był podsterowny, a do tego wkradły się problemy ze stabilnością na dohamowaniach. Musimy się temu przyjrzeć.

Heikki Kovalainen (P20/P--): Generalnie na początku samochód niezbyt nadawał się do jazdy. Podczas hamowania i skręcania sterowało się nim jak po ostrzu noża. Opony zaczynały zużywać się bardzo szybko, co z kolei powodowało problemy z jego prowadzeniem. Dokonaliśmy jednak kilku zmian i na trzecim przejeździe postawiliśmy dobry krok naprzód. Pod koniec sesji samochód był już całkiem neutralny. Nie nauczyliśmy się zbyt wiele, ale ogólnie za nami porządna sesja i dobrze było ponownie pomóc zespołowi.

(Nataniel Piórkowski)
 
Marussia

Jules Bianchi (P21/P20): Jestem bardzo zadowolony z tego, jak ułożył się dla mnie ten piątek. Dzięki poprawkom aerodynamicznym od samego początku prezentowaliśmy solidne tempo i wykonaliśmy trochę dobrej pracy z nowymi częściami w obszarze zawieszenia. Wieczorem mogliśmy lepiej odnaleźć się na tle konkurencji, ponieważ druga sesja i temperatury w trakcie niej panujące były zbliżone do tych, jakie będą występowały podczas kwalifikacji i samego wyścigu. Nie bierzemy niczego za pewnik. Po prostu staramy się naciskać na wywalczenie w niedzielę jak najlepszego wyniku.

Max Chilton (P--/P22): Za mną okrojony dzień po tym, jak podczas porannej sesji oddałem stery bolidu Rodolfo. Jeździłem tu już wcześniej, więc zaaklimatyzowanie się na torze nie stanowiło dla mnie większego problemu. Gdy tylko wyjechałem na tor poczułem, że z samochodem jest coś nie tak – okazało się że uszkodzeniu uległ w nim przewód hamulcowy, choć nie jesteśmy tego do końca pewni. Zaczęliśmy znajdować optymalny balans. Ogólnie za nami niezły początek, ale przed trzecim treningiem czeka nas wiele pracy.

Rodolfo Gonzalez (P22/P--): Dobrze było znów wrócić do samochodu i pojeździć po tak niesamowitym torze. Ponad dwadzieścia dwa okrążenia pozwoliły na zebranie wielu danych dla zespołu, które będą bardzo ważne w określeniu tego, jak dużego postępu udało się nam dokonać na przestrzeni tego weekendu.

(Nataniel Piórkowski)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca