|
|
|
|
|
|
Grand Prix de Monaco 2013 | 26 maja |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Start | Zmiana 1 | Zmiana 2 | Zmiana 3 | Zmiana 4 | Suma wizyt w boksach | | |
|
1. | Rosberg | SMu | Mu (31) | R: SMu (47) | | | 1 | | |
2. | Vettel | SMu | Mn (30) | R: SMu (47) | | | 1 | | |
3. | Webber | SMu | Mn (25) | R: SMu (47) | | | 1 | | |
4. | Hamilton | SMu | Mu (31) | R: SMu (47) | | | 1 | | |
5. | Sutil | SMu | Mn (30) | R: SMu (47) | | | 1 | | |
6. | Button | SMu | Mn (25) | R: SMu (47) | | | 1 | | |
7. | Alonso | SMu | Mn (28) | R: SMu (47) | | | 1 | | |
8. | Vergne | SMu | Mn (29) | R: SMu (47) | | | 1 | | |
9. | di Resta | SMn | Mn (9) | R: SMn (47) | | | 1 | | |
10. | Räikkönen | SMu | Mn (26) | R: Mn (47) | SMu (70) | | 2 | | |
11. | Hülkenberg | SMn | Mn (27) | R: Mn (47) | | | 1 | | |
12. | Bottas | SMn | Mn (30) | R: SMn (47) | | | 1 | | |
13. | Gutierrez | Mn | SMn (28) | R: SMn (47) | SMn (63) | | 2 | | |
14. | Chilton | SMn | Mn (23) | R: Mn (47) | DT (48) | SMn (63) | 3 | | |
15. | van der Garde | SMn | SMn (1) | Mn (24) | Mn (35) | R: Mn (47) | 3 | | |
16. | Perez | SMu | Mn (29) | R: SMu (47) | | | 1 | | |
|
Niesklasyfikowani | |
| Grosjean | Mn | SMn (30) | R: SMn (47) | SMu (62) | | 2 | | |
| Ricciardo | Mn | SMn (22) | R: SMn (47) | | | 1 | | |
| Bianchi | SMn | Mn (22) | Mn (47) | | | 2 | | |
| Maldonado | SMn | SMn (1) | Mn (20) | | | 2 | | |
| Massa | Mn | SMn (26) | | | | 1 | | |
| Pic | SMn | | | | | 0 | | |
| |
|
|
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
M = Miękka mieszanka
SM = Supermiękka mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy
R = Restart (czerwona flaga)
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „Kolejny raz podczas Grand Prix Monako mieliśmy do czynienia z neutralizacjami i czerwoną flagą. Miało to decydujący wpływ na strategię i oznaczało, że starannie przygotowane plany okazały się nieprzydatne. Tak jak się spodziewaliśmy, zużycie i degradacja opon pozostawały na odpowiednio niskim poziomie: lider wyścigu przejechał na supermiękkiej mieszance o jedno okrążenie więcej niż przed rokiem, chociaż tegoroczne ogumienie jest generalnie bardziej miękkie. Po wstrzymaniu wyścigu większość kierowców zdecydowała się na restart na używanych supermiękkich oponach, na których musieli wytrzymać 32 okrążenia do mety – choć oczywiście pomogła w tym kolejna neutralizacja. Gratulacje dla Nico Rosberga i Mercedesa, którzy dominowali w każdej sesji i prowadzili w pełnym akcji wyścigu od startu do mety. W środku stawki też mieliśmy do czynienia z doskonałymi występami kierowców, którzy dobrze wykorzystali opony i taktykę – mimo bardzo nieprzewidywalnych warunków”.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|