F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201326 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Nico Rosberg wywalczył kolejne w tym sezonie pole position i ruszy z pierwszego miejsca do wyścigu o Grand Prix Monako.

Deszcz przed kwalifikacjami zaserwował nam chaotyczną sesję na przesychającym torze, gdzie czasy zmieniały się jak w kalejdoskopie i niewiele brakowało do sporych niespodzianek.

Felipe Massa ostatecznie nie wyjechał na kwalifikacje, jednak bolid Grosjeana został złożony na czas, ale Francuzowi nie udało przebić się do Q3. Świętować na pewno będą nie tylko zawodnicy z czołówki – Giedo van der Garde awansował do drugiej części kwalifikacji.

Q1

Pomiędzy trzecim treningiem i kwalifikacjami spadł deszcz, przez co kierowcy zdecydowali się na opony przejściowe. Po zapaleniu się zielonego światła na tor wyjechali wszyscy, prócz zawodników, którzy rano uszkodzili swoje bolidy. Już na okrążeniu wyjazdowym z kwalifikacjami pożegnał się Bianchi, który musiał zatrzymać się w trzecim zakręcie po awarii silnika.

Lewis Hamilton został poproszony o wykręcenie jak najlepszego czasu już na początku, gdyż deszcz może się nasilać i pogarszać warunki. Po pierwszych pomiarowych okrążeniach na czele znalazł się Mark Webber z czasem 1:36,529. Za Australijczykiem znaleźli się Vergne, Alono, Vettel i Pic. Wyniki zmieniały się jednak jak w kalejdoskopie i kilka chwil później na czele znalazł się di Resta, a zaraz potem prowadzenie objął Alonso.

Na półmetku sesji liderem był Maldonado z czasem 1:30,126. Drugi był Vettel, a dalej Sutil, di Resta, Raikkonen, Hamilton, Bottas, Webber i Hulkenberg. Czasówka zdecydowanie nie była jednak rozstrzygnięta, gdyż kierowcy informowali, że tor przesycha bardzo szybko. Kolejne przejazdy zaowocowały kolejną poprawą czasów i dwie minuty później na czele był Webber, przed Rosbergiem i Alonso.

Pięć minut przed końcem na czele znajdował się Rosberg – 1:24,826 – przed Vettelem, Webberem i di Restą, jednak warunki nie były jeszcze wystarczająco dobre, aby założyć opony typu slick. 4 minuty przed końcem sesji na tor wyjechał Grosjean, a Hamilton wskoczył na pierwsze miejsce z wynikiem o sekundę lepszym niż Robserg. Francuz podczas swojego pierwsze okrążenia, na oponach pośrednich, wskoczył na pierwsze miejsce pobijając Buttona o 0,006 sekundy. Dobre okrążenia przejechali także Vettel, Bottas i Maldonado, który przejął fotel lidera od kierowcy Lotusa.

W samej końcówce dantejskie sceny działy się dantejskie sceny, gdyż kierowcy nowych ekip zaciekle walczyli o awans do Q2. Ostatecznie okazało się, że najlepiej w warunki wstrzelił się Giedo van der Garde, który pokonał di Restę i wszedł do drugiej części czasówki z szesnastego miejsca. Po Q1 odpadli Massa, który jednak nie dał rady wyjechać na tor oraz Bianchi, Chilton, Gutierrez, Pic i di Resta.

Q2

Kierowcy znów nie ociągali się z wyjazdem i od razu opuścili garaże. Sucha linia była nadal widoczna, jednak w użyciu cały czas były opony przejściowe, a inżynierowie zachęcali kierowców do jak najszybszego przejechania okrążenia, gdyż istnieje szansa na większe opady. Jako pierwszy pomiarowe okrążenie przejeżdżał Jean-Eric Vergne, jednak czas Francuza szybko został poprawiony przez innych zawodników. Po pierwszych okrążeniach na czele znalazł się Nico Rosberg z wyinikim – 1:27,790;

Warunki jednak cały czas się poprawiały i czasy znów bardzo szybko się zmieniały i w ciągu kolejnej minuty na czoło wskakiwali kolejno Hulkenberg, Raikkonen, Perez i Grosjean. McLareny i Lotusy bardzo dobrze czuły się w tych warunkach, gdyż na kolejnym okrążeniu na pierwsze miejsce wskoczył Raikkonen, jednak zaraz został pobity przez Pereza, Grosjeana i Buttona. Ich wszystkich pogodzili Robserg i Webber, którzy objęli dwie pierwsze lokaty na 7 minut przed końcem.

Cztery i pół minuty przed końcem Button, Webber i van der Garde zdecydowali się na założenie slicków. W międzyczasie Maldonado wskoczył na trzecie miejsce. Pierwszy na supermiękkich oponach okrążenie przejechał van der Garde, który wskoczył na szóste miejsce. Potem Webber awansował na czoło z czasem poniżej 1:20. Podczas kolejnych okrążeń tabela zmieniała się tak szybko, że ciężko było za nią nadążyć. Caterham jeszcze bardziej poprawił czas, a na minutę przed końcem liderem był Grosjean. Gdy zegar skończył odmierzać czas Francuz był jednak dopiero dziewiąty za Alonso, Vettel, Hamilonem, Rosbergie, Raikkonenm, Perezem, buttonem i Webberem.

W samej końcówce praktycznie wszyscy poprawili czasy i kierowcy, którzy wypchnęli Alonso z pierwszej dziesiątki – Hulkenberg i Ricciardo, sami nie awansowali do Q3. Oprócz nich z kwalifikacjami pożegnali się Grosjean, Bottas, van der Garde i Maldonado. Alonso ostatecznie poprawił czas i wszedł z piątego miejsca, a najszybszy był Vettel przed Raikkonenem i Rosbergiem.

Q3

Kierowcy znów od razu wyjechali na tor, jednak tym razem wszyscy na slickach. Pierwszy jechał Kimi Raikkonen, który otworzył tabele z czasami wynikiem 1:20,269s. Fin pojechał jednak bardzo spokojne okrążenie, gdyż Hamilton, Webber i Alonso pojechali blisko 5 sekund szybciej. Raikkonen poprawił czas podczas drugiego przejazdu, jednak nie wystarczyło to na pokonanie Marka Webbera. Drugi przejazd dał Mercedesom dwa pierwsze miejsca, ale Webber też poprawił się na drugim okrążeniu i znów był liderem.

Do walki włączył się także Vettel, który z wynikiem 1:14,333 objął prowadzenie. Kiedy czołówka zjechała po nowy komplet opon Button wskoczył na siódme miejsce. Aby dodać dramaturgii powrócił deszcz, który w samej końcówce zaczął delikatnie kropić. To sprawiło, że Hamilton swoje pierwsze kółko po wyjeździe przejechał bardzo spokojnie, podobnie jak Alonso, który rozgrzewał opony.

Dobrym tempem jechał Raikkonen, jednak jadący za nim Webber i Rosberg jechali jeszcze szybciej. Fin ostatecznie wskoczył na trzecie miejsce, jednak Webber po równych czasach we wszystkich sektorach objął prowadzenie. Genilane okrążenie przejechały Mercedesy, które zgarnęły pierwszą linię – Rosberg przed Hamiltonem z wynikiem 1:13,876. Vettel poprawił swoje okrążenie, co pozwoliło mu na pokonanie Webbera i zdobycie trzeciego miejsca. Piąty był Raikkonen, przez Alonso, Perezem, Sutilem, Buttonem i Vergne.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Monako

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 1,3m/s
Wilgotność powietrza: 39%
Wilgotno

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Olekk, 25.05.2013 15:08[!]
To były najciekawsze kwalifikacje w tym sezonie, aczkolwiek spodziewałem się P1 i P2 dla Mercedesa.
Ambrozya, 25.05.2013 15:14[!]
Już się bałem, że mr. Finger zdobędzie PP ale szczęśliwie Mercedesy zapobiegły tej sytuacji ;)
IceMan11, 25.05.2013 15:15[!]
A ja nie spodziewałem się Vettela na P3. Ma szansę coś ugrać. Zobaczymy co zrobi Alonso. Tempo jego Ferrari może pozwolić przejechać wyścig na 1pit.
konradosf1, 25.05.2013 15:39[!]
szkoda jednak Massy i Bianchiego. Gdyby Francuz jednak przejechał Q1, to pewnie byłby na miejscu VDG. Pewnie i w Q2 powalczyłby i na pewno zaskoczyłby wielu, a tak kicha. Mimo wszystko świetna jazda Caterhama z numerem 21.
Simi, 25.05.2013 16:13[!]
@IceMan11
Ja z koleei spodziewałem się, że Red Bull ukrywa swoje tempo. Byli bardzo szybcy. Z kolei Ferrari poniżej oczekiwań, zobaczymy jak ich tempo będzie wyglądało w wyścigu, ale podium jest dość odległym celem.
adnowseb, 25.05.2013 17:05[!]
@Simi
Chodzi Ci o Massę? Alonso bardzo przyzwoicie jak na kwalifikacje.Mocną stroną Ferrari jest tempo wyścigowe, i choć tor nie sprzyja wyprzedzaniom, to myślę,że Alonso będzie wysoko:)
Simi, 25.05.2013 17:11[!]
@adnowseb
Owszem, tempo kwalfiikacyjne Ferrari to nie jest ich mocna strona, ale zwróćmy uwagę na fakt, że to najgorszy wynik Fernando jeśli chodzi o czasówkę. Mam nadzieję, że masz rację co do wyścigu, ale niczego nie można być pewien. Jestem ciekaw co się będzie dzialo z oponami. Jeśli tempo będzie dobre, a degradacja niezbyt wysoka, możemy się spodziewać jednego pit-stopu Ferdka i podium. Ale w przeciwnym razie, piąte miejsce jest maksimum. Głęboko wierzę w pierwszy scenariusz, ale nie jestem o to spokojny ;)
marek84, 25.05.2013 21:46[!]
Kimi i Alonso wjadą na pudło, bo będą mieć 1 pit mniej niż RBR i MER - a pod koniec wyścigu wyprzedzić się nie dadzą. Tak duża strata w czasówce moim zdaniem zwiastuje inne ustawienia bolidu (pod wyścig i oszczędzanie opon, a nie na qual). Moim zdaniem walka o zwycięstwo rozegra się między RAI i ALO na starcie i pit-stopie.
gnt3c, 25.05.2013 21:52[!]
Gdzie są Ci, co mówili że HAM zniszczy ROS w tym sezonie? W F1 nie wszystko jest tak proste, jak nam się czasem wydaje.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca