F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de España Santander 201312 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opony użyte w wyścigu  [  T-  |  T+  ]
P.Kierowca Start Pit-stop 1 Pit-stop 2 Pit-stop 3 Pit-stop 4 Pit-stop 5 Suma postojów 
1.Alonso Pu Tu (9) Tn (21) Pu (36) Tn (49)  4 
2.Raikkonen Pu Pu (10) Pu (26) Tu (45)   3 
3.Massa Pu Tu (8) Tn (20) Pu (36) Tn (51)  4 
4.Vettel Pu Tn (10) Tn (24) Pu (39) Tn (51)  4 
5.Webber Pu Tn (7) Tn (20) Pu (36) Tn (50)  4 
6.Rosberg Pu Tn (10) Tn (27) Tn (47)   3 
7.di Resta Pu Tn (9) Pu (19) Pu (38) Tn (53)  4 
8.Button Pn Tn (11) Tn (28) Tn (46)   3 
9.Perez Pu Tn (10) Tn (23) Pu (38) Tn (50)  4 
10.Ricciardo Pn Tn (10) Pu (24) Tn (39) Tu (51)  4 
11.Gutierrez  Pu Pu (13) Tn (28) Pu (42) Tn (54)  4 
12.Hamilton Pu Tn (9) Tn (25) Pu (36) Tn (50)  4 
13.Sutil Pu Pn (8) Tn (22) Tn (36) Pu (49)  4 
14.Maldonado Pn Tn (8) DT (13) Pn (20) Tn (35) Pu (53) 5 
15.Hülkenberg Pu Pu (8) Tn (21) Tn (34) Tu (35)/S&G (38) Pu (53) 6 
16.Bottas Pn Tn (9) Tn (25) Pn (43)   3 
17.Pic Tn Pn (8) Tn (23) Tn (41)   3 
18.Bianchi Tn Tn (2) Tn (16) Pn (29) Tu (46)  4 
19.Chilton Tn Tn (15) Pn (30) Tn (47)   3 
Niesklasyfikowani
Vergne Pu Tn (9) Pn (20) Tn (34) Pu (37)  4 
van der Garde Pn Tn (9) Tn (20)     2 
Grosjean Pu      0 
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
T = Twarda mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy
S&G = Kara 10 sekund postoju w boksie (Stop & Go).


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „Główną rolę w Grand Prix Hiszpanii ponownie odegrała strategia. Ze względu na unikalny układ pętli wyścig jak zwykle był wymagający dla opon. Dlatego mieliśmy do czynienia z wysokim poziomem degradacji, który nie powinien się już powtarzać przez resztę sezonu. Naszym celem są dwa lub trzy pit stopy w każdym wyścigu, a cztery to wyraźnie za dużo. Jak dotąd zdarzyło się to tylko raz, w Turcji – podczas naszego pierwszego sezonu w sporcie. Zamierzamy wprowadzić pewne zmiany przed wyścigiem na Silverstone. Chcemy realizować nasze cele i szybko rozwiązywać każdy problem. Gratulacje dla Fernando Alonso i Ferrari, którzy mocno cisnęli od startu do mety i wykorzystali taktykę czterech pit stopów, odnosząc tu zwycięstwo. Strategię planowali od początku weekendu, mądrze korzystając z opon podczas kwalifikacji, a następnie dzięki fantastycznym manewrom wyprzedzania sprawili, że przyniosła najlepszy możliwy efekt”.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Il Capitano, 13.05.2013 12:24[!]
Troche mnie dziwi, że Kimi na ostatni stint załozył twardą używaną opone, zamiast nowej, bo mieli jeden świeży komplet po Q
peterpz, 13.05.2013 20:01[!]
Dziwi Cię to? A nie dziwi Cię, że Lotus najlepiej radzi sobie z oponami? Werdykt jest jeden: używana opona jest lepsza od nowej. Pewnie dlatego, że graining wystąpił już podczas treningów, a z tym były spore kłopoty.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca