F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 20139 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Sebastian Vettel najlepiej poradził sobie ze zmiennymi warunkami na torze w Montrealu i zdobył pierwsze pole startowe przed Grand Prix Kanady. Trójkę uzupełnili Lewis Hamilton i Valtteri Bottas.

Mokry tor oznaczał spore emocje, jednak wypadek Massy w końcówce Q2 jeszcze bardziej podkręcił atmosferę i zaserwował nam kilka niespodzianek. Do Q2 nie weszli Grosjean i di Resta, a do czołowej dziesiątki nie zdołały wejść McLareny.

Kierowcy do samego końca walczyli o pole position, jednak nasilające się opady i presja sprawiły, że wszyscy popełniali błędy.

Q1

Gdy rozpoczynały się kwalifikacje nad torem padał deszcz, więc prawie wszyscy kierowcy zdecydowali się od razu wyjechać na tor. Nawierzchnia była na tyle śliska, że niektórzy mieli drobne problemy. Raikkonen musiał się ratować w szykanie, a Gutierrez i Chilton nie zmieścili się w nawrocie. Kilku zawodników próbowało jazdy na slickach, jednak okrążenie wyjazdowe wybiło wszystkim ten pomysł z głowy i to opona pośrednia była głównym wyborem na pierwsze przejazdy w Q1.

Tabelę z czasami otworzył Jean-Eric Vergne z wynikiem 1:28,204s. Jego czas dość szybko został pobity, jednak sam Francuz znalazł się w środku stawki. Po pierwszej rundzie przejazdów na czele znajdował się Vettel przed Webberem, Rosbergiem, Alonso, Hulkenbergiem, Hamiltonem, Raikkonenem, Bottasem, Buttonem i di Restą. W międzyczasie ciepły moment zaliczył Sutil, który unikał kolizji Hulkenbergiem, gdyż Niemiec wyprzedził go na dohamowaniu do 13 zakrętu. Poza tym wielu zawodników miało problemy ze zmieszczeniem się w torze i nawet Alonso zdarzały się błędy.

10 minut przed końcem na czele nadal mieliśmy Vettela (1:24,788s), jednak Niemiec poprawiał swój czas, a za nim znaleźli się Webber, Hamilton, Hulkenberga i Maldonado. Inżynierowie informowali przez radio swoich kierowców, że mimo deszczu tor powinien przesychać i najlepsze warunki najpewniej będą pod koniec sesji. Potwierdzały to kolejne czasy okrążeń. Na siedem i pół minuty Hamilton pokonał Vettela o dwie dziesiąte, jednak zaraz potem kierowca Red Bulla pojechał jeszcze szybciej i bardzo zbliżył się do bariery 1:24, a niedługo potem pokonał ją Rosberg, który wskoczył na czoło.

Czasy dalej zmieniały się jak w kalejdoskopie i dość często zmieniał nam się lider. Do pierwszej dziesiątki zawitał nawet Bottas. Problemy z zanotowaniem dobrego czasu mieli Di Resta i Grosjean, którym niestety nie udało się awansować do drudziej części czasówki. Ostatecznie najlepszy był Vettel, przed Alonso, Webberem, Bottasem, Massą Hamiltonem, Rosbergiem, Hulkenbergiem, Buttonem i Jeanem-Ericiem Vergne.

Do Q2 nie przeszli: Van der Garde, Chilton, Bianchi, Grosjean, Pic i di Resta.

Q2

Zawodnicy znów nie zwlekali z wyjazdem, a w użyciu ponownie były przejściowe opony, jednak podczas przerwy opady deszczu nasiliły się. Pierwsze pomiarowe okrążenia były o około sześć sekund wolniejsze niż wyniki z Q1. Na czoło wskoczył Hamilton przed Webberem, Vergne, Alonso i Ricciardo, jednak pomiarowych okrążeń nie przejeżdżali jeszcze Vettel, Sutil i Bottas. Niemcy wskoczyli kolejno na szóste i czternaste miejsce, a Fin na dziewiąte. Na końcu tabeli znajdowali się Maldonado i Button.

Warunki wydawały się pogarszać, gdyż kierowcy mieli coraz więcej problemów z utrzymaniem się na torze, jednak Vettelowi na kolejnym okrążeniu udało się poprawić czas i wskoczyć na pierwsze miejsce. Wyniki poprawiali też inni zawodnicy przez, co za kierowcą Red Bulla znaleźli się Hamilton, Rosberg, Webber, Vergne, Hulkenberg, Raikkonen, Alonso, Ricciardo i Bottas. Warunki się pogarszały, jednak bardzo powoli i niektórym udawało się poprawiać wyniki. Do czołowej dziesiątki wskoczyły McLareny, a także Bottas, który awansował na trzecie miejsce. Problemy miało Ferrari i Raikkonen, gdyż wypadli z top 10, jednak Fin i Hiszpan dość szybko poprawili swoje wyniki.

Obaj mieli bardzo dużo szczęścia, gdyż kilka chwil później Massa stracił kontrolę nad autem na dohamowaniu do trzeciego zakrętu i uderzył w bariery. Na niespełna dwie minuty do końca pojawiła się czerwona flaga. W tym momencie czołowa dziesiątka wyglądała następująco – Webber, Vettel, Bottas, Rosberg, Alonso, Raikkonen, Vergne, Hamilton, Perez i Hulkenberg.

Po wznowieniu wyjechali wszyscy zawodnicy oprócz rozbitego Massy, jednak Vettel zrobił to zbyt późno. Ponadto Webber i Button nie dali rady rozpocząć pomiarowego okrążenia przed upływem regulaminowego czasu. Jako pierwszy mierzone okrążenie przejeżdżał Gutierrez, jednak nie udało mu się poprawić wyniku. Do pierwszej dziesiątki wskoczył Sutil i utrzymało się Toro Rosso wypychając Pereza i Hulkenberga. W międzyczasie Hamilton wskoczył na pierwsze miejsce.

Do Q3 nie awansowali: Massa, Gutierrez, Button, Maldonado, Perez i Hulkenberg.

Q3

Podczas ostatniej części czasówki znów nie zwlekano z wyjazdem na tor. Stawce przewodził Vettelem, który wykręcił 1:25,425 było o dwie i pół sekundy lepsze niż jego wynik w Q1. Na dalszych pozycjach uplasowali się Hamilton, Rosberg, Alonso, Raikkonen, Vergne, Ricciardo, Sutil i Webber. Bottas zdecydował się na ciut późniejszy wyjazd i po swoim pierwszym mierzonym okrążeniu wskoczył na trzecie miejsce. Na drugie okrążenie mierzone zdecydowała się większość, jednak tylko Webber i Vergne poprawili swoje pozycje.

Po zmianie opon znów wszystkich zobaczyliśmy na torze. Deszcz coraz bardziej się nasilał i mimo usilnych prób oraz rekordów w poszczególnych sektorach nikomu nie udało się złożyć bezbłędnego okrążenia. Nikt nie poprawił swojego czasu, więc Sebastian Vettel zdobył pole position przed Grand Prix Kanady. Trójkę uzupełnili Hamilton i Bottas. Czwarte miejsce przypadło Rosbergowi, przed Webberem, Alonso, Vergne, Sutilem, Raikkonenem i Ricciardo.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Kanady

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 15°C
Temperatura powietrza: 16°C
Prędkość wiatru: 2,8m/s
Wilgotność powietrza: 88%
Mokro

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
adnowseb, 08.06.2013 21:07[!]
Walka do końca z Hamiltonem o PP dodała smaczku kwalifikacją
Lewis rzadko kiedy popełnia takie błędy,no i PP uciekło mu sprzed nosa.
Gratulacje Vettel, jutro możesz niestety wygrać,
karrot, 08.06.2013 21:08[!]
Cóz można napisać.. Hamilton zawalił, a szczęścia szkopowi nie brakło. Nadal jest słabym kierowcą.. lecz i tak pozostanie (pomimo, że Petrov ma lepsze skillsy) w czołówce. Niestety f1 nie odzwierciedla skillsów od dawna wiec nie dziwią mnie takie wyniki. Brawo dla Bottasa - odwalił spory kawał pracy.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca