F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 201324 marca
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Sebastian Vettel najlepiej poradził sobie z mokrym torem w Q3 i zgarnął pierwsze pole startowe przed Grand Prix Malezji. Czołową trójkę uzupełnili kierowcy Ferrari – Felipe Massa przed Fernando Alonso.

W końcówce kwalifikacji zawodnicy kilkukrotnie zmieniali się na pierwszej pozycji. Pewną niespodzianką jest awans obu McLarenów do Q3, a Force India i Lotus potwierdziły dobre tempo.

Co ciekawe Red Bulle niezbyt dobre spisywały się na suchym torze, więc w jutrzejszym wyścigu to pogoda będzie kluczowa. Obyśmy nie mieli powtórki z sezonu 2009, kiedy wyścig został przerwany.

Q1

Błękitne – choć nie do końca czyste – niebo przywitało kierowców i kibiców Formuły 1 podczas drugiej tegorocznej sesji kwalifikacyjnej. Co ciekawe, pierwszy kierowca – Max Chilton – opuścił aleję serwisową dopiero po upływie 2 minut. Wyjazd kierowcy Marussii zachęcił resztę stawki do zaprezentowania się na torze, w efekcie na obiekcie Sepang zrobił się ruch.

Czołowe stajnie nie spieszyły się z opuszczaniem boksów, natomiast zespoły końca stawki nie traciły czasu – po upływie 6 minut, na czele znajdował się Bottas, a wykręcony przez kierowcę Williamsa czas to 1:38.376. 2 minuty później, na pozycji lidera znalazł się Nico Rosberg, przebijając czas Bottasa o przeszło sekundę.

Kierowcy Lotusa i Force India pokazali się na torze dopiero w połowie pierwszego segmentu kwalifikacji – wówczas na czele nadal znajdował się Rosberg przed Alonso oraz Hamiltonem. Red Bull natomiast, wypuścił swoich kierowców na tor dopiero w samej końcówce.

Po tym, jak wszyscy kierowcy przejechali pomiarowe okrążenia, pierwsze miejsce okupowane było przez Adriana Sutila, a do zakończenia Q1 pozostawały niespełna 3 minuty. Na zagrożonych pozycjach znaleźli się wówczas kierowcy Marussi, Caterhama, Vergne oraz Bottas. Co ciekawe, problemy miał Red Bull, gdyż po przejechaniu pierwszym pomiarowych okrążeń zanotował czasy w drugiej dziesiątce. Webber poprawił swój wynik na kolejnym kółku, jednak Vettel je zespół i wszedł do Q2 z dopiero piętnastego miejsca.

Czołowa dziesiątka odpuściła ostatni przejazd, jednakże nikt na tym nie stracił, ponieważ skład kierowców, którzy nie awansowali do drugiej części kwalifikacji, nie zmienił się. W efekcie, do Q2 nie awansowali: Vergne, Bottas, Bianchi, Pic, Chilton oraz Van der Garde.

Q2

Drugi segment kwalifikacji również nie rozpoczął się od wzmożonej frekwencji na torze – jedynie Paul di Resta pospieszył się z opuszczeniem alei serwisowej. Chwilę potem, dołączył do niego Sutil oraz Gutierrez. Szkot na pierwszym kółku popełnił błąd i zjechał do garażu, dlatego czas jako pierwszy uzyskał Gutierrez – 1:39.221.

Kierowca Saubera szybko spadł na koniec stawki, natomiast z dobrej strony pokazali się kierowcy Mercedesa oraz Force India – na 9 minut przed końcem Q2, Rosberg plasował się na pierwszym miejscu, przed Hamiltonem i Sutilem.

W połowie sesji, Lewis Hamilton zgłosił przez radio opady deszczu. W tarapatach znaleźli się Grosjean, Hulkenberg, Ricciardo, Gutierrez, di Resta oraz Maldonado. Sztuka poprawy czasu stała się niemożliwa – opady w drugim sektorze były zbyt obfite, dlatego ostatnie 6 minut Q2 przebiegały bez emocji, mimo iż kierowcy uparcie walczyli o poprawę swoich rezultatów.

Tak więc, do Q3 nie przechodzą: Grosjean, Hulkenberg, Ricciardo, Gutierrez, di Resta oraz Maldonado.

Q3

Ostatnie 10 minut rozpoczęło się przy opadach deszczu, a kierowcy, którzy założyli pośrednie opony i jeszcze przed startem sesji ustawili się na końcu alei serwisowej w celu jak najszybszego pojawienia się na torze. Jako pierwszy, swoje okrążenie rozpoczął Sutil, który znalazł się w uprzywilejowanej pozycji – Niemiec nie miał przed sobą żadnego bolidu.

Świetnie pierwsze okrążenia przejechali kierowcy Mercedesa, ale Vettel na swoim okrążeniu zyskał miażdżącą przewagę, 1.3s nad Rosbergiem. Na mokrym torze, słabo prezentowały się bolidy Lotusa i Force India – Raikkonen i Sutil okupowali koniec stawki na 3 minuty przed zakończeniem sesji kwalifikacyjnej na torze Sepang.

Lewis Hamilton oraz Mark Webber zepchnęli Vettela na trzecią lokatę, jednakże Niemiec miał w zanadrzu jeszcze jedno pomiarowe okrążenie. Raikkonen potwierdził dobrą formę Lotusa i wskoczył na czwartą lokatę, ale Massa i Alonso przebili rezultat Kimiego.

Niesamowitą formę zaprezentował Vettel – pokonał kierowców Ferrari o blisko sekundę i w niedzielę ustawi się na pole position. Na czwartym miejscu uplasował się Hamilton, za nim Webber i Rosberg. W czwartym i piątym rzędzie ustawią się jutro Raikkonen, Button, Sutil oraz Perez.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Malezji

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 3,3m/s
Wilgotność powietrza: 64%
Mokro

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
R90, 23.03.2013 10:31[!]
Generalnie uważam, że Vettel jest ustawiony pod deszcz, innej opcji nie ma. Nie wierzę, że przy takim samym ustawieniu wyprzedził Webbera aż o 2,5 sekundy. W razie suchego toru jest już po Vettelu. Na pewno ma ustawione krótsze przełożenia, ze względu na brak aktywacji DRS w wyścigu.
michal132, 23.03.2013 10:32[!]
Vettel typowo pod deszcz, ale i Ferrari chyba liczy na mokry wyścig
Grzesiu, 23.03.2013 10:54[!]
Cytat Asmodeus :
Goguś


Dlaczego "Goguś"? Przecież jeździ wyśmienicie... Ma 3 tytuły...

Any way, nie mogę się doczekać wyścigu, trzymam kciuki z Grosjeana, bo za to zaspanie w boksie zapłacił zbyt wysoką cenę. Jak będzie suchy wyścig, może pograć oponami :)
mariok77, 23.03.2013 11:42[!]
Ferrari chyba najlepiej przygotowane na różne warunki, a Force India zdecydowanie liczy na suchy wyścig.
dejacek, 23.03.2013 18:57[!]
prognozy mówią o niewielkim deszczu rano i jeszcze mniejszym po południu. Będę się modlił, żeby się wcześnie wypadało i wyścig był suchy. Tak z sympatii do miszcza palcownika.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca