F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 201421 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,065 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 303,763 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:42,841 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:48,574 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,361 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Lewis Hamilton (P2/P1): Dzisiejszy dzień to ciągłe postępy. Dokonaliśmy trochę zmian pomiędzy pierwszą i drugą sesją i – nie wiem czy to z ich powodu lub też warunków na torze – nie byłem zadowolony z balansu samochodu. Wygląda to tak, jakbyśmy stracili trochę z naszego potencjału. Przyjrzymy się teraz danym i ocenimy to przez noc. Długi przejazd były w porządku, ale trafiłem na innych kierowców, więc nie mogę uznać go za idealnego. Pierwsze pole startowe jest tu bardzo ważne. Prawa strona prostej startowej zawsze daje nam tutaj okazję do dobrego startu. Najważniejszym jest być na możliwie najwyższej pozycji i taki jest mój cel na jutro. Nico wygląda na bardzo szybkiego, tak samo jak Ferrari i Red Bulle, ale czuję się w ten weekend bardzo dobrze i koncentruję się na mojej pracy.

Nico Rosberg (P3/P13): Dobrze czułem się dziś w samochodzie. Szkoda tylko że musiałem odpuścić na moim szybkim kółku z powodu wywieszenia czerwonych flag. Później zdecydowaliśmy o przejechaniu kolejnych kółek z większym zapasem paliwa i ogólnie poszły nam w porządku. Biorąc pod uwagę degradację opcjonalnej mieszanki, z pewnością pojawią się z nią pewne trudności. Jazda tutaj to ogólnie wspaniałe wyzwanie. To jeden z najtrudniejszych torów, ale walka prowadzona w tych wszystkich zakrętach i po tylu nierównościach, zwłaszcza we wspaniałej Srebrnej Strzale, daje niesamowite odczucia.

(Nataniel Piórkowski)
 
Ferrari

Fernando Alonso (P1/P2): Jak zwykle w piątek w Singapurze jest trochę inny niż na pozostałych torach, gdyż charakterystyka jest jedyna w swoim rodzaju, a jazda nocą jest ekscytująca. Odczucia mamy mniej więcej takie same jak w każdy piątek, gdyż byliśmy całkiem konkurencyjni w obu sesjach i zrealizowaliśmy nasz program bez żadnych problemów. Obie mieszanki spisywały się tak jak się spodziewaliśmy. Ograniczenia związane z komunikacją radiową nie wpłynęły na naszą pracę i z tego punktu widzenia wszystko było normalnie.

Kimi Raikkonen (P7/P4): Ogólnie był to pozytywny dzień, choć jak zwykle możemy się poprawić. Podczas pierwszej sesji sprawdzaliśmy różne ustawienia i na pierwszym komplecie miękkich opon udało mu się przejechać dobre okrążenie. Niestety usterka techniczna nie pozwoliła na pełne wykorzystanie kolejnego. Pod koniec sesji mieliśmy problem z przegrzewaniem się hamulców, jednak ekipie udało się szybko z tym uporać i przygotować auto do drugiej sesji. Zmiany wprowadzone do ustawień poprawiły prowadzenie i na supermiękkich oponach było sporo przyczepności.

(Paweł Zając)
 
Red Bull

Daniel Ricciardo (P5/P3): Wydaje mi się, że Mercedes jest szybszy niż to zaprezentował. Hamilton jest trzy dziesiąte przed nami, jednak Rosberg złapał się na czerwoną flagę, gdy kręcił swoje okrążenie, więc chyba mieli więcej paliwa. Na razie raczej nie jesteśmy w stanie im dorównać, jednak miejmy nadzieję, że praca w nocy opłaci się jutro. Nie spodziewałem się tak dużej różnicy w mieszankach, wydaje się, że miękka nie pracuje za dobrze, a super-miękka jest normalna. Opony w wyścigu odegrają znaczną rolę, bo być szybkim na nich to jedno, ale sprawić, by wytrzymały więcej okrążeń to inna kwestia, a może to oszczędzić jeden pit stop w zawodach.

Sebastian Vettel (P4/P5): Czy dzisiaj miałem pecha? Nie wierzę w szczęście i pecha. Wydaje mi się, że robiliśmy wszystko dobrze w ostatnich kilku latach, a nie opierało się to na szczęściu. W tym roku po prostu jest inaczej i mamy pewne problemy, jednak takie jest życie. Rozwiązaliśmy już niektóre z nich i stale idziemy do przodu. Jeśli chodzi o tempo to idzie nam całkiem nieźle w ten weekend. Ważnym było złapanie dobrego rytmu na super-miękkiej oponie. Mechanicy mocno cisnęli i wymienili silnik w czasie poniżej 3 godzin, co jest niesamowitym osiągnięciem, więc dziękuję im za to, że mogłem wyjechać pod koniec drugiej sesji.

(Łukasz Godula)
 
McLaren

Kevin Magnussen (P11/P6): Marina Bay to fajny tor. Panują to wysokie temperatury i wilgotność powietrza, przez co w kokpicie jest ekstremalnie gorąco, ale jazda po ulicach Singapuru daje dużo frajdy. Po dwóch treningach trudno określić nasze miejsce w stawce, ale sądzę że powinno być w porządku. Starliśmy się ocenić i wydobyć to co najlepsze z naszego nowego pakietu. W nocy uważnie przyjrzymy się danym i zobaczymy, czy jutro będziemy w stanie poprawić nasze osiągi. Dzisiejsze przejazdy pokazały, że opcjonalna mieszanka zużywa się bardzo szybko. Podstawowe ogumienie wytrzymuje dłużej, a czasy na nim osiągane są bardziej spójne. Zobaczymy, co będziemy w stanie pokazać jutro.

Jenson Button (P8/P7): Singapur bardzo różni się od torów na których zazwyczaj się ścigamy, ale jazda po nim sprawia ci wiele radności. Podczas drugiej sesji testowaliśmy zmiany w ustawieniach, które ostatecznie nie do końca się sprawdziły. Przynajmniej wiemy czym zająć się jutro i biorąc to wszystko pod uwagę, nie jesteśmy w tak złym położeniu, szczególnie w porównaniu do naszych rywali. Różnica pomiędzy obiema mieszankami jest tutaj szczególnie dostrzegalna – to jakieś 2,5s na okrążeniu – i nie wydaje mi się, by zmniejszyła się w miarę upływu weekendu. Nigdy na tym szczególnie nie korzystaliśmy, ponieważ zazwyczaj prezentowaliśmy bardzo dobre tempo na podstawowych oponach, ale teraz otwiera się przed nami dobra okazja, zwłaszcza gdy kwalifikacje są tu tak istotne.

(Nataniel Piórkowski)
 
Force India

Sergio Perez (P10/P8): Za nami udany dzień. Zrealizowaliśmy cały zaplanowany program. Pierwsze wnioski są takie, że czeka nas bardzo wyrównana walka w kwalifikacjach. Nie możemy ustawać w naszych wysiłkach, ponieważ każda część sekundy będzie na wagę złota, a dobra pozycja na starcie odegra ogromną rolę w samym wyścigu. W niedzielę wszystko będzie obracało się wokół strategii i oszczędzania ogumienia. Ze względu na panujące tu wysokie temperatury, priorytetem będzie łagodne obchodzenie się z oponami.

Nico Hulkenberg (P12/P9): Przejechanie tylu okrążeń bez żadnych większych problemów i zrealizowanie całego planu zajęć to dobry punkt wyjścia dla reszty weekendu. Z tego punktu widzenia za nami standardowy piątek, nawet jeśli nie czuję się jeszcze w pełni komfortowo w moim samochodzie. Przed nami trochę pracy. Będziemy starali się nieco lepiej zrozumieć bolid i dopracować jego balans przed kwalifikacjami. Jutro będziemy chcieli pokazać lepsze tempo.

(Nataniel Piórkowski)
 
Toro Rosso

Daniił Kwiat (P9/P10): To była dobra sesja i ostatecznie nasze osiągi nie były złe, jednak oczywiście zawsze celujemy w wyższą pozycję. Ogólnie jesteśmy dość dobrzy w analizie piątkowych danych, która pomaga nam poprawić bolid, więc na pewno odrobimy zadanie domowe w najlepszy możliwy sposób i powrócimy jutro w dobrej formie z szybkim bolidem.

Jean-Eric Vergne (P6/P11): Jestem dość zadowolony z dzisiejszego dnia, nawet pomimo problemu w pierwszym treningu, który nie pozwolił mi na przejechanie zbyt wielu okrążeń. Jednak bolid prowadził się dobrze i jestem pewny, że będziemy w dobrej formie. Czas okrążenia nie jest do końca reprezentatywny, ponieważ nie przejechałem idealnego kółka, aczkolwiek długi przejazd wypadł całkiem dobrze. Zabierzemy się teraz do typowej pracy, by poprawić bolid, który już teraz jest całkiem niezły.

(Łukasz Godula)
 
Lotus

Romain Grosjean (P18/P12): Samochód dobrze się dziś spisywał. Jesteśmy mocniejsi niż w poprzednich wyścigach, jednak spodziewaliśmy się, że tak się stanie. Tak czy inaczej dobrze jest, kiedy sprawy idą tak jak zakładaliśmy. Przy większym poziomie docisku ten samochód po prostu lepiej pracuje.

Pastor Maldonado (P14/P14): Balans na używanych oponach nie jest zbyt dobry i straciłem kontrolę nad bolidem w połowie zakrętu. W tym miejscu wyjście było dość ciasne, więc nie miałem gdzie uciekać i to oznaczało koniec mojej jazdy. Na jednym okrążeniu miękkie opony spisują się całkiem nieźle. Zrobiliśmy krok na przód, jeśli chodzi o nasze tempo w porównaniu do innych ekip i jesteśmy znacznie bliżej czołowej dziesiątki. Mam nadzieję, że w wyścigu będziemy jeszcze trochę lepsi.

(Paweł Zając)
 
Sauber

Adrian Sutil (P17/P15): Obie sesje były interesujące i fajnie się jeździło po takim obiekcie. Przejechałem wiele okrążeń bez większych problemów. Jednakże nie byliśmy w stanie optymalnie naładować baterii, ponieważ mieliśmy problem z jednostką napędową. Z powodu ograniczonej ilości energii, mieliśmy mniej mocy na długich przejazdach. Nie jestem jeszcze w stanie ocenić poprawek w aerodynamice, jednak inżynierowie przeanalizują ich wpływ. Musimy popracować nad ustawieniami, ponieważ balans nie jest jeszcze idealny.

Esteban Gutierrez (P16/P16): Straciłem wiele czasu w pierwszej sesji z powodu problemu z komputerem sterującym. W drugim treningu wycisnąłem jednak maksimum z programu. Ogólnie nie miałem dobrego czucia bolidu. Wydaje mi się, że wykonaliśmy krok naprzód pod względem aerodynamiki. Jednakże na tym torze nie jest to tak istotne i nie widzieliśmy bezpośrednich efektów. Mamy wiele pracy do zrobienia przed resztą weekendu.

(Łukasz Godula)
 
Williams

Felipe Massa (P13/P17): Było dziś bardzo trudno i zmagaliśmy się z balansem samochodu. Musimy rozwiązać ten problem przez noc, bo inaczej czeka nas ciężki weekend. Mogliśmy zobaczyć pewne postępy już pomiędzy pierwszym i drugim treningiem, ale potrzebujemy większych zysków na czasach okrążeń, jeśli mamy być usatysfakcjonowani wynikami kwalifikacji. Wiedzieliśmy że ten tor nie będzie nam pasował tak, jak dwa ostatnie, ale zdołaliśmy wykonać wiele testów, które – mam taką nadzieję – pomogą nam jutro.

Valtteri Bottas (P15/P18): Za nami niełatwy dzień. Od samego początku walczyliśmy z balansem samochodu, szczególnie z jego tyłem. Naszym najważniejszym celem będzie poprawa rezultatów okrążeń na opcjonalnej mieszance. Jeśli chodzi o podstawową, to gdy inne zespoły odnotowały postępy rzędu dwóch sekund, nam udało się zyskać 0,5s. Nie wydaje mi się by nasze dzisiejsze pozycje w pełni oddawały nasze tempo, ale z całą pewnością samochód nie prowadzi się zbyt łatwo.

(Nataniel Piórkowski)
 
Marussia

Jules Bianchi (P19/P19): Patrząc ogólnie był to dla nas udany dzień. Podczas pierwszego treningu nie dysponowaliśmy najlepszymi ustawieniami, ale w trakcie przerwy dokonaliśmy kilku poprawek o obszarze hamulców, dzięki czemu przed kolejną sesją poprawił się balans samochodu. Sądzę że w trakcie przejazdu na opcjonalnej mieszance pokazaliśmy ten wypracowany postęp. Dobrze jest wrócić na ten tor. Jazda po nim stanowi bardzo interesujące wyzwanie, zwłaszcza teraz gdy zaczęły obowiązywać zmiany dotyczące korzystania z radia. To coś nowego i czujesz się przez to zupełnie inaczej, nie ma tak wielu rozmów jak wcześniej.

Max Chilton (P22/P20): Jeśli chodzi o pierwszy trening to nie byłem zadowolony z ustawień, ale czuję satysfakcję z postępów jakie udało nam się osiągnąć pomiędzy sesjami. Pod koniec drugiego treningu byłem coraz bardziej zadowolony z prowadzenia się samochodu, ale wykryliśmy problem z jednostką napędową i musieliśmy zrezygnować z dalszej jazdy by chronić samochód. Usterka nie okazała się jednak zbyt poważna, nie wiązała się bezpośrednio z silnikiem. Usunęliśmy ją i nie powinna nas już trapić przez resztę weekendu.

(Nataniel Piórkowski)
 
Caterham

Kamui Kobayashi (P21/P21): Ciągle potrzebujemy nieco więcej czasu na pełne zrozumienie bolidu, jednak dobrze mi się dziś jeździło. Rano nie byłem całkowicie zadowolony z balansu bolidu i pomimo tego, że poprawił się w drugim treningu, to ciągle nie jest optymalny. Mamy wiele do zrobienia. Musimy się poprawiać, jednak jestem przekonany, że damy radę.

Marcus Ericsson (P20/P22): To był dobry początek weekendu, wykonaliśmy sporo okrążeń w pierwszym treningu i staraliśmy się wypróbować różne ustawienia. Od początku dobrze mi się jeździło, a tor znam już z GP2, więc nie było niespodzianek. Bardzo lubię ten obiekt, a w bolidzie F1 jest jeszcze lepszy. Drugi trening nie był tak pozytywny jak pierwszy, nie byliśmy tak konkurencyjni jak zakładaliśmy. Ciągle mamy czas na poprawę przed jutrem. Możemy być zadowoleni ze startu, jednak musimy pracować jeszcze ciężej w dalszej części weekendu.

(Łukasz Godula)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca