F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201326 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
McLaren

Jenson Button: Tor w Monako nie jest podobny do żadnego z obiektów obecnych w kalendarzu. Okrążenie kwalifikacyjne to dla kierowcy prawdziwa przyjemność: wchodzisz w zakręty na limicie i ocierasz się o każdą barierę na wyjściu. Zdobycie pole position jest niesamowicie satysfakcjonujące i musisz być dokładny do centymetra na każdym z 78 okrążeń, by wygrać wyścig. To świetne wyzwanie. Średnia prędkość jest najniższa w sezonie, ale odczucia są odmienne. Tor w niektórych miejscach jest dość wąski i jest trochę szybkich sekcji. Jazda w górę wzniesienia pomiędzy zakrętami Saint Devote i Casino Square zawiera kilka szybkich zmian kierunku, podobnie jak sekcja przy basenie, zaś w tunelu jest szybko, głośno i ciemno. Każdy w zespole pracuje bez przerwy od czasu Grand Prix Hiszpanii. Nie jesteśmy jeszcze tam, gdzie chcemy być w kwestii konkurencyjności, ale jestem pewien, że możemy wykonać kolejny mały krok naprzód w Monako. Będziemy kontynuować prace nad polepszeniem tempa MP4-28 aż będzie w stanie walczyć na czele stawki. Nie ma innej opcji dla zwycięskiego zespołu jakim jest McLaren. Cel na Monako to ukończyć wyścig obydwoma bolidami na pozycjach punktowanych, jak w Barcelonie.

Sergio Perez: Monako jest świetnym wyzwaniem dla kierowców. To jedyny tor w kalendarzu, gdzie musisz znaleźć prędkość podczas treningów zamiast szybkiego pojedynczego okrążenia. Naciskasz trochę mocniej na każdym okrążeniu, za każdym razem coraz bardziej zbliżając się do barier. Ale Monako jest wyjątkowe nie tylko z powodu toru. To także atmosfera. Główna trybuna jest bliżej toru niż gdziekolwiek indziej, dzięki czemu więź z widzami jest jeszcze bliższa. Duża trybuna pomiędzy zakrętami Tabac i szykaną przy basenie jest bardzo głośna gdy jest wypełniona, co jest świetne. W zeszłym roku zaliczyłem swoje pierwsze Grand Prix Monako. Do punktu zabrakło mi jednej pozycji, więc chcę zmienić to w tym roku. Bolid MP4-28 jest ulepszany z każdym pakietem. W Hiszpanii prowadziło się go lepiej, szczególnie z niskim obciążeniem paliwa. To będzie niezbędne w Monako, ponieważ kwalifikacje są bardzo ważne.

(Dawid Pytel)
 
Lotus

Kimi Raikkonen: Nie ma sensu stawiać wyścigów w różnych kategoriach, ponieważ każdy z nich jest równie ważny jeśli chcesz wygrać mistrzostwa. Mimo to, jeśli chodzi o naprawdę wyjątkowy wyścig, to nie ma lepszego, niż ten w Monako. Nie ma lepszego uczucia niż to, że udało ci się tutaj dobrze poradzić. Ściganie się na ulicach Monako nie przypomina niczego innego i jest wyzwaniem, na które czekam w każdym roku. Jest bardzo, bardzo trudno – niemal niemożliwie – aby zaliczyć tutaj bezproblemowy wyścig.

Romain Grosjean: Świetnie będzie się znów tutaj ścigać. Dla mnie jest to prawie wyścig domowy, a tor uwielbiam. Byliśmy szybcy tutaj w zeszłym roku, więc mam nadzieję, że teraz będzie podobnie. To szalony tydzień, ale każdy kocha Monako. Mam tydzień na odpoczynek zanim to wszystko się zacznie. Nie mogę się doczekać. Monako jest na swój sposób bardzo wyjątkowe, a atmosfera jest dość szalona! Będąc kierowcą musisz pozostać spokojny, zrelaksowany i próbować wykonać swoją pracę. To tor, który nie pozwala na żadne błędy. Musisz go szanować, co jest kluczowe. Dla mnie fantastyczne jest to, że będzie wielu francuskich kibiców i nie mogę doczekać się ich wsparcia.

(Dawid Pytel)
 
Mercedes

Nico Rosberg: Weekend w Monako zawsze jest fantastyczny i świetnie jest się ścigać w mieście, w którym mieszkam. Świadomość tego, że ogląda mnie rodzina i przyjaciele czyni ten wyścig bardzo wyjątkowym i uwielbiam możliwość dojazdu z domu do padoku na skuterze! Otoczenie zdecydowanie czyni Monako najlepszym torem w kalendarzu, a atmosfera przez weekend jest świetna. Mam dobre wspomnienia z ostatniego wyścigu, który ukończyłem na drugim miejscu i mam nadzieję, że będziemy w stanie osiągnąć kolejny dobry rezultat. W tej chwili mamy dobry bolid na kwalifikacje, co pomaga w Monako, ponieważ jest to najważniejsza sesja kwalifikacyjna w roku, gdzie pozycja na starcie jest tak ważna. Może to nam pomóc, ale jest tyle niewiadomych, szczególnie w kwestii opon, że będziemy musieli poczekać i zobaczyć.

Lewis Hamilton: Chociaż nie było zbyt wiele czasu od wyścigu w Barcelonie, to jednak pracowaliśmy bardzo ciężko, by zapomnieć o rozczarowaniu, które spotkało nas w ostatnim wyścigu i skupić się na szansach, które są przed nami. Monako to jeden z moich ulubionych wyścigów w całym roku i uwielbiam tutejsze ulice. Jako kierowca wiesz, że musisz dać z siebie wszystko na każdym okrążeniu i jest to wyzwanie, które naprawdę lubię. Bariery przemykające obok ciebie przy dużych prędkościach to ogromne doświadczenie i kocham fakt, że fani są tak blisko toru, dzięki czemu atmosfera jest świetna. Być może bardziej niż na innych torach kwalifikacje i uzyskanie jak najlepszej możliwej pozycji do startu jest kluczowe, ale musimy pozostać skupieni również w niedzielę i pracować nad polepszeniem tempa. Każdy pracuje bardzo ciężko i wiem, że może nam się udać. Musimy po prostu utrzymać poziom motywacji i pracować razem.

(Dawid Pytel)
 
Sauber

Nico Hulkenberg: Naprawdę nie mogę doczekać się Grand Prix Monako. Tor na tle księstwa jest po prostu fantastyczny, a atmosfera jedną z najlepszych w sezonie. Obiekt jest jedyny w swoim rodzaju z niesamowicie wąskimi ulicami, które nie wybaczają nawet najmniejszego błędu. To świetne wyzwanie pomiędzy mną, samochodem i torem i zawsze mam dużo frajdy z jazdy tutaj. Jeśli chodzi o wyniki, to jestem optymistą. Widzieliśmy, że miękka mieszanka dobrze nam pasuje, co daje mi pewność, że zaliczymy dobry weekend.

Esteban Gutierrez: Jazda na limicie po wąskich ulicach Monako jest czymś wyjątkowym, na co z niecierpliwością czekam. To jeden z moich ulubionych torów. Jeździłem tutaj dwa razy w serii GP2, a rywalizacja w bolidzie Formuły 1 będzie jeszcze bardziej interesująca i wymagająca. To obiekt z dużą siłą docisku, z wieloma wolnymi zakrętami i zarządzanie tylnymi oponami będzie kluczowe. Po pozytywnym występie w Barcelonie koncentruję się na tym, by osiągnąć podobny wynik tutaj.

(Dawid Pytel)
 
Marussia

Jules Bianchi: Kiedy miałem dziewięć albo dziesięć lat i oglądałem Grand Prix Monako nigdy nie przypuszczałbym, że pewnego dnia sam będę się tu ścigać. W tym sezonie spełniło się wiele moich marzeń, ale kolejny weekend będzie z całą pewnością dla mnie bardzo ważnym momentem. To unikalny wyścig, fantastyczne doświadczenie na torze i poza nim, a atmosfera jest bardzo wyjątkowa. Chciałbym myśleć, że możemy zaliczyć mocny weekend po kilku pozytywnych znakach związanych z nowym pakietem w Hiszpanii. Nie byliśmy w stanie wykorzystać go w pełni w wyścigu, ale mam nadzieję, że w Monako będzie lepiej.

Max Chilton: Nie mogę doczekać się mojego pierwszego Grand Prix Monako za sterem bolidu F1. Szykuje się niesamowity weekend, więc mam nadzieję, że będziemy w stanie zapewnić dobre widowisko dla naszych partnerów i gości, którzy wybierają się do Monako. To fantastyczny tor i wszystko może się wydarzyć z powodu czynników takich jak bliskość barier i konieczności zakwalifikowania się przed naszymi bezpośrednimi rywalami. Mimo, że jest to odmienne wyzwanie do tego z Hiszpanii, mam nadzieję, że będziemy w stanie przenieść tutaj kilka korzyści wynikających z nowych poprawek i zaliczyć lepszy wyścig. Przygotowywałem się w symulatorze w tym tygodniu i czuję się pozytywnie odnośnie naszego potencjału.

(Dawid Pytel)


Więcej wkrótce...

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca