F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 201324 marca
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Sebastian Vettel: To interesujący tor. Po pierwszej sekcji zakręty 5, 6, 7 i 8 są bardzo szybkie i fajne. Zakręty 11 i 14 są podobne, trudno wstrzelić się w wierzchołek na każdym okrążeniu, szczególnie jeśli opony są zużyte. Satysfakcja płynąca ze zwycięstwa tutaj jest bardzo duża, ponieważ jest trudno poradzić sobie z upałem i szybkimi zakrętami. Dodatkowo pokazuje to, że dobrze przygotowałeś się przez zimę, więc moimi ulubionymi wspomnieniami są wygrane w 2010 i 2011 roku.

Mark Webber: Moją ulubioną częścią toru jest przedostatni zakręt, ponieważ trudno przejechać go optymalną linią, ale zawsze to lubiłem. Nie mogę doczekać się ponownego wyjazdu na tor po pierwszym wyścigu i rozpoczęcia sezonu na dobre. Musisz pić dużo wody, nosić lekkie, przewiewne ubrania i oczywiście pozostać w strefie klimatyzacji tak długo jak to możliwe, chociaż to nie za bardzo pomaga, kiedy prowadzisz bolid! Ważnym jest, by jak najbardziej się zaaklimatyzować.

(Dawid Pytel)
 
McLaren

Jenson Button: W Australii zaliczyliśmy trudny weekend i pomimo tego, że staraliśmy się wycisnąć maksimum z samochodu, to wyraźnie nie byliśmy w tym miejscu, w którym chcieliśmy być. Jest dużo pracy do zrobienia, ale wszyscy wiemy, że ten zespół się nie zatrzyma, do momentu, w którym będziemy konkurencyjni. Nie sądzę, abyśmy mogli oczekiwać w ten weekend poprawy, ale w Malezji mogą się dziać nieprzewidywalne rzeczy, szczególnie podczas startu, który jest po południu, a o tej porze często pada tam deszcz. Widzieliśmy w zeszłym roku, kiedy to w wyścigu tryumfował Alonso, że pogoda może sprawić loterię. To jest coś, co może zagrać na naszą korzyść. Będę zadowolony z jazdy w zmiennych warunkach i chciałbym jeździć w nich konkurencyjnym samochodem, jednakże wiemy, że na razie on taki nie jest.

Sergio Perez: W miniony weekend zaliczyliśmy trudny wyścig, ale pokazał nam on dokładnie, jaką mamy stratę do czołówki do zniwelowania. W Malezji będziemy starali się zmaksymalizować potencjał naszego pakietu, wiedząc, że nie mamy szczególnie dużych szans na zwycięstwo. Powinno to się jednak wkrótce zmienić. Posiadam wiele pięknych wspomnień z toru Sepang. W ubiegłym roku pojechałem tam jeden z moich najlepszych wyścigów w karierze, gdy cały czas naciskałem na Alonso w walce o zwycięstwo. To fantastyczny, bardzo szybki oraz wymagający tor, na którym byłoby miło zdobyć kolejny niespodziewany wynik dla zespołu.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Mercedes

Nico Rosberg: Sepang jest jednym z moich ulubionych torów w całym kalendarzu Formuły 1. Układ pętli jest bardzo zróżnicowany, posiada powolne i szybkie zakręty, co daje niezłą mieszankę. Grand Prix Malezji jest także dla nas w pewnym sensie domowym wyścigiem, ponieważ stąd jest nasz partner Petronas. Mam bardzo miłe wspomnienia z tego toru, jak moje pierwsze podium dla Mercedesa w 2010 roku. Warunki w ten weekend powinny być o wiele lepsze niż w Australii, a więc ten wyścig powinien być dobrym sprawdzianem dla naszego samochodu. Często tutaj pada i przy moim doświadczeniu w prowadzeniu bolidu Formuły 1 na mokrej nawierzchni w Melbourne, jestem gotowy na deszczowe warunki!

Lewis Hamilton: Malezja to piękny kraj ze świetną pogodą i wspaniałymi kibicami, którzy zawsze nas wspierają i nie mogę się doczekać spotkania z nimi. Ten wyścig będzie dla nas domowym ze względu na obecność w zespole Petronasu. Jestem podekscytowany możliwością złożenia wizyty w słynnym Petronas Twin Towers w Kuala Lumpur w środę przed weekendem. Sepang to fantastyczny tor i do tej pory nie udało mi się na nim wygrać. Moją ulubioną częścią pętli są zakręty pięć i sześć, ale najbardziej ekscytujące jest tutaj ciepło oraz wilgoć. Jestem dumny z pracy, jaką wykonał zespół i wiem, że chłopaki naciskają bardzo mocno w Wielkiej Brytanii, aby zapewnić nam lepsze osiągi samochodu. Mam nadzieję, że będziemy mogli zaliczyć pozytywny weekend i bazować na postępach, które uczyniliśmy w Melbourne.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Sauber

Nico Hulkenberg: W porównaniu do toru w Melbourne, obiekt w Malezji ma inną charakterystykę. Pętla jest szybka i ma długie zakręty, które powinny pasować pod nasz samochód. Dla kierowców Malezja jest zawsze wyzwaniem, ponieważ panują tam wysokie temperatury i jest duża wilgotność. Są tam duże szanse na deszcz, co może być interesujące, szczególnie na starcie.

Esteban Gutierrez: Po doświadczeniu zebranym w wyścigu w Melbourne, mogę teraz zobaczyć, gdzie muszę się poprawić jako kierowca i gdzie możemy dokonać progresu jako zespół. Tor Sepang jest dosyć ciekawy i znam go z GP2. Nie mogę się doczekać jazdy po nim w bolidzie Formuły 1.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Force India

Paul di Resta: W Malezji nigdy nie wiesz czego się spodziewać! Może padać, może być sucho. Temperatury będą bardzo wysokie, degradacja opon również, ale myślę, że nasz bolid będzie pasować do takich warunków. W ostatnich latach nasze osiągi w Malezji były dość mocne, więc uważam, że powinniśmy być dość optymistyczni. Mamy kilka dni na uporanie się ze zmęczeniem po podróży i mam nadzieję, że będziemy wypoczęci. Myślę, że jest to jeden z najbardziej kompletnych obiektów w kalendarzu. To pierwszy tor z nowej generacji, posiadający płynne sekcje, wolne zakręty i szybkie szykany. Myślę, że jest to jeden z lepszych torów w kalendarzu. Obok obiektu w Szanghaju, jest to mój ulubiony tor.

Adrian Sutil: Wyścig w 2010 roku ukończyłem tutaj na piątej pozycji, więc mam dobre wspomnienia. Nie jest to mój ulubiony tor, ale zależy to od bolidu. Jeśli samochód jest szybki i stabilny, odczuwasz większą frajdę, ale czasami naprawdę zmagasz się z balansem i wtedy może to być sporym wyzwaniem – zakręty są długie, potrzebujesz dużo przyczepności aerodynamicznej. Lubię tutaj jeździć, ale nie tak bardzo jak w Monako czy Spa. Nie wiem jaki wpływ będą miały wysokie temperatury, ponieważ podczas testów było chłodno. Myślę, że pogoda w Australii nam pasowała, więc zobaczymy jak będzie w Malezji.

(Dawid Pytel)
 
Williams

Pastor Maldonado: Tor w Malezji jest jednym z moich ulubionych obiektów, który jest bardzo wymagający i testuje twoje umiejętności i koncentrację pod koniec wyścigu, ponieważ upał daje o sobie znać. Pogoda może zmienić się w każdej chwili, a w kilku ostatnich latach szybko przechodziliśmy od 40-stopniowego upału do burz i obfitych opadów deszczu. Zaliczyłem rozczarowujący wyścig w Australii, a bolid nie jest tak szybki, jak się spodziewaliśmy, ale będziemy ciężko pracować, by uwolnić jego pełen potencjał.

Valtteri Bottas: Malezja jest wielkim wyzwaniem dla kierowców i ciężko sobie poradzić ze zdradliwymi warunkami pogodowymi. Rok temu było bardzo ciężko, ponieważ doświadczyliśmy połączenia wysokich temperatur toru i opadów deszczu. Szybkie zakręty w drugim sektorze są najbardziej wymagające, ponieważ opony osiągają wysokie temperatury i musisz uważać, żeby ich szybko nie zniszczyć. Sporo się nauczyłem w wyścigu w Australii i chociaż nie byliśmy tak konkurencyjni jak na to liczyliśmy, to fakt ukończenia wyścigu w pierwszym starcie jest pozytywem, a teraz będziemy starać się poprawić tempo na nadchodzący wyścig.

(Dawid Pytel)
 
Caterham

Charles Pic: Malezja będzie pierwszym wyścigiem domowym dla Caterhama i nie mogę się doczekać tego bardzo pracowitego tygodnia, w którym doświadczymy wiele wsparcia, zaś sam wyścig sprawdzi nasze fizyczne przygotowania. Mamy kilka spotkań przed weekendem i wspaniale będzie zobaczyć Malezyjskich fanów, ale gdy już znajdziemy się w bolidzie trzeba brać się do pracy, by sprostać jednym z największych wyzwań w sezonie. Upał i wilgotność sprawia, że przejechanie 56 okrążeń w wyścigu jest dość trudne. Cokolwiek zdarzy się w niedzielę, będzie to naprawdę dobry tydzień. Tony zaprosił nas na mecz koszykówki w Kuala Lumpur, a w środowe popołudnie będziemy w Pavilion Shopping Centre, Zobaczymy również biura General Electric, więc spotkamy wielu ludzi, którzy nas wspierają, co jest niesamowitym uczuciem dla mnie i całego zespołu.

Giedo van der Garde: Po ostatnim wyścigu udałem się prosto do Malezji, ponieważ przyzwyczajenie się do upału jest bardzo ważne. Ścigałem się tutaj w zeszłym roku w serii GP2, jednak F1 jest o wiele większym wyzwaniem pod względem fizycznych i psychicznych przygotowań. Nawodnienie organizmu jest szczególnie ważne i będę zwiększał ilość przyjmowanych płynów w ciągu tygodnia, by w dniu wyścigu wypić około 6 litrów, jak również będę spędzał jak najwięcej czasu poza hotelem i klimatyzacją, by szybko się zaaklimatyzować. Sam tor jest interesującym wyzwaniem. Temperatura toru podczas testów i w Australii nie była nawet zbliżona do tej panującej tutaj, a tor zmienia się w ciągu weekendu, więc zarządzanie oponami będzie kluczowe. Widzieliśmy jednak w Australii, że nasz bolid dobrze sobie radził na miękkiej mieszance, więc postaramy się to wykorzystać tutaj. Samochody będą jeździł z dużą siłą docisku, co pomaga przejechać okrążenie, ale jednym z kluczowych obszarów, nad którym będziemy pracować podczas treningów będzie maksymalizowanie naszego tempa w szybkich zakrętach. Inżynierowie powiedzieli mi, że odkąd zespół dołączył do stawki w 2010 roku, nasze bolidy zawsze dobrze sprawowały się przy dużych temperaturach, zaś Tony stwierdził, że dzieje się tak, ponieważ zespół ma malezyjskie serce, więc zobaczmy, czy i również w tym roku tak będzie. Czeka nas również bardzo pracowity tydzień poza torem i nie mogę się doczekać. W zeszłym roku Malezyjscy fani przyjęli nas fantastycznie i myślę, że w tym roku świetnie będzie się ścigać w domowym wyścigu Tony'ego i Kamarudina. Przygotowałem specjalną niespodziankę na ten wyścig i myślę, że fani pokochają nowy wygląd mojego kasku. Ujawnimy projekt w tygodniu i chętnie zobaczę reakcję ludzi. Nasze projekty kasków są jedną z najlepszych form wyrażania emocji przez kierowców i jest to dla mnie szansa, żeby pokazać co znaczy dla mnie udział w domowym wyścigu. Nie mogę doczekać się startu – to będzie świetny weekend!

(Dawid Pytel)
 
Marussia

Jules Bianchi: Miło było zostać kilka dni w Australii, by prawdziwie poczuć mój pierwszy weekend wyścigowy w F1. Pojawiło się kilka nowych rzeczy do poznania, jak na przykład przejechanie takiego dystansu po raz pierwszy i podsumowanie wszystkiego czego się nauczyłem. W tym tygodniu mam okazję do przemyślenia wszystkiego. Odbyłem owocne spotkanie z inżynierami i czuję się bardzo dobrze, więc mogę zacząć myśleć o Malezji. Wykonałem nieco pracy w symulatorze i myślę, że Sepang jest torem, który bardzo polubię. Wiem, że niesie ze sobą wyzwanie w kwestii gorąca i wilgotności, więc jestem przygotowany na to. Pomimo tego, że debiut poszedł dobrze, jest kilka obszarów, nad którymi trzeba popracować i poprawić się. Oczywiście mam nadzieję na dobre osiągi w wyścigu.

Max Chilton: Po moim debiucie w GP, czas przyszedł na drugą rundę w Malezji, gdzie możemy wykorzystać pęd jaki nabraliśmy w Australii. Pokazaliśmy jak blisko jesteśmy środka stawki, więc zbliżenie się na zasięg ataku jest naszym celem i na tym się skupiamy. Dobrze było przemyśleć wszystko o moim pierwszy wyścigu, jednak kolejny nadchodzi bardzo szybko. To był mój pierwszy raz na torze Albert Park, jednak Sepang jest obiektem, który dobrze znam i ścigałem się na nim, więc w pewnym stopniu pomoże mi to nabrać prędkości i będę się mógł skupić na ustawieniach bolidu. Po tak pozytywnym starce sezonu, nie mogę się doczekać kolejnej okazji do jazdy w ten weekend.

(Łukasz Godula)


Więcej wkrótce...

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
christoff.w, 19.03.2013 20:05[!]
Lewis: "najbardziej ekscytujące jest tutaj ciepło oraz wilgoć"? Ekscytujace? PRzeciez to zmora dla kierowcow i nie tylko. Co za pijar i to taki glupi ze hej! grrr!!! ;)
klip150, 20.03.2013 14:06[!]
Hamilton grzecznie powiedział, że jest tam nie do zniesienia. To mocno opalony angielski gentelmen.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca